Jump to content
IGNORERAD

Thailand blockerar Wikileaks


emulov

Recommended Posts

Hej,

Apropa snurrerierna mellan svenska rattsapparaten och Julian Assange kan man lasa foljande i en artikel ur DN:

"Det luktar dålig feminism här. Våldtäktsmål skall utredas saklig och opersonligt såvitt det gäller substansen precis som vad gäller alla andra brott. Sverige är inte den rättsstat som görs gällande utan landet är ett av de sämre i EU-kretsen, skriver Göran Lysén till DN.se."

DN.se

En annan klockren analys av tillstandet i dagens Sverige finner ni har:

Skev manssyn

I just det har avseendet sa blir jag emellanat valdigt trott pa landet Sverige.

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    9

  • MaiChai

    6

  • Serath

    5

  • GammalDansken

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Isaan Butterfly

Nja...

Inte alltid!!

När radioislam i Sverige körde med en del dålig propaganda mot Judar så stoppades kanalen!

Även när Olof Palme var Kulturminister på sextiotalet i Sverige så förbjöd han Radio Nord och Radio Syd pga att han tyckte de hade "anskrämlig" musik :)

Det var inte Palme som förbjöd Radio Syd och Radio Nord, och

det var inte på grund av musiken som Radio Syd och Radio Nord förbjöds.

Det förbjöds pga att de sände reklam vilket enligt lag var förbjudet

i radiosädningar på den tiden.

Ger dig ett minuskarma för dina lögner.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant artikel om sidosparet Radio Nord (och svensk censur)

http://www.dn.se/kultur-noje/essa/radio-nord-och-kampen-mot-mediepiraterna-1.1032317

Radio Syd/Nord brot inte mot nagon lag, men sossarna,med uppbackning fran centern, sag till att infora en lag som skulle gora sandningar olagliga.

Nu upphorde dock sandningarna innan lagen infordes.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt jag kollade på Aktuellt för 5 min sedan och där sade de att han var misstänkt?

han är idag anhållen i sin frånvaro o kommer därmed att bli internationellt efterlyst.Hans advokat kommer att överklaga när han har fått fullmakten från han.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8239509.ab

Nu är han gripen i UK, frågan är om UK kan böja sig för trycket från USA och utlämmna honom till Sverige, jag förutsätter att det är den häktningsbegäran som har lett till gripandet.

Känns rent spontant som om han hade haft klart mindre risk att utlämnas till USA om han gripist i Sverige.

Undrar om silbersky försöker göra comback i fallet nu? För inte ska väl det här internationellt uppmärksammade fallet gå Sveriges mediakåtaste advokat förbi?

Han får väl i värsta fall bli målsägarbiträde till kvinnorna nu när Julian Assange sparkade honom...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att notera hur sidospår från TS "Thailand blockerar Wikileaks" hela tiden läggs ut till "Assanges privata förehavanden" av exakt samma falang som är militärdiktaturen i Thailands främsta förespråkare.

Hmm...kan det finnas ett samband tro?

Ändrades av lenno

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att notera hur sidospår från TS "Thailand blockerar Wikileaks" hela tiden läggs ut till "Assanges privata förehavanden" av exakt samma falang som är militärdiktaturen i Thailands främsta förespråkare.

Hmm...kan det finnas ett samband tro?

Grattis.. du lyckades otvivelaktigt cementera din enfald på bara två meningar. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Nja...

Inte alltid!!

När radioislam i Sverige körde med en del dålig propaganda mot Judar så stoppades kanalen!

Även när Olof Palme var Kulturminister på sextiotalet i Sverige så förbjöd han Radio Nord och Radio Syd pga att han tyckte de hade "anskrämlig" musik :)

Marita Ulvskog, minister i sosseregeringen, ville förbjuda parabolantenner på 80-talet. :sFduh::rotfl:

Undrar varför, kanske insåg hon att sossarna inte längre skulle ha monopol informationsflödet. :(

Vilken tur att sossarna inte fick igenom detta förbud. :)

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant artikel om sidosparet Radio Nord (och svensk censur)

http://www.dn.se/kultur-noje/essa/radio-nord-och-kampen-mot-mediepiraterna-1.1032317

Radio Syd/Nord brot inte mot nagon lag, men sossarna,med uppbackning fran centern, sag till att infora en lag som skulle gora sandningar olagliga.

Nu upphorde dock sandningarna innan lagen infordes.

Poffa

Och ändå kallade Bossej mig för en lögnare :crazy:

Bossej tycker det är ok att ändra lagarna så att det skall passa regimen tydligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Grattis.. du lyckades otvivelaktigt cementera din enfald på bara två meningar. :great:

hehe, borde det finnas en smiley föreställande en klämd tå med en liktorn?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att notera hur sidospår från TS "Thailand blockerar Wikileaks" hela tiden läggs ut till "Assanges privata förehavanden" av exakt samma falang som är militärdiktaturen i Thailands främsta förespråkare.Hmm...kan det finnas ett samband tro?

Antar att du menar mig, så kan du ta och plocka fram ETT enda inlägg där jag försvarar militärkuppen i Thailand.

Ett enda inlägg, det är allt jag begär.

Kan du inte det tycker jag nog en ursäkt är på plats för ditt och andras återkommande grova anklagelser.

Sen när det gäller Wikileaks så är det inga som helst problem att läsa den siten i Thailand. Men det förutsätter ju att du har det minsta hum om vad en proxy är för något.

Nu väntar jag på att du ska plocka fram länken eller din ursäkt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du menar mig, så kan du ta och plocka fram ETT enda inlägg där jag försvarar militärkuppen i Thailand.

Ett enda inlägg, det är allt jag begär.

Kan du inte det tycker jag nog en ursäkt är på plats för ditt och andras återkommande grova anklagelser.

Sen när det gäller Wikileaks så är det inga som helst problem att läsa den siten i Thailand. Men det förutsätter ju att du har det minsta hum om vad en proxy är för något.

Nu väntar jag på att du ska plocka fram länken eller din ursäkt.

För det första, bäste herr freelancejournalist, om du nu faktiskt råkar vara detta (hänvisning till uppdrag eller artiklar emotses med stort intresse för att se vad du dristar dig till att presentera för den stora granskande, kritiska och obarmhärtiga världen utanför hobbyt®yckeriet mpr) borde du väl ändå ha kunskapen att kunna återge ett inlägg på ett riktigt sätt? Om man kan misstänka att du är lika slarvig med detta, är steget inte långt till att man misstänker du är lika vårdslös med all annan faktaåtergivning i dina inlägg (och dina eventuellt publicerade artiklar).

Jag skrev: "samma falang som är militärdiktaturen i Thailands främsta förespråkare."

Du återgav: "så kan du ta och plocka fram ETT enda inlägg där jag försvarar militärkuppen i Thailand."

Kan du nu se distinktionen eller anser du det är hårklyverier? Om du inte är förmögen till det förstnämnda är du helt körd och anser du det senare är du vårdslös och slarvig.

Så hur man kan gå vidare i dialogen med dig har jag faktiskt väldigt svårt att förstå hur den skulle se ut. Antagligen bara en massa tjafs i oändlighet och jag hoppas och vill tro du har viktigare uppgifter framför dig. I synnerhet som det finns så oerhört många otillbörligheter som inträffar i Thailand i dessa dagar.

Vad beträffar Wikileaks hade jag en stilla förhoppning att du som journalist skulle ställa dig på barrikaden och försvara det fria ordet - utan att behöva hänvisa till avancerade (för mig och förmodligen många andra vardagsanvändare) datorkunskaper. I ett land där uppskattningsvis endast 10-20% av befolkningen har tillgång till en dator ö.h.t.

Så - någon ursäkt har du som du redan hunnit förstå - inte att räkna med från det här hållet. Skulle ju kunna var lika krävande tillbaka med tanke på ovanstående bockar i kanten vad gäller din professionalitet - men gör dig inte besväret enbart för min skull. Jag är luttrad och har stött på många fårulvar i mina da´r. Men kanske för det övriga etablissemanget, för att just rädda ditt anseende om inte annat - kanske?

God natt och tack för minuskarmat. Nu är du i samma sällskap som Baboo och Arne... :)

Ändrades av lenno

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

God natt och tack för minuskarmat. Nu är du i samma sällskap som Baboo och Arne... :)

Jo om man går in och tittat i din karmalogg så kan man se att jag gav dig ett minuskarma 27 Augusti, menar du att MC oxå gav dig ett i Augusti eller hur menar du att vi är i samma sällskap?

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första, bäste herr freelancejournalist, om du nu faktiskt råkar vara detta (hänvisning till uppdrag eller artiklar emotses med stort intresse för att se vad du dristar dig till att presentera för den stora granskande, kritiska och obarmhärtiga världen utanför hobbyt®yckeriet mpr) borde du väl ändå ha kunskapen att kunna återge ett inlägg på ett riktigt sätt? Om man kan misstänka att du är lika slarvig med detta, är steget inte långt till att man misstänker du är lika vårdslös med all annan faktaåtergivning i dina inlägg (och dina eventuellt publicerade artiklar).

Jag skrev: "samma falang som är militärdiktaturen i Thailands främsta förespråkare."

Du återgav: "så kan du ta och plocka fram ETT enda inlägg där jag försvarar militärkuppen i Thailand."

Kan du nu se distinktionen eller anser du det är hårklyverier? Om du inte är förmögen till det förstnämnda är du helt körd och anser du det senare är du vårdslös och slarvig.

Så hur man kan gå vidare i dialogen med dig har jag faktiskt väldigt svårt att förstå hur den skulle se ut. Antagligen bara en massa tjafs i oändlighet och jag hoppas och vill tro du har viktigare uppgifter framför dig. I synnerhet som det finns så oerhört många otillbörligheter som inträffar i Thailand i dessa dagar.

Vad beträffar Wikileaks hade jag en stilla förhoppning att du som journalist skulle ställa dig på barrikaden och försvara det fria ordet - utan att behöva hänvisa till avancerade (för mig och förmodligen många andra vardagsanvändare) datorkunskaper. I ett land där uppskattningsvis endast 10-20% av befolkningen har tillgång till en dator ö.h.t.

Så - någon ursäkt har du som du redan hunnit förstå - inte att räkna med från det här hållet. Skulle ju kunna var lika krävande tillbaka med tanke på ovanstående bockar i kanten vad gäller din professionalitet - men gör dig inte besväret enbart för min skull. Jag är luttrad och har stött på många fårulvar i mina da´r. Men kanske för det övriga etablissemanget, för att just rädda ditt anseende om inte annat - kanske?

God natt och tack för minuskarmat. Nu är du i samma sällskap som Baboo och Arne... :)

Haha.. så mycket arrogans och översitteri i ett och samma inlägg att det t.o.m slår mig.

Jag tror att om jag sket på Lenno så skulle han börja lukta gott. :)

Och vem vet? Kanske t.o.m få en kompis?

Kopiera inte nu detta är ni snälla.

Han har ju censurerat mina inlägg och om han ändå tvingas läsa dem kanske han exploderar. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. så mycket arrogans och översitteri i ett och samma inlägg att det t.o.m slår mig.

Jag tror att om jag sket på Lenno så skulle han börja lukta gott. :)

Och vem vet? Kanske t.o.m få en kompis?

Kopiera inte nu detta är ni snälla.

Han har ju censurerat mina inlägg och om han ändå tvingas läsa dem kanske han exploderar. :)

Är det inte så att tom någon av moderatorerna känner MC och vet att han är journalist och även läst en del reportage av honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första, bäste herr freelancejournalist, om du nu faktiskt råkar vara detta. :blah::blah::blah: .. :blah::blah::blah: .

Så - någon ursäkt har du som du redan hunnit förstå - inte att räkna med från det här hållet. Skulle ju kunna var lika krävande tillbaka med tanke på ovanstående bockar i kanten vad gäller din professionalitet - men gör dig inte besväret enbart för min skull. Jag är luttrad och har stött på många fårulvar i mina da´r. Men kanske för det övriga etablissemanget, för att just rädda ditt anseende om inte annat - kanske?

God natt och tack för minuskarmat. Nu är du i samma sällskap som Baboo och Arne... :)

Som väntat går det bra att häva ur sig vad som helst men när det gäller att verifiera det du häver ur dig blir det genast svårare.

Ni är många som tycker en jävla massa, särskilt vad jag och vad jag inte ska skriva. Jag till skillnad från dig måste kunna verifiera det jag skriver och kan och ska därför inte lägga in personliga åsikter och värderingar i mitt arbete. Det finns alltid två sidor av en story och hade jag jobbat som du vill hade bara den ena sidan fått komma till tals.

Det är därför som jag jobbar med det jag gör och inte du!

Ifall att använda en proxy är för svårt för dig ska du nog akta dig för de andra programmen som följer med i Windows som kalkylatorn och liknande. Så avancerat är det nämligen med en proxy...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så att tom någon av moderatorerna känner MC och vet att han är journalist och även läst en del reportage av honom?

Nu är jag ju inte Modeator, men har läst flera av MaiChais artiklar.

Avstår från att länka till dem dock, eftersom Maichai kanske inte vill att hans nanm skall komma till allmän kännedom här på MPR.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...