Jump to content
IGNORERAD

40 turister gripna för racing i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Under morgonen grep Pattayapolisen runt 40 unga, kuwaitiska turister för att ha tävlat med motorcyklar på Pattaya Road.
Polis och runt 30 volontärer samlade in turisterna runt 05:30 efter att lokalbor ringt och klagat på att en stor grupp utlänningar tävlat på vägen från torsdag kväll till fredag morgon. 26 större motorcyklar ska ha beslagtagits i insatsen, och flera ska ha haft modifierade, högljudda avgasrör. Förarna hade dessutom inga körkort.
Turisterna misstänks nu för vårdslöshet i trafik, och de stora avgasrören har beslagtagits. De gripna är mellan 18 och 26 år gamla.

 

kuwaiti-motorbike-gang-4.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå "högljudda avgasrör"...?

Det är väl ingen Thai som bryr sig om oljud...

/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hakancnx:

Vadå "högljudda avgasrör"...?

Det är väl ingen Thai som bryr sig om oljud...

/ hakancnx

O de är knappast avgasrör som låter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev hakancnx:

Vadå "högljudda avgasrör"...?

Det är väl ingen Thai som bryr sig om oljud...

/ hakancnx

 

3 timmar sedan, skrev ulfthai:

O de är knappast avgasrör som låter.

 

 

Fel, fel, fel. Dom var uttröttade, avgasrören. "Police found that many of motorcycles had been modified with large exhausted pipes and the riders failed to provide proper licenses."

 

Självklart får man inte köra med uttröttade avgasrör!

 

Fast om jag ska vara allvarlig så förvånar det mig inte att just kuwaitier är inblandade. Dom anses av sina grannar kring Persiska Viken vara ena arroganta och och överlägsna typer. Jag har jobbat ett par gånger i Kuwait och jag har ingen anledning att säga emot det omdömet. Innan Qatar gick om var Kuwait rikast i världen, mätt i BNP per capita. Det kan ju vara en del av förklaringen till att dom anser sig förmer än andra. Jag undviker faktiskt Kuwait numera av det skälet. Qatarierna har däremot inte låtit rikedomen stiga dom åt huvudet, såvitt jag har märkt. Så det måste funnits något mer bakom i Kuwait förutom mycket pengar... svårt att veta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa "arabiska turister" har man ju sett förut, väldigt många håller till runt Second Road vid Mid Town!

Pack om jag får säga det själv .......

Men med mopparna på bilden så måste det vara riktiga "fartvidunder"

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Rillex:

Dessa "arabiska turister" har man ju sett förut, väldigt många håller till runt Second Road vid Mid Town!

Pack om jag får säga det själv .......

Men med mopparna på bilden så måste det vara riktiga "fartvidunder"

Ja eller hur, jävla pack är vad dom är. :waaaht:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

26 större motorcyklar ska ha beslagtagits i insatsen

 

Hmm, på bilden syns ju bara vanliga Honda Dream liknande maskiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur visste de lokalboende att de var turister? Körde dessa turister omkring med lakan på sig och rökte vattenpipa ?

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
3 minuter sedan, skrev Rospigg:

Hur visste de lokalboende att de var turister? Körde dessa turister omkring med lakan på sig och rökte vattenpipa ?

+ en rulle toapapper lindad runt huvudet! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lokalbefolkningen torde veta om dom sitter på moppen eller står bredvid och tittar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-30 at 16:53, skrev Nicholas:

Lokalbefolkningen torde veta om dom sitter på moppen eller står bredvid och tittar på.

 

Ja, så måste det vara. Där har vi svaret. Kamelerna står bredvid och tittar på medans husse provar ett nytt fortskaffningsmedel.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

"Dom stora avgasrören beslagtogs" Lät mopparna 

mindre då?

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...