Jump to content
IGNORERAD

Bröllop nu förbjudna på fyra av Phukets stränder


MPR Nyheter

Recommended Posts

Bröllop har förbjudits på minst fyra av stränderna på Phukets västkust enligt en tjänsteman, men många strandnära borgmästare upprätthåller ogärna de nya reglerna.
"Inga bröllopsceremonier är tillåtna på stränderna Surin, Bang Tao, Laypang och Layan," sade Ma-ann Samran - chef för Cherng Talays Administrationsorganisation (OrBorTor). Han nämnde dock inte vilka straff som väntar för de som inte lyder.
Patongs borgmästare Chalermluck Kebsup uppger dock att hon inte hört något officiellt i frågan och enligt henne så är bröllop på stranden ett bra sätt att marknadsföra Phuket. Även Rawais borgmästare - Aroon Solos - säger att han inte ser några problem med bröllop på stranden. "Om vi förbjuder bröllop så måste vi också förbjuda allt annat, inklusive att tillåta TV- och filmteam att använda våra stränder som inspelningsplatser," sade han.

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Phuket-beach-wedding-ban-raises-mixed-feelings/36008#ad-image-0

 

post-8073-0-04647200-1411626009.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar just om den myndighetsperson som bestämde detta var bakfull eller blivit utsparkad av sin fru?

Kanske en tillfällig sinnesförvirring eller bara allmänt korkad?

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar just om den myndighetsperson som bestämde detta var bakfull eller blivit utsparkad av sin fru?

Kanske en tillfällig sinnesförvirring eller bara allmänt korkad?

 

Born41

Nja, nu far du tanka pa nyordningen, brollop ar inte nagon naturlig del av strandlivet, beacherna skall vara till far sadana som vill ha det rent o snyggt, poolside ar det som galler nufortiden!

 

 

:hi:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu far du tanka pa nyordningen, brollop ar inte nagon naturlig del av strandlivet, beacherna skall vara till far sadana som vill ha det rent o snyggt, poolside ar det som galler nufortiden!

 

 

:hi:

 

http://newsletter.thaivisa.com/l/FMnfviW892PG882E763QTF2JkQ/z7InctMYycNiSTk1KM8qiw/w8zWSzUg8V9LZ80cHVRbLw

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bröllop borde vara förbjudet överallt, det ger upphov till skilsmässor som plockar det sämsta ur människan. 

 

Nu pågår det massiv ryktesspridning i Thailand om allt,  så ta allt med en nypa misstanke.

 

Lobbyisterna har ju betalt för sånt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bröllop borde vara förbjudet överallt, det ger upphov till skilsmässor som plockar det sämsta ur människan. 

 

Nu pågår det massiv ryktesspridning i Thailand om allt,  så ta allt med en nypa misstanke.

 

Lobbyisterna har ju betalt för sånt.

 

Du tog orden ur munnen på mig. Det var min första tanke när jag såg rubriken :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu far du tanka pa nyordningen, brollop ar inte nagon naturlig del av strandlivet, beacherna skall vara till far sadana som vill ha det rent o snyggt, poolside ar det som galler nufortiden!

 

 

:hi:

 

Nu är ju de som gifter sig ofta både rena och snygga så det skall väl inte vara problem, men om herr Baa anser att man inte skall få gifta sig på stranden eftersom man inte heller längre tillåts att sälja urusla Rolexkopior så är det säkert rätt. Eller är det bara ytterligare en bitter mans kommentarer vi får läsa?

 

Förövrigt är detta bara patetiskt och jag hoppas som flera andra här att det bara är ett rykte eller i alla falla stoppas av någon med lite sunt förnuft, kanske någon har fattat fel, förgifta sig eller gifta sig, ja man vet ju aldrig i Thailand, allt kan ju hända.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu far du tanka pa nyordningen, brollop ar inte nagon naturlig del av strandlivet, beacherna skall vara till far sadana som vill ha det rent o snyggt, poolside ar det som galler nufortiden!

 

 

:hi:

Förbjud allt badande i kläder som kan göra någon upphetsad.

Tillbaka till gammal hederlig stil att bada i långbyxor och långärmat. Förbjud allt annat på stranden.

Så vi gamla HP kan gå och spänna ut magen igen som i fornstora dar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju de som gifter sig ofta både rena och snygga så det skall väl inte vara problem, men om herr Baa anser att man inte skall få gifta sig på stranden eftersom man inte heller längre tillåts att sälja urusla Rolexkopior så är det säkert rätt. Eller är det bara ytterligare en bitter mans kommentarer vi får läsa?

 

Förövrigt är detta bara patetiskt och jag hoppas som flera andra här att det bara är ett rykte eller i alla falla stoppas av någon med lite sunt förnuft, kanske någon har fattat fel, förgifta sig eller gifta sig, ja man vet ju aldrig i Thailand, allt kan ju hända.

Hoppsan Kertin, det fanns en som inte forstar skoj, ta nu ett lugnande piller sa ska du se att det finns humor i varlden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan Kertin, det fanns en som inte forstar skoj, ta nu ett lugnande piller sa ska du se att det finns humor i varlden!

 

Den där humorn i världen har dock blåst bort från dina inlägg, bara en bitter underton återstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där humorn i världen har dock blåst bort från dina inlägg, bara en bitter underton återstår.

Som man kanner sig sjalv tror man sig forsta andra.

Ta dig en stankare Kerstin sa kanske det blir mindre trist i din varld!

 

Gin o Bitter Lemon tror jag du skulle gilla!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som man kanner sig sjalv tror man sig forsta andra.

Ta dig en stankare Kerstin sa kanske det blir mindre trist i din varld!

 

Gin o Bitter Lemon tror jag du skulle gilla!

 

Vit månad, men jag skulle gärna se ett inlägg som inte handlar om vad du tycker om andras åsikter utan verkligen handlade om trådämnet, men det finns nog inte.

 

Och du, kul att du kan skratta åt dina egna inlägg, ingen annan gör ju det, så grattis till den hemliga humorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vit månad, men jag skulle gärna se ett inlägg som inte handlar om vad du tycker om andras åsikter utan verkligen handlade om trådämnet, men det finns nog inte.

 

Och du, kul att du kan skratta åt dina egna inlägg, ingen annan gör ju det, så grattis till den hemliga humorn.

Jo.

 

Nu gor du mig ledsen Kerstin! Jag hade hoppats att du bara hade en tillfallig svacka, men det verkar allvarligarte an sa!

Ar det verkligen sa illa med dig att du sitter ensam, invantar domedagen och fantiserar om vilket liv andra har?

Agna dig at dig sjalv ska du se att det trots allt kommer en morgondag.

Skippa vitmanden, du behover nog en smula konstgjord gladje. 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.

 

Nu gor du mig ledsen Kerstin! Jag hade hoppats att du bara hade en tillfallig svacka, men det verkar allvarligarte an sa!

Ar det verkligen sa illa med dig att du sitter ensam, invantar domedagen och fantiserar om vilket liv andra har?

Agna dig at dig sjalv ska du se att det trots allt kommer en morgondag.

Skippa vitmanden, du behover nog en smula konstgjord gladje. 

 

Nja, jag trivs rätt bra, och är verkligen inte ensam, men tack för omtanken, när domedagen kommer så gör den det, tills dess, kommer jag skriva och säga vad jag tycker.

 

Med vuxna barn som alltid stöttar, en partner i samma ålder som mig själv som älskar att diskutera saker i omvärlden och resa med mig, hur fel kan ett liv bli, har du detsamma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förbjud allt badande i kläder som kan göra någon upphetsad.

Tillbaka till gammal hederlig stil att bada i långbyxor och långärmat. Förbjud allt annat på stranden.

Så vi gamla HP kan gå och spänna ut magen igen som i fornstora dar.

Fram för mera bad utan kläder om det är så att kläderna gör någon upphetsad :hi:

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram för mera bad utan kläder om det är så att kläderna gör någon upphetsad :hi:

 

Born41

Bra förslag!

Finns det något mer avtändande än att se babushkornas hängpattar? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra förslag!

Finns det något mer avtändande än att se babushkornas hängpattar? :crazy:

 

Japp , att se deras mäns hängpattar ...

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp , att se deras mäns hängpattar ...

 

Mvh Hobbe

Tyvärr blir du också gammal en vacker dag

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blir du också gammal en vacker dag

Det är jag redan .Trött ,fet och 50.

MVH Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jag redan .Trött ,fet och 50.

MVH Hobbe

Då har du några år kvar till hängpattar

Men de kommer som ett brev på posten

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blir du också gammal en vacker dag

Ha ha.Det vet man. tunnhårig och en fin kulmage.Men trots allt tycker jag att jag är en ung och mycket sexig vältränad man.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha.Det vet man. tunnhårig och en fin kulmage.Men trots allt tycker jag att jag är en ung och mycket sexig vältränad man.

Du ska inte tro pa allt dom sager nar det ar morkt ute!  :heat:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...