Jump to content
IGNORERAD

Förslag att märka turister med armband


nbg

Recommended Posts

Problemet är när alla turister kör med oregistrerade kontantkort så att veta var en mobil är ger inte mycket om man inte vet vems mobilen är

 

Då måste man även analysera trafiken från den, läsa e-mail, facebookuppdateringar etc etc

Då blir väl nästa steg att Faranger och andra jobbiga icke-Thai bara får köpa och använda sig av

speciellt framtagna SIM-kort som bara överlämnas till kunden om personen registrerar sig med

alla tänkbara uppgifter om utbildning, jobb, inkomst, adresser, ras, kön etc.

Så fort man lämnar landet så skall SIM-kortet återlämnas till SIM-kortsofficern vid den speciella SIM-kortsdisken vid gränskontrollen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    4

  • Khun Ken

    4

  • Nack Laeng

    3

  • Fredrik IX

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det inte bara så enkelt att Thailand är ett av världens mest främlingsfientliga länder.

 

Visum är en labyrint av krångel, även om man har barn och är gift samt har bott i Thailand i många år.

Att bli Thailändsk medborgare är i det närmaste omöjligt, såvida man inte är miljardär.

Köpa mark, ja det är förbjudet.

Att arbeta i landet är egentligen nästan omöjligt(om man skall följa lagen, vilket man ju kan köpa sig ifrån)

En utlänning som varit med om en trafikolycka vet att man i det närmaste alltid blir ansedd som vållande.

 

Ja listan kan göras lång, så ett armband för att ha koll på oss är väl i linje med hur Thailand tänker.

 

Förra veckan skyllde herr storgeneralen ett mord på två turister på att många tursiter går runt i bikini och då får skylla sig själva.

Även om han sedan backade så visar ju detta hur tänket i Thailand från många är.

 

Tråkigt, men sant!

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Baa, on 01 Oct 2014 - 08:45, said:

Tanka innan du talar ar uppenbarligen ett icke bekant begrepp i Thailand, oberoende vilken samhallsniva man tillhor!

 

 

 

Tycker nog det är tvärt om. Att döma av många fyndigheter de hittar på, så verkar det som om de har tankat en hel del.    :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir väl nästa steg att Faranger och andra jobbiga icke-Thai bara får köpa och använda sig av

speciellt framtagna SIM-kort som bara överlämnas till kunden om personen registrerar sig med

alla tänkbara uppgifter om utbildning, jobb, inkomst, adresser, ras, kön etc.

Så fort man lämnar landet så skall SIM-kortet återlämnas till SIM-kortsofficern vid den speciella SIM-kortsdisken vid gränskontrollen.

Var det inte tänkt så när man förlängde T-nr för några år sedan

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir väl nästa steg att Faranger och andra jobbiga icke-Thai bara får köpa och använda sig av

speciellt framtagna SIM-kort som bara överlämnas till kunden om personen registrerar sig med

alla tänkbara uppgifter om utbildning, jobb, inkomst, adresser, ras, kön etc.

Så fort man lämnar landet så skall SIM-kortet återlämnas till SIM-kortsofficern vid den speciella SIM-kortsdisken vid gränskontrollen.

Nja, i tex Tyskland kan du inte ens köpa ett sim-kort som turist. Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, i tex Tyskland kan du inte ens köpa ett sim-kort som turist.

Jovisst kan du köpa simkort i Tyskland.

Har köpt flertalet Lebara simkort där eftersom dom var billigast att ringa till Thailand med.

Introducerades i början pa 2010. Kan köpas i dom mesta kiosker där. Min son köpte Vodafone simkort 2004.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst kan du köpa simkort i Tyskland.

Har köpt flertalet Lebara simkort där eftersom dom var billigast att ringa till Thailand med.

Introducerades i början pa 2010. Kan köpas i dom mesta kiosker där. Min son köpte Vodafone simkort 2004.

 

Mvh. SWED THAI

 

Då har handlaren varit olaglig.

 

Jag försökte på ett flertal ställen och olika städer nu i våras.

Nu mera måste man ha en fast adress för att få köpa sim-kort i Tyskland, turister har ju normalt sett inte fast adress.

 

Jag trodde först inte att det var sant, men lite googlande och frågande bekräftade det. (Rostock, Wismar och Kiel)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har handlaren varit olaglig.

 

Jag försökte på ett flertal ställen och olika städer nu i våras.

Nu mera måste man ha en fast adress för att få köpa sim-kort i Tyskland, turister har ju normalt sett inte fast adress.

 

Jag trodde först inte att det var sant, men lite googlande och frågande bekräftade det. (Rostock, Wismar och Kiel)

Prova Lebara nästa gang du aker till Tyskland. Där gör du en registrering när du aktiverar kortet.

Vodafone begär normat pass eller godkänd idhandling inom Eu. Svenskt körkort gäller inte som id.

Allt har egentligen med all kriminalitet att göra. E-plus vet jag inte hur dom gör.

O2 var det ocksa inga problem att skaffa fast abonnemang hos.

Manga svenskar som jag känner skaffar Tyskt kort när dom vet att dom har aterkommande jobb i Tyskland.

Blir i slutändan dyrt att ringa med Svenskt kort över längre tid.

Lebara har funnits i Norge manga ar. Min kollega som jobbat i Norge pratade om Lebara 2009 till mig.

Pa varen 2010 sa han att dom börjat säljas i Hannover. 2 manader senare dök dom upp i Berlin.

Lebara kan även köpas i Sverige, men bara över internet.

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Prova Lebara nästa gang du aker till Tyskland. Där gör du en registrering när du aktiverar kortet.

Vodafone begär normat pass eller godkänd idhandling inom Eu. Svenskt körkort gäller inte som id.

Allt har egentligen med all kriminalitet att göra. E-plus vet jag inte hur dom gör.

O2 var det ocksa inga problem att skaffa fast abonnemang hos.

Manga svenskar som jag känner skaffar Tyskt kort när dom vet att dom har aterkommande jobb i Tyskland.

Blir i slutändan dyrt att ringa med Svenskt kort över längre tid.

Lebara har funnits i Norge manga ar. Min kollega som jobbat i Norge pratade om Lebara 2009 till mig.

Pa varen 2010 sa han att dom börjat säljas i Hannover. 2 manader senare dök dom upp i Berlin.

Lebara kan även köpas i Sverige, men bara över internet.

 

Mvh. SWED THAI

 

Har försökt med bla Lebara, men som sagt så krävs fast adress i Tyskland för att skaffa "prepaid"simcard sa de till mig.

 

Trodde först att det inte var så, men efter lite googlande och frågande så visade det sig att det verkar vara så.

 

Kan ju vara så att det är nya regler sen 2009/10 eller bara jag som haft otur, men har försökt på 8-10 olika ställen?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt med bla Lebara, men som sagt så krävs fast adress i Tyskland för att skaffa "prepaid"simcard.

 

Trodde först att det inte var så, men efter lite googlande och frågande så visade det sig att det är så.

 

Kan ju vara så att det är nya regler sen 2009/10?

Jag köpte mitt sista Lebara 2012.

Säg sa här att jag bor ihop med en Tyska och är anmäld pa hennes adress men

star inte med i nagot hyreskontrakt. Men som sagt sa kan allt ändras snabbt i Tyskland.

T ex. vinterdäckslagen som trädde i kraft ett par veckor efter beslut. Stora problem för manga att fa

tag pa vinterdäck bara för att däcktillverkarna ställt om till sommarproduktion.

Ska kolla om det inte räcker med pass nästa gang jag kommer till Tyskland

för jag behöver ett sim-kort när jag uppehaller mig där under längre tid för kortet jag har nu har nog gatt ut i tid.

Ett Eu-pass maste ju vara säkrare än ett papper fran Wohnmeldeamt:

 

Har för mig att det kom en ny lag om bankkonto fran Eu i varas att som icke boende i landet sa kan dom inte

neka ett bankkonto vid fast adress i annat Eu-land. Detta tillkom tack vare att Tyskland har sa manga Obdachlose

innvanare som hade problem när affärer bara godtog kortbetalning

 

PS. Har arbetat i Tyskland 23 ar utan att ha problem med sim-kort och den mesta tiden har jag

inte haft wohnsitz i Tyskland.

 

 

Mvh.SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man tar sig för pannan!

Detta kommer att ytterligare minska turismen.

Hej

 

Det var väl det första du inte har gillat av allt konstigt juntan har genomfört efter kuppen.

 

Tycker också att detta verkar vara idi*tiskt men det tyckte jag i.o.f.s även när boken "1984" förbjöds liksom ett Dataspel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det var väl det första du inte har gillat av allt konstigt juntan har genomfört efter kuppen.

 

Tycker också att detta verkar vara idi*tiskt men det tyckte jag i.o.f.s även när boken "1984" förbjöds liksom ett Dataspel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Kul att du börjar inse att ingen på forumet gillar en kupp, men tragiskt för dig antar jag, eftersom alla som inte tycker som dig(extremister),enligt dig är gula.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har ju glitterchefen, forlat, han har ju gra kostym numer, chefen i alla fall, forsakrat att det inte ar aktuellt med dessa turistgavor utan att det glappade pa en minister.

Det va val forsta gangen man tog tillbaka nagot istallet for pa sedvanligt Thailandskt maner lata det rinna ut i sanden men det blev kanske lite for mycket med armband som gradde pa moset nu nar det ar meningen turisterna skall utsattas for solen utan mojlighet till skugga och vila nar man kommer till "paradiset" for lite strandliv.

Kan man hoppas dom kommer med en losning pa detta ocksa innan horderna av charterturister valler in och star som levande fragetecken over var dom ska sla ner sin arselen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det var väl det första du inte har gillat av allt konstigt juntan har genomfört efter kuppen.

 

Tycker också att detta verkar vara idi*tiskt men det tyckte jag i.o.f.s även när boken "1984" förbjöds liksom ett Dataspel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Är det juntan som kom med förslaget, eller är det din fantasi som bär iväg med dig? Safe landing!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det juntan som kom med förslaget, eller är det din fantasi som bär iväg med dig? Safe landing!

Hej

 

Om man ska tro på dom artiklar som publiceras i ämnet så är förslaget absolut ett verk av Juntan och deras Turist Minister, har du någon annan information som pressen och vi andra inte har tillgång till ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir väl nästa steg att Faranger och andra jobbiga icke-Thai bara får köpa och använda sig av

speciellt framtagna SIM-kort som bara överlämnas till kunden om personen registrerar sig med

alla tänkbara uppgifter om utbildning, jobb, inkomst, adresser, ras, kön etc.

Så fort man lämnar landet så skall SIM-kortet återlämnas till SIM-kortsofficern vid den speciella SIM-kortsdisken vid gränskontrollen.

Tycker dina idéer verkar onödigt krångliga. Varför bara inte en chipspruta i nacken med inbyggt sim. Då blir det full kontroll på alla faranger  :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om man ska tro på dom artiklar som publiceras i ämnet så är förslaget absolut ett verk av Juntan och deras Turist Minister, har du någon annan information som pressen och vi andra inte har tillgång till ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Vilka artiklar. Lär dig länka!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka artiklar. Lär dig länka!!!

Det behovs inga lankar om man last tradstarten, dar star det klart o tydligt.  

 

 

"Lar dig lasa"! :patsak:

 

Tourism and Sports Minister Kobkarn Wattanavrangkul said she had approached hotels over the idea of handing out wristbands to help identify tourists that get lost or into trouble.

 

Fast det kanske bara va pa kul! :fool: 

Read more: http://www.therakyatpost.com/world/2014/09/30/Thailand-mulls-id-wristbands-curfews-tourists/#ixzz3FB6fMUKc

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behovs inga lankar om man last tradstarten, dar star det klart o tydligt.  

 

 

"Lar dig lasa"! :patsak:

 

Tourism and Sports Minister Kobkarn Wattanavrangkul said she had approached hotels over the idea of handing out wristbands to help identify tourists that get lost or into trouble.

 

Fast det kanske bara va pa kul! :fool: 

Read more: http://www.therakyatpost.com/world/2014/09/30/Thailand-mulls-id-wristbands-curfews-tourists/#ixzz3FB6fMUKc

Var stod det att det är juntans förslag????

Link to comment
Dela på andra sajter

Var stod det att det är juntans förslag? :huh:

Ar inte Juntan detsamma som regeringen numer, dar ingar val en minister vilket ju ar fallet i detta forslag?

Nu har som sagt herr f.g. glitterchefen, numer kungligt utsedd PM atertagit detta fortraffliga forslag och lagt det i samma sophink som regeringen YS lagt sina batar i, sa det ar val en storm i ett vattenglas !.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dina idéer verkar onödigt krångliga. Varför bara inte en chipspruta i nacken med inbyggt sim. Då blir det full kontroll på alla faranger  :nyam:

Med ditt förslag så blir det nog lite svårare för Thailand att kunna sälja Chippet om och om igen i en fiffig loop.

Med mitt förslag så betalar du en avgift när du hämtar ut det, och när du vid gränsen lämnar tillbaka det så får du betala en "storage fee".

Chippet programmeras sedan om samt överlämnas till nästa farang som vill ha ett Thai-sim.

Naturligtvis finns det även ett flertal "hidden admin fees" och reklammeddelande knutet till användandet av utlänningschippet ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...