Jump to content
IGNORERAD

Kommer militärjuntan att starta ett eget parti?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

P.g.a den här meningen ifrån leifen "Militären skall absolut inte starta politiska partier anser jag" .

Mina egna åsikter överlåter jag till leifen att kommentera.

Med vänlig hälsning isan lover

Finns väl ingen här som tycker militären skall bilda ett parti så vad är problemet ?

Det som skiljer dig från de flesta är att du inte ens tycker att före detta militärer skall få bli politiker

Gäller detta även före detta poliser ?

Om inte, varför då ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    13

  • Tamdai

    11

  • Tallviking

    10

  • Soengsang

    9

Mest aktiva i denna tråd

Militären skall absolut inte starta politiska partier anser jag.

 

Däremot militärer som slutar och gör en civil karriär skall naturligtvis också kunna bli politiker.

 

Likväl som ex. polischefer ska kunna bli politiker.

 

Men att starta ett privatägt parti anser jag är emot demokratin

Och vad  är ett privatägt parti Republikanerna i Us? SD Sverige Att militäre får starta partier i en demokrati är ej FEL Thailand är EJ en demokrati så där bör det vara förbjudet

Mvh Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad  är ett privatägt parti Republikanerna i Us? SD Sverige Att militäre får starta partier i en demokrati är ej FEL Thailand är EJ en demokrati så där bör det vara förbjudet

Mvh Offe

 

De flesta partier i Thailand är privatägda och tillhör olika släkter/klaner TRT/PPP/PTP tillhör Shinawatraklanen, Chart Thai Pattenas tillhör klanen Silapa-archa, Chart Pattana Party tillhör klanen Liptapanlop, Bhum Jai Thai tillhör klanen Chidchob, Phalang Chon tillhör klanen Khunplome, Pracharaj Perty tillhör klanen under Sanoh Thienthong, osv, osv.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

För första gången på väldigt länge är vi överens om något.

 

Militären har ju ett stort politiskt inflytande och makt i landet redan utan ett parti.

 

Just nu innehar dom både den politiska, juridiska, ekonomiska och militära makten och skulle dom dessutom tillåtas bilda ett parti så talar väl mycket för att militären kan behålla samma inflytande och makt även efter det att juntan avgår och det är väl förmodligen hela tanken med detta upplägg.

 

Startar militären ett parti och tillsätter generaler på alla viktiga politiska och civila myndighets poster samtidigt som deras kollegor har kontroll över dom militära styrkorna så har väl i princip landet fått en permanent diktatur och junta?

 

Och hur skulle något civilt demokratiskt parti kunna utmana dessa krafter?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Bra att du håller med att privatägda partier inte är så demokratiska också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det har förmodligen aldrig någonsin hållits ett val i Thailand utan ett begränsat "röstköp" men både inhemska och utländska bedömare har inte ansett att detta har påverkat valutgången p.g.a den ringa omfattningen och det faktum att samtliga större partier använder sig av detta, därför har valen ändå godkänts Internationellt..

 

Jag förmodar att du avsåg röstköp med korruption?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Såldes stödjer du ett korrupt system!

Bra att veta att den saken är utredd nu.

 

Ps. ringa omfattningen, hahahahahahah

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

samtliga större partier använder sig av detta, därför har valen ändå godkänts Internationellt..  
 

???????.Så du menar att "köpta val" är OK internationellt,tillåt mig tvivla.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

 

:huh:? :huh:.Så du menar att "köpta val" är OK internationellt,tillåt mig tvivla.

 

 

Hm, hur fick du mitt namn i den texten, minimjölk över tangentbordet :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, hur fick du mitt namn i den texten, minimjölk över tangentbordet :)

 

Det är en liten, liten bugg som uppenbarar sig när man citerar en del av ett citat (funktionen; markera en del av en text) i ett inlägg skriven av annan medlem än skribenten för själva citatet.

Måne borde naturligtvis använt funktionen i ursprungliga inlägget och inte markerat citatet i ditt inlägg.

 

Men det är inget jag kan göra något åt, sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en liten, liten bugg som uppenbarar sig när man citerar en del av ett citat (funktionen; markera en del av en text) i ett inlägg skriven av annan medlem än skribenten för själva citatet.

Måne borde naturligtvis använt funktionen i ursprungliga inlägget och inte markerat citatet i ditt inlägg.

 

Men det är inget jag kan göra något åt, sorry.

Nu gör Måne det som är enklast och då blev det så  :give_heart:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, hur fick du mitt namn i den texten, minimjölk över tangentbordet :)

Nu är ni tröga så det förslår,Måne har gått över till lättmjölk  :im_happy: börjar bli stor nu  :_russian: Och vis av skadan så konsumeras inget vid databordet  :fan:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du menar att när PPP vann först så var valet internationellt godkänt?

Men sen efter att det uppdagats att PPP fuskat sig in. Så var det demokraterna som var bovarna?

Även fast dom kom in på röster i ett fritt val.

Problemet med din retorik är att det går minsann bra att fuska så länge man tillhör "rätt" sida.

Alla som röstade på demokraterna 2008?

Deras röster är inte värda något anser du?

Anser du att röstköp inte skall rendera något straff?

Hej

 

Jag ser precis som dom Internationella organisationer som övervakar dom val som hålls i olika länder inga större problem med dom val som godkänns, dom stora problemen finns naturligtvis till största delen i dom länder där valen inte godkänns Internationellt eller där medborgarna inte får rösta alls. 

 

Den diskussion som förs på detta forum där man ifrågasätter dom rödas alla valsegrar är märklig eftersom ett par av dessa valsegrar är dom största i Thailändsk demokratisk historia och det finns ju inte ens en sån här diskussion i Thailand, inte ens Demokraterna anser väl att dom har förlorat valen genom valfusk, Apishit har ju accepterat folkets val och öppet erkänt sig besegrad.

 

Sen är det ju så att EC har erkänt att även Demokraterna skulle ha upplösts och förbjudits vid åtminstone två tillfällen på 2000 talet men i ett av fallen begick EC ett tekniskt misstag så att åtalet ogiltigförklarades trots att hållbara bevis fanns och presenterades i media, vid ett annat fall förhalade EC ärendet så att fallet hann preskriberas, så ni gula ska nog inte snacka så mycket om "double standard", det är något som i allra högsta grad gynnar just Demokraterna.

 

S.k röstköp och alla andra sätt som man kan försöka påverka ett val på ett olagligt sätt ska naturligtvis bestraffas fast då på ett sätt som andra demokratiska länder gör, normalt straffas den person (politiker), partiavdelning eller funktionär som har fifflat, jag tycker att Thailands nuvarande system där det räcker att en person gör ett fel för att ett helt parti ska upplösas och 150 politiker förbjudas att arbeta politiskt i 5 år är absurd, odemokratisk och juridiskt sett mycket tveksam.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bra att du håller med att privatägda partier inte är så demokratiska också.

Hej

 

Det har du rätt i, men problemet med detta i Thailand är väl att det är lagligt där och dessutom vanligt förekommande, se Maichais lista på privatägda partier "De flesta partier i Thailand är privatägda och tillhör olika släkter/klaner TRT/PPP/PTP tillhör Shinawatraklanen, Chart Thai Pattenas tillhör klanen Silapa-archa, Chart Pattana Party tillhör klanen Liptapanlop, Bhum Jai Thai tillhör klanen Chidchob, Phalang Chon tillhör klanen Khunplome, Pracharaj Perty tillhör klanen under Sanoh Thienthong, osv, osv."

 

Att i detta läge kritisera och kräva att ett av alla dessa privata partier skulle förbjudas och kuppas bort är märkligt tycker jag, antingen är det väl lagligt med privata partier eller inte?

 

Det är ju EC (val kommissionen) i Thailand som godkänner dom partier som får ställa upp och får man grönt ljus av dom så är det ju upp till väljarna att rösta på dom partier dom vill, att ändra valresultaten efteråt därför att kungahus, militär eller Bangkok elit inte tycker att folk har röstat rätt håller inte, tillåts ett parti att ställa upp och får folkets stöd ska dom få regera mandatperioden ut utan militär kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det har du rätt i, men problemet med detta i Thailand är väl att det är lagligt där och dessutom vanligt förekommande, se Maichais lista på privatägda partier "De flesta partier i Thailand är privatägda och tillhör olika släkter/klaner TRT/PPP/PTP tillhör Shinawatraklanen, Chart Thai Pattenas tillhör klanen Silapa-archa, Chart Pattana Party tillhör klanen Liptapanlop, Bhum Jai Thai tillhör klanen Chidchob, Phalang Chon tillhör klanen Khunplome, Pracharaj Perty tillhör klanen under Sanoh Thienthong, osv, osv."

 

Att i detta läge kritisera och kräva att ett av alla dessa privata partier skulle förbjudas och kuppas bort är märkligt tycker jag, antingen är det väl lagligt med privata partier eller inte?

 

Det är ju EC (val kommissionen) i Thailand som godkänner dom partier som får ställa upp och får man grönt ljus av dom så är det ju upp till väljarna att rösta på dom partier dom vill, att ändra valresultaten efteråt därför att kungahus, militär eller Bangkok elit inte tycker att folk har röstat rätt håller inte, tillåts ett parti att ställa upp och får folkets stöd ska dom få regera mandatperioden ut utan militär kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

 

Om det valda partiet håller sig inom lagens gränser vill säga. Där skiljer du dej från resten av den demokratiska världen. Om en "folkvald" regering eller minister begår lagbrott, som till exempel korruption, ska den avsättas och dömas för sina överträdelser. Alla ska vara lika inför lagen, svårare än så är det inte.

Fast inte i din värld. Där står en "folkvald" över allt sånt och ska få fortsätta tiden ut oavsett vad dom hittar på.

Och trots dina över 15,000 inlägg i ämnet har du inte lyckats övertyga en enda person här. Det verkar som om du har ett ganska massivt arbete framför dej att försöka övertala resten av den demokratiska världen om din teori, eftersom det inte finns ett enda land som har "din form" av demokrati. Ja, förutom dina kompisar i Nord Korea då.

Lycka till i ditt arbete mot "odemokratiska krafter".

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det har du rätt i, men problemet med detta i Thailand är väl att det är lagligt där och dessutom vanligt förekommande, se Maichais lista på privatägda partier "De flesta partier i Thailand är privatägda och tillhör olika släkter/klaner TRT/PPP/PTP tillhör Shinawatraklanen, Chart Thai Pattenas tillhör klanen Silapa-archa, Chart Pattana Party tillhör klanen Liptapanlop, Bhum Jai Thai tillhör klanen Chidchob, Phalang Chon tillhör klanen Khunplome, Pracharaj Perty tillhör klanen under Sanoh Thienthong, osv, osv."

 

Att i detta läge kritisera och kräva att ett av alla dessa privata partier skulle förbjudas och kuppas bort är märkligt tycker jag, antingen är det väl lagligt med privata partier eller inte?

 

Det är ju EC (val kommissionen) i Thailand som godkänner dom partier som får ställa upp och får man grönt ljus av dom så är det ju upp till väljarna att rösta på dom partier dom vill, att ändra valresultaten efteråt därför att kungahus, militär eller Bangkok elit inte tycker att folk har röstat rätt håller inte, tillåts ett parti att ställa upp och får folkets stöd ska dom få regera mandatperioden ut utan militär kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Att det lagligt med privata partier i Thailand gör inte Thailand till en demokrati för det.

 

Det är lagligt med ett enda parti i Nord Korea och val hålls men det blir aldrig en demokrati för det.

 

Trevligt att du håller med att privatägda partier inte är så demokratiska, där insyn, motionsrätt mm. saknas helt.

 

Svara nu inte på något helt annat.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag ser precis som dom Internationella organisationer som övervakar dom val som hålls i olika länder inga större problem med dom val som godkänns, dom stora problemen finns naturligtvis till största delen i dom länder där valen inte godkänns Internationellt eller där medborgarna inte får rösta alls.

Den diskussion som förs på detta forum där man ifrågasätter dom rödas alla valsegrar är märklig eftersom ett par av dessa valsegrar är dom största i Thailändsk demokratisk historia och det finns ju inte ens en sån här diskussion i Thailand, inte ens Demokraterna anser väl att dom har förlorat valen genom valfusk, Apishit har ju accepterat folkets val och öppet erkänt sig besegrad.

Sen är det ju så att EC har erkänt att även Demokraterna skulle ha upplösts och förbjudits vid åtminstone två tillfällen på 2000 talet men i ett av fallen begick EC ett tekniskt misstag så att åtalet ogiltigförklarades trots att hållbara bevis fanns och presenterades i media, vid ett annat fall förhalade EC ärendet så att fallet hann preskriberas, så ni gula ska nog inte snacka så mycket om "double standard", det är något som i allra högsta grad gynnar just Demokraterna.

S.k röstköp och alla andra sätt som man kan försöka påverka ett val på ett olagligt sätt ska naturligtvis bestraffas fast då på ett sätt som andra demokratiska länder gör, normalt straffas den person (politiker), partiavdelning eller funktionär som har fifflat, jag tycker att Thailands nuvarande system där det räcker att en person gör ett fel för att ett helt parti ska upplösas och 150 politiker förbjudas att arbeta politiskt i 5 år är absurd, odemokratisk och juridiskt sett mycket tveksam.

Med vänlig hälsning isan lover

Tycker du då inte att det är konstigt att PT inte har försökt ändra detta på ett demokratiskt sätt.

Om dom inte politiskt försöker påverka ändring i frågor som denna. Så stödjer dom ju detta per default även om dom själva drabbas.

Jag ser denna lag som LM ungefär. Alla politiker stödjer den. Då dom hellre använder lagen mot motståndarna, än att se risken att drabbas av den själv.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om det valda partiet håller sig inom lagens gränser vill säga. Där skiljer du dej från resten av den demokratiska världen. Om en "folkvald" regering eller minister begår lagbrott, som till exempel korruption, ska den avsättas och dömas för sina överträdelser. Alla ska vara lika inför lagen, svårare än så är det inte.

Fast inte i din värld. Där står en "folkvald" över allt sånt och ska få fortsätta tiden ut oavsett vad dom hittar på.

Och trots dina över 15,000 inlägg i ämnet har du inte lyckats övertyga en enda person här. Det verkar som om du har ett ganska massivt arbete framför dej att försöka övertala resten av den demokratiska världen om din teori, eftersom det inte finns ett enda land som har "din form" av demokrati. Ja, förutom dina kompisar i Nord Korea då.

Lycka till i ditt arbete mot "odemokratiska krafter".

Hej

 

Den demokratiska omvärlden har godkänt samtliga röda valsegrar i Thailand på 2000 talet och fördömt båda militärkupperna så det är jag som befinner mig i takt med omvärlden inte du.

 

Det är du och en handfull andra medlemmar som är avvikande och uttalar er tvärt emot den demokratiska omvärlden och försvarar dom kupper, diktaturen och den junta omvärlden enhälligt fördömer.

 

Jag har inga som helt förhoppningar om att få in er redan troende på det demokratiska spåret och att få er i takt med den demokratiska omvärlden med mina inlägg, men jag ser det som min plikt att främja demokratin och att bekämpa diktatur, juntor och militärkupper överallt i världen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att det lagligt med privata partier i Thailand gör inte Thailand till en demokrati för det.

 

Det är lagligt med ett enda parti i Nord Korea och val hålls men det blir aldrig en demokrati för det.

 

Trevligt att du håller med att privatägda partier inte är så demokratiska, där insyn, motionsrätt mm. saknas helt.

 

Svara nu inte på något helt annat.

Hej

 

Enligt den demokratiska omvärlden och det s.k Democracy index var Thailand en fungerande demokrati före kupperna, så även enligt vårt Svenska Regerings Kansli..

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Den demokratiska omvärlden har godkänt samtliga röda valsegrar i Thailand på 2000 talet och fördömt båda militärkupperna så det är jag som befinner mig i takt med omvärlden inte du.

 

Det är du och en handfull andra medlemmar som är avvikande och uttalar er tvärt emot den demokratiska omvärlden och försvarar dom kupper, diktaturen och den junta omvärlden enhälligt fördömer.

 

Jag har inga som helt förhoppningar om att få in er redan troende på det demokratiska spåret och att få er i takt med den demokratiska omvärlden med mina inlägg, men jag ser det som min plikt att främja demokratin och att bekämpa diktatur, juntor och militärkupper överallt i världen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Kul att du anser att alla andra har fel och du har rätt.

Och "den demokratiska omvärlden" vilka är det" ännu ett hjärnspöke eller fakta.

 

Sedan kan man ju undra hur mycket hybris du har när du anser dig ha en plikt att främja demokrati bla bla bla. Du har ju inte ens fattat vad demokrati är, men som sagt att diskutera med en blind och döv är ju inte så lätt framförallt om personen i fråga inte är blind och döv utan bara blundar och håller för öronen samtidigt för att slippa se verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Militären har lovat att nyval ska hållas tidigast i oktober 2015. Men hur de ska förhindra att samma scenario upprepas som vid tidigare val är högst osäkert.

Varje val sedan 2001 har vunnits av mångmiljardären Thaksin Shinawatra eller hans syster Yingluck. Rödskjortorna som de kallas, har segrat genom att gynna den fattiga landsbygdsbefolkningen. Eftersom de är fler än den välutbildade medelklassen och kungatrogna eliten så har de så kallade gulskjortorna förlorat varenda gång.

Eftersom gulskjortorna hade makten i Thailand innan det blev demokrati så har de haft svårt att anpassa sig till att plötsligt stå vid sidan av. Genom att använda författningsdomstolen och den gamla maktapparaten har de försökt tillskansa sig makten trots valförlusterna.

Om det blir nyval nästa år är det mycket troligt att samma scenario uppstår igen. Konflikten är bara djupfryst.

WH

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Den demokratiska omvärlden har godkänt samtliga röda valsegrar i Thailand på 2000 talet och fördömt båda militärkupperna så det är jag som befinner mig i takt med omvärlden inte du.

 

Det är du och en handfull andra medlemmar som är avvikande och uttalar er tvärt emot den demokratiska omvärlden och försvarar dom kupper, diktaturen och den junta omvärlden enhälligt fördömer.

 

Jag har inga som helt förhoppningar om att få in er redan troende på det demokratiska spåret och att få er i takt med den demokratiska omvärlden med mina inlägg, men jag ser det som min plikt att främja demokratin och att bekämpa diktatur, juntor och militärkupper överallt i världen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu skrev jag inget om själva valsegern utan om vad som händer efter. Så från din sida blev det skygglappar på och några av dina vanliga floskler. Inte helt oväntat då du inte kan avslöja öppet att du tycker att en "folkvald" obehindrat kan göra lagbrott som en vanlig medborgare skulle bli dömd för.

Så upp till bevis nu, en gång för alla! Om min och många andras åsikt är som du skriver "tvärt emot den demokratiska omvärlden", säg ett land, det räcker med ett, där röstköp är ok, där en "folkvald" obehindrat kan pyssla med korruption och andra lagöverträdelser och där man får tysta oppositionen.

Som jag har skrivit tidigare har jag länkat till ett antal länder där politiker har fått sparken för korruption. Du har inte lyckats styrka dina åsikter trots att jag påmint dej flera gånger. Jag tror inte du lyckas nu heller eftersom allt du skriver är påhittat av en fanatiker.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt den demokratiska omvärlden och det s.k Democracy index var Thailand en fungerande demokrati före kupperna, så även enligt vårt Svenska Regerings Kansli..

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Redan 2005 graderades Thailand ner från att var en demokrati till en icke fungerande demokrati-alltså långt innan kuppen 2006. Men det har du ju påpassligt glömt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu skrev jag inget om själva valsegern utan om vad som händer efter. Så från din sida blev det skygglappar på och några av dina vanliga floskler. Inte helt oväntat då du inte kan avslöja öppet att du tycker att en "folkvald" obehindrat kan göra lagbrott som en vanlig medborgare skulle bli dömd för.

Så upp till bevis nu, en gång för alla! Om min och många andras åsikt är som du skriver "tvärt emot den demokratiska omvärlden", säg ett land, det räcker med ett, där röstköp är ok, där en "folkvald" obehindrat kan pyssla med korruption och andra lagöverträdelser och där man får tysta oppositionen.

Som jag har skrivit tidigare har jag länkat till ett antal länder där politiker har fått sparken för korruption. Du har inte lyckats styrka dina åsikter trots att jag påmint dej flera gånger. Jag tror inte du lyckas nu heller eftersom allt du skriver är påhittat av en fanatiker.

Hej

 

Accepterar du inte ens vad den demokratiska omvärlden, FN, Människorätts organisationerna och vad ex.vis det Svenska Regerings Kansliet har för åsikter om Thailands demokrati och syn på militärkupper, diktatur och juntor kan knappast jag hjälpa dig heller.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Accepterar du inte ens vad den demokratiska omvärlden, FN, Människorätts organisationerna och vad ex.vis det Svenska Regerings Kansliet har för åsikter om Thailands demokrati och syn på militärkupper, diktatur och juntor kan knappast jag hjälpa dig heller.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Kan väl tillägga att den den "demokratiska omvärlden", FN, och diverse människorättsorganisationer inte var särskilt imponerade av den Thailändska "demokratin". Thailand har blivit utsatt för kraftig kritik för brott mot mänskliga rättigheter av bl.a svenska UD, FN, Amnesty, HRW. År 2013 hamnade man t.ex på 135:e plats av 179 i pressfrihetsindex. Ordentligt slaget av länder som t.ex Afganistan, Albanien, Mocambique, Sierra Leone etc. 

Att den "demokratriska omvärlden", FN, människorättsorganisationer, Sveriges regeringskansli etc skulle vara så förtjusta i Thailändsk demokrati finner jag faktiskt inte särskilt överensstämmande med verkligheten. 

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...