Jump to content
IGNORERAD

Högt säkerhetspådrag på Thailands flygplatser


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Alla flygplatser, bussterminaler och tågstationer under Thailands Transportdepartement kommer även fortsättningsvis ha maximalt säkerhetspådrag, detta bekräftade transportminister Arkhom Termpittayapaisith under dagen.
Den förhöjda säkerheten implementerades i hela landet förra året. Arkhom frågades om säkerheten i vakan av terrorattentatet på Istanbuls flygplats, och han sade att ännu högre säkerhetspådrag är en fråga för säkerhetsorgan och andra departement. Han tillade att speciellt flygplatser bevakas av militärer och poliser – både uniformerade och civilklädda – vid alla viktiga platser.
"Alla relevanta enheter har instruerats att strikt implementera säkerhetsåtgärder och noggrant kolla all information. Många byråer är inblandade, men dessa kan inte uppges av säkerhetsskäl," sade han.

 

c1_1022973_160629181240_620x413.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag märkte då inte av nåt speciellt, 4 turer på flygplatsen, nej 3 jag min knäppskalle tog bussen tillbaka från Kambodja (gör inte det). Från september 2015 till feb 2016.

 

Är det bara jag som är van vid att dom är ganska hårda på kontrollerna på flyget eller har jag haft tur. Ingen aning.

 

Men visst kollar dom på röntgenmaskinerna, jag hade glömt en öl i ryggan och den hittade dom på Don Mueang. Men tåg/buss känns inte som att dom kollar nåt alls.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Jag märkte då inte av nåt speciellt, 4 turer på flygplatsen, nej 3 jag min knäppskalle tog bussen tillbaka från Kambodja (gör inte det). Från september 2015 till feb 2016.

 

Är det bara jag som är van vid att dom är ganska hårda på kontrollerna på flyget eller har jag haft tur. Ingen aning.

 

Men visst kollar dom på röntgenmaskinerna, jag hade glömt en öl i ryggan och den hittade dom på Don Mueang. Men tåg/buss känns inte som att dom kollar nåt alls.

Grejen är väl just att du inte ska märka något.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
45 minuter sedan, skrev frason:

Grejen är väl just att du inte ska märka något.

Kan nog vara så, men om dom drar på med en massa extra säkerhet så borde det ju märkas ändå tycker jag. 

 

Har läst om att USA har (kanske) flying marchals (FAMs) dvs civilsnutar på flygen som är beväpnade och dom skall man ju inte märka. Men likförbaskat så skrivs det om dessa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Air_Marshal_Service

 

Men jag kanske inte är observant nog, min upplevelse är att det inte blivit värre i alla fall som trådstarten gör gällande. Tja, värre var ett dåligt ordval. Mer kontroller/poliser kanske är mer vad jag menar.

 

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Kan nog vara så, men om dom drar på med en massa extra säkerhet så borde det ju märkas ändå tycker jag. 

 

Har läst om att USA har (kanske) flying marchals (FAMs) dvs civilsnutar på flygen som är beväpnade och dom skall man ju inte märka. Men likförbaskat så skrivs det om dessa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Air_Marshal_Service

 

Men jag kanske inte är observant nog, min upplevelse är att det inte blivit värre i alla fall som trådstarten gör gällande. Tja, värre var ett dåligt ordval. Mer kontroller/poliser kanske är mer vad jag menar.

 

 

I USA finns flying marshals ja. Funnits sen 60-talet men utökats rejält sen 9/11.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev frason:

I USA finns flying marshals ja. Funnits sen 60-talet men utökats rejält sen 9/11.

Dom är inte ensamma. El Al  Israels flygbolag ska ha detsamma. Har for mig att det ska vara ett av Världens säkraste flygbolag. Finns inga civilutbildade piloter utan alla är f.d stridspiloter från flygvapnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant

Jo det är bra att säkerhten är på en hög nivå , men likväl är det så att det är större risk att dö i trafiken i Thailand

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Var nyss på Filippinerna och där är det bara de med biljett som kommer in i avgångshallen, anhöriga och vänner får vända. Beväpnade vakter med hagelgevär överallt.

Allt röntgas en första gång före tillträde till incheckning och en andra gång före gaten.

 

Det är en hög säkerhetsnivå ;) på Suvvan har ju allmänheten fritt tillträde till det mesta och det är nog ingen konst att knalla in beväpnad där.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
13 timmar sedan, skrev leifen:

Var nyss på Filippinerna och där är det bara de med biljett som kommer in i avgångshallen, anhöriga och vänner får vända. Beväpnade vakter med hagelgevär överallt.

Allt röntgas en första gång före tillträde till incheckning och en andra gång före gaten.

 

Det är en hög säkerhetsnivå ;) på Suvvan har ju allmänheten fritt tillträde till det mesta och det är nog ingen konst att knalla in beväpnad där.

Har för mig att dom testade nåt liknande på DM åxå för ett halvår sen (men vad jag vet inte på Suvvan av nån anledning), med enorma köer som resultat.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2016-07-01 at 09:32, skrev leifen:

Var nyss på Filippinerna och där är det bara de med biljett som kommer in i avgångshallen, anhöriga och vänner får vända. Beväpnade vakter med hagelgevär överallt.

Allt röntgas en första gång före tillträde till incheckning och en andra gång före gaten.

 

Det är en hög säkerhetsnivå ;) på Suvvan har ju allmänheten fritt tillträde till det mesta och det är nog ingen konst att knalla in beväpnad där.

 

Har du inte sett skyltarna på Suvvan vid incheckningen angående vapen?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Har du inte sett skyltarna på Suvvan vid incheckningen angående vapen?

Före incheckningen verkar det vara tillåtet :)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
6 timmar sedan, skrev leifen:

Före incheckningen verkar det vara tillåtet :)

 

Precis, och är du "rätt" person så får du ta vapnet med ombord.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...