Jump to content
IGNORERAD

Gulskjortor dömda att betala 600 miljoner till Airports of Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Eller så kan jag ändra min kommentar efter den besvarats... ...

 

Står dock kvar vid min ursprungliga poäng att det är bra att kriminella handlingar bestraffas. Andra får stå för sina åsikter :good:

Där tror jag att alla på MPR håller med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • turisten

    19

  • UglyFarang

    9

  • carpenter

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Där tror jag att alla på MPR håller med.

Sålänge det inte drabbar en själv då... Lite fortkörning eller sånt tex. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Där har du helt fel som vanligt, alla brott borde däremot behandlas lika oavsett färg på utövarna, men det är väl något helt onaturligt för dig.

Mvh isan lover

 

Nu har jag lite mer tid att ge dej ett svar.

Alla ingen oräknad som begår brott ska utan dröjsmål straffas är min uppfattning detta oavsett om man sitter som folkvald i en regering eller är polis, militär eller en helt vanlig människa som har ett svårt eller fattigt liv.

Vare sej det gäller att använda hjälm eller droger eller ekonomisk brottslighet eller misshandel/mord eller rån.

Lagar ska vara lika för alla, ingen ska kunna köpa sej förbi detta varken med kontakter eller pengar.

Tycker du annorlunda än detta?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 Miljarder THB.

 

Det är enbart vad Zen superstore förlorade.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt.

Samhällsomstörtande verksamhet ska bestraffas med kostnaden.

Oavsett partifärg såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur mycket skadestånd som krävs för att ersätta allt som de röda brände ner 2010

Ett gammalt däck betingar väl inte ett så stort värde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gammalt däck betingar väl inte ett så stort värde.

 

Skojar du ??

 

Har du glömt de många nerbrända byggnaderna inklusive Central World

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så hur många blev mördade av "gulskjortorna"????

Hej

Alla grova brott och handlingar handlar inte om mord, men självklart hade även detta terroristklassade intrång av beväpnade gulskjortorna kunnat sluta i ett blodbad om säkerhetspersonal på flygplatsområdet hade gjort motstånd och om polisen inte hade stoppat måna bilar och bussar med beväpnade gulskjortorna på väg tillflygplatsen.

Förutom att flera hundratusen passagerare blev strandsatta p.g.a ockupationen och nedstängningen av flygplatsen i Bangkok och Chiang Mai så gick ju resandet till och via Thailand ned kraftigt, enligt beräkningar förlorades miljarder.

Så vad som betraktas som terrorbrott kan orsaka ett land stor skada även om inte många omkommer, naturligtvis borde tilltag som detta straffas mycket hårt, inget land accepterar nog sånt här och knappast klarar sig förövare med böter för brott av denna kalibern, dom flesta demokratier skulle nog sätta in anti terrorspecialstyrkor och militär i en sån här situation.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu har jag lite mer tid att ge dej ett svar.

Alla ingen oräknad som begår brott ska utan dröjsmål straffas är min uppfattning detta oavsett om man sitter som folkvald i en regering eller är polis, militär eller en helt vanlig människa som har ett svårt eller fattigt liv.

Vare sej det gäller att använda hjälm eller droger eller ekonomisk brottslighet eller misshandel/mord eller rån.

Lagar ska vara lika för alla, ingen ska kunna köpa sej förbi detta varken med kontakter eller pengar.

Tycker du annorlunda än detta?

Hej

Det låter lite bättre.

Min följdfråga blir då, tycker du att gula och röda behandlas lika av det Thailändska rättssystemet?

Tycker du att militären behandlar röda och gula demonstranter lika, ex.vis vid användandet av prickskyttar?

Tycker du att röda och gula döms i lika omfattning till fängelse för likartade brott?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det låter lite bättre.

1.Min följdfråga blir då, tycker du att gula och röda behandlas lika av det Thailändska rättssystemet?

2.Tycker du att militären behandlar röda och gula demonstranter lika, ex.vis vid användandet av prickskyttar?

3.Tycker du att röda och gula döms i lika omfattning till fängelse för likartade brott?

Mvh isan lover

 

1. Jag hoppas att detta är på väg att göras nu, det Thailändska rättssystemet har dragits med många och stora brister vilket verkar att delvis rättas till nu.

 

2. Vad jag vet så var det pga att de röda demonstranternas användande av dödligt våld och egna prickskyttar så tvingades de lag-upprätthållande myndigheterna ta till dylika grova metoder.

 

3. Tyvärr inte, jag skulle absolut vilja se fällande domar för 2010 terrordåden i Bangkok, gärna dödsstraff för de som anstiftade detta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det låter lite bättre.

Min följdfråga blir då, tycker du att gula och röda behandlas lika av det Thailändska rättssystemet?

Tycker du att militären behandlar röda och gula demonstranter lika, ex.vis vid användandet av prickskyttar?

Tycker du att röda och gula döms i lika omfattning till fängelse för likartade brott?

Mvh isan lover

En grundläggande princip i ett rättssamhälle är att det är brottet och dom omständigheter som omger detta som skall avgöra behandlingen i rättssystemet. Färg på tröjor har inget med saken att göra och skall heller inte ha någon betydelse. Att hävda att en person i röd skjorta skall ha samma straff som en person i gul skjorta är givetvis idi*tiskt. Det är naturligtvis brottets art och omständigheter som som skall vara av betydelse. Om du kan ge ett exempel på en röd- och en gulskjorta som har begått exakt samma brott under exakt samma omständigheter men blivit olika behandlade av rättssytemet så är det ju givetvis mycket mer intressant. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och vart tog dom långa utlovade fängelsestraffen vägen?

Kan politiska våldsverkare med våld stänga ned och ockupera landets två största flygplatser med endast böter som straff?

Här gällde det ju brott som klassades som terrorbrott och det talades tidigare om mycket hårda och långa fängelsestraff, men det var ju gula det gällde så lite böter passar väl bättre, kanske deras rika finansiärer betalar dessa åt dem också?

Mvh isan lover

Vem har utlovat långa fängelsestraff?  

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har utlovat långa fängelsestraff?  

 

Red News Today?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

1. Jag hoppas att detta är på väg att göras nu, det Thailändska rättssystemet har dragits med många och stora brister vilket verkar att delvis rättas till nu.

2. Vad jag vet så var det pga att de röda demonstranternas användande av dödligt våld och egna prickskyttar så tvingades de lag-upprätthållande myndigheterna ta till dylika grova metoder.

3. Tyvärr inte, jag skulle absolut vilja se fällande domar för 2010 terrordåden i Bangkok, gärna dödsstraff för de som anstiftade detta.

Hej

1. Just nu används ju militärdomstolar även för civila och militären agerar envåldshärskare i en diktatur och bryter mot självklara mänskliga rättigheter, att då som du påstå att rättvisan just verkar fungera bättre får det nog att vändas i många demokratiskt lagda människors magar.

2. Du är ganska ensam om den slutsatsen i den demokratiska omvärlden och på totalkollision med både FN, HRW och Amnesty, men det bekymrar dig knappast, du har ju nästan alltid motsatt uppfattning som dessa människorättsorganisationer.

3. Du vill ha dödstraff för folk som vill ha demokrati och fria val men tycker att det räcker med böter för gula terroristklassade brott, inte heller speciellt överraskande.

Naturligtvis borde alla oavsett politisk färg och uniform straffas för sina respektive brott.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vem har utlovat långa fängelsestraff?

Hej

Det var ju ett tag sedan men självklart förväntades dom inblandade åtminstone vid tidpunkten få mycket hårda straff för brott som då ansågs vara av terroristklass, men dom lagliga experter som uttalade sig då tog kanske inte hänsyn till deras gula färg utan bara brottets allvarlighet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

1. Just nu används ju militärdomstolar även för civila och militären agerar envåldshärskare i en diktatur och bryter mot självklara mänskliga rättigheter, att då som du påstå att rättvisan just verkar fungera bättre får det nog att vändas i många demokratiskt lagda människors magar.

2. Du är ganska ensam om den slutsatsen i den demokratiska omvärlden och på totalkollision med både FN, HRW och Amnesty, men det bekymrar dig knappast, du har ju nästan alltid motsatt uppfattning som dessa människorättsorganisationer.

3. Du vill ha dödstraff för folk som vill ha demokrati och fria val men tycker att det räcker med böter för gula terroristklassade brott, inte heller speciellt överraskande.

Naturligtvis borde alla oavsett politisk färg och uniform straffas för sina respektive brott.

Mvh isan lover

Det är synd om dom snälla o fredliga  röda, allt dom vill ha är demokrati o fria val

 

https://www.youtube.com/watch?v=jvbUVCopKec

 

https://www.youtube.com/watch?v=_WXJzg5p5-c

 

https://www.youtube.com/watch?v=KmSSGXHEOpY

 

Det finns tusentals filmer som visar hur dom stackars röda slåss för demokrati o fria val

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Ett gammalt däck betingar väl inte ett så stort värde.

 

 

Jävlar vad mycket rök, det måste ha varit ett stort däck.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Jag hoppas att detta är på väg att göras nu, det Thailändska rättssystemet har dragits med många och stora brister vilket verkar att delvis rättas till nu.

 

2. Vad jag vet så var det pga att de röda demonstranternas användande av dödligt våld och egna prickskyttar så tvingades de lag-upprätthållande myndigheterna ta till dylika grova metoder.

 

3. Tyvärr inte, jag skulle absolut vilja se fällande domar för 2010 terrordåden i Bangkok, gärna dödsstraff för de som anstiftade detta.

 

 

 

1. Läsförståelsen är inte på topp ser jag!

 

2. Vad var attacken på militärförrådet och de råa morden på soldaterna samt de svartklädda tungt beväpnade terroristerna?

 

3. Se punkt 1, jag skriver "anstiftarna" sök på google eller Wikipedia om du inte förstår vad det betyder.

 

4. Här är vi helt överens!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var ju ett tag sedan men självklart förväntades dom inblandade åtminstone vid tidpunkten få mycket hårda straff för brott som då ansågs vara av terroristklass, men dom lagliga experter som uttalade sig då tog kanske inte hänsyn till deras gula färg utan bara brottets allvarlighet.

Mvh isan lover

Ok, du kanske inte riktigt förstod frågan så jag ställer den igen:

 

Vem har utlovat dessa långa fängelsestraff?  

 

Om det nu rörde sig personer med ambitionen att få vara "lagliga experter" så kanske dom skulle börja sin expertbana med en grundkurs i hur ett rättsamhälle bör fungera, dvs INGEN kan i förskott utlova några straff och därmed naturligtvis heller någon längd på ett eventuellt straff . Det är nämligen så att detta bestäms under domstolsförhandlingar och resultaten av dessa finns (som regel) inte tillgängliga i förväg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Där tror jag att alla på MPR håller med.

Självklart ska brott bestraffas lika oavsett färg.

Men att alla på MPR håller med om det tycker jag inte. Finns en del som förespråkar amnesti för både det ena och det andra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar vad mycket rök, det måste ha varit ett stort däck.

Nä inte stora men många.

 

Om man studerar röken så kan man lätt avgöra vad som brann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä inte stora men många.

 

Om man studerar röken så kan man lätt avgöra vad som brann.

Tja, om man undviker fakta och istället ägnar sin tillvaro åt diverse former av rök så kan man nog komma på rätt många intressanta teorier om det mesta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, om man undviker fakta och istället ägnar sin tillvaro åt diverse former av rök så kan man nog komma på rätt många intressanta teorier om det mesta. 

Ja dina kunskaper om däcks bränder och hus bränder är väl inte så stora, men det bekräftar ju bara dina kunskaper om allting annat.

 

Själv har jag lite erfaren het av färgen på däcks bränder, ock de har stor likhet med de bränder man ser på diverse foto.

 

Det finns ju inte så många foto på  hus som bränns ner. Och det kan ju verka konstigt efter som man brände ner stora delar av Bangkok enligt en del här.

 

Så det hjälper nog att se igenom den desinformation som sprids.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dina kunskaper om däcks bränder och hus bränder är väl inte så stora, men det bekräftar ju bara dina kunskaper om allting annat.

 

Själv har jag lite erfaren het av färgen på däcks bränder, ock de har stor likhet med de bränder man ser på diverse foto.

 

Det finns ju inte så många foto på  hus som bränns ner. Och det kan ju verka konstigt efter som man brände ner stora delar av Bangkok enligt en del här.

 

Så det hjälper nog att se igenom den desinformation som sprids.

Ok, om man nu väljer att ignorera bildbevis och i stället väljer att studera rök och därigenom bilda sin uppfattning om saker och ting så tror jag nog att man är ett ganska hopplöst fall i mer än ett avseende. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...