Jump to content
IGNORERAD

13 Thai kvinnor dömda till döden i Kina


stjp8729

Recommended Posts

Det verkar onekligen troligare att dom gjorde det uppsåtligen än att dom gjorde det av misstag.

Men vem vet - du kanske har rätt.

Det är mycket möjligt att Du har rätt, men vet vi på vilka promisse dom utförde det, lovat ingen större risk för upptäckt, vad visste dom om följderna e.t.c.

Har svårt att tro att så många skulle gå på samma nit om de inte blev förda bakom ljuset på ett eller annat sätt, men vem vet, inte jag i alla fall.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    9

  • Magnus-Chumphae

    8

  • stjp8729

    7

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Magnus-Chumphae

Jag tycker det verkar väldigt rättsvidrigt att avrätta någon efter en så summarisk rättegång som det verkar ha varit i fallet. Jag har svårt att se hur Kinas regering skall kunna återställa och gott göra den som blivikt felaktigt dömd och avrättad vet ni hur dom skall fixa det..så må det väl var ok men tills det är möjligt så.

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det verkar onekligen troligare att dom gjorde det uppsåtligen än att dom gjorde det av misstag.

Men vem vet - du kanske har rätt.

Jag hoppas verkligen du inte anser att det ”verkar troligare” skall räcka till en fällande dom och en avrättning !!!

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tycker det verkar väldigt rättsvidrigt att avrätta någon efter en så summarisk rättegång som det verkar ha varit i fallet. Jag har svårt att se hur Kinas regering skall kunna återställa och gott göra den som blivikt felaktigt dömd och avrättad vet ni hur dom skall fixa det..så må det väl var ok men tills det är möjligt så.

Mvh

M-C

Mycket enkelt: Dom tar aldrig upp ett fall för ny prövning.

Domstolen kan per definition inte ha fel.

(Jmf med Försäkringskassa och sociala myndigheter i Sverige)

Nyligen dök en mördat person upp livs levande efter mer än 10 år tror jag det var.

Som tur var hade de kinesiska myndigheterna inte avrättat den "skyldiga" så han fick efter viss tvekan gå fri.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Det fick ju inte den röde generalen. Det var kanske honom du tänkte på? :)

Det gäller att se allt ur ett vänsterperspektiv. Eller? Vad har det med denna tråd att göra. Känner du dig träffad av att det är dina polare som har makten i Kina och du vill lägga ut en rökridå :diablo::suicide:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Ja det hade jag. Jag tänkte nog att det var dom MC syftade på. Det hade förvånat mig om det var den röde han syftade på.

Han sköts ju dessutom av de egna precis som alla andra demonstranter :ironi:

Ja han sköts säkert av sina egna, före detta kolleger. Han visste vilka regler som gällde." Den som sig i leken ger får också leken tåla". Det gäller din idol, den röde generalen, också.

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag är av princip tveksam till dödsstraff det är en del av frågan den andra är att vad jag kunnat läsa mig till om rättegångsförfarandet i de länder som vi nu diskuterar så är det ytterst tveksamt och möjligheten att ens överklaga för de som anser sig vara oskyldiga är ytterst begränsad. Att som i fallet med dessa kvinnor de avrättades efter synnerligen snabba rättegångar som ger intrycket av att vara ytterst summariska då är fråga på vilken nivå befinner sig rättssäkerheten kan någon här påstå att han / hon är 100 % säker på att samtliga är skyldiga till det de fällts för av aktuell domstol.

Vilka har ej hört talas om de som preparerar andra personer på flygplatsbutiker, preparerat redan incheckat bagage etc antalet sätt en oskyldig ovetandes kan få liknande produkter i sitt bagage är många någon som kan påstå här med säkerhet att det inte är aktuellt i något av fallen? Jag hoppas Ni som vill fälla individer samt döma dem till så drakoniska straff inte är yrkesverksamma inom någon del av rättsväsendet.

Att tolka det som att jag är för droger samt drogsmuggling är väl intelligent som att säga att alla som inte är med i Livets Ord är Satanister !

Mvh

M-C

Är inte problemet många gånger att västerlänningar som köper och använder dessa droger naturligtvis inte vill ha dödsstraff.

Tror att dem, som inte använder droger, har en mer positiv syn på straff som syftar på att få stopp på droger. Även dödsstraff.

Rättssäkerheten i diktaturer som t.ex Kina m.fl länder är inte på topp.

Vi har ju många vänsterkramare här på Mpr, de tycker säkert att rättssäkerheten är bäst på Kuba, Kina mm

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Nu sitter många av oss i Svedala, och tycker det är förjävligt att dom kan bli dömda till dödsstraff

Men vi vet ju hur det är med straffen i olika delar av världen, men det står ju till och med på skylten in till kambodja

Om du tar in droger in i vårt land tar vi ditt liv

Redan där får man väl tänka till lite att det är inte som i Sverige, många försöker göra snabba pengar inom droger och varför får du mycket pengar om du smygglar jo det är inte riskfritt.

Dom kan tjäna grova pengar bygga värstinghus sitta och rilla hur mycket pengar dom har, men när dom åker dit då skall det snyftas och tycka synd om dom.

Men det folk glömmer hur många oskyldiga drabbas av droger, inbrott, rån mm. bara för att dom skall ha få ett rus till sedan sitter många smygglare och tjänar pengar på oskyldiga som drabbas av deras brott

för att sedan när dom åker dit skall dom få hjälp.

Dom har levt en kungligt liv och rillat med pengar och skrattat åt dom som inte har råd med allt dom har, men så kommer dagen då dom åker dit då är det inte lika roligt längre.

Jag säger bara är dom med i leken får dom leken tåla, för det går jävligt bra tills dom åker dit.

Och varför har vissa länder så hårda straff jo dom vill få bukt med det hela, för många livsöden har spolerats tack vare knark många familjer har eller har haft ett helvete med knarkande släktingar som stjäl och ljuger.

bara för att vissa ska leva som kungar och skratta åt medelsvensson.

Nä dom vet vad dom ger sig in i och dom får stå för sitt straff, vill dom chansa och leva som kungar får dom också stå för om dom åker dit.

Enzo Ferrari sa en gång.

En reporter fråga om det inte var för farligt att köra F1, och risken att dö om man krockar.

Då sa han

Dom får inte 100 miljoner i lön för nåt som är ofarligt.

Detsamma gäller väl om man smygglar

En kille kommer och frågar mig tar du med ett litet paket så får 50 000 Sek, redan där säger jag nej

För inte handlar det om klockor jag jag skall bära genom tullen åt han

För vore det ofarligt skulle ingen erbjuda mig pengar för att bära ett packet

Nä låt folk sitta eller ta sitt straff där dom blir dömda, dom vet vad dom har gett sig in i

Mvh

Nerike

Jag som trodde att Kina hade dodsstraff bara for att kunna salja organen fran de dodsdomda.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Är inte problemet många gånger att västerlänningar som köper och använder dessa droger naturligtvis inte vill ha dödsstraff.

Tror att dem, som inte använder droger, har en mer positiv syn på straff som syftar på att få stopp på droger. Även dödsstraff.

Rättssäkerheten i diktaturer som t.ex Kina m.fl länder är inte på topp.

Vi har ju många vänsterkramare här på Mpr, de tycker säkert att rättssäkerheten är bäst på Kuba, Kina mm

Mvh :wai:

Kenthamon

Så enligt ditt sätt att se det så är alla som protesterar mot summariska rättegångar utan rättssäkerhet narkotikahandlare samt du anser att man ska ej protestera mot länder vars rättsystem är undermåligt! Då anser du givetvis att det är rätt av Somalia och Iran att ”Stena våldtagna Kvinnor” då de varit otrogna samt det är de som enligt deras rättssystem orsakat våldtäkten.

Är det inte dags du börjar tänka efter lite kanske eller….

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Så enligt ditt sätt att se det så är alla som protesterar mot summariska rättegångar utan rättssäkerhet narkotikahandlare samt du anser att man ska ej protestera mot länder vars rättsystem är undermåligt! Då anser du givetvis att det är rätt av Somalia och Iran att ”Stena våldtagna Kvinnor” då de varit otrogna samt det är de som enligt deras rättssystem orsakat våldtäkten.

Är det inte dags du börjar tänka efter lite kanske eller….

Mvh

M-C

Var har jag skrivit det, att man inte får protestera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Är inte problemet många gånger att västerlänningar som köper och använder dessa droger naturligtvis inte vill ha dödsstraff.

Tror att dem, som inte använder droger, har en mer positiv syn på straff som syftar på att få stopp på droger. Även dödsstraff.

Rättssäkerheten i diktaturer som t.ex Kina m.fl länder är inte på topp.

Vi har ju många vänsterkramare här på Mpr, de tycker säkert att rättssäkerheten är bäst på Kuba, Kina mm

Mvh :wai:

Kenthamon

Du hävdar ju att alla som protesterar är Narkotikalangar eller narkotikamissbrukare Citat ” Är inte problemet många gånger att västerlänningar som köper och använder dessa droger naturligtvis inte vill ha dödsstraff” samt ” Tror att dem, som inte använder droger, har en mer positiv syn på straff som syftar på att få stopp på droger. Även dödsstraff” slut citat:

Jag betackar mig från dylika beteende att försöka misstänkliggöra den som protesterar mot rättsvidrigheter!

Har du inget vettigt att tillföra annat än att försöka misstänkliggöra de som faktisk anser att det behövs ett rättssäkert system där man inte har summariska rättegångar och som inte tror på fascistoida beteende som att försöka misstänkliggöra de som anser att rättsäkerhet är något eftersträvansvärt.

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Du hävdar ju att alla som protesterar är Narkotikalangar eller narkotikamissbrukare Citat ” Är inte problemet många gånger att västerlänningar som köper och använder dessa droger naturligtvis inte vill ha dödsstraff” samt ” Tror att dem, som inte använder droger, har en mer positiv syn på straff som syftar på att få stopp på droger. Även dödsstraff” slut citat:

Jag betackar mig från dylika beteende att försöka misstänkliggöra den som protesterar mot rättsvidrigheter!

Har du inget vettigt att tillföra annat än att försöka misstänkliggöra de som faktisk anser att det behövs ett rättssäkert system där man inte har summariska rättegångar och som inte tror på fascistoida beteende som att försöka misstänkliggöra de som anser att rättsäkerhet är något eftersträvansvärt.

M-C

Du missförstår rätt ordentligt. Jag tror att dom som inte själv använder droger kan acceptera hårdare straff än dem som själv använder droger. Även att acceptansen för dödsstraff påverkas. Jag har inte påstått att jag gillar summariska rättegångar. Läs vad jag skriver och fantisera inte till det.

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Om man vet att Kineserna gillar att ha ihjäl knarkhandlare/kurirer m.m. samt genomför rättegångar som är lite sådär, varför åker man då dit med knark i bagaget?

Finns mycket skit att säga om Kina! Rättssystemet är ett! Att dom har ihjäl knarkhandlare tycker dock jag är jävligt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vet att Kineserna gillar att ha ihjäl knarkhandlare/kurirer m.m. samt genomför rättegångar som är lite sådär, varför åker man då dit med knark i bagaget?

Finns mycket skit att säga om Kina! Rättssystemet är ett! Att dom har ihjäl knarkhandlare tycker dock jag är jävligt bra!

Har inget att invända mot straffet för Thai kurirerna..

Men tycker du det "är jävligt bra" och rätt mot fostren som låg i magen på kurirerna också? Förra året användes ju gravida Thaitjejer som kurirer varav en var gravid i åttonde månaden.. Barnen kunde ju knappast påverka vad modern gjorde..

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vet att Kineserna gillar att ha ihjäl knarkhandlare/kurirer m.m. samt genomför rättegångar som är lite sådär, varför åker man då dit med knark i bagaget?

Finns mycket skit att säga om Kina! Rättssystemet är ett! Att dom har ihjäl knarkhandlare tycker dock jag är jävligt bra!

Ja, anda tills man sjalv aker dit pa 2 veckors semester, och bagaget har preparerats med ett hekto.. da ar det kanske inte langre 'javligt bra'..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Har inget att invända mot straffet för Thai kurirerna..

Men tycker du det "är jävligt bra" och rätt mot fostren som låg i magen på kurirerna också? Förra året användes ju gravida Thaitjejer som kurirer varav en var gravid i åttonde månaden.. Barnen kunde ju knappast påverka vad modern gjorde..

Ha en bra dag!

:wai:

Ordklyverier (i vanlig ordning ...puh!) NÄ jag tycker det är för jävligt! Nöjd nu??

Varför åker hon till Kina med knark när hon är i åttonde månaden då för??

Ska man inte straffa en man bara för att han har miljontals potentiella barn i pungen då heller? :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Ja, anda tills man sjalv aker dit pa 2 veckors semester, och bagaget har preparerats med ett hekto.. da ar det kanske inte langre 'javligt bra'..

Hmm! Skrev ju att rättssystemet var kass! Hur kunde du missa det?

Tror du verkligen att jag tycker det är ok att man har ihjäl oskyldiga människor så har du faktiskt helt fel!

Tro det eller ej! :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordklyverier (i vanlig ordning ...puh!) NÄ jag tycker det är för jävligt! Nöjd nu??

Varför åker hon till Kina med knark när hon är i åttonde månaden då för??

Ska man inte straffa en man bara för att han har miljontals potentiella barn i pungen då heller? :suicide:

Dom åkte säkert för "snabba pengar".. :suicide:

Klart man kan straffa en man (och även kvinnor) dom milijontals potentiella barnen i pungen brukar ju normalt sluta i toan ändå.. ;)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du missförstår rätt ordentligt. Jag tror att dom som inte själv använder droger kan acceptera hårdare straff än dem som själv använder droger. Även att acceptansen för dödsstraff påverkas. Jag har inte påstått att jag gillar summariska rättegångar. Läs vad jag skriver och fantisera inte till det.

Mvh :wai:

Kenthamon

Jag tror att du har ratt i att folk som sjalva begar ett brott, anser att straffen borde vara mildare for just det brottet de begar.

Daremot tror jag inte det galler dodsstraff. Jag tror att de flesta har en mening om det, de som ar emot ar emot det oavsett om de tidigare begatt brott eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

...Då får dom väl stå sitt och barnets straff! Hur jävligt det än är! Eller tycker du att lagen ska skrivas om, bara för att någon ångrat sig i efterhand, har särskilda skäl eller bara gör det lite då och då?

...snacka för dig själv, spermie mördare! :whistle:

Ändrades av MaiThai
Link to comment
Dela på andra sajter

...Då får dom väl stå sitt och barnets straff! Hur jävligt det än är! Eller tycker du att lagen ska skrivas om, bara för att någon ångrat sig i efterhand, har särskilda skäl eller bara gör det lite då och då?

...snacka för dig själv!

Att ta livet av en kvinna och hennes ofodda barn ar ju extremt, oavsett vilket brott kvinnan an har utfort. Om en gravid kvinna doms till doden borde de ju uppskjutit straffet atminstone tills hon hade fott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Det tycker jag också! MEN nu var ju inte lagen sådan i det landet hon gjorde brottet!

Då kan man ju antingen vänta en månad till, eller så får man ta straffet OAVSETT!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag uppfattat det rätt?

Det är OK att avrätta knarkkurirer i Kina därför att landets lag säger så? Oberoende om hur dom blev det?

OK, men följdfrågan då?

Visste Thailändskorna det eller blev dom lurade av någon kinesisk storskurk och hans handgångne, eller gick dom till arbetsförmedlingen och bad om att få smuggla knark till ett land där dödsdom för knarksmuggling är lag?

Det är för jävligt att den internationella businesseliten står och skrapar fötterna vid köksdörren för att få en bit av kakan från dessa folkmördare, Snacka om att sopa fakta under mattan.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har jag uppfattat det rätt?

Det är OK att avrätta knarkkurirer i Kina därför att landets lag säger så? Oberoende om hur dom blev det?

OK, men följdfrågan då?

Visste Thailändskorna det eller blev dom lurade av någon kinesisk storskurk och hans handgångne, eller gick dom till arbetsförmedlingen och bad om att få smuggla knark till ett land där dödsdom för knarksmuggling är lag?

Det är för jävligt att den internationella businesseliten står och skrapar fötterna vid köksdörren för att få en bit av kakan från dessa folkmördare, Snacka om att sopa fakta under mattan.

Gravida kvinnor, hmm - något tyder på ett systematiskt utnyttjande och precis som du säger,verkar ingen här veta bakgrunden.

Har många ggr tänkt på hur lätt det skulle vara för någon illvillig person att stoppa

ner grejor i våra väskor i tumultet på Arlanda eller Suvarnabhum.

Bra att veta när dödsdomen faller, att man, som vissa här anför borde insett det innan.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...