Jump to content
IGNORERAD

Intresseanmälan Västgötaträffen augusti 2010

Herr Chang

Ett försök att maximera antal deltagare  

36 röster

1. 1. Vilken eller vilka helger kan du delta?

• 7 augusti
      21
    • 14 augusti
      18
    • 21 augusti
      14
    • 28 augusti
      21
  2. 2. Vilka aktiviteter föredrar du?

• Golf
      5
    • Krocket, kubb och liknande
      22
    • Grill och annan matlagning
      32
    • Dricka öl
      31
    • Karaoke
      14
    • Disco
      5

Recommended Posts

Hej alla,

Efter den mycket lyckade Närketräffen känner vi oss i Göteborg manade att erbjuda något lika bra. Jag har överlagt med Drivern, och vi tycker att en träff någonstans på vischan utanför Göteborg kunde vara lämpligt i augusti. Speciellt om det finns en golfbana i närheten ;) Det skulle alltså bli ett MPR Open, men det är naturligtvis inget krav att delta i golfandet, vi ska ordna andra aktiviteter också.

Vi tänker oss en lördag i augusti, med övernattning och avslutning på söndagen. Rösta gärna på vilka helger i augusti som skulle fungera för din del. Det är naturligtvis omöjligt att hitta en helg som passar alla, vi får se hur omröstningen utfaller. Själv kan jag alla fyra helgerna, åtminstone vad jag vet nu.

Rösta också på vad ni vill göra på denna träff, vi ser förstås gärna mer förslag på vad man kan hitta på utomhus!

Datum för träffen kommer att spikas senast sista april, så det blir minst tre månader innan. Vilket lär vara gynnsamt för eventuella biljettbokningar.

Det blir förstås även ett antal enklare träffar i Slottsskogen Göteborg under sommaren, men vi tänkte satsa speciellt på denna träff. Väl mött!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Avregistrerad clion

6

• måne

5

• L64

3

• Odin

3

Mest aktiva i denna tråd

Vilke3n utmärkt ide :great: Vad jag vill göra?Kanske golf,dricka öl och sprit :whistle: äta mat(frugan och barnet)kanske lite bad,något för ungarna och träffa alla trevliga götelaborgare så klart :friends: Mvh Måne som ser framemot att ni ska försöka slå oss örebroare(svårt)

Måne

Dela på andra sajter

Skitkul men en fråga om man kan gå som Caddie? :ironi:

Mvh Svampen :wai:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Endast 7 Augusti tyvärr, är iväg och räknar hur många kineser det får plats i en tunnelbanevagn alternativt sitter med baken på en barstol i lämplig stad övrig tid.

Grilla och öl lät bäst.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Härligt initiativ!

Eftersom jag inte är golfspelare men gillar det mesta av det övriga så blev det ingen bock för golf för min del. Kan helgerna 7 och 21 augusti.

Dela på andra sajter

Detta låter ju riktigt bra tycker jag. Hoppas då att det blir mycket Singha drickande och givetvis mycket thaimusik,sen vad det blir för aktivitet har inte så stor betydelse,skulle bara vara kul och träffa alla från MPR. :drinks:

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

eftersom gullet lamai endast kan den 7 så tar jag det numret också

hoppas stockisarna kommer också speciellt baa som bör vara hemma då :dance:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Kanonkul..a

Klart som korvspad att det blir representation från kungliga hufudstaden...

Jag kan fram till 21 Aug. sen börjar Björnjakten (årets viktigaste händelse för mej) så efter 21 är jag knappt kontaktbar några veckor framåt.

Vi ska väl försöka anordna nån typ av träff här åxå vad det lider, hoppas att det är av intresse för dom övertrevliga gentlemännen från framsidan åxå.

Ska försöka ta tag i det när jag kommit hem från Thailand i början på Maj.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Vi som aldrig har spelat golf , kan vi vara med och spela ?

Mvh SWEDEMAN

Hej Swedeman,

tyvärr så måste man ha ett golF-ID för att få spela och det får man genom att ta ett s.k grönt kort och vara medlem i en golfklubb.Det är lång tid till augusti så det hinner du fixa om du vill,annars blir det antagligen andra dagsaktiviteter som kan passa.

Dela på andra sajter

Swedeman håll dig borta från golfen det är inget för dej. Det är Bowling du ska hålla på med.

Jobba är till för dom fattiga

Dela på andra sajter

Knasen: När är Stockholm Pride ???

Bara det inte krockar.. :D

55555 Vet ju vad du skulle välja alla dar i veckan :)

Dela på andra sajter

Hörru kådis.

Det blir inget Pride för dej i år, faan va du skämde ut dej på lastbilsflaket förra året, stå där och vifta med petter-niklas näää det får du inte göra om... :whistle:

Dela på andra sajter

Tjena gubben.

glömde ta ditt nummer sist, tack för senast förresten. kan inte du p-m:a mej ditt nummer plz??

Dela på andra sajter

Hej Herr Chang!

Då vi är lite barnsliga av oss och vill leka, varför då inte leka motorplayboys.

Jag såg att ni hade en bra bana för Gokart både inne och ute

Hittade denna site på nätet och skulle kanske vara nåt

http://www.gokart.se...?page=prislista

Titta på detta

Upplägget kan liknas vid en stafett.

Ni/vi delar in förarna i lag och sedan tilldelas lagen var sin kart.

Sedan gäller det för laget att köra så många varv som möjligt på utsatt racetid, segrare är det lag som kört flest antal varv.

Förarbyte sker normalt var 10:e minut (går att anpassa efter gruppens önskemål).

1, 2 eller 3 timmar med minst 3 deltagare /lag

Inomhus 6-8 lag

Utomhus 8-18 lag

Medaljer till de 3 bästa lagen

800 kr / lag och timma

Bokas senast 2 dagar i förväg!

Kör vi inomhus om 6 lag ( 3 deltagare i varje lag)

Om vi får ihop 12 lag så blir det 36 pers

Tanken är att 6 lag kör en timme som det står, nästa 6 lag kör en timme dom tre bästa lagen från varje heat kör en final runda

Och billigt skulle det bli, om man bara får köra ena timmen så kostar det bara 134 kr/person

Men skulle man komma till final så kostar det bara 268 kr per person tot.

I varje heat får man köra 20 minuter till en kostnad för bara 134 kr/person, annars kostar det 140 kr för tio minuter.

Men i detta upplägg så har man 3 timmar som motorplayboy.

Skulle tro att många skulle nappa på detta

Men tänk på att bara ta sex lag per heat, det kanske skulle till och med skulle bli 18 lag och då blir det bara dom två bästa från varje heat men 4 timmar motorgloria.

det bästa är ju att ni skall blanda till lagen så ingen vet vilka dom kör med samt kan tjuvträna, gör som vi gjorde vi såg till att det kom

olika personer (geografiskt område var dom kom ifrån) till dom olika bowlingbanorna.

Skulle tro att det skulle bli en höjdare, som även skulle kunna bli en återkommande grej för just Götet.

Vi har redan spånat upp för Närketräffen 2011, och vi har lite olika ide´r men den skall bli ännu bättre och vi sa att mitten av feb. så skall vi försöka att ha Närketräffen varje år.

Med många överraskningar, men framför allt så kommer kvällen att avslutas med Karaoke.

Och nästa gång skall vi se till att vi har både ett stort vandrarhem som alla kan bo på, samt lokal med billigare dricka samt scen för band och karaoke ljud och ljus har vi mycket bra hjälp med då dom lova att hjälpa oss eftersom den kommer att bli mycket större.

Hoppas att Fest generalen Herr Chang med medhjälpare kollar in mitt förslag, kan nämnas att Pingis kommer att vara Fest general nästa gång ihop med mig.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Den 10 till 15 augusti är det även det trevliga Göteborgskalaset, fast det gör väll det svårare med hotellrum

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Måne

Vi är fyra som kommer att styra upp det

Du, jag, pingis samt svampen fast vi måste hålla lite tyst om det för vissa personern i Örebro vill ju inte att dom kommer.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Den 10 till 15 augusti är det även det trevliga Göteborgskalaset, fast det gör väll det svårare med hotellrum

city hotell där frugan jobbar å skibi 695 e kock

kan rekommenderas mitt i city och billigt men boka i tid för där brukar va fullt :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Vi har redan spånat upp för Närketräffen 2011, och vi har lite olika ide´r men den skall bli ännu bättre och vi sa att mitten av feb. så skall vi försöka att ha Närketräffen varje år.

Med många överraskningar, men framför allt så kommer kvällen att avslutas med Karaoke.

Och nästa gång skall vi se till att vi har både ett stort vandrarhem som alla kan bo på, samt lokal med billigare dricka samt scen för band och karaoke ljud och ljus har vi mycket bra hjälp med då dom lova att hjälpa oss eftersom den kommer att bli mycket större.

Hoppas att Fest generalen Herr Chang med medhjälpare kollar in mitt förslag, kan nämnas att Pingis kommer att vara Fest general nästa gång ihop med mig.

Mvh

Nerike

Behövs det hjälp med "ljud, ljus, scen etc." så hojta till då det har varit min sysselsättning de senaste 25 åren.

Närke träffen var en väldigt trevlig tillställning som jag gärna deltar i igen :dance: Swampen - Tack för kaffet o wiskey´n :drinks:

/DaToolBox

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Dela på andra sajter

City hotell är inte det religöst(ingen minibar :suicide: ) Mvh Måne som har cityhotell i örebro oxå och det är frälsis som driver=ingen minibar :diablo:

Måne

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...