Jump to content
IGNORERAD

Video: överste hotar att föra bort familj i Yala


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Den thailändska armén meddelade under måndagen att man utreder en överste som filmats när han hotar att föra bort en kvinna i provinsen Yala efter att han misslyckats med att flörta med kvinnans syster.
Yuthanam Phetmuang – regional talesman för militären – sade att översten kommer straffas hårt om en kommitté finner honom skyldig. I videon som Popida Sudsanguan tagit ses översten hota henne och hennes familj vid deras klädbutik. "Håna mig inte. Det är inte dags för er än. Ni vet inte hur det kommer vara förrän ni drabbas. Ni vet inte vad det är, för trubbel är inte här för er än. När mina män för in er i en bil, försök att inte be för era liv," sade den fullt uniformerade översten.
Innan hoten hade översten besökt familjens butik och flörtat med Popidas syster. Hon ska ha sagt till översten på skarpen när han insisterade att han kunde använda sina kontakter för att göra systern till befäl i armén. "Du förolämpar mig... bete dig inte som en ligist. Annars kommer du inte kunna bo här," svarade översten då.
Detta är bara en i mängden av otaliga anklagelser mot säkerhetsstyrkor i södra Thailand, där många boende lever i skräck för att bli bortförda av militären.

 


e1467250078514.jpg

Källa

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...