Jump to content
IGNORERAD

Bitter eftersmak i munnen


broder tuk tuk

Recommended Posts

Guest Bibben

Quote

Bäste herr Svarten!!

Är det mobbing för att man berättar hur sanningen ser ut?

Jag mobbar inga medlemmar för att de hittat frugan i baren.

Det jag däremot vill åt är lögner om att gubben träffat frugan på banken, i lampaffären, på BigC etc...

Jag skiter väl i om gubben träffat frugan i baren,

men sanningen ska fram.

Sedan kan du väl inte jämföra mina åsikter med ett mobbingdrev på 20 talet personer som medvetet smutskastar en

enskild medlem,

bara för att han råkat stöta sig med deras överguru. I detta fall herr Bom Bom.

BTT

BTT, BTT.

Vad är sanning? Din sanning? Min sanning? Kims sanning?, MBBs sanning?

Om man nu hittat sin fru/flickvän i en bar, vill man då att alla ska veta om det? En del kanske men inte alla.

Från att har varit enfaldig, lögnaktig, m.m. så är du nu även värsta sortens skvallerkärring BTT !!!!

Nå, i all välmening, Ge upp och gå vidare till ett annat forum som kanske tror på dina lögner.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    13

  • Farang

    5

  • Magrood

    3

  • Captain Thailand

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Som människa har man ett val.

Man kan välja att va anständig eller att inte vara det.

BTT

Det anständigaste vore väl att inte gå till barerna el. dom prostituerade över huvudtaget då antar jag?

Nån som vill föregå med gott exempel .. BTT kanske??

Quote

Att mobba är ett sätt att höja sig själv, att höja sin självkänsla i en grupp.

BTT

Utan att hacka på dig BTT så tycker jag faktiskt det sett ut som om du själv försökt "höjt dig & din själv känsla" genom att försöka spela "Rickard Rättrådig" vad det avser "vett & ettikett" i barerna & bland barbrudarna .. lika komiskt det som dom som snackar om att "frugan" tex. aldrig jobbat i bar.

PÖÖSS!!   :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bibben!

Av alla oförskämda, besserwissers på sajten, är du den mest odrägliga.

En mobbare av yttersta rang.

Det står jag för.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det finns några anständiga personer i Pattaya. Jag tänker på en speciell person, han är så omtyckt att han har fått en extra hög barstol alltid reserverad för honom. Och där sitter han förnöjt, likt på en piedestal. Endast barens Buddhafigur är högre placerad än honom.

När damerna anländer baren waiar dom visserligen Buddhan först, vilket han finner lite tveksamt, men han blir ändå alltid lite rörd och stolt när damerna sedan waiar honom. Så gör dom minsann bara med anständiga kunder som behandlar dom på ett värdigt sätt!

Den upphöjda positionen är mycket gynnsam för att kunna observera alla kunder i baren. Han kan på mycket kort tid avgöra hur anständig en kund är, och det är väl oftast tyvärr bara att konstatera att mycket få når över den högt satta ribba som han själv med råge överträffar.

Damerna föredrar att huka vid hans fötter och dricka den Sang Som han så generöst portionerar ut i små glas. Men dom måste förstås jobba också, och det är med sorg i hjärtan han ser dom motvilligt gå fram till motbjudande kunder. Hans ögon tåras när han tänker på vad som troligen väntar damen.

Han får en klump i halsen, men lyckas svälja den när han med viss förväntan betänker att just denna dam kan bli den lyckliga som efter stängningsdags får följa med honom till hans hotellrum. Osjälviskt ska han då gratis försöka läka damens alla sår i själen som troligen uppstått under kvällen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Bäste herr Svarten!!

Är det mobbing för att man berättar hur sanningen ser ut?

Jag mobbar inga medlemmar för att de hittat frugan i baren.

Det jag däremot vill åt är lögner om att gubben träffat frugan på banken, i lampaffären, på BigC etc...

Jag skiter väl i om gubben träffat frugan i baren,

men sanningen ska fram.

Sedan kan du väl inte jämföra mina åsikter med ett mobbingdrev på 20 talet personer som medvetet smutskastar en

enskild medlem,

bara för att han råkat stöta sig med deras överguru. I detta fall herr Bom Bom.

BTT

Bäste herr broder tuktuk

Det skulle vara roligt och höra vart du har hört alla dina lögner som du påstår :yes:

Hur kommer det sig att du vet sanningen som du säger  :neutral:

Bor själv i Stockholmstrakten,och här finns det rätt mycket thai kan jag lova

känner massor med thaibrudar som definitivt inte har jobbat i bar :gasp:

Jag har aldrig,aldrig hört killar som träffat en thaitjej i bar,att dom skulle påstå

att hon jobbat på bank,lampaffär,big c m.m.

Du kanske får göra en forskning om det här :glasses:

Ha en bra dag Hälsar Gurkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Quote

Bibben!

Av alla oförskämda, besserwissers på sajten, är du den mest odrägliga.

En mobbare av yttersta rang.

Det står jag för.

BTT

Mobbing+personpåhopp och det utanför Nightlife :diablo::diablo:

Nu räknar jag med att Admins sköter sitt jobb  :rules: och stänger av mobbaren i minst 24h :na::na::na:

Nä nu vart det - igen för detta osmakliga påhopp  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ni som har träffat era tjejer utanför baren stå på er, jag tvivlar inte ett ögonblick på era berättelser, och den här gruppen blir bara större och större i Sverige. Och jag tycker det är helt logiskt eftersom Thailands resenärerna numera är till majoritet "vanliga" turister. Detta är verkligheten och det borde alla förstå.

Men tolka absolut inte detta som att jag skulle ha något emot dom som jobbar eller har jobbat i bar, många av mina vänner har gjort det och jag har träffat många ärliga fantastiska tjejer i barer. Jag har också bott hos tjejerna i deras lägenheter "oftast 2-5 per lägenhet" i Pattaya och vågar påstå att jag vet en hel del om bartjejer och deras situation,

dom har tagit hand om mig på ett fantastiskt sätt och vi har delat mat och utgifter, och dom tvättade mina kläder när jag bodde hos dom i stället för på hotell, det var mycket trevligt. Då är jag mera besviken på deras kunder som ofta har en bedrövlig kvinnosyn.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Högt till tak eller.

Jag tror att ett fåtal personer är helt rena dvs att det ej finns nått som man vill hålla för sig själv.

Var man hittar sin partner ska väl alla andra skita i tycker jag.

Om man skulle finna en kvinna som levt under svåra förhållanden och ge henne ett bra liv

så är jag säker på att du funnit en mycket tacksam kvinna som kommer att vara lycklig hela livet ut.

Jag har rest en hel del inte bara i asien utan i stort sett hela världen den stora skillnaden är att i asien

så är 99.9 % mycket vänliga mot dig då du kommer dit .

Jag tycker att man ska ge tillbaka lite av detta då jag inte vill att vi ska få samma stämpel som många andra länder har.

Bevara det som vi har idag .

Till de som gillar barer har jag en fråga .

Om vi skulle få samma problem i sverige med ekonomin hur skulle ni då reagera om eran dotter eller son var tvungen

att försörja familjen genom att jobba på en bar ??

Kanske bra att försöka förstå varför en del tvingas in i denna skit .

Gör ett test

Skänk bort allt som ni har och avsluta alla inkomst bringande verksamheter så kommer ni finna att det inte är så lätt.

När man verkar och bor i ett skyddat land så är det enkelt att dömma andra.

Personligen så tycker jag att de som vill fördjupa sig i barer likaså vad allt detta har att utbjuda ska finna en annan sajt att leka med.

// Mile 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Quote

Synd bara att du inte tillhör dessa.

I femtioelva inlägg har du skrivit att du skall ignorera MrBomBom, och trots att han är avstängd vilket du vet om så fortsätter du ändå.

Dags att kliva upp ur sandlådan?

Är BomBom avstängd ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lostinludvika

Bäste herr Broder!

Igår skrev jag följande till dig i den tråd du kom in och anklagade majoriteten att ljuga om sina kärleksförklaringar. Du läser tydligen inte denna tråd längre. Jag flyttar mitt inlägg här i stället:

Hejsan Broder Tuk Tuk

Jag träffade min hustru i Ludvika via kontaktannons. Hon besökte då sin moster. Dessa människor är de finaste jag vet. Hustru jobbade på restaurang i Korat. Hon har aldrig jobbat i bar. Hon trivs bra här men måste kämpa hårt med språket, jobbet, vänner och allt annat nytt som hör till med flytten till Sverige. Mostern har inte heller jobbat i bar. Inte heller våra nya vänner från Thailand. Varför tjatar du om att de är hXXror och jag och många andra trevliga medlemmar här är lögnare?

Du har inte ens träffat min fru. Jag skulle aldrig säga något sådant om din hustru!

Vi hörs!

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Lostinludvika! Jag ser att jag får minus av dej för att jag håller med BTT angående vissa medlemmars mobbingdrev mot honom. Du får väl sansa dej något,obs ,jag skrev en del medlemmar inte alla. Jag försvarar inte BTT:s skriverier,men jag tycker en del medlemmars agerande mot honom är ovärdigt. Den absolut värste här på forumet är Caveman,det verkar vara något sjukt i den människans beteende.

Eller vad tycker du Kim?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lostinludvika! Jag ser att jag får minus av dej för att jag håller med BTT angående vissa medlemmars mobbingdrev mot honom. Du får väl sansa dej något,obs ,jag skrev en del medlemmar inte alla. Jag försvarar inte BTT:s skriverier,men jag tycker en del medlemmars agerande mot honom är ovärdigt. Den absolut värste här på forumet är Caveman,det verkar vara något sjukt i den människans beteende.

Eller vad tycker du Kim?

Instämmer tycker BTT är en idi*t! men gruppmobbning är nånting mycket värre

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det jag däremot vill åt är lögner om att gubben träffat frugan på banken, i lampaffären, på BigC etc...

BTT

Är det helt omöjligt att någon träffat sin fru på dessa ställen??? 

Du får väl nästan skylla dig själv när du kommer med uttalanden som dessa... :fan1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så BTT har alltid fel?

Jag tror BTT har ganska stor koll på situationen ifrån sitt eget perspektiv.

Han sitter inte och medvetet ljuger för att vara elak. Dock berättar han vad vilken barbesökare som helst kan se. I barer och på internet luras tusentals desperata män varje dag. Bara surfa in på stickman så har du dem alla stående på rad med mössan i hand.

Förstår inte var all aggressivitet kommer ifrån? Litar man man på sin kvinna skiter man väl i vad nån stolle på internet skriver?

Verkligheten är inte tillrättalagd perfekt och den som hävdar det är den allra största stollen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Quote

Är det helt omöjligt att någon träffat sin fru på dessa ställen??? 

Enligt flera uppgifter på gamla TT så var väl just lampaffären det absolut vanligaste stället! Tycker det är synd att det inte tipsas mer om lampaffärer här på forumet, tycker mest att det skrivs om barer. :y11:

zwa! Bra skrivet, nog många som har en poäng lite här och var. :cool:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror säkert att en del ljuger om lampaffären, Big C m.m.

Men att säga att ALLA ljuger som säger det är väl att ta i lite.. :drunk:

Men om det kommer från gamla TT så kanske det är så. :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Ja, det finns några anständiga personer i Pattaya. Jag tänker på en speciell person, han är så omtyckt att han har fått en extra hög barstol alltid reserverad för honom. Och där sitter han förnöjt, likt på en piedestal. Endast barens Buddhafigur är högre placerad än honom.

När damerna anländer baren waiar dom visserligen Buddhan först, vilket han finner lite tveksamt, men han blir ändå alltid lite rörd och stolt när damerna sedan waiar honom. Så gör dom minsann bara med anständiga kunder som behandlar dom på ett värdigt sätt!

Den upphöjda positionen är mycket gynnsam för att kunna observera alla kunder i baren. Han kan på mycket kort tid avgöra hur anständig en kund är, och det är väl oftast tyvärr bara att konstatera att mycket få når över den högt satta ribba som han själv med råge överträffar.

Damerna föredrar att huka vid hans fötter och dricka den Sang Som han så generöst portionerar ut i små glas. Men dom måste förstås jobba också, och det är med sorg i hjärtan han ser dom motvilligt gå fram till motbjudande kunder. Hans ögon tåras när han tänker på vad som troligen väntar damen.

Han får en klump i halsen, men lyckas svälja den när han med viss förväntan betänker att just denna dam kan bli den lyckliga som efter stängningsdags får följa med honom till hans hotellrum. Osjälviskt ska han då gratis försöka läka damens alla sår i själen som troligen uppstått under kvällen.

Herr Chang har talat.

Helt underbart skrivet Herr Chang...Karma till dig  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Ja, det finns några anständiga personer i Pattaya. Jag tänker på en speciell person, han är så omtyckt att han har fått en extra hög barstol alltid reserverad för honom. Och där sitter han förnöjt, likt på en piedestal. Endast barens Buddhafigur är högre placerad än honom.

När damerna anländer baren waiar dom visserligen Buddhan först, vilket han finner lite tveksamt, men han blir ändå alltid lite rörd och stolt när damerna sedan waiar honom. Så gör dom minsann bara med anständiga kunder som behandlar dom på ett värdigt sätt!

Den upphöjda positionen är mycket gynnsam för att kunna observera alla kunder i baren. Han kan på mycket kort tid avgöra hur anständig en kund är, och det är väl oftast tyvärr bara att konstatera att mycket få når över den högt satta ribba som han själv med råge överträffar.

Damerna föredrar att huka vid hans fötter och dricka den Sang Som han så generöst portionerar ut i små glas. Men dom måste förstås jobba också, och det är med sorg i hjärtan han ser dom motvilligt gå fram till motbjudande kunder. Hans ögon tåras när han tänker på vad som troligen väntar damen.

Han får en klump i halsen, men lyckas svälja den när han med viss förväntan betänker att just denna dam kan bli den lyckliga som efter stängningsdags får följa med honom till hans hotellrum. Osjälviskt ska han då gratis försöka läka damens alla sår i själen som troligen uppstått under kvällen.

Herr Chang har talat.

Bra skrivet, HC!

Frågan är om det är mobbning...?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Nä mer ironisk observation  :wink:

Gränsen - har jag fått höra i dag - är hårfin mellan skoj/ironi och mobbning.

Detta var nog ett så kallat gränsfall...

Men det beror nog mest på vem som är skribenten.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nu är jag inte alls så insatt i hur diskussionen har gått mellan dom iblandade men jag tror inte Herr Chang skriver nått utan belägg.

Men ger man skit får man skit tåla anser jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, det finns några anständiga personer i Pattaya. Jag tänker på en speciell person, han är så omtyckt att han har fått en extra hög barstol alltid reserverad för honom. Och där sitter han förnöjt, likt på en piedestal. Endast barens Buddhafigur är högre placerad än honom.

När damerna anländer baren waiar dom visserligen Buddhan först, vilket han finner lite tveksamt, men han blir ändå alltid lite rörd och stolt när damerna sedan waiar honom. Så gör dom minsann bara med anständiga kunder som behandlar dom på ett värdigt sätt!

Den upphöjda positionen är mycket gynnsam för att kunna observera alla kunder i baren. Han kan på mycket kort tid avgöra hur anständig en kund är, och det är väl oftast tyvärr bara att konstatera att mycket få når över den högt satta ribba som han själv med råge överträffar.

Damerna föredrar att huka vid hans fötter och dricka den Sang Som han så generöst portionerar ut i små glas. Men dom måste förstås jobba också, och det är med sorg i hjärtan han ser dom motvilligt gå fram till motbjudande kunder. Hans ögon tåras när han tänker på vad som troligen väntar damen.

Han får en klump i halsen, men lyckas svälja den när han med viss förväntan betänker att just denna dam kan bli den lyckliga som efter stängningsdags får följa med honom till hans hotellrum. Osjälviskt ska han då gratis försöka läka damens alla sår i själen som troligen uppstått under kvällen.

Herr Chang har talat.

Troode vi hade kommit överens om att du inte skulle lämna ut mitt svårmodiga levnadsöde sådär!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...