Jump to content
IGNORERAD

Visa med trippel entry


nissefisk1

Recommended Posts

Hej där jag åkte ner till Thailand den 24 sep med ett trippel entry visa men nu bidde det så att jag åkte hem den 14 jan men jag har visa till juni, kan jag använda det visat nu igen när jag ska ner om ett par månader eller måste jag fixa nytt ? Kan det vara så att jag inte får nytt visa innan mitt gammla gått ut ?

Nissefisk1

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nissefisk1,

Du får ursäkta men jag läste inte hela din fråga, och kan därför inte svar.

Men jag reagera på ditt nick!

Jag har en vän som ibland kallas Nissefisk som reser mycket till Thailand och då mest Phuketkan du vara han måntro?

Bara nyfiken för så många med det smeknamnet kan väl inte finnas?

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nissefisk1,

Du får ursäkta men jag läste inte hela din fråga, och kan därför inte svar.

Men jag reagera på ditt nick!

Jag har en vän som ibland kallas Nissefisk som reser mycket till Thailand och då mest Phuketkan du vara han måntro?

Bara nyfiken för så många med det smeknamnet kan väl inte finnas?

Snucke

Hej där nej detta nicket har jag lånat från en kompis och han har alldrig varit där :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där jag åkte ner till Thailand den 24 sep med ett trippel entry visa men nu bidde det så att jag åkte hem den 14 jan men jag har visa till juni, kan jag använda det visat nu igen när jag ska ner om ett par månader eller måste jag fixa nytt ? Kan det vara så att jag inte får nytt visa innan mitt gammla gått ut ?

Nissefisk1

Är det verkligen ingen som vet nåt om detta ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej nissefisk!

Jag tror att inte är några som helst problem? som du själv påpekar är det giltigt till Juni, enligt ambassadens hemsida är den enda viktiga att inresan måste ske inom 180 dagar efter viseringen, antar att det är den första inresan som räknas.

Men för att vara helt säker bör du kontakta ambassaden. Bor du i stockholm är det lättast att besöka ambassaden personligen, annars ring till konsulatet i Göteborg för till Stockholm är det ingen idé har själv försökt. De svarar absolut inte på

några mail enligt ambassad personalen, telefon har jag också försökt med vänte tiden är oändlig eller så säger dom att just nu är det många som ring försök senare.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1,

I ditt visum så står det ett datum under texten Enter Before.

Kommer du in i Thailand innan det datumet så får du 60 dagar. Som sedan kan förlängas med 30 dagar hos immigration till en kostnad av 1900 baht.

Trevlig resa! :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1,

I ditt visum så står det ett datum under texten Enter Before.

Kommer du in i Thailand innan det datumet så får du 60 dagar. Som sedan kan förlängas med 30 dagar hos immigration till en kostnad av 1900 baht.

Trevlig resa! :dance1:

Exakt så.

Visum är en rättighet att komma in i landet. Att passkontrollen sedan beviljar uppehållstillstånd viss tid är en annan sak.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej nissefisk!

Jag tror att inte är några som helst problem? som du själv påpekar är det giltigt till Juni, enligt ambassadens hemsida är den enda viktiga att inresan måste ske inom 180 dagar efter viseringen, antar att det är den första inresan som räknas.

Men för att vara helt säker bör du kontakta ambassaden. Bor du i stockholm är det lättast att besöka ambassaden personligen, annars ring till konsulatet i Göteborg för till Stockholm är det ingen idé har själv försökt. De svarar absolut inte på

några mail enligt ambassad personalen, telefon har jag också försökt med vänte tiden är oändlig eller så säger dom att just nu är det många som ring försök senare.

Lycka till

Hej, då har ambassaden i Sthlm tydligen ändrat politik.

Jag skickade ett mail dit i april förra året med en fråga i ett annat ärende och fick ett snabbt och klargörande svar.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...