Jump to content
IGNORERAD

Mer populistisk politik ifrån Juntan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Du måste översätta den till svenska.

Finns de som inte förstår engelska. smile.png

Lite kul att du fick karma av IL här,han som visat sig fatta engelska så bra nono.gif

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 258
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    44

  • Tamdai

    21

  • MaiChai

    14

  • turisten

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du måste översätta den till svenska.

Finns de som inte förstår engelska. smile.png

Jag tror ändå inte att den som inlägget är riktat till, förstår vad Voranai Vanijaka menar med sin kommentar.

 

 

Pheu Thai regeringen har ett mål. Ett som inte motiveras av demokrati, utan snarare ett maktövertagande i skepnad av demokrati

Det kan bara lura dom godtrogna.

Målet är en utbyggnaden av den familjestyrda politiken.

Tyvärr, dom godtrogna finns i överflöd. Det är dom som felaktigt tror Pheu Thai är synonymt med demokrati,

och all kritik mot det  betyder att du är en fascist, elitistisk kupp anhängare som hatar demokrati.

 

 

Undrar om inte  VV läst på MPR för det här är en klockren analys av en viss medllem good.gif

 

Är det någon som vet vad  Voranai Vanijaka gör nu?

Fick han sparken för att han var kritisk till Shinawatraklanen?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul att du fick karma av IL här,han som visat sig fatta engelska så bra nono.gif

Ironi kan vara svårt att förstå, speciellt om man helt saknar humor! crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror ändå inte att den som inlägget är riktat till, förstår vad Voranai Vanijaka menar med sin kommentar.

Pheu Thai regeringen har ett mål. Ett som inte motiveras av demokrati, utan snarare ett maktövertagande i skepnad av demokrati

Det kan bara lura dom godtrogna.

Målet är en utbyggnaden av den familjestyrda politiken.

Tyvärr, dom godtrogna finns i överflöd. Det är dom som felaktigt tror Pheu Thai är synonymt med demokrati,

och all kritik mot det betyder att du är en fascist, elitistisk kupp anhängare som hatar demokrati.

Undrar om inte VV läst på MPR för det här är en klockren analys av en viss medllem good.gif

Är det någon som vet vad Voranai Vanijaka gör nu?

Fick han sparken för att han var kritisk till Shinawatraklanen?

Voranai var bkk post bäste krönikör. Han är chefredaktör på GQ Magazine såvitt jag vet.

Fick knappast sparken av Thaksin. Vad var meningen med den frågan om man får undra? Att skapa ännu en mpr-skröna om Thaksin, eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste översätta den till svenska.

Finns de som inte förstår engelska. smile.png

Om 33:an vill hänga med i de politiska trådarna så får han väl lära sig lite utrikiska! wink.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Om 33:an vill hänga med i de politiska trådarna så får han väl lära sig lite utrikiska! wink.png

Än så länge räcker det bra med inrikiska
Link to comment
Dela på andra sajter

Voranai var bkk post bäste krönikör. Han är chefredaktör på GQ Magazine såvitt jag vet.

Fick knappast sparken av Thaksin. Vad var meningen med den frågan om man får undra? Att skapa ännu en mpr-skröna om Thaksin, eller vad?

 

Det roliga/tråkiga med detta inlägget är att det är glömt av vissa andra om en tid och sedan börjar nya trådar att dyka upp i samma andemening!!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Voranai var bkk post bäste krönikör. Han är chefredaktör på GQ Magazine såvitt jag vet.

Fick knappast sparken av Thaksin. Vad var meningen med den frågan om man får undra? Att skapa ännu en mpr-skröna om Thaksin, eller vad?

Hej

 

Vorani var min egen favorit på Bangkok Post som jag ofta länkade till och jag är övertygad om att han inte stöder vare sig juntan eller diktaturen.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror ändå inte att den som inlägget är riktat till, förstår vad Voranai Vanijaka menar med sin kommentar.

 

 

Pheu Thai regeringen har ett mål. Ett som inte motiveras av demokrati, utan snarare ett maktövertagande i skepnad av demokrati

Det kan bara lura dom godtrogna.

Målet är en utbyggnaden av den familjestyrda politiken.

Tyvärr, dom godtrogna finns i överflöd. Det är dom som felaktigt tror Pheu Thai är synonymt med demokrati,

och all kritik mot det  betyder att du är en fascist, elitistisk kupp anhängare som hatar demokrati.

 

 

Undrar om inte  VV läst på MPR för det här är en klockren analys av en viss medllem good.gif

 

Är det någon som vet vad  Voranai Vanijaka gör nu?

Fick han sparken för att han var kritisk till Shinawatraklanen?

 

Voranai är redaktör för GQ magazine nu. Han svingade vilt mot allt och alla under sin tid vid Bangkok Post och han gick väl inte alltid hem i de politiska kretsarna-oavsett sida.

 

Lönen för honom är bättre nu och han slipper titta sig över axeln när han går ut någonstans...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vorani var min egen favorit på Bangkok Post som jag ofta länkade till och jag är övertygad om att han inte stöder vare sig juntan eller diktaturen.

 

Mvh isan lover

Du "glömde"citera honom när han kritiserade Thaksin  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Du "glömde"citera honom när han kritiserade Thaksin  :crazy:

Inte glömde, bara hoppade över artiklarna

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Juntan jobbar hårt för att rensa ut korruptionen

 

Nu har en rad höga poliser åkt dit !

 

'Billions' at CIB chief's home
 
The Nation
November 24, 2014 8:12 am
Police have found billions of baht worth of assets at the home of Central Investigation Bureau commander Lt-General Pongpat Chayaphan, who has been suspended from service after being charged with several crimes, including lese majeste, a police source said late yesterday.

Yesterday's search reportedly turned up cash in both Thai and US banknotes amounting to billions of baht, as well as gold bars, rare Buddha images and numerous amulets along with a large number of land title deeds.

Pongpat and six other policemen were being detained at seven metropolitan police stations as of last night, after they were all taken to Bangkok-based military barracks at around 1am yesterday for questioning.

 

http://www.nationmultimedia.com/national/Billions-at-CIB-chiefs-home-30248416.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Juntan jobbar hårt för att rensa ut korruptionen

 

Nu har en rad höga poliser åkt dit !

 

'Billions' at CIB chief's home
 
The Nation

November 24, 2014 8:12 am

Police have found billions of baht worth of assets at the home of Central Investigation Bureau commander Lt-General Pongpat Chayaphan, who has been suspended from service after being charged with several crimes, including lese majeste, a police source said late yesterday.

Yesterday's search reportedly turned up cash in both Thai and US banknotes amounting to billions of baht, as well as gold bars, rare Buddha images and numerous amulets along with a large number of land title deeds.

Pongpat and six other policemen were being detained at seven metropolitan police stations as of last night, after they were all taken to Bangkok-based military barracks at around 1am yesterday for questioning.

 

http://www.nationmultimedia.com/national/Billions-at-CIB-chiefs-home-30248416.html

 

Det är ju för jävligt att deras hårt ihopsparade tillgångar konfiskeras och att de kommer att behöva redovisa hur de kommit över dessa-sådant hade minsann aldrig hänt under en folkvald regering!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju för jävligt att deras hårt ihopsparade tillgångar konfiskeras och att de kommer att behöva redovisa hur de kommit över dessa-sådant hade minsann aldrig hänt under en folkvald regering!

 

En av dom blev så "ledsen" att han hoppade ut från en hög byggnad för att slippa sitta i fängelse

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Juntan jobbar hårt för att rensa ut korruptionen

 

Nu har en rad höga poliser åkt dit !

 

'Billions' at CIB chief's home
 
The Nation

November 24, 2014 8:12 am

Police have found billions of baht worth of assets at the home of Central Investigation Bureau commander Lt-General Pongpat Chayaphan, who has been suspended from service after being charged with several crimes, including lese majeste, a police source said late yesterday.

Yesterday's search reportedly turned up cash in both Thai and US banknotes amounting to billions of baht, as well as gold bars, rare Buddha images and numerous amulets along with a large number of land title deeds.

Pongpat and six other policemen were being detained at seven metropolitan police stations as of last night, after they were all taken to Bangkok-based military barracks at around 1am yesterday for questioning.

 

http://www.nationmultimedia.com/national/Billions-at-CIB-chiefs-home-30248416.html

 

Ja det är väl vad många tror, men det handlar nog mest om att rensa ut folk med fel politisk färg (Thaksingänget) och då är det ju inte fel att plocka lite populistiska poäng på kuppen (korruptionsstämpeln).

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Det bedrevs vad jag vet ingen liknande kampanj mot dessa länders gästarbetare, kanske behandlades Kambodjanska arbetare annorlunda p.g.a militären och dom gulas långa konflikt med Kambodja angående templet i gränsområdet och deras inställning till deras PM ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du är i alla fall en kul kille!

"...dom gulas långa konflikt med Kambodja..." Du visar igen på endera en förvånande okunnighet eller fanatism.

 

Konflikten med templet är inte alls relaterad till politiska partier. Det är en hjärtefråga för Thailändarna.

 

Men man kanske inte ska begära för mycket av dig, inte heller i denna fråga.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja det är väl vad många tror, men det handlar nog mest om att rensa ut folk med fel politisk färg (Thaksingänget) och då är det ju inte fel att plocka lite populistiska poäng på kuppen (korruptionsstämpeln).

Det är säkert någon som planterat dessa "billions of THB" (Thousands of billions of THB enligt Thailändsk media) hos den inte ont anande polischefen.är det vad du tror?

Alternativet kan ju vara så illa att denne man ÄR en skurk som tagit mutor under många år.

Själv tycker jag att det är hur bra som helst att man för en gångs skull rensar upp även högt upp i leden. Känns inte det skönt?

 

Dessutom: t.o.m jag skulle överväga att stödja de röda om jag fick "Thousands of billions of THB)

Det är sannerligen dags att driva ut det beteende som de röda så friskt har odlat!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert någon som planterat dessa "billions of THB" (Thousands of billions of THB enligt Thailändsk media) hos den inte ont anande polischefen.är det vad du tror?

Alternativet kan ju vara så illa att denne man ÄR en skurk som tagit mutor under många år.

Själv tycker jag att det är hur bra som helst att man för en gångs skull rensar upp även högt upp i leden. Känns inte det skönt?

 

Dessutom: t.o.m jag skulle överväga att stödja de röda om jag fick "Thousands of billions of THB)

Det är sannerligen dags att driva ut det beteende som de röda så friskt har odlat!

 

Nä jag tror inte att pengarna är planterade, utan detta är säkert gubbar som har roffat åt sej korruptionspengar - hela gänget har pysslat med detta, men jag menar bara att nerslagen prioriteras efter färg (upprensning) och är inte så övertygad att målet är en total utrensning av korrupta snutar.

Jag hoppas dock att jag tänker fel.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nä jag tror inte att pengarna är planterade, utan detta är säkert gubbar som har roffat åt sej korruptionspengar - hela gänget har pysslat med detta, men jag menar bara att nerslagen prioriteras efter färg (upprensning) och är inte så övertygad att målet är en total utrensning av korrupta snutar.

Jag hoppas dock att jag tänker fel.

Jag håller med dig om att det sannolikt inte är militärer som först utreds. Det skulle verkligen också behövas. Jag är dock inte övertygad om att det är den politiska färgen som främst avgör om någon utsätts för extra kontroll utan positionen. Sedan har jag ingen större förhoppning om att militären utsätts för kontroll då de är dessa som leder arbetet med korruption.

Om man måste välja så är nog polisen det som borde prioriteras (inte att förringa utredning av militärer och politiker!)

Om man inte har någorlunda ordning på polisen så finns det en ständig risk att militären tar över p.g.a polisens bristande vilja att jobba med ärenden (massageställen, spelhålor mm. mm). Denna brist på insats från polisen ger allmänheten en stark misstro till dessa. Då rubbas hela fundamentet för rättssamhället och därmed demokratin.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag tror inte att pengarna är planterade, utan detta är säkert gubbar som har roffat åt sej korruptionspengar - hela gänget har pysslat med detta, men jag menar bara att nerslagen prioriteras efter färg (upprensning) och är inte så övertygad att målet är en total utrensning av korrupta snutar.

Jag hoppas dock att jag tänker fel.

 

Känner du till dessa polischefer och vilken "färg" dom har eftersom du säger så ?

 

Eller vad baserar du teorin och partitrogenhet från ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag tror inte att pengarna är planterade, utan detta är säkert gubbar som har roffat åt sej korruptionspengar - hela gänget har pysslat med detta, men jag menar bara att nerslagen prioriteras efter färg (upprensning) och är inte så övertygad att målet är en total utrensning av korrupta snutar.

Jag hoppas dock att jag tänker fel.

Enligt 7 nyheterna så handlar det om illegala spelhålor som ägs av polischeferna.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner du till dessa polischefer och vilken "färg" dom har eftersom du säger så ?

 

Eller vad baserar du teorin och partitrogenhet från ?

 

Jag såg de här uppgifterna på nätet, kommer inte ihåg var.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg de här uppgifterna på nätet, kommer inte ihåg var.

Känns lite som ett IL-resonemang

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...