Jump to content
IGNORERAD

Thailands kung har avlidit


Celsius

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    12

  • Enis

    8

  • janne_h

    4

  • Tallviking

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev haan:

hej just nu 4.04  är det panik eller? mvh

 

Nej det är ingen panik men visst spelar det roll. Alla vill ju få mesta möjliga och i mitt fall som för över 1,5-2 mille battingar om året vill ju naturligtvis hellre se 5/krona än 4/kr.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Nej det är ingen panik men visst spelar det roll. Alla vill ju få mesta möjliga och i mitt fall som för över 1,5-2 mille battingar om året vill ju naturligtvis hellre se 5/krona än 4/kr.

 

/ SatanG

hej, absolut.Jag kommer också föra över pengar inom en snar framtid men inte de summor du skriver om. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev haan:

hej, absolut.Jag kommer också föra över pengar inom en snar framtid men inte de summor du skriver om. mvh

 

Nej jag väntar nog lite till nästa överföring, får leva på frugan så länge :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev SatanG:

 

Nej jag väntar nog lite till nästa överföring, får leva på frugan så länge :-)

 

/ SatanG

hej tja inga problem för dig  då. Vi har kanske hamnat lite utanför trådrubriken. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara meddela att ni gärna får diskutera valfria efterföljder i denna tråd, men håll inläggen på ordentlig och respektabel nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Nu 4,00 TT kurs

Hej 

Om du avvaktar så varje dag så är det bättre att öppna ett utlandskonto och sött in pengar på detta och 

med en timmes varsel utan avgift föra över till Bath när kursen är tillfredställande

Persistaant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

Thailand is now in an official period of mourning following the passing of His Majesty King Bhumibol Adulyadej.

In this regard, the Tourism Authority of Thailand (TAT) would like all visitors to Thailand to continue with their travel plans as normal. Furthermore, kindly be advised of the following:
• Many Thai people will be wearing black or white clothing as a sign of mourning. This is not required of visitors but if possible, they should wear sombre and respectful clothing when in public.
• Visitors should refrain from conducting any inappropriate or disrespectful behaviour.
• Tourist attractions will be open as usual with the exception of Wat Phra Kaeo (Temple of the Emerald Buddha) and the Grand Palace, as they will be the venue of the Royal Funeral Rites.
• The Government has asked for the cooperation from the entertainment venues; such as, bars and nightclubs to consider the opening of their business operations during this time. The decision will be made by the individual owners.
• Most of the traditional and cultural events will be taking place as usual, although the celebrations may be changed for appropriateness as a mark of respect, or the events may be dedicated to the memory of His Majesty King Bhumibol Adulyadej.
• All transport, banks, hospitals and other public services will be operating as usual.
• The related authorities have stepped up safety and security measures for all Thais and visitors to facilitate their travelling around the country.
• For any enquiries, please contact our TAT domestic offices or Tel.: 1672.

TAT would like to thank all visitors for their understanding and supporting Thailand during this period of time.

Tourism Authority of Thailand
14 October 2016 at 16.00 hrs.

 

http://www.tatnews.org/recommendations-regarding-mourning-period-for-his-majesty-king-bhumibol-adulyadej/

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej 

Om du avvaktar så varje dag så är det bättre att öppna ett utlandskonto och sött in pengar på detta och 

med en timmes varsel utan avgift föra över till Bath när kursen är tillfredställande

Persistaant

 

Nu var det jag inte menade tidigare, utan det förvånande faktum att kungens död har stärkt både THB mot andra valutor samt att börsen i Thailand gått upp.

 

Tvärt emot alla förutsägelser man läst. 

Tur man inte spekulerar med sina pengar då man tänker helt fel.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev leifen:

Nu var det jag inte menade tidigare, utan det förvånande faktum att kungens död har stärkt både THB mot andra valutor samt att börsen i Thailand gått upp.

 

Tvärt emot alla förutsägelser man läst. 

Tur man inte spekulerar med sina pengar då man tänker helt fel.

 

 

 

Vad jag förstår så har dagarna innan varit nattsvarta dagar för börsen i Thailand och kraftigt sänkt valuta mot usd.

När beskedet kom försvann osäkerheten och en viss uppgång kom.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det jag inte menade tidigare, utan det förvånande faktum att kungens död har stärkt både THB mot andra valutor samt att börsen i Thailand gått upp.

 

Tvärt emot alla förutsägelser man läst. 

Tur man inte spekulerar med sina pengar då man tänker helt fel.

 

 



Kan väl kanske bero på att det störtdök tidigare på grund av rykten om kungens död. Och som vanligt så återhämtar det sig när det man fruktar är ett faktum. Då många anser att nu är botten nådd, och köper, varav priset går upp.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Kan väl kanske bero på att det störtdök tidigare på grund av rykten om kungens död. Och som vanligt så återhämtar det sig när det man fruktar är ett faktum. Då många anser att nu är botten nådd, och köper, varav priset går upp.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

 

3 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Vad jag förstår så har dagarna innan varit nattsvarta dagar för börsen i Thailand och kraftigt sänkt valuta mot usd.

När beskedet kom försvann osäkerheten och en viss uppgång kom.

 

/ SatanG

 

 

Har tittat på grafen om kursen mot dollar och finner ingen störtdykning alls, det har svängt  +/- 1% men det är normala svängningar.

 

Har varit inne i HH och ätit middag och kan rapportera att där är ”business” som vanligt, bara livemusiken vid Baan Khun Por saknades.

Samma igår.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det händer nog inget drastiskt i början av nyheten av Faderns bortgång. Det är när sorgen lagt sig och en ny framtid ska grundas som maktkamp och girighet visar sig. Lite samma som en svensk bouppteckning men med betydligt mer på spel. Då kan vi få se ett land i spillror och en valuta i ras. Kanske! Den som lever får se!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är utan tvekan så att Thailands landsfader är död. Vi alla bör respektera de som sörjer och då givetvis anpassa oss till de påbud som införs. Vi har nog alla lite svårt att förstå vilken betydelse kung  Bhumibol Adulyadej haft för Thailands väl och ve de år han regerat (trots att han formellt haft ytterst ringa makt)..

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev evert 1:

Det är utan tvekan så att Thailands landsfader är död. Vi alla bör respektera de som sörjer och då givetvis anpassa oss till de påbud som införs. Vi har nog alla lite svårt att förstå vilken betydelse kung  Bhumibol Adulyadej haft för Thailands väl och ve de år han regerat (trots att han formellt haft ytterst ringa makt)..

Så en fredags öl eller två efter en 50 timmars vecka är uteslutet? Så påbuden följer jag INTE! Respekt? I högsta grad! Jag höjer mitt glas för en Kung som regerat rekordlångt och beklagar den oerhörda förlusten för Thailand!

Ändrades av Chomphoo
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Enis:

Så här står det i GD: Många hade hoppats att den sjuka kungen skulle få leva till december och därmed få fylla 90 år, berättar Ponchuda Yangpradit, ordförande i Gävle thaiförening.

 

Men i December skulle han fylla 89 år, så var fick hon 90 ifrån? https://sv.wikipedia.org/wiki/Bhumibol_Adulyadej

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev uptoyou:

Så här står det i GD: Många hade hoppats att den sjuka kungen skulle få leva till december och därmed få fylla 90 år, berättar Ponchuda Yangpradit, ordförande i Gävle thaiförening.

 

Men i December skulle han fylla 89 år, så var fick hon 90 ifrån? https://sv.wikipedia.org/wiki/Bhumibol_Adulyadej

 

 

Därför att man enligt Thailändskt synsätt räknar att när man föds så är det år ett.......

 

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

Därför att man enligt Thailändskt synsätt räknar att när man föds så är det år ett.......

 

 

/Enis 

Tack, visste jag inte. Då är tjejen 1 år äldre än vad hon säger :big_smile:

Låter ju knäppt. När man fyller 1 år så är man 2 år enligt Thai :crazy:

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev uptoyou:

Tack, visste jag inte. Då är tjejen 1 år äldre än vad hon säger :big_smile:

Låter ju knäppt. När man fyller 1 år så är man 2 år enligt Thai :crazy:

Nej det är andra året.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...