Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket älskar ni Sverige?


Mironoff123

Recommended Posts

Det är ju antal sysselsatta som ökat från 4,3 miljoner 2005 till 4,5 miljoner 2009 eller menar du att antalet högre arbetslösa i % är före detta sjukskrivna som blivit arbetslösa istället?

Hoppsan, jag läste fel. Ursäkta mig!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 197
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    29

  • Luttrad

    13

  • Baa

    11

  • Sek Losos uncle

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kanske en intressant artikel i sammanhanget?

Saxat från Aftonbladet;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7653929.ab

Var sjätte vill byta land

Om alla människor i hela världen fick flytta vart de ville skulle Sveriges befolkning nästan fördubblas.

I länder som Haiti och Sierra Leone skulle antalet människor halveras.

Det visar en global Gallup-undersökning.

Sveriges befolkning skulle öka med drygt 7 miljoner personer, eller 78 procent, enligt den jättelika enkäten.

Därmed är Sverige det åttonde populäraste landet i världen, och det EU-land som hamnar högst på listan. I alla fall om man räknar procentuell befolkningsförändring, vilket ger större effekter i små länder än i stora.

Det enda europeiska land som enligt detta sätt att räkna lockar mer än Sverige är Schweiz, som skulle växa med 150 procent.

De flesta vill stanna

Borta bra men hemma bäst, tycks emellertid de allra flesta resonera. Bara var sjätte tillfrågad svarade ja på frågan om de skulle ta chansen att permanent flytta till ett annat land. Det motsvarar enligt Gallup 700 miljoner av världens vuxna.

Bland de som faktiskt vill flytta drömmer de flesta om Nordamerika eller Europa. Över 200 miljoner, alltså nästan en tredjedel av de potentiella migranterna, skulle bege sig till USA eller Kanada. Antalet är ungefär lika stort för EU, men där handlar det i stor utsträckning om människor som redan bor i ett EU-land men vill flytta till ett annat.

Söder om Sahara

Många kanske drömmer om platser de egentligen inte vet så mycket om. Den hårda verklighet de vill lämna är desto konkretare, varför undersökningen kan säga mer om de delar av världen som folk vill flytta ifrån.

Den minst populära regionen är Afrika söder om Sahara. Där vill fyra av tio vuxna flytta. I Nordafrika och Mellanöstern vill drygt två av tio flytta.

Värst till ligger Sierra Leone och Haiti. De är de enda länderna i världen som mer än halva befolkningen skulle lämna om de kunde.

Frågan som har ställts är ”skulle du om möjligheten fanns vilja flytta till ett annat land, eller skulle du vilja fortsätta leva i ditt nuvarande land?”. Omkring 350 000 personer i 148 länder har svarat.

TT Aftonbladet

Dröm- och mardrömsländer

Om alla fick flytta vart de ville skulle befolkningen i olika länder öka och minska så här mycket:

Populäraste länderna:

1. Singapore, plus 219 procent

2. Nya Zeeland, 184

3. Saudiarabien, 176

4. Kanada, 160

5. Schweiz, 150

6. Australien, 148

7. Kuwait, 127

8. Sverige, 78

9. Spanien, 74

(Norge hamnar med 36 procent på plats 16, Finland med 29 procent på plats 18, Danmark med 28 procent på plats 19. Island är inte med på listan)

Minst populära:

1. Sierra Leone, minus 56 procent

2. Haiti, 51

3. Zimbabwe, 47

4. Nigeria, 46

5. Somaliland, 46

6. Etiopien, 46

7. El Salvador, 45

8. Liberia, 45

9. Komorerna, 45

(TT)

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Med statistik kan man bevisa det mesta...

Har ett (svagt) minne om att för några dagar sedan rapportrades i nyheterna att vi hade vi fler (öppet?) arbetslösa i Sverige i år jmf förra året, uppenbarligen då trots fler sysselsatta.?.

Alltså...fler bedöms "arbetsföra" än det finns arbete, eller?

Nåja, finns säkert en förklaring, men medge att det känns lite klurigt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tror inte man behöver varken statistik eller länkar för att inse att fler vill bo och leva i Sverige än "tvärt om"

Tusentals thaitjejer kan inte ha fel :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är det tredje bästa landet i världen att leva i, enligt tidningen Newsweeks topplista.

FAKTA

Bästa länderna att leva i

1. Finland

2. Schweiz

3. Sverige

4. Australien

5. Luxemburg

6. Norge

7. Kanada

8. Nederländerna

9. Japan

10. Danmark

Källa: Newsweek (TT)

Listan toppas av vårt grannland Finland, följt av Schweiz.

Newsweek har tittat närmare på fem kategorier som indikerar hur bra ett land är att bo i: utbildning, hälsa, livskvalitet, ekonomisk konkurrenskraft och det politiska läget..

Vad har Finland o Schweiz gemensamt eusa_think.gifeusa_think.gif

Om folk själva kunde bestämma vilket land dom skulle vilja bo i

ligger Sverige på 1:a plats..Vi skulle öka invånarantalet med 7 miljoner

på en 15-20 års tid..

Allt enl.morronekot idag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående den statistik som myndigheterna publicerar angående sysselsättning och arbetslöshet.

Denna statistik verkar vara tillkrånglad med flit för att bli så svårtolkad som möjligt!

Se denna Länk från SCB gällande Juni månad år 2010.

http://www.scb.se/Pages/PressRelease____296667.aspx

Den säger att:

4.657.000 personer var "sysselsatta" och de arbetade tillsammans i genomsnitt 145.300.000 timmar i veckan.

Dessa "sysselsatta" personer ingick i arbetskraften och var mellan 15 och 74 år gamla.

145.300.000

Dessa sysselsatta arbetar i genomsnitt ------------- = 31 timmar i veckan = knappt 80 procent deltid.

4.657.000

145.300.000

Om man stället vill ha antalet heltidsarbetande ( 40 timmar i veckan ) blir det ------------- = 3.630.000 personer.

40

Antalet "sysselsatta" är 4.657.000 personer, men sker en omräkning till heltider blir det bara 3.630.00 personer.

Detta skulle inneburit att 4.657.000 - 3.630.000 = 1.027.000 "sysselsatta" hade försvunnit ur statistiken.

Förklaringen till detta ligger i själva definitionen av begreppet "sysselsatt".

http://www.scb.se/statistik/_publikationer/AM0000_2007A01_BR_AM76ST0701.pdf

Enligt sidan 12 i länken räcker det med att ha arbetat endast en timma under mätveckan, för att anses vara "sysselsatt. Detta innebär att om exempelvis 40 personer vardera arbetar en timma på McDonalds under mätveckan, anses alla dessa 40 stycken vara "sysselsatta". Underförstått de är självförsörjande heltidsarbetande skattebetalare. Att dessa 40 personer i verkligheten motsvarar en heltidstjänst med 40 arbetstimmar som kan försörja sig på detta arbete, medan de 39 andra i verkligheten inte är arbetande utan istället bidragsförsörjda heltidsarbetslösa, är det ingen som berättar.

Detta exempel är naturligtvis extremt, men det visar hur statistiken är gjord för att visa ett stort antal "sysselsatta" och att ordet "sysselsatt" egentligen betyder väldigt lite.

Alla politiker oavsett partifärg vill ha så höga arbetssiffror som möjligt, medan däremot arbetslöshetssiffrorna skall vara så låga som möjligt! Politikerna bestämmer hur de vill ha det och statistikmyndigheterna verkar att anpassa sig efter politikernas önskemål.

Genom att använda detta mycket stora åldersspann mellan 15 och 74 år fås en egendomlig statistik, hur många arbetande 15 åringar finns det i Sverige? Om de ens existerar är de ändå inte så få att de kan försummas.

I praktiken utförs nästan alla de ca. 145 miljonerna arbetstimmar per vecka av personer mellan 20 och 64 år.

För att få reda på hur många av Sveriges invånare som är mellan 20 och 64 år. ( sista December år 2009 )

http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____262459.aspx

De 45 årsklasserna mellan 20 och 64 år är ca. 5.460.000 personer.

Jag förenklar en hel del men tror ändå inte att skillnaderna blir så stora.

I praktiken går nästan alla i gymnasiet tills det år de fyller 19 år. Med någon ettårig extrakurs blir de 20 år när de söker sitt första arbete. Samma sak med personer över 65 år, de är pensionärer där vissa säkert arbetar vidare, men jag väljer att försumma dom för en enklare beräkning.

5.460.000

De som är mellan 20 och 64 år arbetar i genomsnitt ------------- = 26,6 timmar per vecka = 66 procent deltid.

145.300.000

Omräknat till heltider ger detta som tidigare 3.630.000 heltidsarbetande.

Antalet mellan 20 och 64 år som inte arbetar blir 5.460.000 - 3.630.000 = 1.830.000 personer.

Självklart går det inte att i verkligheten räkna på detta sätt. Det finns ju även förtidspensionärer, arbetslösa, deltidsarbetande mm, men det ger en bra beskrivning om hur få det är som i verkligheten arbetar i Sverige.

Grovt förenklat blir det enligt nedan.

3.630.000

Av Sveriges alla invånare arbetar ----------- = 39 procent heltid! Och 61 procent arbetar inte alls!

9.340.000

Sverige har 1.692.000 invånare som fyllt 65 år.

Sverige har 2.188.000 invånare som ännu inte fyllt 21 år

Detta innebär att alla de 3.630 som arbetar heltid utöver sig själva även måste försörja de övriga ej arbetande.

Dessa ej arbetande är sammanlagt 2.188.000 + 1.692.000 + 1.830.000 = 5.710.000 personer.

2.188.000

Alla som arbetar heltid måste utöver sig själv även försörja ----------- = 0,6 personer som ännu inte fyllt 21 år.

3.630.000

1.692.000

Alla som arbetar heltid måste utöver sig själv även försörja ----------- = 0,47 personer som fyllt 65 år.

3.630.000

Alla som arbetar heltid måste utöver sig själv även försörja 0,6 + 0,47 = 1,07 personer.

Så långt inget kontroversiellt, men även de ej arbetande mellan 20 och 64 år måste ju också försörjas.

Dessa ickearbetande 20 till 64 åringar är 5.460.000 - 3.630.000 = 1.830.000 personer.

Obsevrera att denna grupp är fler än de i gruppen för de som fyllt 65 år!

1.830.000

Alla som arbetar heltid måste utöver sig själv även försörja ----------- = 0.5 personer mellan 20 och 64 år.

3.630.000

Kort sagt: var och en som arbetar heltid måste utöver sig själv även försörja en halv person mellan 20 och 64 år som inte arbetar! Av alla Sveriges invånare mellan 20 och 64 år är det bara två av tre som arbetar!

Som tidigare måste varje heltidsarbetande utöver sig själv även försörja 1,07 personer, med de ej arbetande 20 till 64 åringarna blir detta totalt 1,07 + 0,5 = 1,57 personer!

Alla som arbetar heltid måste med sig själv inräknat försörja 1,57 + 1 = 2,57 personer!

3.630.000

De heltidsarbetande mellan 20 och 64år är: ----------- = 39 procent av Sveriges befolkning.

9.340.000

2.188.000

De som ännu inte fyllt 21 år är: ----------- = 23 procent av Sveriges befolkning.

9.340.000

2.188.000

De ej arbetande mellan 20 och 64 år är: ----------- = 20 procent av Sveriges befolkning.

9.340.000

1.692.000

De som fyllt 65 år är: ----------- = 18 procent av Sveriges befolkning.

9.340.000

Slutsatsen blir att av 45 yrkesverksamma år mellan 20 och 64 år så arbetar vi i genomsnitt bara i två tredjedelar under denna tid, dvs i 30 år.

Detta bekräftas av en mycket intressant rapport, skriven av det socialdemokratiska partiet, och som finns på deras hemsida. Se på sidan 10.

http://www.socialdemokraterna.se/upload/Radslag/Valfard/Rapporter/Slutrapport_valfard_090402.pdf

Jag hoppas att inte värdarna anser att jag bryter mot valdiskussionsförbudet med denna länk till ett politiskt parti nu i valtider. Om så vore fallet är jag tacksam om bara länken tas bort, och inte hela mitt inlägg.

Om jag bland alla dessa sifror har räknat fel någonstans så framför jag redan nu mina ursäkter och beklagande!

mvh.

Luttrad.

PS. Jag vet inte vad som hände, men hoppas att mitt inlägg ändå är begripligt.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Luttrad, så länge du inte hävdar att det ena blocket är bättre än det andra går det väl möjligen an...

Det är förvisso intressant att diskutera arbetslösheten i Sverige. Dock endast i allmänna termer, blanda inte in partipolitik. Vems fel det är, och vem som är bäst lämpad att lösa problemet etc...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Räknas allvarligt sjuka, som numera inte räknas som sjuka av F-kasan, och andra på "vuxendagis", praktik o d som "sysselsatta"?

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Luttrad, så länge du inte hävdar att det ena blocket är bättre än det andra går det väl möjligen an...

Det är förvisso intressant att diskutera arbetslösheten i Sverige. Dock endast i allmänna termer, blanda inte in partipolitik. Vems fel det är, och vem som är bäst lämpad att lösa problemet etc...

Herr Chang har talat.

Tack Herr Chang.

Jag tror att det är svårt att göra partipolitik av detta ämne, ty alla de 7 riksdagspartierna är lika insyltade och lika ointresserade av att det skall komma till allmän kännedom om hur få det är som i verkligheten arbetar i Sverige.

Eller enkelt uttryckt, våra politiker vill inte att de få som arbetar skall få reda på hur få de i verkligheten är, och hur många de har att försörja.

Detta är väl varför begrepper "sysselsatt" har lanserats, istället för att tala om antalet heltidsarbetande! ( två halvtider skulle bli en heltid )

En vanlig dag är det bara fyra av tio invånare, eller om man så vill två av fem invånare som går till arbetet!

Ändå värre är att av de mellan 20 och 64 år är det bara två av tre som går till arbetet!

Alla kommer vi väl ihåg den förra valkampanjen och det så kallade utanförskapet som då ansågs omfatta ca. 1.500.000 personer.

Med tanke på lågkonjunktur, anställningsstopp och massuppsägningar så är de knappast färre idag, snarare fler, frågan är hur många fler?

mvh.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Vet inte hur de räknar men fler måste arbeta inte färre!

Ja, fast långsiktig effektivitet är mycket viktigare än tillfällig "sysselsättning". Inte vidare effektivt att köra ut allvarligt sjuka från F-kassan innan de är hyffsat arbetsföra, speciellt inte då det gäller sjukdomar, som förvärras av det.

Dessutom finns det ju många friska, som inte har jobb, och då är det ju ingen vits att köra ut sjuka från F-kassan.

Appropå effektivitet - Räknas också de ineffektiva offentliganställda heltidarna som heltid? :)

Ändrades av Sek Losos uncle

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast långsiktig effektivitet är mycket viktigare än tillfällig "sysselsättning". Inte vidare effektivt att köra ut allvarligt sjuka från F-kassan innan de är hyffsat arbetsföra, speciellt inte då det gäller sjukdomar, som förvärras av det.

Dessutom finns det ju många friska, som inte har jobb, och då är det ju ingen vits att köra ut sjuka från F-kassan.

Appropå effektivitet - Räknas också de ineffektiva offentliganställda heltidarna som heltid? :)

Håller med dig 100%

Men de svårt sjuka som blev tvingade till att söka jobb (cancersjuka) verkar slippa detta nu, tydligen så tolkade F-kassan reglerna för snävt (några handläggare, tror och hoppas att de flesta är bra)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Håller med dig 100%

Men de svårt sjuka som blev tvingade till att söka jobb (cancersjuka) verkar slippa detta nu, tydligen så tolkade F-kassan reglerna för snävt (några handläggare, tror och hoppas att de flesta är bra)!

Ja, fast det tror jag berodde på uppmärksamheten i massmedia. Det finns andra fall också, som inte är lika tydliga och enhetliga grupper som dödssjuka i cancer. T ex - kommer inte ihåg vad det var för sjukdom, men en äldre kvinna (64?) tog livet av sig, då F-kassan slutade betala henne.

För egen del har det är ofta varit strul/ingen betalning, fastän jag bara sjukskrivit mig ungefär vart 6:e år, så de borde inte tro det är inbiillningssjuka rimligtvis... :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast det tror jag berodde på uppmärksamheten i massmedia. Det finns andra fall också, som inte är lika tydliga och enhetliga grupper som dödssjuka i cancer. T ex - kommer inte ihåg vad det var för sjukdom, men en äldre kvinna (64?) tog livet av sig, då F-kassan slutade betala henne.

För egen del har det är ofta varit strul/ingen betalning, fastän jag bara sjukskrivit mig ungefär vart 6:e år, så de borde inte tro det är inbiillningssjuka rimligtvis... :)

Jo såg det programmet!

Klart blir ytterligheter på båda håll, dödssjuka tvingas till jobb, helt friska blir sjukpensionärer, går kanske aldrig få ett 100% fungerande system som fungerar tyvärr.

Hoppas aldrig man blir sjuk och drabbad (men en sjukpension utan att vara sjuk hade inte varit fel ;):)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det gammla Sverige gillade jag och saknar därför att:

Vi hade mer tid för varandra.

Familjen betydde mera och var viktigare då.

Skilsmässorna var få, vilket betydde att nästan alla barn hade både mamma och pappa. //.

Mvh Isan Lover

Såg ditt gamla inlägg först nu och vill bara flika in att jag tycker det var väldigt tänkvärt. Håller med i väldigt mycket.

Såg filmen "vittne till mord" med Harrison Ford för en tid sedan. Där får man en liten inblick i Amishfolkets liv och leverne.

Tycker det ser så mysigt ut; de klär sig elegant, vackert men ändå enkelt, man lyssnar till de äldre, de lärda, man använder mark och har boskap,

man umgås med varandra, inga svordomar, inga moderna stressfaktorer, häst och vagn osv..

Fast, (innan jag blir överhopad av er som vet bättre) jag inser att de är troligen på många håll indoktrinerade och har blivit fråntagen sin frihet i mångt och mycket.

De går miste om massor och hunsas. Fast jag vill gärna låtsas som att allt är så genomfint som man kan se på film. Precis som Lilla huset på prärien.

post-6637-033306100 1282591187_thumb.jpg

post-6637-033306100 1282591187_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Luttrad!!

Finns ju en massa Svenskar som VILL jobba deltid (min Syster och Mor vill det)!

BaBoo, visst finns det många invånare som vill arbeta deltid.

Men det finns även alldeles för många som tvingas till det mot sin vilja!

http://storstad.wordpress.com/2010/06/24/240-000-lo-kvinnor-jobbar-ofrivillig-deltid/

Detta är en dold arbetslöshet som våra politiker inte talar om!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

BaBoo, visst finns det många invånare som vill arbeta deltid.

Men det finns även alldeles för många som tvingas till det mot sin vilja!

http://storstad.wordpress.com/2010/06/24/240-000-lo-kvinnor-jobbar-ofrivillig-deltid/

Detta är en dold arbetslöshet som våra politiker inte talar om!

mvh.

Luttrad.

Jag känner ingen som jobbar deltid mot sin vilja utan tror att det är propaganda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur de räknar men fler måste arbeta inte färre!

BaBoo.

Visst måste flera arbeta, problemet är att våra politiker talar om att pensionsåldern måste höjas för att trygga vår välfärd! Våra politiker vill på detta sätt få de som redan arbetar att arbeta ännu mer, istället för att ordna arbeten för den tredjedel av alla mellan 20 och 64 år som inte arbetar alls!

Kort sagt: De två tredjedelar som redan arbetar skall arbeta ännu mer för att den återstående tredjedelen skall slippa arbeta helt och hållet!

Varför inte istället sänka pensionsåldern och låta de som tillhör den arbetslösa tredjedelen börja arbeta?

Dessutom kan alla de som mot sin vilja arbetar deltid få gå upp till heltid.

Sverige saknar ju uppenbart inte arbetskraft, snarare har vi en stor brist på arbetstillfällen.

En ytterligare stor grupp omfattande ca. 100.000 personer som verkar att att ha försvunnit ur all statistik är de som beskrivs i nedanstående länk. Många av dessa är säkert under 20 år, men vad gör de med sina liv, eller det kanske vi inte vill veta? Men en sak vet vi, det är de som arbetar som i slutändan får försörja dom.

http://www.gp.se/ekonomi/1.358491-littorin-staller-krav

I trettio år har vi fått höra om vilken katastrofal arbetskraftsbrist som skulle drabba Sverige när fyrtiotalisterna skall gå i pension. Nu när över hälften av detta berömda köttberg redan har gått i pension så har vi istället för en arbetskraftsbrist istället en mycket stor arbetslöshet! Troligen kommer vi att få höra samma sak om viken katastrof som skall inträffa när femtiotalisterna, sextiotalisterna, sjuttiotalisterna och så vidare skall pensioneras.

Våra politiker verkar ha den egendomliga åsikten att det bästa som kan ske är att:

"Allt färre skall arbeta allt mer för att försörja allt fler som inte skall arbeta alls"?

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo såg det programmet!

Klart blir ytterligheter på båda håll, dödssjuka tvingas till jobb, helt friska blir sjukpensionärer, går kanske aldrig få ett 100% fungerande system som fungerar tyvärr.

Hoppas aldrig man blir sjuk och drabbad (men en sjukpension utan att vara sjuk hade inte varit fel ;):)

Och hur får du det att gå ihop med ditt inlägg "Vet inte hur de räknar men fler måste arbeta inte färre!"?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Luttrad

"Kort sagt: De två tredjedelar som redan arbetar skall arbeta ännu mer för att den återstående tredjedelen skall slippa arbeta helt och hållet!

Varför inte istället sänka pensionsåldern och låta de som tillhör den arbetslösa tredjedelen börja arbeta?"

Missförstå mig rätt nu men det känns lite som att du är ute efter en viss grupp här och att det är samma personer som konstant väljer att inte arbetar och då hela livet. Arbetsgruppen är ju ändå hyffsat dynamisk och ditt inlägg får det till att låta som att den inte är det. Det är ju ex. inte helt ovanligt att folk byter arbete eller väljer att läsa på universitet etc och de är ju då en tid arbetslösa.

Men som helhet håller jag med dig, fler behöver jobba inte färre. Det ska löna sig att jobba eller utbilda sig i högre grad än vad det gör idag.

Vad det gäller ursprungsfrågan Hur mycket vi älskar Sverige så för mig så är Sverige mitt fosterland och i mitt hjärta. Jag ser inte att det någonsin skulle ändras även om jag har mitt hem i Thailand.

/SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...