Jump to content
IGNORERAD

Turist gripen efter stöld från tuk-tuk på Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

En brittisk turist greps under gårdagen efter att ha stulit en tuk-tukförares plånbok och andra tillhörigheter från dennes parkerade fordon i Karon.
Tuk-tukföraren anmälde stölden under lördagen och lade därefter upp en varning för farangen på sociala medier. Inlägget löd: "En utlänning i en vit bild körde fram och parkerade bakom min tuk-tuk när jag gick in på en Family Mart i Karon. Jag hade inte låst mitt fordon. Mannen öppnade dörren på förarsidan och stal mitt bankomatkort, körkort och andra dokument. Vänligen var försiktiga och lås era bildörrar varje gång för att skydda era tillhörigheter."
Polisen kunde under gårdagen gripa den misstänkte i Patong. Enligt polisen rör det sig om en 27-årig brittisk turist som bodde på Karong Princess Hotel, varifrån han dock checkade ut samma dag som stölden. Han ska ha hyrt en vit Honda Jazz från en uthyrare i Patong.

 

1_2016102713211875_FcbTFUssQFYYnQLFNWgvqqtSSGfZbqphTQAZlsRC_jpeg.jpeg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fräck! Fy skäms! Vad har taxiföraren i affären att göra utan plånbok. vilket fall... nu blir det hängning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppna en dörr på en tuk tuk  Dom jag har sett har ju inga dörrar  Har det kommit ut en ny modell  Bara undrar

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev IH-fan:

Öppna en dörr på en tuk tuk  Dom jag har sett har ju inga dörrar  Har det kommit ut en ny modell  Bara undrar

 

full_transport_tuktuk_1.jpg

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frason:

 

full_transport_tuktuk_1.jpg

Det där är absolut ingen Tuk tuk och som IH skrev en Tuk tuk har inga dörrar

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frason:

Vad är det? Ett flygande tefat? Har du någonsin varit i Thailand på riktigt? I Phuket som du säger du varit i?

http://www.phuket.com/info/travel_around.htm

Tuk tuk bara för turister, jag har en Tuk tuk dom är de gammla sam lar som heter Tuk Tuk dom nyare med Mc motor heter Sam Lar, trehjuling

Min tuk tuk utan baksäte med en två cyl Dajhatsu motor det är en Tuk Tuk. Den lät Tuk tuk tuk när den gick på tomgång, därav namnet

tuktuk.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Liknar lite en Fillipinsk taxi. 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Tuk tuk bara för turister, jag har en Tuk tuk dom är de gammla sam lar som heter Tuk Tuk dom nyare med Mc motor heter Sam Lar, trehjuling

Min tuk tuk utan baksäte med en två cyl Dajhatsu motor det är en Tuk Tuk. Den lät Tuk tuk tuk när den gick på tomgång, därav namnet

tuktuk.jpg

Det här är en bil.

bil1.png

 

Det här är också en bil.

bil2.jpg

 

Och även detta är en bil.

bil3.jpeg

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

Det här är en bil.

bil1.png

 

Det här är också en bil.

bil2.jpg

 

Och även detta är en bil.

bil3.jpeg

Och vad menar du med det, vet inte men undrar om inte den mittersta kan kallas Sam lar, trehjuling

Inser du att den bild du visade inte är en riktig Tuk tuk, undrar om du har varit i Thai eller pratat med nån Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev IH-fan:

Öppna en dörr på en tuk tuk  Dom jag har sett har ju inga dörrar  Har det kommit ut en ny modell  Bara undrar

 

Nä, du har rätt, inga dörrar på en tuk tuk. Tydligen kallar de songtaew för tuk tuk på Phuket av någon anledning. I Pattaya kallas de ju för bahtbus, antagligen för att den lokala valutan är baht. :rolleyes:  Uppfinningsrikedomen är oändlig.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa modeller i Ayutthaya är väl en tuk-tuk med dörrar?

 

ayutthaya_tuktuk.jpg

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Boa52:

Tuk tuk bara för turister, jag har en Tuk tuk dom är de gammla sam lar som heter Tuk Tuk dom nyare med Mc motor heter Sam Lar, trehjuling

Min tuk tuk utan baksäte med en två cyl Dajhatsu motor det är en Tuk Tuk. Den lät Tuk tuk tuk när den gick på tomgång, därav namnet

tuktuk.jpg

Vi har åkt skylab några ånger i Borabue.

http://www.akepanich.com/portfolio/skylab-classic

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Dessa modeller i Ayutthaya är väl en tuk-tuk med dörrar?

 

ayutthaya_tuktuk.jpg

Finns bara en  " riktig " Tuk tuk och det är den som jag visade bild på, som jag skrev är det ljudet på  tomgången som har givit den namnet Tuk tuk

Alltså vilken motor som sitter i och det var bara dom äldre som hade kinesiska Daihatsu motorer

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag tittar mer på fotot med den Brittiska falangen så kommer jag ihåg en JÄVLIGT irriterande Britt som såg ut som han och han hade minst sagt PROBLEM! Ingen ville ha med killen att göra. Störig som Fan! Såg honom förra resan igen. Höll mig på avstånd!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-28 at 01:59, skrev Nemo:

 

Nä, du har rätt, inga dörrar på en tuk tuk. Tydligen kallar de songtaew för tuk tuk på Phuket av någon anledning. I Pattaya kallas de ju för bahtbus, antagligen för att den lokala valutan är baht. :rolleyes:  Uppfinningsrikedomen är oändlig.  :D

Nej, Songthaew finns också. Kan inte vara så svårt att följa en länk.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte fasen är en bathbuss i fiskebyn en tuk tuk, där har gränsen passerats.

Men de små konstiga slaktade daihatsu bussarna eller vad det är de har i phuket som det kallar tuk tuk med två längsgående soffor, ok då för att turisterna skall tycka det är exotiskt.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk


Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...