Magrood Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Blev mycket förvånad att höra en kommentar från en granne den dagen vi flyttade och Svarten bad om ursäkt för att det kunde vara stökigt på grund av flytten. Då sa idi*ten till grannen "Vi är på toppen humör --- (låtsas paus) --- att ni ska flytta". Jag hörde inte detta direkt. Vet inte hur jag skulle reagera om jag hörde det med egna öron. Blev lite irriterad och helt paff. Hade ingen aning om att vi varit hatobjekt. Har aldrig märkt någonting. Varje gång vi såg honom så hälsade han och pratade med oss och lillen. --- Så okänslig är jag väl ändå inte att jag inte skulle märka något om de hade visat det. --- Men men Efter en liten stund kom idi*ten och ställde sig framför våran dörr och började säga till mig "Ni kommer väl ihåg att ta med era cyklar". "Självklart gör vi det. Varför ska jag lämna mina nyinköpta cyklar här. Det enda jag ska lämna är bara skräp." - svarade jag surt. Visste ju vad han hade fällt för kommentar som svar till en artig ursäkt. "Och föresten ska vi inte flytta än. Vi kommer att ha lägenheten ett par tre månader till" - tillade jag och stirrade i ögonen på honom. (Där fick du, idi*ten - tänkte jag. Du ska inte få ha det nöje att slippa oss än) "Ni ni får inte slänga skräp hur som helst när ni ska flytta. Ni måste transportera bort det. Annars funkar det inte." fortsatte han. Jag drog fram min svarta sopsäck som var halvfull och svarade "Vi har en påse som jag ska slänga. Och jag tycker jag har rätt att slänga den". Han sa att han sitter i styrelsen det är därför han måste säga till om sådana saker. --- Han blev säkert skitarg på mig. Och jag på honom. Inte för att han sa till om cykeln eller skräp. Hade han inte varit otrevlig mot oss så hade jag nog inte haft mod att konfrontera honom så där ögon mot ögon. --- Så flyttade vi ut. Och jag var sur på honom hela dagen och inte kunde släppa det. --- Försökte tänka på hur jag skulle kunna ge igen. Men sen sa en kompis till mig att han hade nog fått det - av våra skräp. he he he Oki - då var det kvitt. --- --- När jag hade lugnat ned mig dagen efter och släppt det hela så kom jag på att det måste vara en plåga för honom att se oss i huset om han hatade oss så mycket att han kunde att fälla en sådan kommentar. Då hade han nog fått sitt straff - innan vi fick vårt. --- Sen tänkte jag att jag har blivit mer hämndlysten nu för tiden. Det är inte bra - det är man själv som drabbas. Som jag minns så brukar jag inte vara hämndlysten - men man brukar ju se sig själv som en gud, nästan. Jag får skylla på graviditeten - eller så har man blivit mer mogen och vågar släppa loss med alla mänskliga känslor. Eller så har jag nog alltid varit hämndlysten - men inte vill erkänna det. --- --- Men nyss fick jag höra att Ordförande i den gamla bostadsrättsföreningen ringde och sa att NÅGON hade angett oss att vi hyr ut lägenhet i andra hand utan tillstånd. Ha ha ha ... Då vet jag att han fortfarande brinner i sin hat-eld. --- När ordförande hörde att vi inte alls hyr ut lägenheten utan vi låter Svartens dotter bor där under tiden som vi ska fixa till och sälja den - då blev han tyst. Sen klagade han på att vi är dåliga på att sortera sopor. Det måste vara jag som slarvar med att slänga kartong med papper och slänger det i pappersinsamlingen. Han/någon hittade mitt namn på kartongen. Brrr när jag skriver den här raden känns det lite läskigt faktiskt. Svarten är nog världs bäst på att källsortera. Hur många är det som river ut plastfönster på ett kuvert innan man slänger? Hur många är det som plockar ut mjölkkartonger ur brännbart och slänger dem i det mer "rätt" sortering? Hur många kånkar omkring hela familjen till soptippen på cykel och barnvagn? --- God bye my friend!!! Med den här tråden hoppas jag att min arg-eld är släkt. --- Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Var ni den enda utomnordiska familjen i fastigheten? "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Tråkigt med sådana människor! MEN klart man skall källsortera, inte speciellt svårt att kasta mjölkförpackningar i rätt påse http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Mars 9, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 9, 2010 Var ni den enda utomnordiska familjen i fastigheten? F-n, Enis - du borde satsa på thai lotto. Då hade du vunnit. --- Jag försöker att inte tänka i de banorna. Men vi funderar lite grann om hur alla kunde veta allt om oss och vi ingenting om dem. (Alla i styrelsen i alla fall) Jag tror att det är lätt att beskriva oss för varandra typ "de där invandrarna, du vet - som aldrig är med på något möte (sen jag flyttade in i alla fall)". Det var en till invandrartjej i huset. Men hon är rik och gift med en hel svensk. De bor inte här så ofta. Hon är från Ungern. Grannen i fråga verkar komma väldigt bra överens med henne. Trodde till och med att de var ihop. Men det var de ju inte eftersom hon hade en annan man. Var lite förvirrad ett tag. Men min svenska mamma tror mer på att de är gamla och inte är vana vid unga familjer. Det kommer att bli bättre i den här nya föreningen eftersom de flesta som bor här är unga familjer. De har nog mycket annat att göra än att leta fel på sina grannar. --- Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Mars 9, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 9, 2010 Tråkigt med sådana människor! MEN klart man skall källsortera, inte speciellt svårt att kasta mjölkförpackningar i rätt påse Jo. Det har du rätt i. Jag slarvade och slängde dem i samma påse som brännbart. Tyckte det gick lika bra. Det blir energi av det ändå. Resten tycker jag att är ganska bra på. Men nu har vi mer plats i den nya lägenheten så det kanske blir någon förbättring (för mig). Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sabura Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Det bästa är att ignorera och gå vidare. Bråk och tjafs ger ingen glädje för någon, även om jag förstår dig mycket väl när du blir förbannad. Bit ihop och kör på Magrood! Sommaren är snart här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ch300_m Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Vilken härlig bild när Svarten kastar stolar med Liam på magen. Jag har också bott i en mindre bostadsförening för länge sen och gissa om dom äldre kollade våran trappstädning. Du har ju skinn på näsan , som man säger , så du klarar nog det här också. Lycka till i nya lägenheten. Mvh ch300_m Man ska aldrig säga aldrig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elikswe Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Ni hade inte gemensam tvättstuga? dessa brukar ju annars vaktas noga av "områdes/hus-nazisterna" som de kallas Vissa har helt enkelt för lite att göra om dagarna och tar på sig olika självutnämnda "uppdrag". Det är en fördel med att bo i ett större hus med invandrare lite här och där. Pensionärerna vågar inte bråka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Toboas Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Men min svenska mamma tror mer på att de är gamla och inte är vana vid unga familjer. Det kommer att bli bättre i den här nya föreningen eftersom de flesta som bor här är unga familjer. De har nog mycket annat att göra än att leta fel på sina grannar. Jag kanske är naiv men jag tror också att det har mest med saken att göra. Barnfamiljer låter mer, tar mer plats och märks mer än äldre par med utflygna barn. Å andra sidan är det många äldre som tycker att det är roligare med barnfamiljer för att det rör lite på sig i grannskapet så ni hade nog mest otur med den grannen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Det är tråkigt med sådan personer, men nu så slipper ni ju dom. Lycka till i den nya bostaden Mvh Magnus-Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Vissa har helt enkelt för lite att göra om dagarna och tar på sig olika självutnämnda "uppdrag". Så är det där jag bor, de som klagar och gnäller mest är förtids/sjukpensionärer, de har förmodligen inget liv och för mycket tid! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Magrood: Om ni stöter på han igen och han blir nosig mm. Be han dra ditt pepparn växer direkt, och påpeka att ni inte vill ha han i er närhet. Ärlighet varar längst! Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Mars 9, 2010 Dela Inlagd Mars 9, 2010 Äsch, inte ska man bry sig om gnällspikarna i bostadsområdet. Är det inte ett bortglömt ludd i torktumlarfiltret, ett hårstrå i föreningsbastuduschen, ett ljud efter kl 22 eller ett miss i sopsorteringen så är det något annat. En del mår tydligen så illa i sig själv att man måste ta ut den frustrationen på andra. Bara att rycka på axlarna och småskratta för sig själv åt deras upprördhet. Själv har vi dock riktigt tur med grannarna och ingen klagar fast ungarna ibland är högljudda och väldigt slamriga med sina leksaker. Men jag kommer ihåg en granne för många år sedan som smög omkring i kortkalsongerna i trapphuset mitt i nätterna för att försöka höra från vilken lägenhet det kom ljud. Tyckte mest synd om honom som hade så svårt att sova att det måste vara totalknäpptyst. Han skulle i alla fall inte klara en enda natt av thailändskt byliv med alla tuppar, hundar, knattrande mopeder och högspelande bröllopsfester, det är ett som är säkert. Trevligt att ni hittat ny och större lägenhet i barnrikt område, blir säkert kul för de små. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Serath Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 Såna idi*ter finns det överallt, Skall gnälla på allt och leka polis. Eftersom ni skall flytta så för guds skull trappa inte upp kriget det kommer ni bara få lida för, Bara till att svälja och se glad ut. Annars kan man be dom dra åt helvete på skarpen. Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 Hej Tråkigt att ni har träffat en sån idi*t, men förmodligen lider han mest själv. Ha det bra i det nya boendet. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 Tja. Det är bara människor utan eget liv som har tid att lägga sig i andras liv. Lev väl! "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 Tja. Det är bara människor utan eget liv som har tid att lägga sig i andras liv. Lev väl! Exakt och tyvärr blir de fler och fler i takt med högre levnadsålder, som står bakom gardinerna och gluttar. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Mars 10, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 10, 2010 He he he Har bara sett på tv om grannfejden. Tycker det är löjligt och kul på samma gång - att se hur vuxna människor kan bete sig. --- Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 Man bor i ett hus/lägenhet för att man gillar huset/lägenheten/området .. inte för att man gillar grannarna. Hade en granne förut som kritserade mig för diverse obefogade anledningar. En dag sa jag till han att han inte ville ha ett problem till i livet så ska han sluta gnälla, och därefter f**k off, sen hörde jag inget mer gnäll. Om han sedan tog det som ett hot är hans problem, jag menade det som ett löfte. Detta var kanske 9 år sedan, han bor fortfarande kvar i huset och hälsar till och från. Firm-but-fair-metoden kallar jag den för Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Mars 10, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 10, 2010 Man bor i ett hus/lägenhet för att man gillar huset/lägenheten/området .. inte för att man gillar grannarna. Den är kul. Väntar på att snön på innegården ska smälta bort - så kan man gå dit med en thai flätad madrass och slappa... Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Mars 10, 2010 Dela Inlagd Mars 10, 2010 He he... jag är jäkligt tolerant och klagar aldrig på grannarna nästan vad dom än tar sig till. Men en gång så fick jag en jäkligt vildsint granne (om än trevlig) som bodde ovanpå och hade jättefester varenda helg fram till 06 på morgnarna vilket tärde en del på tålamodet. Dom trängde ofta in ett 20 tal festande personer i hans tvåa hela natten lång och det var ett jäkla liv. En gång fortsatte festen, förutom hela natten, även hela förmiddagen och när jag och frugan kom hem efter en förmiddagspromenad så hängde det plötsligt en kondom full av sperma på vårat dörrhandtag. Ett typiskt fyllepracticaljoke av någon festdeltagare som jag just i det ögonblicket inte uppskattade speciellt mycket. Nu 8 år senare förstår jag dock "skämtet" aningen lättare och ler åt minnet. Gissar att även Magrood kommer att kunna le åt händelsen med den inskränkte grannen bara det går något år. Behövs lite tid och distans ibland för att man ska inse hur bagatellartat och obetydligt ett tidigare irritationsmoment egentligen var. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Mars 12, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 12, 2010 He he... jag är jäkligt tolerant och klagar aldrig på grannarna nästan vad dom än tar sig till. Men en gång så fick jag en jäkligt vildsint granne (om än trevlig) som bodde ovanpå och hade jättefester varenda helg fram till 06 på morgnarna vilket tärde en del på tålamodet. Dom trängde ofta in ett 20 tal festande personer i hans tvåa hela natten lång och det var ett jäkla liv. En gång fortsatte festen, förutom hela natten, även hela förmiddagen och när jag och frugan kom hem efter en förmiddagspromenad så hängde det plötsligt en kondom full av sperma på vårat dörrhandtag. Ett typiskt fyllepracticaljoke av någon festdeltagare som jag just i det ögonblicket inte uppskattade speciellt mycket. Nu 8 år senare förstår jag dock "skämtet" aningen lättare och ler åt minnet. Gissar att även Magrood kommer att kunna le åt händelsen med den inskränkte grannen bara det går något år. Behövs lite tid och distans ibland för att man ska inse hur bagatellartat och obetydligt ett tidigare irritationsmoment egentligen var. Fy, vad äckligt! Du har rätt i att man så småningom kommer att skratta åt det här. Det som gjorde mig ännu mer häpen var att ordföranden i den nya lgh ringde på dörren här om dagen. I handen hade han en fin blomma och två papper. Han ville bara hälsa oss välkomna och lämna över blomman och lista över telefonnummer och nyhetsbrev. Snacka om kontrasten. Men - det kanske bara är nyhetens behag. --- Det får vi se. --- Trevlig helg! Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd April 17, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2010 Tycket själv att detta ämne var färdigt snackat. Kunde som Kim sa titta tillbaks och småle åt saken. ::: Men idag hände det en episod - förhoppningsvis den sista. Vi var i den gamla lägenheten för att städa inför visningen imorgon. Såg den grannen och hans fru + stor hund i trapphuset. De hälsade, vi hälsade. ::: Efter en liten stund lät det: Pling plong på dörren. "Vem kan det vara" tänkte jag medan jag satt och lekte med Liam i vardagsrummet och Svarten städade i badrummet som ligger intill hallen. Jag hörde att det var grannen. Som kom och sa någonting. (Fick reda på det sen att han kom för att påminna oss att ta med vår cykel.) Av Svartens röst förstod jag att det var någon sort "gå på oss" igen. Grannen frågade om det var bra på det nya stället. Jag tänkte "Ja, det är trevliga grannar där" ... men jag lät bli att säga det. Han fortsatte prata någonting som jag inte uppfattade eftersom jag var upptagen med att överväga om jag skulle hålla käft eller om jag skulle säga vad jag tyckte. Till slut sa jag det från vardagsrummet så att han skulle höra. "Det är bra på det nya stället. Det är trevliga grannar där". "Och det är man inte här menar du?" frågade han. ::: Då brakade helvetet loss - typ. ::: Det blev ordväxling en stund. Han förnekade att han hade sagt den där meningen att han var på toppen humör att vi skulle flytta. Och att det inte var han som hade ringt och angett att vi hyrde ut lägenheten i andra hand. ::: Efter en stund kom jag ut till hallen och stod och pratade med honom. Han var helt röd i ansikten och såg mycket besvärad och stressad ut. Jag pratade lugnt med honom och sa vad jag tyckte och hur förvånade vi var att vi var hatobjekt. Han frågade mig om han hade varit otrevlig mot mig. "Nej, det var därför jag var så förvånad" sa jag. Han menade att det måste ha varit ett missförstånd som förstärktes av någon anledning. Han ville att vi skulle släcka detta. Jag sa att det var bra. För ingen av oss mår bra av att skiljas som ovänner. Han sa att han aldrig någonsin ville oss illa. Till slut bad han om ursäkt. Han bugade och wai-ade samtidigt som han bad om ursäkt. ::: Efteråt tyckte jag synd om honom. När jag tänkte på hans gest när han bad om ursäkt. ::: Men sen träffade jag hans fru i källaren. Jag hälsade och hon gick surt förbi. Då tyckte jag inte längre synd om grannen. ::: Saken är avslutad. Natti natti Magrood - skvallermaja- "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 17, 2010 Dela Inlagd April 17, 2010 Du är en härlig tjej med skinn på näsan + på dig “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd April 17, 2010 Dela Inlagd April 17, 2010 Håller med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu