Jump to content
IGNORERAD

Android och Apps


andersbangkok

Recommended Posts

ok, jag lägger ner mitt.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • scorpio63

    15

  • andersbangkok

    12

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har inte läst tråden men slänger in en fråga iaf.

Köpte en samsung galaxy xcover till frugan i julklapp och undrar över dessa extraskal som finns till, är det samma som till alla galaxy, ser ju ut som en djungel av olika skal.

Hon vill beställa på nätet pga priset så därför frågar jag.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, varför använda ett skal?

Man köper en nalle för att den är smidig att använda, varför då stoppa in den i ett skal som tar dubbla utrymmet.

Lustigt egentligen då det knappast finns någon som behåller sin nalle mer än 12 månader innan den skrotas å köps en ny.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst tråden men slänger in en fråga iaf.

Köpte en samsung galaxy xcover till frugan i julklapp och undrar över dessa extraskal som finns till, är det samma som till alla galaxy, ser ju ut som en djungel av olika skal.

Hon vill beställa på nätet pga priset så därför frågar jag.

mvh walle

Du får skriva in vad telefonen heter och söka på samsung galaxy xcover. Och nej, alla galaxy är inte av samma storlek. Du måste söka specifikt på den modellen din fru har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, varför använda ett skal?

Man köper en nalle för att den är smidig att använda, varför då stoppa in den i ett skal som tar dubbla utrymmet.

Lustigt egentligen då det knappast finns någon som behåller sin nalle mer än 12 månader innan den skrotas å köps en ny.

Ehh, va? Jag har haft min i snart två år. Sen tar väl inte ett skal dubbla utrymme?! Vad har du bäddat in din telefon i? I ett kylskåp eller? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, varför använda ett skal?

Man köper en nalle för att den är smidig att använda, varför då stoppa in den i ett skal som tar dubbla utrymmet.

Lustigt egentligen då det knappast finns någon som behåller sin nalle mer än 12 månader innan den skrotas å köps en ny.

Nja hon är en försiktig dam och har kvar sin första telefon från 06 som faktiskt är i nyskick fortfarande, så här byts det inte telefoner i ett flygande fläng.

Dessa extraskal är väl lite gummerde har jag för mig för att minska stötskador, samt nån skyddsplast på glaset där man drar feta fingrar hela tiden.

( med tanke på hur det ser ut på jobbet kan man undra hur mkt effektiveteten skjunkit sen dessa leksaker kom i dagens ljus).

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, varför använda ett skal?

Man köper en nalle för att den är smidig att använda, varför då stoppa in den i ett skal som tar dubbla utrymmet.

Lustigt egentligen då det knappast finns någon som behåller sin nalle mer än 12 månader innan den skrotas å köps en ny.

De skalen jag använder till min telefon bygger max 2mm men skyddar baksidan från repor och skärmen om jag skulle tappa den platt på golvet.

De flesta jag känner har dessutom sina smart phones i närmare 2år då de kostar rätt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, jag byter mina telefoner ungefär runt 24 månader då abbonnemangen tar slut.

Jag har hitintills inte lyckats att demolera en androidtelefon.

Jag har däremot en massa vänner med trasiga "i saker"

Jag lägger härmed ner min röst och låter er andra fundera på vad som är bäst.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, jag byter mina telefoner ungefär runt 24 månader då abbonnemangen tar slut.

Jag har hitintills inte lyckats att demolera en androidtelefon.

Jag har däremot en massa vänner med trasiga "i saker"

Jag lägger härmed ner min röst och låter er andra fundera på vad som är bäst.

Du kanske bör göra skillnad på Androidtelefoner för 899 kr och 5000 kr. Stor skillnad så dra inte alla över en kam.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skal och skärmskydd är ju inget man vill ha, det är sånt Iphånarna håller på med :boulay:

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske bör göra skillnad på Androidtelefoner för 899 kr och 5000 kr. Stor skillnad så dra inte alla över en kam.

ok...

Det är lite som pussåkram jeans förut.

Du jämför en androidtelefon för 899 kr, bra. då väljer vi samma " i Status"

Nähä???

Vi måste komma upp i minst stora summor för att konkurrera med " Istatus"

Men om vi börjar jämföra så får vi massor mer om vi inte väljer "Iprylar"

Nu börjar den intelligenta personen fundera.

Men det är då alla lägger ner .

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok...

Det är lite som pussåkram jeans förut.

Du jämför en androidtelefon för 899 kr, bra. då väljer vi samma " i Status"

Nähä ???

Vi måste komma upp i minst stora summor för att konkurrera med " Istatus"

Men om vi börjar jämföra så får vi massor mer om vi inte väljer "Iprylar"

Nu börjar den intelligenta personen fundera.

Men det är då alla lägger ner .

Jag är inte det minsta intresserad i ifåne-prylar. Var får du det ifrån ?

Jag sa bara att Android-telefoner är så otroligt varierande i pris och kvalitet så om du skall referera till en "Android-telefon" så välj då att ange vilken modell av Androidbaserat du hänvisar till. Annars blir det rätt meningslöst

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken android du än väljer så är det det senaste du kan köpa.

Så det är faktiskt inte så meningslöst som du tror.

Men väljer du en Isak så kan du få något som är 2 år gammalt.

3 har tydligen en kampanj nu där du kan få en isak för 99kr i månader i 24 månader.

att den isaken är helt utdaterad och inte går att uppgradera som en android skiter väl säljarna i.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken android du än väljer så är det det senaste du kan köpa.

Så det är faktiskt inte så meningslöst som du tror.

Men väljer du en Isak så kan du få något som är 2 år gammalt.

3 har tydligen en kampanj nu där du kan få en isak för 99kr i månader i 24 månader.

att den isaken är helt utdaterad och inte går att uppgradera som en android skiter väl säljarna i.

är Isak någon typ av fadderbarn som man leasar för kortare period eller hur funkar det? Avdragsgillt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa verkar tro att I"sak" är I"phone" I"mail" osv

inte dumma människor, men människor som inte förstår bättre.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa verkar tro att I"sak" är I"phone" I"mail" osv

inte dumma människor, men människor som inte förstår bättre.

Som inte förstår skillnaden mellan en Android som kostar 699:- på maxi och en SII eller en senare modell av annat märke inte är av samma kvalité?

Jag har en HTC Desire idag som kan mäta sig med dom flesta Android telefoner idag p.g.a. av hårdvaran men den är inte speciellt billig idag heller. Men om man klara av och rota den så är det en förbannat bra telefon. Men att jämföra den med en Samsun II eller en nyare telefon blir löjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror helt på vad du vill med din telefon, jag gav min desire till min grabb, den klarar allt som min samsung sg2 klarar.

anledning till att jag bytte var en större skärm då jag börjar se sämre på gamla dagar.

Desiren är idag fortfarande näst bäst och slår alla "isaker"på fingrarna i allt.

Men naturligtvis kommer du att få mothugg nu då det kommer folk som vet att " Isakerna är en religion som man bara måste ha"

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apparna till både Android och IOS för att "ersätta" Outlook, Word, Excel och Powerpoint lider alla av varierande nivåer av kompatibilitetsproblem. Jag vet för vi har kartlagt dom i förstudien. Det var en av orsakerna till att vi valde en telefon med äkta MS-applikationer eftersom vi har en MS-baserad plattform på jobbet

Några i Ledningsgruppen kör sedan tidigare med iPhone4 och dom har stora problem med bl.a synken av olika typer av aktiviteter i Outlook mot Exchange som inte lirar bra men dom har fått direktiv hur dom undviker dom tills vidare.

Problem med att synka Outlook beror nog mest på okunskap hos användarna och inte på att det är fel på telefonen eller operativsystem.

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Problem med att synka Outlook beror nog mest på okunskap hos användarna och inte på att det är fel på telefonen eller operativsystem.

:crazy:

Testa att lägga in ett flerdygns-möte i en exchange-server och se vad som händer i en iphone om du försöker göra ändringar i det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, jag byter mina telefoner ungefär runt 24 månader då abbonnemangen tar slut.

Jag har hitintills inte lyckats att demolera en androidtelefon.

Jag har däremot en massa vänner med trasiga "i saker"

Jag lägger härmed ner min röst och låter er andra fundera på vad som är bäst.

Min HTC Desiree tappades i asfalten 5 dar efter inköpet. Glaset splittrades. Dröjde 3 veckor innan den återkom från reparationen. Nu efter drygt ett år är det små skador i glaskanten, repor i glaset (det dyra plastskyddet ramlade bort efter nån månad) jag vill påstå att den här typen av lurar inte passar helt för professionell användning. Jag är "kontorsarbetare", ej hantverkare eller dylikt. Dock fungerar Android bra även vid utlandsresor.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min HTC Desiree tappades i asfalten 5 dar efter inköpet. Glaset splittrades. Dröjde 3 veckor innan den återkom från reparationen. Nu efter drygt ett år är det små skador i glaskanten, repor i glaset (det dyra plastskyddet ramlade bort efter nån månad) jag vill påstå att den här typen av lurar inte passar helt för professionell användning. Jag är "kontorsarbetare", ej hantverkare eller dylikt. Dock fungerar Android bra även vid utlandsresor.

/Sarne

Jag har haft min i två år snart. Inte en repa i glaset.. även att den legat och skavt mot nycklar i fickan har tappat den fler gånger än jag kan räkna till.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Min HTC Desiree tappades i asfalten 5 dar efter inköpet. Glaset splittrades. Dröjde 3 veckor innan den återkom från reparationen. Nu efter drygt ett år är det små skador i glaskanten, repor i glaset (det dyra plastskyddet ramlade bort efter nån månad) jag vill påstå att den här typen av lurar inte passar helt för professionell användning. Jag är "kontorsarbetare", ej hantverkare eller dylikt. Dock fungerar Android bra även vid utlandsresor.

/Sarne

Vilka telefoner fungerar inte vid utlandsresor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Bild tagen med SGS2 från hotellrummet i tråkhålan Surat Thani. Lite fuskad med bildbehandling för bättre färgåtergivning men man ser vilken hyfsad kapacitet en modern kameramobil har. Klicka på bilden så visas den i högre kvalité.

Ändrades av r1000
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka telefoner fungerar inte vid utlandsresor?

Lustigkurre ;-)

Notera att jag skriver fungerat bra. Alla lurar jag haft med utomlands har fungerat, men alla har inte fungerat bra. Inte minst med tanke på handhavande. Ville framhålla att Androidens funktion är ett steg i rätt riktning.

/Sarne

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...