BaBoo Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 I Sverige "bromsade" baronerna utvecklingen så länge dom inte tjänade tillräckligt på arbetarklassen, i Thailand är det korruptionen som tar död på mycket...men det kommer så sakteliga, var så säker. Idag har vi andra "baroner" tex arbetsförmedlare och socialtjänst och försäkringskassa etc.. där man fint får stå med mössan i hand och invänta deras beslut http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Idag har vi andra "baroner" tex arbetsförmedlare och socialtjänst och försäkringskassa etc.. där man fint får stå med mössan i hand och invänta deras beslut Usch Då Tur att man slipper sånt. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Ja, se här en liten betraktelse från Isaan 2008. Som jag troligen berättat förut. Vi anländer fru Changs hemby för Song Khran. Och det är många andra som åkt hem för denna högtid. Bland annat denna unga man som är på gott humör i början av festen. Då det är så att han nästa dag måste återvända till Bangkok för att fortsätta sitt jobb som motorcykeltaxi blir han allt dystrare ju längre kvällen lider. Han utbrister på hyfsad engelska frågan till mig "hur mycket tjänar du?". Jag undviker att svara, då jag misstänker att ett sant svar skulle göra honom än mer irriterad. Han har inga planer på att sova... bara supa tills bussen till Bangkok går 07.00. Vad ska jag säga till honom? Vad ska han säga till mig? Jag är priviligerad som fått växa upp i Sverige med rimliga möjligheter till stora inkomster om jag är kompetent. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Usch Då Tur att man slipper sånt. Jepp samma här http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Med högre inkomster så startar "racet" och det blir en början till det samhälle vi har i Sverige (och i väst), vet inte om jag önskar dem detta samhälle! Inte nödvändigtvis. Om man effektivicerar och får bort korruptionen, så kan man ju "lätt" höja levnadsstandarden, och ändå leva avslappat. Då jag organicerar något, så brukar det bli minst 1,5 gånger snabbare gjort med minst samma kvalitet, mycket beroende på att jag försöker ta bort allt onödigt, som är tråkigt. Om man jobbar effektivt, så får man mer tid över att slappa/göra roliga saker... Med Internets hjälp kan man göra mycket från byarna. (((T ex tänker jag starta ett Internetföretag i byn då jag flyttar dit.))) Ja, skolan behöver, som du skriver, förbättras, för att få fart på utvecklingen. Engelska, kinesiska, ekonomi... Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 (ändrad) Inte nödvändigtvis. Om man effektivicerar och får bort korruptionen, så kan man ju "lätt" höja levnadsstandarden, och ändå leva avslappat. Då jag organicerar något, så brukar det bli minst 1,5 gånger snabbare gjort med minst samma kvalitet, mycket beroende på att jag försöker ta bort allt onödigt, som är tråkigt. Om man jobbar effektivt, så får man mer tid över att slappa/göra roliga saker... Med Internets hjälp kan man göra mycket från byarna. (((T ex tänker jag starta ett Internetföretag i byn då jag flyttar dit.))) Ja, skolan behöver, som du skriver, förbättras, för att få fart på utvecklingen. Engelska, kinesiska, ekonomi... Optimera och effektivisera leder bara till stress och högre krav och som jag skrev innan så vill jag inte göra om Thailand till ett nytt Sverige för då kan jag lika gärna stanna i Sverige (för övrigt så jobbar jag i Norge där tempot är mycket lägre och säkerheten alltid går först)! Privatekonomi borde de införa även i Svenska skolan, så belånade och skuldsatta som Svensken blivit så borde de börja utbilda ungdomarna redan från början! Kommer nog sätta min son i Kinesisk skola på Phuket, Kina är framtiden, undrar när de skall införa obligatoriska lektioner i Kinesiska i de Svenska skolorna (vilket fint försprång Sverige skulle fått)! Ändrades Augusti 20, 2010 av BaBoo http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erka Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Ok , men kan man inte jävligt kul i Sverige åxå även behagligt om man tänker till vad gäller sociala förmåner gentemot Thailand? Ändå finns det ett "Hat" Mot Sverige ,,fattar inte Vilka sociala förmåner? Jag har två akademiska examina, jobbar heltid och betalar skatt i massor. Trevligt och behagligt måste jag nog säga att jag har, och har haft det, i mitt liv men några sociala förmåner utnyttjar jag inte och min livssituation har jag själv skapat genom studier och arbete. Sociala förmåner kan inte utnyttjas av personer som mig, jag har bara den stora "förmånen" att bekosta liv och leverne för sjuka (av vilka vissa förstås inte kan försörja sig själva) och arbetsskygga. Hade jag möjlighet att leva i Thailand med motsvarande standard jag gör i Sverige (dvs arbeta på samma sätt med samma arbetsuppgifter) skulle jag lämna landet omgående. Om inte annat så för tillfredsställelsen i att veta att någon slapptask inte kan "ha det jävlig kul och behagligt" på min bekostnad (läs: mina skatteinbetalningar). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Vilka sociala förmåner? Jag har två akademiska examina, jobbar heltid och betalar skatt i massor. Trevligt och behagligt måste jag nog säga att jag har, och har haft det, i mitt liv men några sociala förmåner utnyttjar jag inte och min livssituation har jag själv skapat genom studier och arbete. Sociala förmåner kan inte utnyttjas av personer som mig, jag har bara den stora "förmånen" att bekosta liv och leverne för sjuka (av vilka vissa förstås inte kan försörja sig själva) och arbetsskygga. Hade jag möjlighet att leva i Thailand med motsvarande standard jag gör i Sverige (dvs arbeta på samma sätt med samma arbetsuppgifter) skulle jag lämna landet omgående. Om inte annat så för tillfredsställelsen i att veta att någon slapptask inte kan "ha det jävlig kul och behagligt" på min bekostnad (läs: mina skatteinbetalningar). Sociala förmåner vet jag inte om jag vill kalla det då jag betalar denna försäkring via min skattesedel hade jag inte betalat via skatten så hade jag istället fått betala privata försäkringar! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Vilka sociala förmåner? Jag har två akademiska examina, jobbar heltid och betalar skatt i massor. Trevligt och behagligt måste jag nog säga att jag har, och har haft det, i mitt liv men några sociala förmåner utnyttjar jag inte och min livssituation har jag själv skapat genom studier och arbete. Sociala förmåner kan inte utnyttjas av personer som mig, jag har bara den stora "förmånen" att bekosta liv och leverne för sjuka (av vilka vissa förstås inte kan försörja sig själva) och arbetsskygga. Hade jag möjlighet att leva i Thailand med motsvarande standard jag gör i Sverige (dvs arbeta på samma sätt med samma arbetsuppgifter) skulle jag lämna landet omgående. Om inte annat så för tillfredsställelsen i att veta att någon slapptask inte kan "ha det jävlig kul och behagligt" på min bekostnad (läs: mina skatteinbetalningar). Nu fick du ett + av mig, som du inte skulle fått! Du jämra dig om vad jobbigt det är att betala skatt och att du har klarat av två akademiska utbildningar. Grattis! Men har alla samma förutsättningar till att lyckas med det du har gjort? Nej, jag vet att fallet inte är så. Och hur många procent är arbetsskygga och inte vill göra rätt för sig som utnyttja det privilegiet som vi har i Sverige? Man du som har klarat av två akademiska utbildningar skulle väl inte ha några svårigheter att fixa ett välbetalt jobb i Thailand? Vad är det som hindra dig? När du är i Thailand, och ser alla dessa tiggare och fattiga människor eller för den delen alla dom välbärgade i Bangkok. Tycker du att dom som tigger eller lever i fattigdom i Thailand, har samma förutsättningar?? Visst, alla "kan" utbilda sig till vad dom vill i Sverige. Men alla har inte samma uppväxt, många kommer från trasiga och instabila levnadsförhållande, ska vi bara skita i dom och tycka att dom får skylla sig själva? Bara för att man har möjlighet att bli vad som helst, innefattar inte det att det är möjligt p.g.a. 10000000 orsaker. Tjåck dii! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Augusti 20, 2010 Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Hejsan Hehe...tja...jag har inte gått genom hela tråden för då skulle jag nog tappa sugen ganska snabbt... Men jag ser ju att även i slutet av tråden är vi ute på ytterligheter jämfört med trådens namn...nämligen: "Hur mycket älskar ni Sverige?" Mitt svar blir att jag älskar Sverige intill mina sista dagar! Det är mitt forsterland och det är här jag föddes och det är här jag, åtminstone i majoritet, levat mitt liv och det är här jag faktiskt vill dö och bli begraven. Det må vara aldrig så fel på både det ena och det andra och skattetryck, invandrapolitik och farmors gamla moster... MEN...jag älskar mitt land och mitt land är SVERIGE. Jag vill att ni alla funderar ett slag på vad jag skrivit. Det första som troligen dyker upp i ert huvud är att ni nog, trots allt, tycker som jag. Det finns undantag, det vet jag, men i huvudsak så är vi överens. Nästa steg...Vänd på frågeställningen och fråga i stället, MEN...målgruppen är nu Thailändare, inte semestefirande svsnskar, Hur mycket älskar ni Thailand? Jag är näst intill 100 % säker på att alla Thailändare svarar samma ska som vi svenskar, nämligen att de älskar sitt fosterland intill 100 % och att när det väl kommer till kritan så är det Thailand (eller Thaisläkten) som gäller... Sedan spelar det ingen roll hur etablerade de är här i Sverige och det ena och det andra...när det verkligen blir tal om att ropa på mamma... Detta är något att tänka på... MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mironoff123 Inlagd Augusti 20, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 20, 2010 Vilka sociala förmåner? Jag har två akademiska examina, jobbar heltid och betalar skatt i massor. Trevligt och behagligt måste jag nog säga att jag har, och har haft det, i mitt liv men några sociala förmåner utnyttjar jag inte och min livssituation har jag själv skapat genom studier och arbete. Sociala förmåner kan inte utnyttjas av personer som mig, jag har bara den stora "förmånen" att bekosta liv och leverne för sjuka (av vilka vissa förstås inte kan försörja sig själva) och arbetsskygga. Hade jag möjlighet att leva i Thailand med motsvarande standard jag gör i Sverige (dvs arbeta på samma sätt med samma arbetsuppgifter) skulle jag lämna landet omgående. Om inte annat så för tillfredsställelsen i att veta att någon slapptask inte kan "ha det jävlig kul och behagligt" på min bekostnad (läs: mina skatteinbetalningar). Nu pratar du väl bort dig själv eller, Du menar att vi inte har några sociala förmåner i sverige gentemot Thailand sedan säger du om du hade samma standard att leva i Thailand hade du gjort det direkt,,, men för fan åk så vi slipper en till ego som inte vill betala skatt men vill ha alla förmåner 2 akademiska examina jojo !!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emulov Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 (ändrad) Vilka sociala förmåner? Jag har två akademiska examina, jobbar heltid och betalar skatt i massor. Trevligt och behagligt måste jag nog säga att jag har, och har haft det, i mitt liv men några sociala förmåner utnyttjar jag inte och min livssituation har jag själv skapat genom studier och arbete. Sociala förmåner kan inte utnyttjas av personer som mig, jag har bara den stora "förmånen" att bekosta liv och leverne för sjuka (av vilka vissa förstås inte kan försörja sig själva) och arbetsskygga. Hade jag möjlighet att leva i Thailand med motsvarande standard jag gör i Sverige (dvs arbeta på samma sätt med samma arbetsuppgifter) skulle jag lämna landet omgående. Om inte annat så för tillfredsställelsen i att veta att någon slapptask inte kan "ha det jävlig kul och behagligt" på min bekostnad (läs: mina skatteinbetalningar). Undrar vem som har bekostat din skolgang? Kan det mojligtvis vara nagon idi*t till skattbetalare? Sociala formaner kan inte nyttjas av personer som dig sager du? Har talar vi om riktigt pretentiost kvalificerat skitsnack fran din sida! Hoppas du inte har eller far nagra barn, for jag vill inte betala deras barnbidrag via min skattsedel, den saken ar klar. Och skulle du nu bli sjuk och behover uppsoka lakarvard galler detsamma. Ändrades Augusti 21, 2010 av emulov Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mironoff123 Inlagd Augusti 21, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Undrar vem som har bekostat din skolgang? Kan det mojligtvis vara nagon idi*t till skattbetalare? Sociala formaner kan inte nyttjas av personer som dig sager du? Har talar vi om riktigt pretentiost kvalificerat skitsnack fran din sida! Hoppas du inte har eller far nagra barn, for jag vill inte betala deras barnbidrag via min skattsedel, den saken ar klar. Och skulle du nu bli sjuk och behover uppsoka lakarvard galler detsamma. Lol ähh låt idi*ten tro på sig själv,,,,,,,,,,,,,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Optimera och effektivisera leder bara till stress och högre krav och som jag skrev innan så vill jag inte göra om Thailand till ett nytt Sverige för då kan jag lika gärna stanna i Sverige (för övrigt så jobbar jag i Norge där tempot är mycket lägre och säkerheten alltid går först)! Leder till stress om det görs fel ja Iofs om man bara slappar, så blir man nog inte stressad - men uttråkad men att jobba fort och effektivt är i sig inte stressande. Det är först då det blir mer än vad man klarar av, som det blir stressande. Med dålig effektivitet så nås den stressgivande nivån då man gör mycket mindre. (((En kompis blev stressad både av att titta på då jag jobbade och då jag vilade för jag gjorde båda två mycket mer effektivt än vad han kan. En annan kompis har blivit utbränd av att försöka jobba effektivt inom offentliga sektorn. Den nuvarande organisationen har inte ens kommit till den nivån han ordnade för 7 år sedan på en liten avdelning, som nu är "bortrationalicerad", för offentliga sektorn brukar vara så dålig på effektivicering. Då han förstod hur offentliga sektorns chefer motarbetar bra medarbetare, för att de är rädda att bli passerade på karriärstegen sa han: -Jag blev väldigt förvånad då jag märkte att cheferna arbetar så. -Jag skulle bli väldigt förvånad om de inte gjorde det sa jag. Det skulle jag ha kunnat tala om för dig innan du började där. (Det var under en period vi inte hade kontakt.))) Det är mycket tråkigare att göra ett dåligt jobb, så man blir mentalt trött av att göra ett dåligt jobb. Som jämförelse: Utbrändhet är en slags "släkting" till stress. Utbrändhet är vanligast inom offentliga sektorn, fastän de i genomsnitt jobbar mycket mindre effektivt... Det beror på att de anställda normalt har mycket mindre kontroll över sin egen situation inom offentliga sektorn, ofta ställs krav inom offentliga sektorn utan att ge dem tillräcklig makt för att kunna utföra kraven. Dessutom har offentliga sektorn mycket färre bra chefer, som kan visa hur man kan jobba effektivt, eftersom de flesta bra cheferna, som någonsin har jobbat inom offentliga sektorn, har för länge sedan ledsnat på att stångas mot korkskallar på chefspositioner. I offentliga sektorn blir sådana chefer kvar, men privata sektorn kan inte ha så många dåliga chefer, för då går det företaget i konkurs, så privata sektorn är "självrensande" Privatekonomi borde de införa även i Svenska skolan, så belånade och skuldsatta som Svensken blivit så borde de börja utbilda ungdomarna redan från början! Kommer nog sätta min son i Kinesisk skola på Phuket, Kina är framtiden, undrar när de skall införa obligatoriska lektioner i Kinesiska i de Svenska skolorna (vilket fint försprång Sverige skulle fått)! Ja, till det första. Många fattar inte att det i längden inte går att ha utgifterna, som är mycket större än inkomsterna, fastän det är lågstadiematte Har ingen aning om hur det är i just den kinesiska skolan, men VARNING för många kineser piskar på sina barn alldeles för hårt, låter dem vila alldeles för sällan. Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snucke Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 (ändrad) Hejsan Hehe...tja...jag har inte gått genom hela tråden för då skulle jag nog tappa sugen ganska snabbt... Men jag ser ju att även i slutet av tråden är vi ute på ytterligheter jämfört med trådens namn...nämligen: "Hur mycket älskar ni Sverige?" Mitt svar blir att jag älskar Sverige intill mina sista dagar! Det är mitt forsterland och det är här jag föddes och det är här jag, åtminstone i majoritet, levat mitt liv och det är här jag faktiskt vill dö och bli begraven. Det må vara aldrig så fel på både det ena och det andra och skattetryck, invandrapolitik och farmors gamla moster... MEN...jag älskar mitt land och mitt land är SVERIGE. Jag vill att ni alla funderar ett slag på vad jag skrivit. Det första som troligen dyker upp i ert huvud är att ni nog, trots allt, tycker som jag. Det finns undantag, det vet jag, men i huvudsak så är vi överens. Nästa steg...Vänd på frågeställningen och fråga i stället, MEN...målgruppen är nu Thailändare, inte semestefirande svsnskar, Hur mycket älskar ni Thailand? Jag är näst intill 100 % säker på att alla Thailändare svarar samma ska som vi svenskar, nämligen att de älskar sitt fosterland intill 100 % och att när det väl kommer till kritan så är det Thailand (eller Thaisläkten) som gäller... Sedan spelar det ingen roll hur etablerade de är här i Sverige och det ena och det andra...när det verkligen blir tal om att ropa på mamma... Detta är något att tänka på... MVH Nonki Tycker det var ganska bra sagt! Snucke Ändrades Augusti 21, 2010 av Snucke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Undrar vem som har bekostat din skolgang? Kan det mojligtvis vara nagon idi*t till skattbetalare? Sociala formaner kan inte nyttjas av personer som dig sager du? Har talar vi om riktigt pretentiost kvalificerat skitsnack fran din sida! Hoppas du inte har eller far nagra barn, for jag vill inte betala deras barnbidrag via min skattsedel, den saken ar klar. Och skulle du nu bli sjuk och behover uppsoka lakarvard galler detsamma. Nu är det så att man själv betalar sin skolgång ( i de allra flesta fall) retroaktivt, ens barns födsel skall väl inte jag betala utan det gör barnet själv när de börjar betala skatt. Sedan att vissa betalar in mindre skatt än andra kallas ju för solidaritet men det är ju en annan diskussion! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Serath Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Jag älskar sverige så här mycket |<--------------------------------------------------->| Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Har ingen aning om hur det är i just den kinesiska skolan, men VARNING för många kineser piskar på sina barn alldeles för hårt, låter dem vila alldeles för sällan. En flicka i Thaisläkten går redan på skolan och den verkar bra + att den är billig om man jämför med den internationella skolan! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
xpanterx Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Om... Snarare när, eftersom det bara är en ekonomisk fråga, vi flyttar till Thailand så kommer jag sakna den underbara Svenska sommaren och även snö på julafton, vi kommer definitivt besöka Sverige ofta. Även maten skulle saknas enormt, palt, surströmming, kräftor kota med dill, knäckebröd med kaviar och mycket annat gott. Den Svenska säkerheten skulle också saknas, i Sverige är man aldrig helt utlämnad, om man inte är narkoman/brottsling/alkoholist. Mest skulle jag nog sakna den fantastiska naturen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erka Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Och hur många procent är arbetsskygga och inte vill göra rätt för sig som utnyttja det privilegiet som vi har i Sverige? I min bekantskapskrets är ungefär 5% "arbetsskygga" eller självorsakat sjukskrivna, förtidspensionerade etc. och då pratar vi om män och kvinnor i 35-års ålder. Jag anser inte att de "sociala förmåner" vi har i Sverige skall gynna personer som pga egna val, ex. fetma och matmissbruk, missbruk av dator och TV-spel etc. skall falla inom ramen för behövande. Väljer en vuxen individ att lägga all sin energi på sådana företeelser är det inte samhällets skyldighet att ekonomiskt stödja dessa när de blir av med partner, jobb etc. Man du som har klarat av två akademiska utbildningar skulle väl inte ha några svårigheter att fixa ett välbetalt jobb i Thailand? Vad är det som hindra dig? När du är i Thailand, och ser alla dessa tiggare och fattiga människor eller för den delen alla dom välbärgade i Bangkok. Tycker du att dom som tigger eller lever i fattigdom i Thailand, har samma förutsättningar?? Jag har självklart undersökt möjligheterna det senaste året efter att jag träffat min partner från Thailand men som jag skrev har tillfälle ännu inte dykt upp. Vad har fattiga i Thailand med Sveriges trygghetssystem att göra? Visst, alla "kan" utbilda sig till vad dom vill i Sverige. Men alla har inte samma uppväxt, många kommer från trasiga och instabila levnadsförhållande, ska vi bara skita i dom och tycka att dom får skylla sig själva? Bara för att man har möjlighet att bli vad som helst, innefattar inte det att det är möjligt p.g.a. 10000000 orsaker. Ojdå, många orsaker fanns det tydligen. Det kanske till och med finns orsaker som personer skapar själva? Nu pratar du väl bort dig själv eller, Du menar att vi inte har några sociala förmåner i sverige gentemot Thailand sedan säger du om du hade samma standard att leva i Thailand hade du gjort det direkt,,, men för fan åk så vi slipper en till ego som inte vill betala skatt men vill ha alla förmåner 2 akademiska examina jojo !!!!!! Vänligen läs mitt tidigare inlägg igen. Jag gjorde ingen jämförelse mellan Sverige och Thailand. 2 akademiska examina? Jo, det är faktiskt inte så svårt. Det heter studielån, vilja, tid och personliga mål. Faktorer tillgängliga för alla personer och svenska medborgare. Undrar vem som har bekostat din skolgang? Kan det mojligtvis vara nagon idi*t till skattbetalare? Sociala formaner kan inte nyttjas av personer som dig sager du? Har talar vi om riktigt pretentiost kvalificerat skitsnack fran din sida! Hoppas du inte har eller far nagra barn, for jag vill inte betala deras barnbidrag via min skattsedel, den saken ar klar. Och skulle du nu bli sjuk och behover uppsoka lakarvard galler detsamma. Mina föräldrar har bekostat min skolgång via skatt. Jag själv har också bekostat mina studier genom lån, arbete och retroaktiv skatt (vilket tydligen endast BaBoo förstår). Mitt kommande barns barnbidrag är den första ekonomiska "kompensation" jag får för egen inbetalad skatt. Sjuk- och läkarvård har jag förstås utnyttjat men dessa få tillfällen är kostnaden för denna gott och väl täckt redan tidigare via skatt. Lol ähh låt idi*ten tro på sig själv,,,,,,,,,,,,,,, Tydligen var det väldigt känsligt att ifrågasätta att folk lever "trevligt och behagligt på sociala förmåner". Att sedan dessutom slå sig själv på bröstet och säga att det går att påverka sin egen situation, sitt leverne och sin ekonomi genom studier och arbete tycks gå över gränsen. Jag ska nog inte säga något mer i denna diskussion. Det torde vara bättre för mig att avsluta min anställning, gå ner till försäkringskassan på måndag och ange att jag drabbats av en mystisk åkomma som förhindrar mig att försörja mig själv. Jag ska nog även nämna att jag gärna vill leva "trevligt och behagligt på de sociala förmåner" vi har i detta land. Vi ses på stranden. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Klart att de som är sjuka och inte har förmågan att försörja sig själva skall ha hjälp men det finns väl ingen här som påstår och tror att alla de som är sjukpensionärer och eller socialbidragstagare inte har förmågan att jobba eller åtmistonde jobba något eller? Jag har själv folk i min släkt som lever på sjukbidrag som är precis lika arbetsföra som jag. Jag har en god vän som ALDRIG jobbat och han är född 1975. han hånar de som jobbar och menar att han aldrig skulle nedlåta sig till detta. Däremot så har han intressen som han pysslar med dagligen som skulle motsvara ett nästintill heltids arbete! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Nyligen har ju en del långtidssjuka nekats sjukpenning och trots allvarliga sjukdomar t.o.m cancer, tvingats anmäla sig som arbetssökande på Arbetsförmedlingen. Resultat hittils: 2% av dessa har fått ett riktigt jobb. Ca 400 personer har jag för mig. Kostnad 1,3 miljarder + en hel del otrygghet för för de andra 20000 som drabbats. Detta inlägg är menat som en motvikt till de som får fusket att framstå som varande närmare 90% och det är medvetet avpolitiserat med hänblick på moderatörers kliande regelfingrar Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Nyligen har ju en del långtidssjuka nekats sjukpenning och trots allvarliga sjukdomar t.o.m cancer, tvingats anmäla sig som arbetssökande på Arbetsförmedlingen. Resultat hittils: 2% av dessa har fått ett riktigt jobb. Ca 400 personer har jag för mig. Kostnad 1,3 miljarder + en hel del otrygghet för för de andra 20000 som drabbats. Detta inlägg är menat som en motvikt till de som får fusket att framstå som varande närmare 90% och det är medvetet avpolitiserat med hänblick på moderatörers kliande regelfingrar Vet inte hur många av dessa som fått jobb men ett faktum är att idag (rättare sagt år 2009) är 4,5 miljoner sysselsatt. År 2005 var det 4,3 miljoner sysselsatta. Samtidigt så ahr vi högre arbetslöshet i % så då borde det betyda att antingen är det sjukskrivna som börjat jobba eller att vi ökat folkmängden eller en kombination av båda! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Vet inte hur många av dessa som fått jobb men ett faktum är att idag (rättare sagt år 2009) är 4,5 miljoner sysselsatt. År 2005 var det 4,3 miljoner sysselsatta. Samtidigt så ahr vi högre arbetslöshet i % så då borde det betyda att antingen är det sjukskrivna som börjat jobba eller att vi ökat folkmängden eller en kombination av båda! Troligen sjukskrivna som nu söker jobb men inte fått något. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Augusti 21, 2010 Dela Inlagd Augusti 21, 2010 Troligen sjukskrivna som nu söker jobb men inte fått något. Herr Chang har talat. Det är ju antal sysselsatta som ökat från 4,3 miljoner 2005 till 4,5 miljoner 2009 eller menar du att antalet högre arbetslösa i % är före detta sjukskrivna som blivit arbetslösa istället? http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu