Jump to content
IGNORERAD

Brandmän svarade på larm i Kanchanaburi – 9 timmar för sent


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En kvinna i Kanchanaburi är hemlös efter att det under fredagen började brinna i hennes hus och det tog brandbilar nio timmar att svara på larmet.
47-åriga Saiyud Jampa-in brast ut i tårar när hon tittade på resterna av sitt hus under lördagen. Hon sade att branden bröt ut runt klockan 11:30 på fredagen varpå hon omedelbart ringde deldistriktet Thasaos administrationsorganisation och närliggande Sai Yok Nois administrationsorganisation. Hon fick dock inget svar hos något av någon av dem.
Hon och hennes grannar ringde därefter 199 till distriktet Muangs brandstation, men brandmannen som svarade där sade att Sai Yok inte befann sig i deras område och att han därför inte kunde koordinera ett svar på branden. Utan hjälp så brann hennes hus ned på fyra timmar. Brandbilar från Thasaos administrationsorganisation anlände inte fören 08:30 följande morgon. "Det är för sent att släcka branden. Inget är kvar för mig. Mitt hus, mina ägodelar, hushållsartiklar och min motorcykel har helt brunnit upp," sade Saiyud. "Om det är så här tjänstemän arbetar, vem kan då lokalbor vända sig till för att få hjälp?"

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/556351/fire-truck-no-show

 

post-8073-0-27160000-1431177969.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    7

  • Baa

    6

  • Hobbe

    4

  • kitungmakmak

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thailands brandförsvar skall tvingas att betala kostnaden att bygga ett nytt hus till kvinnan! (Kan du pissa på branden så länge så kommer vi i morgon)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailands brandförsvar skall tvingas att betala kostnaden att bygga ett nytt hus till kvinnan! (Kan du pissa på branden så länge så kommer vi i morgon)

Vore väl något att ta tag i för generalerna istället för att sitta timme efter timme och fila på en massa tal till nationen som ingen vill lyssna på.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore väl något att ta tag i för generalerna istället för att sitta timme efter timme och fila på en massa tal till nationen som ingen vill lyssna på.

Problemet uppenbarades ju först nu, så du tycker att dom skall vara snabbare än Lucky Luke?

Link to comment
Dela på andra sajter

I sådana här fall undrar man om inte "liite" skatt vore en bra idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet uppenbarades ju först nu, så du tycker att dom skall vara snabbare än Lucky Luke?

Svenska språket verkar inte vara din starka sida!

 

"Vore väl något att ta tag i för generalerna istället för att sitta...."

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska språket verkar inte vara din starka sida!

 

"Vore väl något att ta tag i för generalerna istället för att sitta."

If you say so! coffee1.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Prayuth sade en bra sak på TV igår...

 

Han menade att de som satt på bestämmandepositioner innan kuppen och nu påpekar att allt militären gör, gör de på fel sätt; de kan sluta med gnällandet eftersom de inte gjorde ett skit när de faktiskt var deras jobb att göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prayuth sade en bra sak på TV igår...

 

Han menade att de som satt på bestämmandepositioner innan kuppen och nu påpekar att allt militären gör, gör de på fel sätt; de kan sluta med gnällandet eftersom de inte gjorde ett skit när de faktiskt var deras jobb att göra det.

 

Ja det är mycket bättre att göra fel än att inte göra ett skit ........

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är mycket bättre att göra fel än att inte göra ett skit ..

 

Mvh Hobbe 

 

Om du tycker det, så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Thailändare är livrädda för att göra fel så då föredrar dom att inte göra något alls istället

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tycker det, så...

 

Det är väl snarare DU som tycker det då du skrev "Prayuth sade en bra sak på TV igår..."

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl snarare DU som tycker det då du skrev "Prayuth sade en bra sak på TV igår..."

Mvh Hobbe

Så "fel" och "bra" är samma sak?
Link to comment
Dela på andra sajter

Så "fel" och "bra" är samma sak?

 

Om du tycker det, så...

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tycker det, så...

 

 

Mvh Hobbe

 

Det är sällan jag säger det, men ibland är det svårt att sänka sig till så här låg nivå för att fortsätta en diskussion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prayuth sade en bra sak på TV igår...

 

Han menade att de som satt på bestämmandepositioner innan kuppen och nu påpekar att allt militären gör, gör de på fel sätt; de kan sluta med gnällandet eftersom de inte gjorde ett skit när de faktiskt var deras jobb att göra det.

 

Nu får du ju faktiskt ta med i beräkningen att de hade fullt upp med sina personliga agendor-det vill säga att sko sig och sina kompisar på landets bekostnad-så någon tid över att åtgärda Thailands många problem fanns inte.

 

Sen finns det ju en hel del bittra individer här på MPR som tycker att det är bättre att inte göra något åt alls problemen eftersom man förmodligen inte kan bli av med problemen helt och hållet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för en utredning om varför ingen hjälp kunde fås samt att entlediga någon eller några från sina anställningar.

 

Typisk Thaistil "inte mitt bord"

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sällan jag säger det, men ibland är det svårt att sänka sig till så här låg nivå för att fortsätta en diskussion.

 

"så här låg nivå " var när jag använde DIN nivå pga att jag helt enkelt inte orkade med dig .

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

"så här låg nivå " var när jag använde DIN nivå pga att jag helt enkelt inte orkade med dig .

 

Mvh Hobbe 

Du orkar säkert med honom, han är inte så stor, ta en cykelkärra för han brukar enligt uppgift förekomma nära cykelställ

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du orkar säkert med honom, han är inte så stor, ta en cykelkärra för han brukar enligt uppgift förekomma nära cykelställ

 

Oh, vad jag önskar att någon hade tagit kort på mig i den där rabatten (med tillhörande cykelställ) i Uppsala.

 

För övrigt så besökte jag samma cykelställ dagen efter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Oh, vad jag önskar att någon hade tagit kort på mig i den där rabatten (med tillhörande cykelställ) i Uppsala.

 

För övrigt så besökte jag samma cykelställ dagen efter. 

Ibland är det bättre att inte ha fotobevis.

 

Stamkund på den rabatten kanhända :wink:

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är det bättre att inte ha fotobevis.

 

Stamkund på den rabatten kanhända :wink:

Stamkunder brukar v'l ha rabatt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Stamkunder brukar v'l ha rabatt!

Så sant, mysteriet löst.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

 

Oh, vad jag önskar att någon hade tagit kort på mig i den där rabatten (med tillhörande cykelställ) i Uppsala.

 

För övrigt så besökte jag samma cykelställ dagen efter. 

Varsågod

 

55e75e2b94947_cykelstll.thumb.jpg.864d7f

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...