Jump to content
IGNORERAD

Checka in via nätet/mobilen med Thai?


Oregistrerad

Recommended Posts

Hej!

Funkar det smidigt att checka in via nätet/appen med Thai? Behöver jag en skrivare för att printa ut boardingkort eller något annat bevis?

Tänkte undvika de långa incheckningsköerna på ARN och fixa detta hemifrån, men just skrivarbiten kan ställa till det då jag inte har någon skrivare hemma.

Har checkat in via mobilappen med Qatar tidigare, och då tog jag bara en skärmdump som bevis och det dög åt personalen vid disken. Så himla skönt att (nästan) slippa köa.

Men åter till frågan: Hur funkar det med Thai Airways?

 

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • wavis

    9

  • Kenneth4618

    5

  • UglyFarang

    5

  • Burken

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det går alldeles utmärkt, jag checkade in på nätet den 26:e december och kom till Arland den 27:e kl. 12.00, jag gick direkt till "kassan"för elektroninsk incheckning och lämnade bagaget. Precis som dig såhade jag ingen skrivare men dom skrev ut boardingkortet till mig inga problem... tog max 5 min....   att det sen tog nästan en timme att komma igenom säkerhetskontrollen på grund av att dom bara har 4!! passkurer är ju en helt annan historia.:yuush:.. jag kom iaf med planet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför allt är det skönt i Bkk, om man åker eko att kunna slippa köandet, gå direkt till internet incheckningen. Men man kan tidigast checka in 24h timmar före avg. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med thai har man tidigare iaf inte kunnat skriva ut nåt boardingkort. Så även om man bara har handbagage som jag har man varit tvungen att gå till inchecknings disk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Checka in via internet har jag gjort de senaste två åren.

Bekvämt funkar på Kastrup, i Bangkok, i Singapore och i Manila.

Snabbare kö den vägen.

Får inget boardingcard utan måste gå till disken.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte förra söndagen från arlanda checkade in vid 11 tiden tog 5 min ,säkerhetskontrollen 5 min passkontrollen 1 min 

däremot immigration i bkk tog nog närmare 30 min 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det har krånglat för det mesta. Sist från Arlanda lyckades jag inte alls checka in. Tjänsten var inte tillgänglig eller nåt. Vid tidigare tillfällen har det gått att checka in men det har varit svårt varje gång att hitta rätt web-sida.

Ifrån Bangkok har jag aldrig lyckats checka in via nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det har krånglat för det mesta. Sist från Arlanda lyckades jag inte alls checka in. Tjänsten var inte tillgänglig eller nåt. Vid tidigare tillfällen har det gått att checka in men det har varit svårt varje gång att hitta rätt web-sida.

Ifrån Bangkok har jag aldrig lyckats checka in via nätet.

Står ju på Thais första sida på webben så inte är det svårt att hitta, det kanske är otydligt att det är 24h före avg som gäller!

För övrigt kan jag tycka att Thai har en värdelös webbsida, som de flesta thaiproducerade webbsidor.

http://www.thaiairways.com/en/index.page

 

thai.thumb.JPG.fab1785000de269bcb0ee64c6

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför allt är det skönt i Bkk, om man åker eko att kunna slippa köandet, gå direkt till internet incheckningen. Men man kan tidigast checka in 24h timmar före avg. 

Måste man inte ställa sig i kö för att checka in bagaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man inte ställa sig i kö för att checka in bagaget?

Jo, men det är max typ 5pers oftast färre än så i den kön och det går blixtsnabb max ett par minuter, att jämföra med den andra kön på kanske 100 pers som nästan alla ska krångla vid incheckningen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det är max typ 5pers oftast färre än så i den kön och det går blixtsnabb max ett par minuter, att jämföra med den andra kön på kanske 100 pers som nästan alla ska krångla vid incheckningen.

Ok, ska ha detta i åtanke om jag skulle få för mig att resa nångång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först i kön och inga bakom. Bekvämt att checka in hemma

20141210_100746.thumb.jpg.0b9977d78e3f60

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Checkade in via appen i mobilen. Plättlätt. Se bara till att ha passet tillgängligt för diverse uppgifter . Tog sedan en skärmdump på bekräftelsen. Återstår att se om det flyter på lika bra på Arlanda senare idag.

 

Tack för alla hjälpsamma svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Checkade in via appen i mobilen. Plättlätt. Se bara till att ha passet tillgängligt för diverse uppgifter . Tog sedan en skärmdump på bekräftelsen. Återstår att se om det flyter på lika bra på Arlanda senare idag.

 

Tack för alla hjälpsamma svar.

Pass och den där koden bac123 eller vad den nu kan vara borde ju räcka, checka in tidigare för att få välja sittplatser tex.

Jag måste ju få boardingkorten och tagga väskan (kan man nog göra i apparaten, men jag ids inte slåss med dom mackapärerna) så jag går till disken. Sen kastar jag in väskan själv i bagagedroppen.

Har dock bekräftelsemailet på både telefonen och datorn om dom trilskas.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem, varken i Cph eller Bangkok. Förstår inte varför kanske 80% inte gör det. Får många långa blickar på Kastrup när man går rakt fram till luckan (är det mycket folk så kanske det är en före) medan icke-Internetarna står i 50-100 pers kö. Kan inte trycka ut boardingcard men det får man ju smidigt när man ändå ska checka in väskan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem, varken i Cph eller Bangkok. Förstår inte varför kanske 80% inte gör det. Får många långa blickar på Kastrup när man går rakt fram till luckan (är det mycket folk så kanske det är en före) medan icke-Internetarna står i 50-100 pers kö. Kan inte trycka ut boardingcard men det får man ju smidigt när man ändå ska checka in väskan.

Hoppas att inte fler gör det ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem, varken i Cph eller Bangkok. Förstår inte varför kanske 80% inte gör det. Får många långa blickar på Kastrup när man går rakt fram till luckan (är det mycket folk så kanske det är en före) medan icke-Internetarna står i 50-100 pers kö. Kan inte trycka ut boardingcard men det får man ju smidigt när man ändå ska checka in väskan.

Om alla började med internet check in så vore det inte så smidigt då blir ju kön där istället

Så börja inte med det!! krångligt som fan det är bättre att checka in på flygplatsen :ironi:

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

jepp, o funkade bra enligt honom!

Då kanske man ska testa det i juni då :great:

Syrran testade detta i januari  Bangkok Airport Fast track Immigration service with VIP Meet & Greet service.  och då med golfbil som hämtade vid gaten

och de var supernöjda. Det är mycket dyrare och jag såg nu att de höjt priserna också

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem, varken i Cph eller Bangkok. Förstår inte varför kanske 80% inte gör det. Får många långa blickar på Kastrup när man går rakt fram till luckan (är det mycket folk så kanske det är en före) medan icke-Internetarna står i 50-100 pers kö. Kan inte trycka ut boardingcard men det får man ju smidigt när man ändå ska checka in väskan.

På Kastrup kan du checka in i en av maskinerna och gå i den korta kön.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...