Jump to content
IGNORERAD

Video: vice rektor slår elev i Korat


MPR Nyheter

Recommended Posts

En skoladministratör i Nakhon Ratchasima sitter i klistret på grund av en video som visar hur han tappar humöret och slår till en elev i huvudet.
Incidenten inträffade vid skolan Soeng Sang under fredagen när elever vägrade gå till sina lektioner och istället samlades på en fotbollsplan för att kräva redovisning av pengar som skolan samlat in. Gruppen leddes av en manlig elfteklassare och krävde transparens i hur pengar som samlats in från föräldrar för ett SMS-system spenderats.
Skolans vice rektor konfronterade de unga demonstranterna och utmanade dem att filma honom och lägga upp resultaten på internet – en utmaning som minst en elev antog. I videon buar eleverna mot mannen på grund av hans hotfulla beteende och att han inte tydligt svarar på deras frågor. Han ses sedan slå till elfteklassaren i huvudet, varpå en idrottslärare går emellan och säger åt honom att han inte kan använda våld, utan måste prata med dem. Mannen kommer nu flyttas till en inaktiv post medan man utreder händelsen, vilket väntas ta runt en vecka.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/665400/teacher-caught-slapping-student

c1_665400_620x413.thumb.jpg.ede15efaf6ea

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    6

  • Soengsang

    6

  • BanFang

    4

  • thomas001

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Wow, vilken tuffing. :)  Jag har flera ggr läst här på MPR att för att få bukt på korruptionen här i Thailand så måste det till beslut uppifrån. Jag är dock av den uppfattningen att det snarare måste till protester underifrån. Vem vet vad dessa elevers demonstration och deras orädde ledares agerande kan dra igång när filmen sprider sig på nätet ?  Man kan ju i alla fall hoppas att det inspirerar andra till liknande aktioner så vore det väl tusan om inte tjyvarna börjar tänka sig för innan dom snor åt sig pengar hur som helst.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite aga har aldrig någon mått dåligt av..

Tror mer att det får barnen att vara lite mer uppmärksamma....  :)

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt underbart! Med de nya generationerna kommer (förhoppningsvis) en helt ny syn på samhället och dess avarter. Speciellt kul att se att detta sker uppe dessa trakter.  Det känns som att det finns hopp för Thailand trots allt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, vilken tuffing. :)  Jag har flera ggr läst här på MPR att för att få bukt på korruptionen här i Thailand så måste det till beslut uppifrån. Jag är dock av den uppfattningen att det snarare måste till protester underifrån. Vem vet vad dessa elevers demonstration och deras orädde ledares agerande kan dra igång när filmen sprider sig på nätet ?  Man kan ju i alla fall hoppas att det inspirerar andra till liknande aktioner så vore det väl tusan om inte tjyvarna börjar tänka sig för innan dom snor åt sig pengar hur som helst.

 

Fritz..

Ja, det är exakt vad som behövs. Att faranger gnäller om det ena och det andra kan man utan större besvär avfärda, men detta...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite aga har aldrig någon mått dåligt av..

Tror mer att det får barnen att vara lite mer uppmärksamma....  :)

 

Rock on!

Är du skadad eller vad!! Jag har fostrat 3 söner. Mina egna barn. Plus tre barn som min andra fru hade när jag träffade henne. Plus ett plastbarn i Thailand. Alla är vuxna idag. Utan aga har alla dessa barn vuxit upp till självständiga individer,med familj,bra jobb och egna barn.Jag har ALDRIG burit min hand över dessa barn. Men alla har haft en jävla respekt för mig utan att jag som vuxen och stark visar min makt genom att slå mina barn.  Har jag höjt rösten så har barnen fattat att NU är det allvar. Din inställning får mig bara att känna avsky!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du skadad eller vad!! Jag har fostrat 3 söner. Mina egna barn. Plus tre barn som min andra fru hade när jag träffade henne. Plus ett plastbarn i Thailand. Alla är vuxna idag. Utan aga har alla dessa barn vuxit upp till självständiga individer,med familj,bra jobb och egna barn.Jag har ALDRIG burit min hand över dessa barn. Men alla har haft en jävla respekt för mig utan att jag som vuxen och stark visar min makt genom att slå mina barn.  Har jag höjt rösten så har barnen fattat att NU är det allvar. Din inställning får mig bara att känna avsky!!

Jösses, nu tog du i så du sket ner dig....

Trodde inte att det gick att ta det inlägget på fullaste allvar..

Men vissa saknar det lilla extra som att kunna läsa va det igentligen står..

Kanske är så enkelt att du bara vill misstolka det, för att få spy ut lite okvädesord...

Får hoppas inte stört nattsömnen för dig..

 

Rock on!

 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, nu tog du i så du sket ner dig....

Trodde inte att det gick att ta det inlägget på fullaste allvar..

Men vissa saknar det lilla extra som att kunna läsa va det igentligen står..

Kanske är så enkelt att du bara vill misstolka det, för att få spy ut lite okvädesord...

Får hoppas inte stört nattsömnen för dig..

 

Rock on!

 

Vet du en sak! Jag sover jävligt gott på nätterna! Behöver inte ha ångest för att jag har agat mina barn. Som du förespråkar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, nu tog du i så du sket ner dig....

Trodde inte att det gick att ta det inlägget på fullaste allvar..

Men vissa saknar det lilla extra som att kunna läsa va det igentligen står..

Kanske är så enkelt att du bara vill misstolka det, för att få spy ut lite okvädesord...

Får hoppas inte stört nattsömnen för dig..

 

Rock on!

 

Man tar sig för pannan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tar sig för pannan...

Ja, verkligen..

När man inte ens förstår innebörden av en smileys..

Börjar se ett mönster med thailändska obygden och humor....  :)

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Waow, det där var ju hemmavid!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idrottsläraren som gick emellan tydligen en populär man hemma, här tillsammans med frugan och andra tidigare elever vid att annat tillfälle.

Jag har också träffat han ett par gånger, hyfsad engelska och väldigt fotbollsintresserad.

Den slående läraren har fått gå igrån skolan i väntan på utredning, men ska enl rykten inte vara välkommen tillbaka

Frugan i glasögon :)

11950984_10153559440152010_1305467186_n.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, verkligen..

När man inte ens förstår innebörden av en smileys..

Börjar se ett mönster med thailändska obygden och humor....  :)

Rock on!

Är man så jävla dum så man skriver: Citat: Lite aga har aldrig någon mått dåligt av... I en tråd som handlar om skolan och barn.   Så är min enkla slutledning att fostra barn med aga.... är helt ok enl. dig???? Eller vad menar du? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man så jävla dum så man skriver: Citat: Lite aga har aldrig någon mått dåligt av... I en tråd som handlar om skolan och barn.   Så är min enkla slutledning att fostra barn med aga.... är helt ok enl. dig???? Eller vad menar du? 

Nu förstår jag varför du blev av med din roll som moderator.....  ;)

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idrottsläraren som gick emellan tydligen en populär man hemma, här tillsammans med frugan och andra tidigare elever vid att annat tillfälle.

Jag har också träffat han ett par gånger, hyfsad engelska och väldigt fotbollsintresserad.

Den slående läraren har fått gå igrån skolan i väntan på utredning, men ska enl rykten inte vara välkommen tillbaka

Frugan i glasögon :)

11950984_10153559440152010_1305467186_n.

 

 

På den syltan kurerade jag bakissmällan nu under Songkran. En nudelsoppa och en stor Chang så var man med i matchen igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

På den syltan kurerade jag bakissmällan nu under Songkran. En nudelsoppa och en stor Chang så var man med i matchen igen.

Tror jag inte, den syltan öppnade för ca 3 månader sedan, min frus brors nudelpang, öven han på bilden ;)

Föresten håller du till i SoengSang, kul isof?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förstår jag varför du blev av med din roll som moderator.....  ;)

 

Rock on!

Förstår inte heller varför man skyltar med "F.D MODERATOR"? Är det en merit eller? I mina ögon riktigt korkat :look_down:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte heller varför man skyltar med "F.D MODERATOR"? Är det en merit eller? I mina ögon riktigt korkat :look_down:

Så var det det med att förstå humor igen :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det det med att förstå humor igen :)

55555

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Tror jag inte, den syltan öppnade för ca 3 månader sedan, min frus brors nudelpang, öven han på bilden ;)

 

Föresten håller du till i SoengSang, kul isof?

Ja jag har hus i SoengSang, ett par hundra meter innan SoengSang Resort till vänster på 224;an Där det ligger ett mat ställe.

Bilden såg ut att vara syltan som ligger till höger innan Bangkok Bank ATM den som leder in till mat marknaden. :look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, nu tog du i så du sket ner dig....

Trodde inte att det gick att ta det inlägget på fullaste allvar..

Men vissa saknar det lilla extra som att kunna läsa va det igentligen står..

Kanske är så enkelt att du bara vill misstolka det, för att få spy ut lite okvädesord...

Får hoppas inte stört nattsömnen för dig..

 

Rock on!

 

 

Kan ju vara därför han är f.d. moderator.

Att förstå en text är inte lätt, men ska man vara moderator, borde man ha den förmågan. Om inte, så blir man f.d. moderator.

Där hade Petteri helt rätt!

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har hus i SoengSang, ett par hundra meter innan SoengSang Resort till vänster på 224;an Där det ligger ett mat ställe.

Bilden såg ut att vara syltan som ligger till höger innan Bangkok Bank ATM den som leder in till mat marknaden. :look_down:

Ok där ser man.

Du har alltså hus i den lilla "communityn" som ligger strax före SS resort? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomas 001, heder år dig som tar upp en sak som MÄN och i synnerhet THAIMÄN bör 

lära sig. ALDRIG slå en kvinna eller barn. Att det på detta forum finns en annan åsikt förvånar 

mig inte ett dugg.

Till Sangwal , tyvärr befinner du dig under stenåldern , inget vetenskapligt rön har kommit

fram till att barnaga hjälper.

MVH

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomas 001, heder år dig som tar upp en sak som MÄN och i synnerhet THAIMÄN bör 

lära sig. ALDRIG slå en kvinna eller barn. Att det på detta forum finns en annan åsikt förvånar 

mig inte ett dugg.

Till Sangwal , tyvärr befinner du dig under stenåldern , inget vetenskapligt rön har kommit

fram till att barnaga hjälper.

MVH

Persistant

Det är faktiskt oftare jag ser thaikvinnorna än thaimännen aga barn och ännu oftare ser man dem lyfta en hand mot barnet som ett hot. Det kan ju möjligtvis ha att göra med att det är mest kvinnorna som har hand om barnen.

Jag tror det här beteendet ligger djupt rotat här och anses mer eller mindre ok. Fler filmsnuttar på nätet tror jag är en bra medicin.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...