Jump to content
IGNORERAD

Bensinstation i Isaan


Serath

Recommended Posts

Nu e det kanske inte menat som en taskig kommentar, jag vet inte ,det ser ju alltid värre ut i skrift.

Jag tackar också för inlägget och bilderna , det är för lite av den varan här. Kan vara för alla världsmästarkommentarer.

Kanske inte så många vågar skriva av "rädsla" för liknande kommentarer, Nu kanske jag inte reagerar så mycket på just denna kommentar.

men ofta kan man få höra så VIDRIGA kommentarer som "I-landsproblem" o.dyl. kul att skriva då ,,NOT.

Inte lätt då som ny att skriva på ett forum för inbördes beundran, :)

HATAR uttrycket I-landsproblem :kort::kort::diablo:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    10

  • FemmeDeFatale

    6

  • Serath

    6

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

FemmeDeFatale

Nja jag tycker faktiskt inte det var en taskig kommentar, jag undrade om det var första gången han var i Thailand eftersom han blev så upp i det han såg, tror inte serath tyckte det var en taskig kommentar heller men vad vet jag!

Ja, men du fick att låta som att "hallå, det där har väl ALLA sett, varför ens lägga ett sånt inlägg med bild dessutom"

Ska bli kul att se dina kommentarer i framtiden om jag lägger in nån bild som i ditt tycke "ALLA" redan sett...vad spelar det för roll? Tycker att det är kul att ha inlägg med bilder, för mig kvittar det om "ALLA" redan sett det... :whistle:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste fråga var det första gången du var i Thailand?

Du verkar så hänförd över nåt som alla har sett!

Det va min första tanke också, inget konstigt med det tycker jag, kunde ju faktiskt varit första gången.

En ganska taskig kommentar...

Det må vara hänt att alla sett det förut (jag inkluderad), men hur många har lagt ut bilder på det?

Jag tackar Serath för dokumentationen!

Herr Chang har talat.

Varför lägga ut bilder på saker som alla sett, ganska meningslöst...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men du fick att låta som att "hallå, det där har väl ALLA sett, varför ens lägga ett sånt inlägg med bild dessutom"

Ska bli kul att se dina kommentarer i framtiden om jag lägger in nån bild som i ditt tycke "ALLA" redan sett...vad spelar det för roll? Tycker att det är kul att ha inlägg med bilder, för mig kvittar det om "ALLA" redan sett det... :whistle:

Jo fina bilder och tror nog att alla som varit i Thailand sett detta!

Klart att jag tycker om när folk lägger in bilder och reportage (även på sådant jag redan sett ;))!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va min första tanke också, inget konstigt med det tycker jag, kunde ju faktiskt varit första gången.

Varför lägga ut bilder på saker som alla sett, ganska meningslöst...

Vi får väl rådfråga dig då, nästa gång en bild publiceras.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Vi får väl rådfråga dig då, nästa gång en bild publiceras.

:rofl::rofl::rofl:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl rådfråga dig då, nästa gång en bild publiceras.

Ja det tycker jag du ska göra :good:

Förra resan såg jag en honda wave, fan va paff jag blev, inte ofta man ser dom i sverige ju, kände mig tvungen att ta ett kort på den.

Fin va? 2 hjul hade den också. :y13:

Honda_Wave_125_S_2007.jpg

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med alla som ´protesterar´ mot att racka ner på folk.

Ett öppet forum ska väl vara öppet,varför ska vissa inlägg eller frågor etc.vara

dummare än andra.Pajkastning är som någon skrev dravel, sänker bara

glädjen och intresset även viljan att vara aktiv- å då är ju ett forum dött..

Jag sticker ut hakan lite nu som nybörjare,men vägrar att bli hämmad

för att jag inte är inom ramarna för alla.

Flarrorna hade jag åxo en del funderingar över först,vare en

snabbhojt vid vägen eller ..:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va min första tanke också, inget konstigt med det tycker jag, kunde ju faktiskt varit första gången.

Varför lägga ut bilder på saker som alla sett, ganska meningslöst...

Jag bara baxnar... hoppas du bara försökte vara ironisk.

Alla är inte i Thailand hela tiden, och alla har inte bilder av allt de sett i Thailand. Så det är väl trevligt om någon gör sig besväret att lägga in bilder på för all del vardagliga situationer i Thailand. Som vi alla sett förr, men vadå?

Det väcker trevliga minnen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara å slänga upp en såndär rullande korvgrill, en dvd-filmshylla och en maskin som gör italienskt gourmetkaffe så har han ju en Statoil-mack där :great:

Tack för trevliga bilder!

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med alla som ´protesterar´ mot att racka ner på folk.

Ett öppet forum ska väl vara öppet,varför ska vissa inlägg eller frågor etc.vara

dummare än andra.Pajkastning är som någon skrev dravel, sänker bara

glädjen och intresset även viljan att vara aktiv- å då är ju ett forum dött..

Jag sticker ut hakan lite nu som nybörjare,men vägrar att bli hämmad

för att jag inte är inom ramarna för alla.

Flarrorna hade jag åxo en del funderingar över först,vare en

snabbhojt vid vägen eller ..:D

Karma till dig för din inställning. :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten kortis från förra resan.

Jag var i nordöstra isaan, Närmare bestämt i Kumphawapi. En liten "by" utanför Udon Thani.

Jag och tjejen hade varit och hälsat på Familjen, Vi bodde på KP hotell (Ganska hyfsat men nog det bästa farang boende i denna by i alla fall)

Vi skulle som sagt till hotellet och innan vi starta så sa hon att vi måste tanka, Jaja det kan vi väl göra tänkte jag och vi körde vidare genom små byarna.

Tillslut så stannar vi vid ett hus som har ett "marknadsstånd" utanför huset, Ser ut att vara lite försäljning av lokala varor.

ok tänker jag, Hon ska handla lite mat eller nått.

Men döm om till min förvåning så vart detta bensinstationen, Whisky flaskorna som står uppradade är fyllda med bensin (Oljeblandad antar jag)

2 Liter 100 Pipers i tanken för 60 bath och vi kunde köra vidare.

Just såna här saker får ju en att särskilt minnas resorna man gjort, Enkla vardags händelser som för en thai är helt normalt men totalt främmande för en annan.

Du var inte på Apple Pub? Där har jag fyllat många gånger :)

Ibland åker jag till KP bara för att simma i basängen som alltid är rätt kall. Skönt i Isaanvärmen.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som om många av oss svenskar som åker till Thailand och speciellt de som har en thailändsk flickvän per automatik utnämner sig själv till värdlsmästare på Thailand och deras seder och bruk.Vad spelade dig för roll om du hade sett deras improviserade bensinstationer innan, och vad fick dig till att känna att honom måste jag trycka ner i skorna för att han var så enligt dig jävla amatörmässig så att han la in bilder på något som de flesta av oss som regelbundet besöker Thailand ändå har sett.Jag tror inte du mår bättre av dina nedsättande kommentarer och han som skrev det och la in bilderna mår definitivt inte bättre av det du skrev .Tänk så mycket du kan missa i livet med den attityden,, passa på att gå och tala med munkarna i din omgivning när du besöker Thailand nästa gång så kanske du kommer hem med lite ödmjukhet, och förstår att vi alla är olika och att det är okej.Det skulle vara roligt om du berättade om dina egna erfarenheter och vad du har varit med om vid dina besök i det land som vi alla här på forumet har en förkärlek för,det blir så mycket roligare och definitivt så mycket mer givande att vara en del av ett forum där folk uppskattar varandra för vad de är en slår ner på varandra för vad de inte är.

Mvh

sss

Link to comment
Dela på andra sajter

och förstår att vi alla är olika och att det är okej.

Mvh

sss

Du citerade ingen men..

Jag tycker ju inte likadant som du, får då jag var olik? Och tycker du då att det är ok? Och om du tycker det är ok att jag är olik dig, varför skriver du då ett inlägg där du tycker att jag (eller andra)skall tycka som dig :huh:

Men jag skrev (om du läste alla inlägg?)att jag inte ville klanka ner på Seraths inlägg utan jag frågade om det var hans första Thailands besök.. jag skrev oxå (du missade nog det oxå?) att jag uppskattar både hans bildreportage och andras.

Jag och Serath har även pratat med varandra om detta (om påhopp) via PM och det är lugnt från oss båda!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig att det va en ganska taskig kommentar.Själv trodde jag i början att flaskorna innehöll hemgjord whiskey eller något liknande :bag:

Vet i fan om inte bensinen smakar bättre en mekongwhisky :mdr:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet i fan om inte bensinen smakar bättre en mekongwhisky :mdr:

Moppen kanske går bättre på Mekong-whiskey and människan :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du citerade ingen men..

Jag tycker ju inte likadant som du, får då jag var olik? Och tycker du då att det är ok? Och om du tycker det är ok att jag är olik dig, varför skriver du då ett inlägg där du tycker att jag (eller andra)skall tycka som dig :huh:

Men jag skrev (om du läste alla inlägg?)att jag inte ville klanka ner på Seraths inlägg utan jag frågade om det var hans första Thailands besök.. jag skrev oxå (du missade nog det oxå?) att jag uppskattar både hans bildreportage och andras.

Jag och Serath har även pratat med varandra om detta (om påhopp) via PM och det är lugnt från oss båda!

Mvh

Ja där fick jag så jag teg! nu väntar jag bara på dina eminenta bildreportage så att du riktigt kan ge tillbaka på idi*ten dvs mig som hade mage nog att stå upp för en åsikt som gick stick i stäv med dina egna åsikter.Olika åsikter gillar jag annars blir två eller flervägskommunikationen rätt så innehållslös,men när man måste gå rätt över någon annan för att föra fram den ställer inte jag upp.Du är säkert en bra grabb i grund och botten bara inte så bra på att kommunicera ut det.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftig bensinstation.

Har jag aldrig sett förut, tack för nu vet man det nästa gång man åker ner.

Alltid bra att slippa fråga frugan om allt, hon blir så skadeglad ;) när

hon vet mer än jag.

Till den som skickade bild på Honda Wave, tack jag kan aldrig se nog

av dom och snart har jag en hemma i Sverige också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftig bensinstation.

Har jag aldrig sett förut, tack för nu vet man det nästa gång man åker ner.

Alltid bra att slippa fråga frugan om allt, hon blir så skadeglad ;) när

hon vet mer än jag.

Till den som skickade bild på Honda Wave, tack jag kan aldrig se nog

av dom och snart har jag en hemma i Sverige också.

Hur reggar Du den i byrokratins namn? :huh:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur reggar Du den i byrokratins namn? :huh:

Åh lite fel ordval av mig, i Sverige heter den ju Innova. Finns att köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där fick jag så jag teg! nu väntar jag bara på dina eminenta bildreportage så att du riktigt kan ge tillbaka på idi*ten dvs mig som hade mage nog att stå upp för en åsikt som gick stick i stäv med dina egna åsikter.Olika åsikter gillar jag annars blir två eller flervägskommunikationen rätt så innehållslös,men när man måste gå rätt över någon annan för att föra fram den ställer inte jag upp.Du är säkert en bra grabb i grund och botten bara inte så bra på att kommunicera ut det.

Mvh

Nu har jag inte kallat dig idi*t (eller nåt annat nedlåtande heller)!

Jag orkar inte ta det en tredje gång (den om att jag undrade om det var Seraths första gång i Thailand).

Du har bestämt dig för att jag "måste gå rätt över någon annan"..

Tyck det om du vill!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...