Jump to content
IGNORERAD

Chang beer förstört!


apknug

Recommended Posts

För att gå lite offtopic, vad är skillnaden mellan Classic och Export  :17:

Export 100% malt och 5%

Classic blandsäd med div indigrienser och 5,8%

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    10

  • Baa

    7

  • Galten

    4

  • Peolito

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Export 100% malt och 5%

Classic blandsäd med div indigrienser och 5,8%

Då är det alltså ris i Classicen enligt Benriach. Är det inte bra med ris i ölen?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Då är det alltså ris i Classicen enligt Benriach. Är det inte bra med ris i ölen?

nä he he

Link to comment
Dela på andra sajter

nä he he

Okej :)  Får väl testa några Export nästa resa då.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det alltså ris i Classicen enligt Benriach. Är det inte bra med ris i ölen?

Tycke o smak.

Om det är bra beror ju på hur man tycker den smakar, personligen tycker jag Classic är rätt frisk i smaken men jag föredrar nog i alla fall Export som i mitt tycke är fylligare och balanserad som "sitt o njutdryck"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det alltså ris i Classicen enligt Benriach. Är det inte bra med ris i ölen?

För min del så får man gärna brygga öl på kackerlackor, bara den blir god och man får yrsel...

 

 

Och inte smakar blommig sommaräng...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycke o smak.

Om det är bra beror ju på hur man tycker den smakar, personligen tycker jag Classic är rätt frisk i smaken men jag föredrar nog i alla fall Export som i mitt tycke är fylligare och balanserad som "sitt o njutdryck"!

Från Chang har jag bara druckit Classic och som du säger är den riktigt frisk, så jäkla god att halsa när man är riktigt törstig och genomsvettig. Håller också med att det inte är någon öl man sitter och njuter med.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

För min del så får man gärna brygga öl på kackerlackor, bara den blir god och man får yrsel...

 

 

Och inte smakar blommig sommaräng...

Ja yr blir man garanterat, speciellt när man klämmer några Jägermeister till som jag brukar göra.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Go east

För min del så får man gärna brygga öl på kackerlackor, bara den blir god och man får yrsel...

 

 

Och inte smakar blommig sommaräng...

Ja.

 

Nä fy,öl ska ju smaka öl och inte Tussilago och Prästkrage.

Link to comment
Dela på andra sajter

Export 100% malt och 5%

Classic blandsäd med div indigrienser och 5,8%

Jag trodde att det var % som skiljde på Classic och Export! Har väl suttit för lite bland stenborden tydligen :54:

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Chang Export

 

Product Type  Lager Beer 
Major Ingredient  Contents from Finest Malt 100%, and selected yeast, especially for Chang Beer
Alcohol Content  5% by volume
Color  Amber gold
Type of Content  Bottle 630 ml and 330 ml, Can 500 ml and 330 ml
Contain in cases  Big bottle 630 ml 12 bottles/case, Small bottle/Can 330 ml 24 bottles/case,
Can 500 ml 12/case
Brewery  Beer Thip Brewery (1991) Co., Ltd.

 

Chang Classic

 

Product Type  Lager Beer 
Major Ingredient  Contents from fine quality malt, rice, and hop, with natural water, and selected yeast, especially for Chang Beer
Alcohol Content  5.8% by volume
Color  Amber gold
Type of Content  Bottle 630 ml and 330 ml, Can 500 ml and 330 ml
Contain in cases  Big bottle 630 ml 12 bottles/case, Small bottle/Can 330 ml 24 bottles/case,
Can 500 ml 12/case
Brewery  1. Cosmos Brewery (Thailand) Co. Ltd.
2. Beer Thip Brewery (1991) Co., Ltd.
3. Beer Thai (1991) Plc.

 

Chang Draught

 

Product Type  Lager Beer 
Major Ingredient  Contents from fine quality malt and hop, with natural water, and selected yeast, especially for Beer Chang
Alcohol Content  5.0% by volume
Color  Amber gold
Type of Content  Bottle 640 ml and 330 ml, Can 500 ml and Can 330 ml
Contain in cases  Big bottle 640 ml 12 bottles/case, Small bottle/Can 330 ml 24/case,
Can 500 ml 12/case
Brewery  Cosmos Brewery (Thailand) Co., Ltd.

 

As of date 30/4/2013

 

Källa   http://www.thaibev.com/en08/home.aspx

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En personlig analys av öl i Thailand

 

- Singha, bra innan dom ändrade ölen till en halvtaskig lager för ett antal år sedan. Dricks bara om inget annat finns.

- Chang, har inte testat den nya versionen med mindre alkohol annars en öl som också går ner om inget annat finns.

- Leo, harligt blaskig och varierande i smak och alkoholprocent. Ständigt nya smaker :-) bäst just nu

 

- En tysk öl för länge sedan som jag glömt namnet på, smakade hemskt

- Heineken, smakar vatten (ungefär som Sofiero :-) )

- Carlsberg, OK men inte mer

 

Peolito

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Chang förstördes ju redan för över ett år sedan när de sänkte alkoholhalten från 6,6% till 6% :(

Link to comment
Dela på andra sajter

En personlig analys av öl i Thailand

 

- Singha, bra innan dom ändrade ölen till en halvtaskig lager för ett antal år sedan. Dricks bara om inget annat finns.

- Chang, har inte testat den nya versionen med mindre alkohol annars en öl som också går ner om inget annat finns.

- Leo, harligt blaskig och varierande i smak och alkoholprocent. Ständigt nya smaker :-) bäst just nu

 

- En tysk öl för länge sedan som jag glömt namnet på, smakade hemskt

- Heineken, smakar vatten (ungefär som Sofiero :-) )

- Carlsberg, OK men inte mer

 

Peolito

BeerLao, en ljus frisk lager med mycket smak som skall avnjutas kall och en mörk som är ljuvligt smakrik och dessutom lagom styrka, 6,4%

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

BeerLao, en ljus frisk lager med mycket smak som skall avnjutas kall och en mörk som är ljuvligt smakrik och dessutom lagom styrka, 6,4%

Den glömde jag. Tycker den mörkare varianten är godare men lagern är också bra. Ska koncentrera mig på den nästa gång i Thailand tror jag :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

BeerLao, en ljus frisk lager med mycket smak som skall avnjutas kall och en mörk som är ljuvligt smakrik och dessutom lagom styrka, 6,4%

Dom måste jag testa nästa resa, lät verkligen spännande. Säljs de i samma storlekar och förpackningar som Chang?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom måste jag testa nästa resa, lät verkligen spännande. Säljs de i samma storlekar och förpackningar som Chang?

Vetefasen, har mest inhandlat den ljusa på burk i 33 or (i Laos finns dom i 0.33 o 0.50 cans) o den mörka i småflaskor, även det 33 or.

Fan, nu blev jag sugen, har ett par mörka i gömmorna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att det var % som skiljde på Classic och Export!

 

Jodå du har rätt, det är ju den viktigaste skillnaden. Ingridienserna har ringa betydelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog Kloster du hade tappat namnet på.

Sedan fanns ju den verkliga skräcken Amarit som det känndes rejält i skallen dan efter om man hade druckit.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog Kloster du hade tappat namnet på.

Sedan fanns ju den verkliga skräcken Amarit som det känndes rejält i skallen dan efter om man hade druckit.

Mvh

Amja

Kloster var det. Odrickbart. Amarit har jag inte druckit men det verkar inte ha gjort något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Chang det sämsta av det sämsta. Hur fan kan folk dricka och betala för sån smörja..

prova en Beer Lao dark lager så får ni det bästa ölet man kan uppbringa i detta landet.

Men skulle hellre haft en dansk HOF.

Och var ska man tillbringa sina månader om man ska dricka LaoBeer???? Pattaya? Då blir jag nykterist hellre! Beer Lao har jag bara hittat EN GÅNG ute på landet i en 7/11

Ändrades av Beer Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Och var ska man tillbringa sina månader om man ska dricka LaoBeer? :huh: Pattaya? Då blir jag nykterist hellre! Beer Lao har jag bara hittat EN GÅNG ute på landet i en 7/11

 

I Ubon finns den på Big C

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tar nog typ 50 år innan någon av öarna får BIG C. Vad jag menade var att som kringresande turist så hittar man bara thaiöl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar nog typ 50 år innan någon av öarna får BIG C. Vad jag menade var att som kringresande turist så hittar man bara thaiöl.

Är inte BeerLao thailändskt? Från vilket land kommer det ifrån isåfall? Seriös fråga eftersom jag själv vill köpa vid nästa besök.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...