Jump to content
IGNORERAD

Thailand kan komma att köpa fler JAS 39 Gripen


MPR Nyheter

Recommended Posts

GreenValley
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Det skulle säkert armen i Sverige tycka va en bra affär, dom vet ingenting, fel av mej ibland hittar dom en ubåt som inte finns, hur många pengar kostar deras fantasi, huva

Jag har alltid trott att det är marinen som håller utkik efter ubåtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    14

  • Tallviking

    13

  • Soengsang

    12

  • Kenneth4618

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking
11 minuter sedan, skrev Boa52:

Det skulle säkert armen i Sverige tycka va en bra affär, dom vet ingenting, fel av mej ibland hittar dom en ubåt som inte finns, hur många pengar kostar deras fantasi, huva

 

Dags för dig att "gå på sängen" snart känns det som ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper dom JAS. Så köper de ett av världens bästa stridsflygplan.

Nu har dem redan 12 st. Och önskar flera. För att de har förstått kapaciteten med JAS.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Köper dom JAS. Så köper de ett av världens bästa stridsflygplan.

Nu har dem redan 12 st. Och önskar flera. För att de har förstått kapaciteten med JAS.

Tapatalkat

Exakt, tycker vi i Svergie skall vara stolta att ett sådant krigsflygplan utvecklas och produceras i ett så litet land som Sverige.

 

Om någon tvivlar på kapaciteten så läs bloggen nedan, skrivet av en Gripenpilot.

 

https://blogg.forsvarsmakten.se/flygvapenbloggen/2014/06/06/verklighetsnara-taktikutveckling-av-jas-39-i-england-meatball-ur-en-pilots-perspektiv/

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jag har alltid trott att det är marinen som håller utkik efter ubåtar.

Okej för armen har inte tankat sina maskiner, marinen eller armen ett ut. Hur mycket pengar har inte JAS kostat Sverige och våra skattepengar. Mycket mera än vad invandringen kostar idag och vi får inget tillbaka, rutet ris kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, tycker vi i Svergie skall vara stolta att ett sådant krigsflygplan utvecklas och produceras i ett så litet land som Sverige.

 

Om någon tvivlar på kapaciteten så läs bloggen nedan, skrivet av en Gripenpilot.

 

https://blogg.forsvarsmakten.se/flygvapenbloggen/2014/06/06/verklighetsnara-taktikutveckling-av-jas-39-i-england-meatball-ur-en-pilots-perspektiv/

Dålig Pilot?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Okej för armen har inte tankat sina maskiner, marinen eller armen ett ut. Hur mycket pengar har inte JAS kostat Sverige och våra skattepengar. Mycket mera än vad invandringen kostar idag och vi får inget tillbaka, rutet ris kanske

Varför ska jag vara stolt över nåt som inte är i världsklass inte ens nr 20

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Dålig Pilot?

Tapatalkat

 

Tycker jag inte som slog ut två Typhon.

visar bara att Gripens system är av högsta klass, särskilt med tanke på priset.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska jag vara stolt över nåt som inte är i världsklass inte ens nr 20

Kul att du citerar dig själv. Vilken tabell menar du?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför ska jag vara stolt över nåt som inte är i världsklass inte ens nr 20

 

Nu har du inte alla tangenter hemma i tangentbordet igen, du har ingen aning om vad du svamlar om....men det gör inget för ingen annan begriper dina alster och citeringar av dig själv heller, dags att gå på sängen :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nu har du inte alla tangenter hemma i tangentbordet igen, du har ingen aning om vad du svamlar om....men det gör inget för ingen annan begriper dina alster och citeringar av dig själv heller, dags att gå på sängen :)

Det bästa vore om han återgick till att spela banjo med kusinerna! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Tycker jag inte som slog ut två Typhon.

visar bara att Gripens system är av högsta klass, särskilt med tanke på priset.

Finns inget likvärdig i världen.

Det som är unikt är att efter liten utbildning kan flygsoldater klargöra och bistå tekniker väldigt lätt. Var själv på JA 37 i Norrköping. Och i linköping under utveckling av JAS. Underbar tid ?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nilsson68:

Finns inget likvärdig i världen.

Det som är unikt är att efter liten utbildning kan flygsoldater klargöra och bistå tekniker väldigt lätt. Var själv på JA 37 i Norrköping. Och i linköping under utveckling av JAS. Underbar tid ?

Tapatalkat

Citat

Varför köper inte hela  världen " då detta unika flygplan

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Även Viggen var ett grymt plan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nilsson68:

Finns inget likvärdig i världen.

Det som är unikt är att efter liten utbildning kan flygsoldater klargöra och bistå tekniker väldigt lätt. Var själv på JA 37 i Norrköping. Och i linköping under utveckling av JAS. Underbar tid ?

Tapatalkat

Läste en kul liten artikel från en uppvisning i England för en tid sedan, när det var dags för F-35 så var det typ 15 mekaniker runt den för att få upp den, de kom aldrig till skott och arrangörerna frågade om Gripen kunde göra en snabbis och göras startklar, tog typ två minuter för två tekniker, pilot i och vips den var uppe :) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
35 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jag har alltid trott att det är marinen som håller utkik efter ubåtar.

 

För en gång skull har Boa rätt men det vet han inte om

 

Det var faktiskt Armén som jagade inledningsvis sommaren 1983 i Töre i norra bottenviken innan vi kom dit med flottans enheter

 

Detta är ett pressklipp från den tiden

 

arminen.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nu har du inte alla tangenter hemma i tangentbordet igen, du har ingen aning om vad du svamlar om....men det gör inget för ingen annan begriper dina alster och citeringar av dig själv heller, dags att gå på sängen :)

Följer du med på sängen, min fru har en dj. vänster så du skulle nog sova längre än vad du gör nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68
36 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Även Viggen var ett grymt plan

Tycker Viggen är betydligt ballare än Gripen...  

Detta är ju helt sanslöst...hehe

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför köper inte hela  världen " då detta unika flygplan

 

Hmmm.....politik ?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste en kul liten artikel från en uppvisning i England för en tid sedan, när det var dags för F-35 så var det typ 15 mekaniker runt den för att få upp den, de kom aldrig till skott och arrangörerna frågade om Gripen kunde göra en snabbis och göras startklar, tog typ två minuter för två tekniker, pilot i och vips den var uppe [emoji4] 

Vi var på Farnborough med Viggen. Landning och klargörind upp i luften. Vann vi mot Nato flygen. Vist det var 88. Men visade vad svensk flyg kan.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Okej för armen har inte tankat sina maskiner, marinen eller armen ett ut

 

Kan du översätta det där :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har hört något om den polisanmälan som lämnades in av Svenska Freds mot FMV efter det fascinerande "avslöjandet" som gjordes av Blank Spot Project förra året?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
6 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Vi var på Farnborough med Viggen. Landning och klargörind upp i luften. Vann vi mot Nato flygen. Vist det var 88. Men visade vad svensk flyg kan.

Tapatalkat

 

Jag var på Farnborough och jobbade 1998. Då visades bl.a JAS upp

 

 

 

98090804.JPG

98090816.JPG

98090822.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag var på Farnborough och jobbade 1998. Då visades bl.a JAS upp

 

 

 

98090804.JPG

98090816.JPG

98090822.JPG

Grejen var att vi var i linköping och visades och tränade på nya JAS. Tanken var att vi skulle presentera Jas i England. Då detta fortfarande var under utveckling. Och en risk dök upp. Så blev det Viggen visning [emoji4]

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev turisten:

Nån som har hört något om den polisanmälan som lämnades in av Svenska Freds mot FMV efter det fascinerande "avslöjandet" som gjordes av Blank Spot Project förra året?

 

Den om gratis universitetsutbildning för thailändska officerare?

 

Det har varit ganska tyst om det men anledningen är förmodligen att det är fullt normalt när man säljer ett avancerat flygplan att man erbjuder utbildning till piloterna i paketet.  Har varit ganska tyst från Schibbye också efter hans "scoop" jag hade nästan förväntat mig en uppföljning om det nu fanns någon substans i de första uppgifterna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...