Jump to content
IGNORERAD

TAT ska locka turister till Thailand genom undantagslagarna.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

 

Jag vet att dom blir glada av att läsa mina inlägg på forumet, efter att ha varit fackligt aktiv i 28-30 år så förväntade dom sig säkert att jag skulle fortsätta försvara demokrati, fria val, rättvisa och ett jämlikare samhälle, det är faktiskt ganska många av mina tidigare arbetskamrater med intresse av Thailand som läser det jag skriver. 

 

Dom har stor glädje av att jag hackar på kuppvännerna och forumets antidemokratiska grupp som sympatiserar överklass och elit i ett samhälle där 80-90% kan räknas som fattiga på olika sätt jämfört med oss Svenskar.

 

Mvh isan lover

 

Och vilka slutsatser drar dom när dom läser att alla (utom snickaren) kallar dig lögnare och bevisar det gång på gång i samma trådar som du skriver dina "fria fantasier" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • MaiChai

    20

  • Tamdai

    15

  • Surin P3

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

När skall det gå in i era skallar att man vann inga val på köpta röster.

Det är bara här på MPR man tror det, men att valobservatörer säger något annat det bryr ni ju inte om.

 

Enkel mattematik säger väl att ingen har så mycket pengar.

 

Men väljer man att inte tro på valobservatörerna säger, så är ju det inte mycket att göra åt.

 

Alt för att försvara sin gula tro är ju tillåtet här.

 

PS glöm nu inte att det råder diktatur i landet.

 

Men enligt er antidemokrater är ju det bättre, än demokrati.

Hej

 

Det är ju militärkupper och diktatur dom vill ha, det är därför dom hyllar militären och hatar fria och internationellt godkända val i Thailand.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Suthep och PDRC spenderade 20 miljoner baht om dagen i 6 månader för att få till kuppen.

 

Mvh isan lover

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

 

Upp till bevis !!!

 

Annars är du som vanligt en lögnare !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag tror ta mig fan att han som kallar sig för Isaan lover Är helt jävla dum i huvudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Suthep och PDRC spenderade 20 miljoner baht om dagen i 6 månader för att få till kuppen.

 

Mvh isan lover

Han kunde hållt på i nästan ett helt år till innan han kom upp i de summorna som Thakisn lade på röstköp i senaste valet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och vilka slutsatser drar dom när dom läser att alla (utom snickaren) kallar dig lögnare och bevisar det gång på gång i samma trådar som du skriver dina "fria fantasier" ?

Hej

 

Med "alla" förmodar jag att du avser det dryga tiotal vilsna kuppvännerna som forumet har berikats med, det är inget nytt för mina arbetskamrater eftersom det finns några högljudda högerextremister som motsätter sig fria val och ogillar majoritetsstyre, hyllar juntor och diktaturer, ser fattiga människor som farliga kommunister och som "pöbel" och Fackföreningar som ett problem på varenda arbetsplats i Sverige, men dom utgör ju oftast en väldigt liten otrevlig minoritet utan inflytande i ett demokratiskt samhälle.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

 

Upp till bevis !!!

 

Annars är du som vanligt en lögnare !

Hej

 

Börjar historieförfalskaren göra sig hörd igen nu när det har gått en tid, läser du aldrig ex.vis Bangkok Post eller dom trådar du är aktiv i ?

 

Det var DSI och polis som uppskattade dom dagliga kostnaderna för protesterna till 20 miljoner baht per dag, polis kartlade dessutom dom ekonomiska transaktionerna och hotade med att offentliggöra en lista med dom 30 största finansiärerna av PDRC och Sutheps demonstrationer, men allt detta har du naturligtvis förträngt ?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du hävdar många gånger "Jag har samma uppfattning som FN, HRW och Amnesty" och ibland också EU och USA. 

 

Jag har snarare uppfattningen att du du sympatiserar med Nordkorea men tror att du är smart och gömmer dig bakom demokratiska länder för att lura dig själv. 

 

Mig lurar du inte, en kommunist är en kommunist!

Hej

 

Du får ju ha vilken uppfattning du vill men själv tycker jag nog att militärjuntan i Thailand verkar hämta mycket inspiration av just Nord Korea när dom genomför sina s.k reformer.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Börjar historieförfalskaren göra sig hörd igen nu när det har gått en tid, läser du aldrig ex.vis Bangkok Post eller dom trådar du är aktiv i ?

 

Det var DSI och polis som uppskattade dom dagliga kostnaderna för protesterna till 20 miljoner baht per dag, polis kartlade dessutom dom ekonomiska transaktionerna och hotade med att offentliggöra en lista med dom 30 största finansiärerna av PDRC och Sutheps demonstrationer, men allt detta har du naturligtvis förträngt ?

 

Mvh isan lover

 

Jo men du förstår uppenbart inte det du läser eller har väldigt svårt att ta in information utifrån som vanligt

 

Det var INTE Suthep som stod för majoriteten av pengarna som du påstår

Det var INTE syftet med demonstrationerna att få till en kupp

 

Det är dina egna högst personliga lögner som INTE kan verifieras i artiklar och reportage som du och jag läst

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte minnet sviker så spenderade taxen 11 miljarder bath på ett val? Kan snickarn reda ut det?

 

Om man utgår från att alla fick 500 bath, hur många fick betalt med den summan? Klura på det du! 

 

En extra hemuppgift. Kan du skriva ut hur mycket 11 miljarder är? Hur många nollor blir det? 

För väl göra som alla andra källa på detta.

En är nio.

 

Så vad är då tio miljoner gånger 500 

Ändrades av carpenter
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag vet att dom blir glada av att läsa mina inlägg på forumet, efter att ha varit fackligt aktiv i 28-30 år så förväntade dom sig säkert att jag skulle fortsätta försvara demokrati, fria val, rättvisa och ett jämlikare samhälle, det är faktiskt ganska många av mina tidigare arbetskamrater med intresse av Thailand som läser det jag skriver. 

 

Dom har stor glädje av att jag hackar på kuppvännerna och forumets antidemokratiska grupp som sympatiserar överklass och elit i ett samhälle där 80-90% kan räknas som fattiga på olika sätt jämfört med oss Svenskar.

 

Mvh isan lover

 

Jag blir faktiskt också glad, så mycket att jag skrattar åt dina inlägg flera gånger i veckan.

Så länge jag gör det och tycker tvärt om, vet jag att jag i första hand tänker på landets och befolkningens bästa och har en mer demokratisk grundsyn än dej.

Men jag undrar hur det du skriver ska kunna ge rättvisa och ett jämlikare samhälle. Det du propagerar för är ett totalitärt styre där ingen ska ha insyn och att korruptionen ska få härja fritt. Hur får du ihop det? Bara för att du kallar någon "folkvald" betyder det inte att dom har frikort att bryta mot gällande lagar. Ja, förutom då i "din form" av demokrati.

 

Att man "har stor glädje" av det du skriver betyder inte att man automatiskt håller med dej. Men det verkar du vara lyckligt ovetande om. Fortsätt du att leva i din lilla låtsasbubbla. Så länge du inte kan visa ett exempel på att det du kallar demokrati finns någonstans i världen, är det du skriver bara förvirrade fantasier från en person som tycker att Nord Korea är drömsamhället.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag vet att dom blir glada av att läsa mina inlägg på forumet, efter att ha varit fackligt aktiv i 28-30 år så förväntade dom sig säkert att jag skulle fortsätta försvara demokrati, fria val, rättvisa och ett jämlikare samhälle, det är faktiskt ganska många av mina tidigare arbetskamrater med intresse av Thailand som läser det jag skriver. 

 

Dom har stor glädje av att jag hackar på kuppvännerna och forumets antidemokratiska grupp som sympatiserar överklass och elit i ett samhälle där 80-90% kan räknas som fattiga på olika sätt jämfört med oss Svenskar.

 

Mvh isan lover

 

Du kanske inte fungerar bland andra människor. Du kan tolka sociala signaler fel. Jag ska ge ett tips i all välmening.

Du måste lära dej skillnaden på när folk skrattar MED dej, dom kan egentligen skratta ÅT dej.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag är ju tillfälligt tillbaks på mitt gamla jobb för en period på konsultbasis och det är mycket frågor om militärjuntan, undantagstillståndet och den militära upprensningen på Phukets stränder.

 

Det är ju många här som har rest till ex.vis Phuket i tiotals år just för att tillbringa tid på stranden, dom är absolut inte positiva till dom bilder på öde stränder utan stolar, parasoll och försäljare som visas i media, ingen av dom har upplevt försäljarna på stranden som jobbiga och påstridiga utan mer som en hjälp till en trevlig och bekväm semester.

 

Undrar hur många resenärer med helsvenska par och familjer det är som resonerar likadant och känner en viss tveksamhet, ett par på jobbet ska i år prova Bali för första gången istället för Thailand och Phuket som dom har varit på dom sista 7-8 åren.

 

Mvh isan lover

Få se nu!

Var det någon innan juntan tog över som tyckte att det var fel någonstans på Phuket?

Var det så att folk öste beröm över utveklingen som var på Phuket och en del andra turisorter?

Jag har verkligen svårt att känn igen berömet du har över tiden som var på Phuket innan juntan tog över.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Få se nu!

Var det någon innan juntan tog över som tyckte att det var fel någonstans på Phuket?

Var det så att folk öste beröm över utveklingen som var på Phuket och en del andra turisorter?

Jag har verkligen svårt att känn igen berömet du har över tiden som var på Phuket innan juntan tog över.

Hej

 

Känner som sagt ingen som har klagat på att det fanns solstolar, parasoller och tillhandhållande av mat och dryck på stränderna innan kuppen, det som man klagade mest på när det gäller Phuket var nog dyra transporter och vattenskoter uthyrare.

 

Själv är jag relativt övertygad om att dom flesta charter turister förväntar sig just solstolar, parasoller och service på stranden på alla sol och badresor oavsett vilket land dom än väljer.

 

Ville man ha tomma stränder utan parasoll och stolar så fanns ju redan detta på många platser även i Thailand, jag är inte alls säker på att militärjuntans s.k upprensning på stränderna blir den succe dom räknade med.

 

Mvh isan lover 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Känner som sagt ingen som har klagat på att det fanns solstolar, parasoller och tillhandhållande av mat och dryck på stränderna innan kuppen, det som man klagade mest på n är det gäller Phuket var nog dyra transporter och vattenskoter uthyrare.

 

Själv är jag relativt övertygad om att dom flesta charter turister förväntar sig just solstolar, parasoller och service på stranden på alla sol och badresor oavsett vilket land dom än väljer.

 

Ville man ha tomma stränder utan parasoll och stolar så fanns ju redan detta på många platser även i Thailand, jag är inte alls säker på att militärjuntans s.k upprensning på stränderna blir den succe dom räknade med.

 

Mvh isan lover 

Vi känner verkligen olika typer av människor uppenbarligen.

De jag känner vill inte åka till ett "Mallorca-Thailand" Man vill klara sig utan kommersen som är påträngande.

Jag har flera vänner som istället för att resa till Thailand, istället väljer Kambodja och Filippinerna. Skälet är att Thailand har blivit alldeles för kommersialiserat.

 

Juntans avsikt med upprensningarna är inte att det för alltid ska vara tomt på stränderna. Man vill bryta den genomkorrupta verksamhet som genomsyrat all verksamhet på turistorterna.

 

Du har kanske själv läst i Thailändsk media om hur just i Phuket, de ledande ägnat sig åt kvalificerad korruption

Det torde vara uppenbart för de flesta att det är nödvändigt för Thailand att börja bearbeta denna svulst som ligger som ett täcke över så mycket näringsverksamhet. Detta är en början som borde hyllas. Äntligen gör någon något åt detta elände.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Känner som sagt ingen som har klagat på att det fanns solstolar, parasoller och tillhandhållande av mat och dryck på stränderna innan kuppen, det som man klagade mest på när det gäller Phuket var nog dyra transporter och vattenskoter uthyrare.

 

Själv är jag relativt övertygad om att dom flesta charter turister förväntar sig just solstolar, parasoller och service på stranden på alla sol och badresor oavsett vilket land dom än väljer.

 

Ville man ha tomma stränder utan parasoll och stolar så fanns ju redan detta på många platser även i Thailand, jag är inte alls säker på att militärjuntans s.k upprensning på stränderna blir den succe dom räknade med.

 

Mvh isan lover 

Då förstår man ju dom som får svälta på stranden nu att dom väljer andra resmål. Finns det bara tomma stränder åker man ju någon annanstans.

Har du sett de tomma stränderna själv?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle också vilja säga nåt om Phuket och det som hänt, men jag har aldrig varit där. :(

 

Äsch, det räcker med att du sett ett klipp på nyheterna i TV så vet du allt om Phuket.Ungefär som man vet allt om demonstrationerna i Bangkok genom att ha sett ett 45 sekunders klipp på den statskontrollerade nyhetskanalen-då vet du mer än alla de som var på plats.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi känner verkligen olika typer av människor uppenbarligen.

De jag känner vill inte åka till ett "Mallorca-Thailand" Man vill klara sig utan kommersen som är påträngande.

Jag har flera vänner som istället för att resa till Thailand, istället väljer Kambodja och Filippinerna. Skälet är att Thailand har blivit alldeles för kommersialiserat.

 

Juntans avsikt med upprensningarna är inte att det för alltid ska vara tomt på stränderna. Man vill bryta den genomkorrupta verksamhet som genomsyrat all verksamhet på turistorterna.

 

Du har kanske själv läst i Thailändsk media om hur just i Phuket, de ledande ägnat sig åt kvalificerad korruption

Det torde vara uppenbart för de flesta att det är nödvändigt för Thailand att börja bearbeta denna svulst som ligger som ett täcke över så mycket näringsverksamhet. Detta är en början som borde hyllas. Äntligen gör någon något åt detta elände.

 

Juntans avsikt...ja man får väl hoppas att den är så vällovlig som du tror.

Pratade med en bekant som bor i Phuket sen flera år, han konstaterade visserligen att det var tomt på stränderna (parasoll och stolar) att några strandnära byggnader riviits men att andra fått vara kvar (ountouchable trodde han). Taxi lika dyrt som förr, jet ski fortfarande kvar.

 

Allas vår hjälte har också han fått lämna in, och hans specialstyrka upplösts:

 

""The undercover policeman who busted open Phuket's taxi ''mafia'' and was about to begin investigating the holiday island's jet-ski extortion gangs has been suddenly transferred to a less demanding role in another province.  Major General Paween Pongsirin is the latest in a string of police officers and administrators whose desire to straighten out Phuket's problems appears to have led to them being prematurely ''promoted'' before being able to complete their tasks. 

 

http://phuketwan.com/tourism/phukets-top-crimebuster-cop-pulled-taxi-jet-ski-probes-phukets-mafia-21262/

 

 

"Snart är det allt som vanligt, det är bara pengar som ska byta fickor", suckar min vän.Låt oss hoppas att han har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men du förstår uppenbart inte det du läser eller har väldigt svårt att ta in information utifrån som vanligt

 

Det var INTE Suthep som stod för majoriteten av pengarna som du påstår

Det var INTE syftet med demonstrationerna att få till en kupp

 

Det är dina egna högst personliga lögner som INTE kan verifieras i artiklar och reportage som du och jag läst

 

Låta tvärsäker och skriva i versaler för att trumma in en egen åsikt som fakta är en intressant debatteknik. Jag tänker inte uttrycka mig lika tvärsäkert, men tycker att man med hyfsat normal slutledningsförmåga kan se sambandet mellan demonstration och kupp, och planeringen bakom.
 
Att demonstrationerna ytterst kunde leda till en kupp var nog något demontrationsledarna var medvetna om när de började. Spekulationerna om kupp började tidigt. Flera av dagens kuppledare, nu ministrar i regeringen var också tidigt utpekade som de som stöttade PDRC i kulisserna. 
 
Suthep, ja han har ju hävdat att han och Prayuth planerat kuppen sen 2010….
 
Syftet var att få bort Yingluck-regeringen och Thaksin till varje pris. Och det var till slut en militärkupp som krävdes för det, när den juridiska som kom först inte riktigt räckte hela och vägen.  Inte känns det som att det skulle behöva vara särskilt kontroversiellt heller att hävda dessa samband, och att kuppen fanns med i beräkningen från början som den sista åtgärden om nödvändigt. Utom på MPR förstås.
 
Spenderade pengar? Enligt Suthep själv, 1,4 miljarder THB på 6 månader. Inte ur egen ficka utan mestadels donationer.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle också vilja säga nåt om Phuket och det som hänt, men jag har aldrig varit där. :(

Men vadå ? Dom verkligt ( enligt sig själva ) experterna på Pattaya har ju aldrig satt sin fot i området så kom loss . ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vadå ? Dom verkligt ( enligt sig själva ) experterna på Pattaya har ju aldrig satt sin fot i området så kom loss . :wink:

 

Fritz..

 

Får väl läsa nån artikel om Phuket, då.

Google eller Wikipedia måste duga. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då förstår man ju dom som får svälta på stranden nu att dom väljer andra resmål. Finns det bara tomma stränder åker man ju någon annanstans.

Har du sett de tomma stränderna själv?

Hej

 

Ja dom har det ju länkats till här på forumet. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag vet att dom blir glada av att läsa mina inlägg på forumet, efter att ha varit fackligt aktiv i 28-30 år så förväntade dom sig säkert att jag skulle fortsätta försvara demokrati, fria val, rättvisa och ett jämlikare samhälle, det är faktiskt ganska många av mina tidigare arbetskamrater med intresse av Thailand som läser det jag skriver. 

 

Dom har stor glädje av att jag hackar på kuppvännerna och forumets antidemokratiska grupp som sympatiserar överklass och elit i ett samhälle där 80-90% kan räknas som fattiga på olika sätt jämfört med oss Svenskar.

 

Mvh isan lover

 

Vi här på forumet är givetvis oerhört tacksamma att du i all din blygsamhet informerar oss om din hjältestatus därhemma. Det kan ju trots allt vara någon här som inte riktigt har insett vilket personligt mod, civilkurage och intigritet som en Riktig Hjälte måste besitta för att skriva dessa inlägg här på MPR i dessa tider av styrande militärjunta. Speciellt som du dessutom är omgiven av en blodtörstig mobb av demokratihatare och kuppvänner. 
Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 30 Oct 2014 - 00:41, said:Isan Lover, on 30 Oct 2014 - 00:41, said:

Hej

 

Börjar historieförfalskaren göra sig hörd igen nu när det har gått en tid, läser du aldrig ex.vis Bangkok Post eller dom trådar du är aktiv i ?

 

Det var DSI och polis som uppskattade dom dagliga kostnaderna för protesterna till 20 miljoner baht per dag, polis kartlade dessutom dom ekonomiska transaktionerna och hotade med att offentliggöra en lista med dom 30 största finansiärerna av PDRC och Sutheps demonstrationer, men allt detta har du naturligtvis förträngt ?

 

Mvh isan lover

 

Har dom uppdaterat listan och tagit bort personer som de facto var avlidna vid tidpunkten för donationerna? Det var nog många som skrattade åt den listan :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...