Jump to content
IGNORERAD

Taxipriserna i Bangkok höjs med 8% på lördag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Med start på lördag så kommer passagerare behöva betala högre priser för taxi i bangkokområdet i och med att Transportmyndigheten godkänt en inledande höjning på 8% som senare kommer höjas ytterligare.
Startpriset på 35 baht kommer dock inte ändras och taxametrar måste ändras officiellt innan förare kan ta det nya priset. Höjningen skulle inledningsvis ha genomförts den 1a december, men eftersom 85% av taxibilarna fortfarande inte inspekterats så sköt man upp det.
Den ytterligare höjningen på upp till 13% av det nuvarande priset kommer göras efter sex månader.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/449254/catch-a-cab-in-Bangkok-area-from-dec-13-and-expect-to-pay-more-with-fares-to-increase-at-first-by-8-and-then-later-by-another-5-to-a-total-of-13

 

post-8073-0-69819200-1418448638.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då blir det till att lifta in till Nana i fortsättningen.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

från så nära gratis man kan komma,  till nästan gratis med andra ord..

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det hjälper till att få dom att sätta igång taxametern så är det ett förbilligande i snitt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det hjälper till att få dom att sätta igång taxametern så är det ett förbilligande i snitt!

 

Om man aldrig nyttjar Taxi utan meter så slipper man det problemet!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man aldrig nyttjar Taxi utan meter så slipper man det problemet!

Nja, det är väl inte vad man nyttjar utan vad man erbjuds, senaste trippen till BKK fick jag nobben av 2 taximeterbilar att köra på mätaren, den tredje va ärlig och slog på. resan kostade 300 THB på ett ung. de båda som nobbade krävde 5 resp 400!

Att nyttja alternativa taxibolag står naturligtvis fritt enligt eget val, precis som att välja taximeter!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...