tornis Inlagd Augusti 12, 2011 Dela Inlagd Augusti 12, 2011 Hej alla glada. Min tjej åkte hem till Thailand 25/6 Efter 6 månader med mig. Lämnade in Papprena på ambassaden 27/6 Intervju 28/7. Det tar enligt Mig 3-4 veckor innan det är registrerat hos dem Och sedan 7-9 månader ? Detta är ju omänskligt. Jag förstår att det finns regler att följa men detta är löjligt. så nu min fråga. Finns det något man kan göra för att skynda på detta ?? Min första tanke var att JO anmäla dem, Om någon har information som kan hjälpa mig är jag väldigt tacksam för det. Tackar på förhand T T Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 12, 2011 Dela Inlagd Augusti 12, 2011 Välkommen i klubben . Alla i din situation tycker alltid samma sak. Har ni barn hjälper det. Är hon på smällen sök turistvisa och stanna. Dom skickar inte hem någon på burken. Annars går det säkert att ligga på som igel. Kan löna sig. Men du får nog räkna med 4-6 månader efter registreringen i sverige. MIG har ett krav på sig att lösa problemet på max 6 månader Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu