Jump to content
IGNORERAD

Skotta taken,,,

Odin

Recommended Posts

Vill bara råda er ute i stugorna.

Jag åkte iväg och hämtade min husvagn för att lämna in den till verkstad, och backade glad i hågen in bilen för att koppla på.

Men när jag började veva ner h.vagnen så slog den upp, alltså bakdelen på vagnen åkte ner i backen. Och det var precis så att två pers stående på dragstången kunde pressa tbx. så att jag kunde koppla den i bilen.

Uppskattningsvis så var det 8-1000kg vattenblandad snö på taket, å det på en husvagn. Så har ni platta tak så ere bara att ge sej upp med spade...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ja nu när det börjar bli mildare och komma lite regn så suger snön åt sig vattnet som en svamp.

Är nog många som kommer få problem om dom inte skottar av snön från taken.

Dela på andra sajter

Önskar att hyresvärden hade tagit till sig rådet att skotta taket... Kom hem sent på fredagskvällen och skulle gå och lägga mig. Noterade en STOR pöl i sängen och tänkte att nu har jag blivit sängvätare utan att veta om det :bag: . Kollade upp i taket och ser att en del av innertaket gått sönder och att vatten utifrån tagit sig igenom. Inte möjligt att reparera temporärt utan måste vänta till måndag då fastighetsskötaren kommer tillbaka. Så det var bara att ställa ut kärl för att samla upp allt vatten som droppade in. Vidare var sängen genomblöt så det blev till att sova på ett kallt golv. Kan lova er att jag i det ögonblicket längtade extra mycket till damen i LOS, till en varm och skön säng och en mjuk kvinnokropp slingrad runt mig. Nu har jag fixat en madrass som jag sover på i vardagsrummet, så nu lever livet igen...

Marlon

Dela på andra sajter

Jobbar i fastighetsbranschen. Vi har stora problem just nu med läckage. Den tunga snön presar falsarna på taket så det blir läckor. Man hinner nämligen inte ta bort all snö och då kommer problemen. Nästa vecka blir troligtvis hemsk.Men kamrater det är ca 4 månader till midsommar

Dela på andra sajter

Exactemente, di som bor på sådana orter att inte snön hunnit smälta bort på husvagnen te midsommar får allt skylla sig själv.

Camping Arne

Dela på andra sajter

Vi har skottat 5 tak härnere på fabriken.Ändå hann ett braka ihop.

Tur att man bara har 23dagar kvar till Thailand.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...