Jump to content
IGNORERAD

En träff i Nong Khai till vintern ...?


Thaifiskaren

Recommended Posts

Nu var bröllopet överstökat så nu kan man varva ner. Vi ska till Hua Hin 6-10 eller 11 så 12-14 skulle nog passa bra för mig också. Dator och internet är inget problem här. Har sett till så familjen har bredband (ADSL) och det är rätt så billigt att surfa på telefonen även ifall det verkar ha blivit dyrare mot förra året.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Thaifiskaren

    32

  • Baa

    14

  • Merlins

    14

  • Herr Chang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hej Merlins,

Har du gift dig?

Utan att ställa några krav kan jag meddela att vi mycket gärna ser lite bilder från tillställningen!

Hur som helst så gratulerar jag till giftemålet!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite bilder kan jag säkert prestera. Håller på att ladda upp dem på datorn hemma just nu så då kan jag lägga ut dem på hemsidor lättare. Det var en liten tillställning på ca 350 personer i Ban Wiang Khuk en bit väster om Nong Khai. Bara 63 av 70 whiskeyflaskor gick åt så folk var nog inte så törstiga.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder kommer. Det blev en liten tillställning eftersom mamma inte orkade ha större än 200-300 personer. Hon ville ha den på mosters uppfart eftersom det var nära. Där skulle ca. 70 personer kunnat tränga ihop sig utan scen... Nu blev det på samma plats som bland annat Loy Kratongfesterna brukar vara på i Wiang Khuk. Här kommer i alla fall en bild på scenen:

scenen.jpg

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lite bilder kan jag säkert prestera. Håller på att ladda upp dem på datorn hemma just nu så då kan jag lägga ut dem på hemsidor lättare. Det var en liten tillställning på ca 350 personer i Ban Wiang Khuk en bit väster om Nong Khai. Bara 63 av 70 whiskeyflaskor gick åt så folk var nog inte så törstiga.

:wai: Bugar och gratulerar till giftermålet!  :great:

Bara 63 av 70 whiskeyflaskor gick åt

Hehe..var gästerna magsjuka kanske. :lol:

Hur mycket kostade kalaset ungefär?

Fram med flera bilder nu. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler bilder kan komma senare men annars är mötet ett bra tillfälle för bilder. Hur många är det som nu kan komma, som redan är nere i Thailand?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Merlin, och grattis till Er bada.

Vad jag vet ar Issan Lover, Du och jag safety ombord. Fiskarn vet jag inte om han var fore strulet. Pust lar val vara i Los och ev. andra, har inte en aning.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaifiskaren här...kvar i Sverige.

Har biljetter nu på fredag den 5:e.

Sitter dessutom på standby med biljetter till Vientane i Laos via vietnam.

Har dessutom försökt att åka via Kuala Lampur.men stenkört.

Åka till Phuket..o sedan taxi/buss/tåg upp till NongKhai är inte att tänka på.

I skrivande stund kämpar jag med att fixa biljetter nästkommande vecka o hoppas att då allt löst sig i Bangkok.

Funkar inte detta.blir det fallskärm o en rejäl sintur sista biten.

Från en som kämpar

Ha de

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som du klarar dig! Suvarnabhumi ska ta emot inkommande flighter inom 24 timmar skrev bla. Bangkok Post för några timmar sedan.

http://www.bangkokpo..._breaking05.php

Blir intressant att höra hur flygplatsen ser ut.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som jag har en liten chans att medverka på Nong Khai mötet.

Åker från Amsterdam den 5:e o förhoppningsvis hamnar jag i Thailand,

Bangkok med omnejd den 6:e.

Vi får se

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Ar nu  pa plats i NongKhai.

Djavligt jobbig resa hitills.

Legat med kraftig feber i over ett dygn.

Magen helt at helvete.

Borjar att ratta till mig.

Skall vara ok till vart mote den 10e

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ar nu  pa plats i NongKhai.

Djavligt jobbig resa hitills.

Legat med kraftig feber i over ett dygn.

Magen helt at helvete.

Borjar att ratta till mig.

Skall vara ok till vart mote den 10e

Valkommen till  LOS, hoppas Du kryar pa Dig, kan vara en slang av nan sorts influensa, har haft samma for nan vecka sedan och hort ett flertal som lidit samma krampa.

En liten undran bara, den 10? trodde vi talade om 13/14 dec.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde också att det var 13:e eller 14:e som gällde. Är i Nakhon Patom just nu men kommer kanske att vara i Nong Khai den 10:e.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har ratt.Vi sa mellan den12 o den 14e.

Dar ser ni vad febern stallt till med.

Dessutom ingen ol pa narmre 2 dygn, for att ratta till magen.

Satter ocksa sina spar.

Jag ar pa plats, o Pust kommer hit i morgon, IsaanLover kommer den10e.

Sa om det blir den 12e eller senare...helt ok for mig.

Skall nu ga o ta en ol for att testa kistan.

ha de

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

:pleasantry:

Bra, da ses vi, sambon ska till BKK pa sondag kvall for 2 veckors kurs sa vi bor nog vara tillbaks i Udon sondag middag, fredag eller lordag helt OK.

MVH

Baa

Fiskarn, TA DET LUGNT MED BARSEN DEN TAR BRA EFTER ETT PAR DAR I BINGEN. :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ar pa plats i Nong Khai med familjen, stannar tills den 17 dec har.

Pratade med Thaifiskaren pa telefon idag.

Frugans thai nr ar 0807411077.

Vi ses.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är snart också tillbaka i Nong Klhai. Körde precis förbi skylt som det stod Nong Khai 88 på. Mitt nummer är 0873279577. Vilken dag ska vi bestämma oss för och var ska vi träffas?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha pratat med regeringen så verkar det som att det passar mig bäst imorgon fredag men kan även på lördag. Ett förslag på bar är Nobis men jag har inte varit på några barer här i Nong Khai ännu...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredag e.m. funkar för mig med, ska dra över bron på f.m. (3 mån), var ligger Nobis? Har ingen koll alls på faciliteterna i NongKhai.

MVH

Baa

PS Nån som har koll på hotellbeläggningen, kan ev. vara läge för övernattning om inte sambon vill köra hem på natten DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att det är ett meeting på gång här i Nong khai. Vore skoj att haka på. Någon speciell att kontakta eller kommer närmare info här?

Vern, svengelsmannen som hade Nobbis, har för övrigt sålt till en renodlad engelsman. Har hört lite blandade omdömen om maten där. Ett gott alternativ ligger 100-200 meter västerut från Nobbis, mot bron och på höger sida med utsikt över floden. Gott om utrymme, bra käk, och dom är vana vid tokiga svenskar. Kan ju vara en fördel kanske. Tror att den kallas Nois restaurang.

Såg även en fråga angående hotell. Snett över gatan från ovanstående restaurang ligger ett ganska nytt, helt okej och prisvärt hotell som heter Kiang kong. Flera kompisar har bott där när dom varit på besök och jag har inte hört några klagomål.

0834006250 är mitt telefonnummer om någon har lust att ringa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nobbis bar ska ligga på Rimkong road, södra sidan mitt emot den  vietmesiska restaurangen Doang Mamnuang. Det ska vara i den västra delen av marknaden vid floden men jag har som sagt aldrig varit där.

Frugan ska nog köra mig så jag behöver inte nattlogi.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nois låter som ett bättre alternativ. Anledningen varför jag föreslog Nobbis var just för svengelsmannen som nu inte är kvar.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar likna slutfasen i planeringen, kul att fler hänger på.

Noi och närbeläget hotell verkar OK för min del, få se hur det blir med körvilligheten. Vad jag fattar ligger Noi,s vid den nybyggda (relativt) delen av promenadstråket ovanför floden?

Som vanligt är det ett lotteri med visarun,s över bron.

Ibland går det ganska snabbt men som sagts ett lotteri.

Bör väl i alla fall vara avklarat framåt eftermiddan, skulle det gå fortare så är det ingen konst att fördriva tiden på marknaden. Har ju sambon med :crazy:

MVH

Baa Thai MBL 0810615858

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,skall vi kora pa Nois i morgon lordag klockan 17.00

Horde att det var flera pa gang aven i dag, sa aven jag o Pust.

ha de

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...