Jump to content
IGNORERAD

Thailand uppmanas att återuppta projekt med surfplattor


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ett parti som arbetar för en bra framtid för Thailand och dess folk skulle jag rekommendera.

Samt se till att det byggs upp ett socialt skyddsnät för sjuka och handikappade, införa vårdnadskrav från fäder och ge äldre en pension som inte är rena skämtet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    25

  • UglyFarang

    19

  • janne_h

    11

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Förstår inte att Juntaledaren inte märker av att folket har övergett dom röda?

 

Enligt Diktatorn är kampen långt ifrån över och han tror sig behöva ytterligare 2-3 år för att kunna säkerställa ett val med "rätt" utgång.

 

Vilket parti ska dom fattiga i norr och nordost rösta på enligt dig, det som kuppmakarna, Bangkok eliten och Kungahuset vill eller något annat?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tja,

De har tyvärr inget parti att rösta på, men för varje dag som Thaksin klanen är borta är en bra dag...

Förövrigt är de fortfarande i den situationen att de inte har möjlighet att se längre än till den som ger den bästa mutan när det är dags för val.

D.v.s. exakt på samma sätt som Thaksin vunnit alla sina val, förutom att han hade lite lättare att muta eftersom han fritt kunde använda landets pengar som han gjort till sina egna..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vad heter detta parti?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu kan jag inte namnen på alla partier i Thailand, men vad jag sett så gjorde Demokraterna ett hyfsat jobb när de satt vid makten senast.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Samt se till att det byggs upp ett socialt skyddsnät för sjuka och handikappade, införa vårdnadskrav från fäder och ge äldre en pension som inte är rena skämtet!

 

Korrekt, men man måste se till att få bort svartverksamheten och få skatteintäkter så att man kan göra detta.

Min svärmor har ett par hundringar i månaden i pension, hur har någon tänkt att detta ska räcka?

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tja,

De har tyvärr inget parti att rösta på, men för varje dag som Thaksin klanen är borta är en bra dag...

Förövrigt är de fortfarande i den situationen att de inte har möjlighet att se längre än till den som ger den bästa mutan när det är dags för val.

D.v.s. exakt på samma sätt som Thaksin vunnit alla sina val, förutom att han hade lite lättare att muta eftersom han fritt kunde använda landets pengar som han gjort till sina egna..

Puss

Erkki

Hej

 

Du drar egentligen samma slutsats som mig då?

 

Jag ser inte heller något politiskt alternativ till dom röda för en fattig ännu.

 

Det är förmodligen detta som oroar Diktatorn och hans Junta, ingen tror väl att dom röda skulle förlora ett kommande val där folket får bestämma.

 

Det är väl därför maktöverlämnandet skjuts upp hela tiden.

 

Men jag tror att dom röda skulle minska något och då främst p.g.a att dom tvingas ligga lågt och är förbjudna att hålla möten och diskutera politik offentligt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt, men man måste se till att få bort svartverksamheten och få skatteintäkter så att man kan göra detta.

Min svärmor har ett par hundringar i månaden i pension, hur har någon tänkt att detta ska räcka?

Och detta kan man nog ha råd med när man så frikostigt slänger miljoner omkring sig till de som bedriver olönsam verksamhet.

Om man istället prioriterar skolan så alla har möjlighet att lära sig räkna o skriva, göra kalkyler och få hjälp med kostnadsfri marknadsanalys skulle landet snart leva upp till sitt egenpåtagna rykte som sydostasiens snabbaste marknadsekonomiska tummelplats!

Då kommer surfplattorna till användning som redskap istället för spelkonsol!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du drar egentligen samma slutsats som mig då?

 

Jag ser inte heller något politiskt alternativ till dom röda för en fattig ännu.

 

Det är förmodligen detta som oroar Diktatorn och hans Junta, ingen tror väl att dom röda skulle förlora ett kommande val där folket får bestämma.

 

Det är väl därför maktöverlämnandet skjuts upp hela tiden.

 

Men jag tror att dom röda skulle minska något och då främst p.g.a att dom tvingas ligga lågt och är förbjudna att hålla möten och diskutera politik offentligt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Problemet är att de du kallar röda borde vara mörkblå, om de skulle färgsättas efter Svenskmodell.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu kan jag inte namnen på alla partier i Thailand, men vad jag sett så gjorde Demokraterna ett hyfsat jobb när de satt vid makten senast.

Hej

 

Så du uppmanar alltså fattiga i norr och nordost att rösta på det parti som PDRC.s Suthep kommer ifrån och det parti som General Prayuth uppmanade alla "goda" medborgare att rösta i direktsändning på i alla statliga kanaler inför det val Yingluck sedan tog hem med vad som beskrevs som en jordskredsseger?

 

Du är inget vidare på personkännedom och psykologi förstår jag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Och detta kan man nog ha råd med när man så frikostigt slänger miljoner omkring sig till de som bedriver olönsam verksamhet.

Om man istället prioriterar skolan så alla har möjlighet att lära sig räkna o skriva, göra kalkyler och få hjälp med kostnadsfri marknadsanalys skulle landet snart leva upp till sitt egenpåtagna rykte som sydostasiens snabbaste marknadsekonomiska tummelplats!

Då kommer surfplattorna till användning som redskap istället för spelkonsol!

 

Att prioritera skolan måste vara prio ett, Thailand har en mycket stor potential och många smarta affärsinriktade personer och skulle rätt skött lätt kunna ta sej upp i ett toppskikt bland industri/teknikländer.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så du uppmanar alltså fattiga i norr och nordost att rösta på det parti som PDRC.s Suthep kommer ifrån och det parti som General Prayuth uppmanade alla "goda" medborgare att rösta i direktsändning på i alla statliga kanaler inför det val Yingluck sedan tog hem med vad som beskrevs som en jordskredsseger?

 

Du är inget vidare på personkännedom och psykologi förstår jag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Med dina hyllningar av de röda så måste vi vara två då........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Som sagt man kan säkerligen med rätta kritisera både upphandling och leverantörens plattor.

 

Men Yinglucks regerings beslutet att satsa på plattor tycker jag var helt rätt, allt fler länder väljer att göra detta och inget talar väl för att detta skulle vara fel.

 

Statistik visar ju att undervisningen förbättras och resultaten också, plattorna har kommit för att stanna inom skolan jorden runt vare sig ni vill eller ej..

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det och alla andra löften var valfläsk betalda av skattebetalarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Som sagt man kan säkerligen med rätta kritisera både upphandling och leverantörens plattor.

 

Men Yinglucks regerings beslutet att satsa på plattor tycker jag var helt rätt, allt fler länder väljer att göra detta och inget talar väl för att detta skulle vara fel.

 

Statistik visar ju att undervisningen förbättras och resultaten också, plattorna har kommit för att stanna inom skolan jorden runt vare sig ni vill eller ej..

 

Med vänlig hälsning isan lover

Håller med dig, regeringen YL's satsning på plattor kunde ha blivit rätt om det gjorts på rätt sätt. Om de börjat med en översyn och reformering av läroplanen. Följt upp detta med en nationell plan för hur de ska implementera denna läroplan. Där hade givetvis både utbildning av lärare i IT-pedagogik och inköp av pedagogiska läromedel samt den infrastruktur som behövts i skolorna ingått. Om de haft en plan för IT satsningen genom hela elevens utbildningstid som de understött fullt ut hade det varit en bra ide. 

 

Får nog hålla med Bundit Thipakorn där!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Och detta kan man nog ha råd med när man så frikostigt slänger miljoner omkring sig till de som bedriver olönsam verksamhet.

Om man istället prioriterar skolan så alla har möjlighet att lära sig räkna o skriva, göra kalkyler och få hjälp med kostnadsfri marknadsanalys skulle landet snart leva upp till sitt egenpåtagna rykte som sydostasiens snabbaste marknadsekonomiska tummelplats!

Då kommer surfplattorna till användning som redskap istället för spelkonsol!

Thailand har redan idag världens dyraste skola, så det måste handla om omstruktureringar och omprioriteringar, skulle vara intressant att få veta hur många procent av pengarna som går till elevernas undervisning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du nog missförstått det hela, Badluck var premiärminister och givetvis så var det hennes förtjänst att detta skedde och hade inte de gula och ditten och datten kuppat så hade alla skolor i Thailand haft både el, datorer, aircondition och swimmingpools nu.

Höll på att glömma, de hade troligen haft kompetenta lärare också.

Då måste jag omformulera min fråga till IL. -Hur skall elever som går i 1 997 skolor utan el tillgodogöra sig läsplattor?

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har redan idag världens dyraste skola, så det måste handla om omstruktureringar och omprioriteringar, skulle vara intressant att få veta hur många procent av pengarna som går till elevernas undervisning.

Här borde herr glittergeneralen ha ett populistisk mål, fixa till skolan istället för att jaga turister som vill ha solskydd!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det och alla andra löften var valfläsk betalda av skattebetalarna. 

Hej

 

Känner du till Demokratiska länder där vallöften (valfläsk) inte finansieras via statsbudgeten (skattebetalarna) ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då måste jag omformulera min fråga till IL. -Hur skall elever som går i 1 997 skolor utan el tillgodogöra sig läsplattor?

Hej

 

Om du reser runt i landet kommer du att upptäcka att avlägset belägna skolor har löst detta problem både med elverk och solpaneler, dessutom kommer du att upptäcka att antalet är betydligt större än dom 3 du har hört talas om. 

 

Vem vet hur många skolor till som hade fått el om inte kuppen hade blivit av, solpaneler är absolut en bra lösning för dom skolor som saknar el.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Känner du till Demokratiska länder där vallöften (valfläsk) inte finansieras via statsbudgeten (skattebetalarna) ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Man måste ha det inom ramen för budgeten, det kan man inte säga att dom hade i Thailand. Ponera att samma vallöften givits i Sverige. Regeringen lovar vetebönderna att köpa all säd för det för dubbla marknadsvärdet. Höjd minimilön med 100%. Alla förstabilköparna skall få ett ekonomiskt bidrag på 15-20% Alla som köper sin första bostad skall få ett bidrag (minns inte hur mycket det var) Samt alla elever skall få gratis läsplattor, hur tror du det hade gått för Sverige? Jag tror vi fått göra sällskap med Grekland ganska omgående.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om du reser runt i landet kommer du att upptäcka att avlägset belägna skolor har löst detta problem både med elverk och solpaneler, dessutom kommer du att upptäcka att antalet är betydligt större än dom 3 du har hört talas om. 

 

Vem vet hur många skolor till som hade fått el om inte kuppen hade blivit av, solpaneler är absolut en bra lösning för dom skolor som saknar el.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hur många av dessa är det som Yingluck har stått för?

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om du reser runt i landet kommer du att upptäcka att avlägset belägna skolor har löst detta problem både med elverk och solpaneler, dessutom kommer du att upptäcka att antalet är betydligt större än dom 3 du har hört talas om. 

 

Vem vet hur många skolor till som hade fått el om inte kuppen hade blivit av, solpaneler är absolut en bra lösning för dom skolor som saknar el.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Där kom svaret jag visste skulle komma, du år obetalbar!!! cheesy.gif cheesy.gif cheesy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du drar egentligen samma slutsats som mig då?

 

Jag ser inte heller något politiskt alternativ till dom röda för en fattig ännu.

 

Det är förmodligen detta som oroar Diktatorn och hans Junta, ingen tror väl att dom röda skulle förlora ett kommande val där folket får bestämma.

 

Det är väl därför maktöverlämnandet skjuts upp hela tiden.

 

Men jag tror att dom röda skulle minska något och då främst p.g.a att dom tvingas ligga lågt och är förbjudna att hålla möten och diskutera politik offentligt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tja,

Nästan samma slutsats, jag anser att ALLT är bättre än en Thaksin politik.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Det är väl därför maktöverlämnandet skjuts upp hela tiden.

Han sitter vid makten tack vare att Yingluck regeringen gjorde bort sig i sin iver att rentvå Thaksin, för dom var Thaksin viktigare än det Thailändska folket!

 

Floskler inväntas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...