Ett stående inslag i Sverige som blir alltmer vanligt är dessa glasögonprydda, förnumstiga och vederhäftiga medelålders damer som tar alltmer pláts i samhället och dess olika funktioner.
En stor del av dem har en Maud Olofsson look och ett irriterande, bestämmande sätt som kan vara direkt olustigt.
Om inte utvecklingen tar en annnan riktning kommer Sverige inom en inte alltför lång tidsrymd att styras av dessa självgoda,politiskt korrekta moralister.
När den dagen inträffar är det dags att emigrera till Thailand.
Jag vill inte leva i ett land där en massa medelålders kärringar talar om vad som är bäst för mig och vad jag får och inte får göra.
BTT
Krönikörer sökes
Vi söker nu krönikörer till Maipenrai.se's huvudsajt. Skriv om vad ni vill, när ni vill. Kontakta oss för mera info.
Betalningar för varje publicerad krönika görs i första hand via PayPal eller till Thaibank.
Den svenska kärringamaffian
Generella diskussioner om Thailand
Andra svar i detta ämne
Inlagd 11 February 2010 - 09:29
Tallviking, den 11 February 2010 - 06:42 , sade:
Nu handlar ju den artikel om något annat, tycker jag, som finner det ironisk eller sorgligt
att de samma som igen och igen pläderar för stor tolerans, respekt för det annorlunda
och mjukhet i de kulturkrockar de själva upplever i möten med de buddhistiska asiatskor
far fram med sådan ilsken övertygelse som demonstreras ovan i frågan om ett imbecilt
(och kostsamt) beslut av en svensk arbetsförmedling i mötet med en muslimsk arbetssökande.
Själv pläderar jag bara för kortare meningar :-)
Inlägget ändrats av GammalDansken: 11 February 2010 - 09:38
Inlagd 11 February 2010 - 12:22
"”Nutidens slavar”
– Det finns importerade kvinnor som är nutidens slavar. De är dubbelt utsatta, har ingen aning om vart de ska vända sig och ingen koll på ekonomin eftersom mannen ofta tagit hand om allt. De vet knappt vilken adress de har, säger Carina Diaz på kvinnojouren i Luleå, till SvD.
TT "
Exactemnte, det där stämmer precis på frugan, däremot listar hon varje gång ut var jag gömmer plånboken.
Arne
Post Restante
Flen
– Det finns importerade kvinnor som är nutidens slavar. De är dubbelt utsatta, har ingen aning om vart de ska vända sig och ingen koll på ekonomin eftersom mannen ofta tagit hand om allt. De vet knappt vilken adress de har, säger Carina Diaz på kvinnojouren i Luleå, till SvD.
TT "
Exactemnte, det där stämmer precis på frugan, däremot listar hon varje gång ut var jag gömmer plånboken.
Arne
Post Restante
Flen
Inlägget ändrats av ban99arne: 11 February 2010 - 12:25
MPR Rekommenderar
| Ämne | Forum | Startad av | Statistik | Senaste inläggs info | |
|---|---|---|---|---|---|
|
|
Thailand, eller Thai i Sverige | StefanJ |
|
|