lenno Inlagd Mars 12, 2010 Dela Inlagd Mars 12, 2010 Skulle vara spännande att följa utvecklingen i Bangkok de närmaste dagarna. Från de som är bosatta och som inte drar iväg till lugnare ställen eller de som har bra koll på nyhetsflödet. Utan den politiska pajkastningen och så objektivt det bara går. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakaeo Inlagd Mars 12, 2010 Dela Inlagd Mars 12, 2010 Ja vad är det som händer i Thailand just nu. Varför är IL och hans geliker så tysta nu? MVH Sakaeo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josse Inlagd Mars 12, 2010 Dela Inlagd Mars 12, 2010 Runt sukhumvit lungt har sett två stycken mindre demonstrationer annars som vanligt även varit utanför Bangkok samut prakarn även där lungt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd Mars 12, 2010 Dela Inlagd Mars 12, 2010 Central world var tydligen farangfritt idag, enligt min sambo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Mars 12, 2010 Dela Inlagd Mars 12, 2010 Brukar använda twitter search när jag vill få en överblick av vad som händer just nu. Den enda är att man får gallra ut det intressanta ibland alla skräp meddelanden... http://search.twitte...?q=%23RedShirts http://search.twitte...earch?q=Bangkok / elephant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Mars 12, 2010 Dela Inlagd Mars 12, 2010 Central world var tydligen farangfritt idag, enligt min sambo. Nja, var och handlade bocker dar idag sa helt tomt pa blekfisar var det inte. En polare som bor hos oss kom just hem fran en liten bartur och akte fran Silom till Sukhumvit 20+ via Rama 4. Passerade da bland annat Lumpini korsningen dar han sa att det var en hel del folk men mkt lugnt. Idag var det halvdag och pa Mandag ar kontoret stangt - lite surt for jag har mer an lovligt mkt att gora just denna period. Skulle tippa att det inte kommer igang pa allvar forrens pa Sondag . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Mars 13, 2010 Dela Inlagd Mars 13, 2010 Är det någon här som känner till mer om detta? Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Mars 13, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 13, 2010 Mycket rykten och taktiska rapporter som florerar nu. På Thaivisa läste jag att han hade blivit ombedd att inte engagera sig i den thailändska politiken från Dubai. Men om det är någon sanning i artikeln verkar Kambodja- alternativet snart vara det enda återstående. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 13, 2010 Dela Inlagd Mars 13, 2010 http://playrapport.se/#/video/1925628 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 Åkte tunnelbana och gick på Silom road soi 1 - 9 idag. Inga röda i sikte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Mars 15, 2010 Dela Inlagd Mars 15, 2010 http://www.nationmultimedia.com/home/2010/03/16/politics/Army-speakers-win-the-day-30124770.html Det verkar som om militären vann den första matchen-genom att har större högtalare än UDD... Det enda blod om har spillts idag är de soldater som skadades av granatattacken på Vibbhavadi. Men UDD verkar inte ge sig, nu ska de tydligen tappa blod från sina anhängare? Det verkar dock vara ett impopulärt drag hos dem som är tänkta att bistå med blodet och jag vet inte vad den här symboliska grejen ska ge? Vad gör man regeringen beslutar att skjuta upp mötet? Då har man dränerat sina supportrar på blod och på så sätt försvagat dem själv? Ifall det inte fungerade skulle de tydligen fortsätta tappa sin anhängare på blod? försöker de begå kollektivt självmord ledda av Thailands svar på Jim Jones? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 16, 2010 Dela Inlagd Mars 16, 2010 Att åka hem igår efter jobbet var inga problem (brukar normalt åka över Pinklao Bridge eller Rama 8 bridge)via Rama 7, tog en och halv timme mao som en vanlig dag, såg ett par "röda" åkandes på motorvägen men förövrigt precis som vilken vanlig dag som helst med 14 timmars arbete. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 Idag har det faktiskt hänt lite, de röda har åkt omkring och stört trafiken lite song-kran-style. Tunnelbanan hade stängt vissa ingångar/utgångar men inte hela stationer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 Att åka hem igår efter jobbet var inga problem (brukar normalt åka över Pinklao Bridge eller Rama 8 bridge)via Rama 7, tog en och halv timme mao som en vanlig dag, såg ett par "röda" åkandes på motorvägen men förövrigt precis som vilken vanlig dag som helst med 14 timmars arbete. Ha en bra dag! stjp8729 jobbar du för volvo När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 De röda kan inte göra nått mer än att visa om dom finns ..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 Tjejen läste nåt om att 2 bomber exploderat idag kl 10 och 2 militärer skadats. Någon mer som hört något om detta ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 (ändrad) Tjejen läste nåt om att 2 bomber exploderat idag kl 10 och 2 militärer skadats. Någon mer som hört något om detta ? i en miljonstad som Bangkok dör fler i trafiken ..... Och inget kommer att hända i Bangkok. Ändrades Mars 20, 2010 av Bolme Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 i en miljonstad som Bangkok dör fler i trafiken ..... Och inget kommer att hända i Bangkok. Det var ju ett informativt och genomtänkt svar ! Precis vad jag ville ha ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 20, 2010 Dela Inlagd Mars 20, 2010 Nu får dom sluta. frugan vågar inte åka till svenska ambassaden i Bangkok. Det gillar inte jag för jag vill ha min familj till sverige.Egoist javisst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 21, 2010 Dela Inlagd Mars 21, 2010 (ändrad) stjp8729 jobbar du för volvo Som svar skriver jag då.. Volvo Personvagnar har inga Svenskar arbetande i Thailand längre, den siste "Svensken" åkte härifrån 2009. Vad jag vet har Volvo Lastvagnar en person i Thailand på TSA (fabriken) i Bang Na, och det är inte jag Var relativt lungt i Pinklao igår, förutom en konvoj med röda som åkte förbi Central Pinklao. Ha en bra dag! Ändrades Mars 21, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 21, 2010 Dela Inlagd Mars 21, 2010 Som svar skriver jag då.. Volvo Personvagnar har inga Svenskar arbetande i Thailand längre, den siste "Svensken" åkte härifrån 2009. Vad jag vet har Volvo Lastvagnar en person i Thailand på TSA (fabriken) i Bang Na, och det är inte jag Var relativt lungt i Pinklao igår, förutom en konvoj med röda som åkte förbi Central Pinklao. Ha en bra dag! skumt det där När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu