Jump to content
IGNORERAD

Yingluck söker juntans tillstånd att resa till Europa.


Khun Ken

Recommended Posts

Håller med dig. Men ännu sjukare att låta henne dra till ett annat land tanke på flyktrisken och på så vis undkomma eventuell rättegång. Tycker militären agera högst olämpligt i denna frågan och gör det väldigt lätt för sig. Om nu fallet verkligen är så?

 

Världens ögon vilar på dom.

Med undantag, möjligen, för ett antal personer med skygglappar på :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    14

  • Moritz

    12

  • Surin P3

    7

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Är det inte lite småfarligt att säga sånt om en moderator?

Jag lämnar det öppet för tolkning om vem av de oliktänkande som kan tänkas vara ett psykfall, det ena behöver ju inte utesluta det andra :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fortfarande så är det lite diktatoriskt när en forumägare betraktar oliktänkande som psykfall och skriver det på sitt forum. Inte mycket gilla på det!

Kanske man får en livstidsbanning?

Är en ägare av ett forum belagd med munkavle?Forumet är väl fritt eller?

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig. Men ännu sjukare att låta henne dra till ett annat land tanke på flyktrisken och på så vis undkomma eventuell rättegång. Tycker militären agera högst olämpligt i denna frågan och gör det väldigt lätt för sig. Om nu fallet verkligen är så?

 

Det är väl ett sätt för militären att göra sig av med problemet Shinawatra en gång för alla?

 

Kommer hon inte tillbaka som stipulerats så får hon ju så snällt stanna utanför Thailand precis som sin bror, följer sedan "Big sister" Yaowapha efter så är det ju vådligt lite av den innersta kärnan av klanen kvar. Bara Lung Kiimao och proppellerministern typ...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det är väl ett sätt för militären att göra sig av med problemet Shinawatra en gång för alla?

 

Kommer hon inte tillbaka som stipulerats så får hon ju så snällt stanna utanför Thailand precis som sin bror, följer sedan "Big sister" Yaowapha efter så är det ju vådligt lite av den innersta kärnan av klanen kvar. Bara Lung Kiimao och proppellerministern typ...

Det visade väl Thaksin redan att det inte funkar? Han styrde ju Thailand även att han inte var i landet. Så vad är skillnaden denna gången? Thaksin lär ju inte ha svårt att hitta och sponsrar nån ny nickedocka för nästa val. Nej, låt en rättegång och en dom få avgöra hennes öde. Allt annat är ju helt befängt. Är ju inget bra sätt att visa hur en demokrati fungerar där man låter kriminella fly landet för att undvika eventuella straff i domstolen. Helt sjukt om du frågar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den vetgirige

"The National Anti-Corruption Commission on Thursday resolved to ask the Attorney General to arraign former premier Yingluck Shinawatra on charges of dereliction of duty on rice-pledging scheme and caused damage of Bt500 billion to the country"

 

 Aldrig att Yingluck tar smällen och återvänder till ett kvinnofängelse för sin girige sin brors skull ,kommer inte att hända!  Frågan om hon hinner ut ur landet innan generalerna tvingas ändra beslutet. De måste vara medvetna att mediastormen kommer bli hård då det står klart att Yingluck inte återvänder.

 

 

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/NACC-decides-to-have-Yingluck-arraigned-on-rice-pl-30238765.html

Link to comment
Dela på andra sajter

"The National Anti-Corruption Commission on Thursday resolved to ask the Attorney General to arraign former premier Yingluck Shinawatra on charges of dereliction of duty on rice-pledging scheme and caused damage of Bt500 billion to the country"

Aldrig att Yingluck tar smällen och återvänder till ett kvinnofängelse för sin girige sin brors skull ,kommer inte att hända! Frågan om hon hinner ut ur landet innan generalerna tvingas ändra beslutet. De måste vara medvetna att mediastormen kommer bli hård då det står klart att Yingluck inte återvänder.

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/NACC-decides-to-have-Yingluck-arraigned-on-rice-pl-30238765.html

Juntan har säkert gjort en deal med Yingluck. En rättegång skulle ge mycket publicitet och det tror jag juntan vill undvika.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Thaksin är ett mycket större problem än en simpel brottsling som håller sig utom räckhåll.

Det är alldeles för enkelt att framställa problemet så.

 

Hans inflytande utmanade i ett visst skede kungahusets och dessutom med den legitimitet, det, att vara vald av en majoritet, ger.

 

Nu när både kungen och drottningens hälsa är klena och den populära prinsessan inte ett alternativ

(även om hon egentligen är vad militären vill), så är Thailand i ett mycket besvärligt läge när väl kungen lämnar in.

 

Det är i högsta grad i elitens och militärens intresse att inte klanen har politisk inflytande när en ny regent ska installeras.

Att driva in en kil mellan kronprinsen och Thaksin-klanen är ett prioriterat mål.

 

Att prinsen mistänks ha gjort affärer ihop med Thaksin gör ju inte saken bättre

även om inget har sagts om omfattningen av dom.

 

Alla inser att kronprinsen innebär en försvagad monarki  - ett faktum som som tillsammans med kraften

i Thaksins politiska ångvält (det är bara att acceptera att den vunnit 6 val i följd) kan ge vilken elitist som helst kalla kårar.

 

Är det någon som hört någon kommentar från kronprinsen än så länge om den pågående kuppen?

Är det någon som undrar varför och vad han gör i Tyskland (med sin älskarinna och sin Porche)?

 

mvh

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Fasligt vad Europas största och dyraste shoppingmetropoler är poppis för de Thailändare som om och om påstås vara på den fattige risbondens sida.

De kanske planerar för nästa val där de ämnar lova att alla som röstar rött, nej rätt menar jag :ironi: , kommer få varsin Luis Vittoun väska, och det är just nu en upphandling på gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det visade väl Thaksin redan att det inte funkar? Han styrde ju Thailand även att han inte var i landet. Så vad är skillnaden denna gången? Thaksin lär ju inte ha svårt att hitta och sponsrar nån ny nickedocka för nästa val. Nej, låt en rättegång och en dom få avgöra hennes öde. Allt annat är ju helt befängt. Är ju inget bra sätt att visa hur en demokrati fungerar där man låter kriminella fly landet för att undvika eventuella straff i domstolen. Helt sjukt om du frågar mig.

 

Fast den första marionetten visade ju sig vara en aning svårkontrollerad-Samak Sundaraveij- så när han väl blivit av med honom så har han hållt sig till den närmsta familjen när det gäller att utse marionetter, Somchai Wongsawat och Yingluck Shinawatra.

 

Men han har ju en son och två döttrar sedan växer väl Yinglucks son också upp någon gång så marionettmästaren lär ju inte få slut på marionetter innan han själv gör sin resa ner till helvetet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig. Men ännu sjukare att låta henne dra till ett annat land tanke på flyktrisken och på så vis undkomma eventuell rättegång. Tycker militären agera högst olämpligt i denna frågan och gör det väldigt lätt för sig. Om nu fallet verkligen är så?

Dom bör ju ha burat in henne på vatten och bröd bara på misstanken, som en riktig junta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Yingluck vill fira takkis födelsedag kan hon väl bjuda hem honom till Thailand.

Han har ju fått tillbaka sitt thaipass

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Thaksin är ett mycket större problem än en simpel brottsling som håller sig utom räckhåll.

Det är alldeles för enkelt att framställa problemet så.

 

Hans inflytande utmanade i ett visst skede kungahusets och dessutom med den legitimitet, det, att vara vald av en majoritet, ger.

 

Nu när både kungen och drottningens hälsa är klena och den populära prinsessan inte ett alternativ

(även om hon egentligen är vad militären vill), så är Thailand i ett mycket besvärligt läge när väl kungen lämnar in.

 

Det är i högsta grad i elitens och militärens intresse att inte klanen har politisk inflytande när en ny regent ska installeras.

Att driva in en kil mellan kronprinsen och Thaksin-klanen är ett prioriterat mål.

 

Att prinsen mistänks ha gjort affärer ihop med Thaksin gör ju inte saken bättre

även om inget har sagts om omfattningen av dom.

 

Alla inser att kronprinsen innebär en försvagad monarki  - ett faktum som som tillsammans med kraften

i Thaksins politiska ångvält (det är bara att acceptera att den vunnit 6 val i följd) kan ge vilken elitist som helst kalla kårar.

 

Är det någon som hört någon kommentar från kronprinsen än så länge om den pågående kuppen?

Är det någon som undrar varför och vad han gör i Tyskland (med sin älskarinna och sin Porche)?

 

mvh

Är inte prinsen med hov i England?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck reser inte utomlands för att undgå åtal: säger hennes advokat.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Yingluck-not-travelling-overseas-to-escape-prosecu-30238802.html

Men sa ar det ju, hon ska ju pa fodelsedagskalas, att detta rakar sammanfalla med eventuella problem pa hemmaplan kan val anses som en "coinsident of faith"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den vetgirige

Fast den första marionetten visade ju sig vara en aning svårkontrollerad-Samak Sundaraveij- så när han väl blivit av med honom så har han hållt sig till den närmsta familjen när det gäller att utse marionetter, Somchai Wongsawat och Yingluck Shinawatra.

 

Men han har ju en son och två döttrar sedan växer väl Yinglucks son också upp någon gång så marionettmästaren lär ju inte få slut på marionetter innan han själv gör sin resa ner till helvetet.

 

Frågan är om inte storhetstiden är ute för en populist som Takki. Juntan skapar nu ett nytt regelverk för att hindra partier från att lova guld och gröna skogar. Troligen eller förhoppningsvis har vi sett den siste av Shinawatra klanen ställa till oreda i statsapparaten. Hans dröm om president och härskare i Konungariket Thailand får härmed anses som enbart en mardröm för oss demokrati anhängare.  Nu ställs förresten Suthep inför skranket för sin delaktighet under upproret 2010 och jag förväntar mig inget annat än att han frikänns på alla punkter. Det demokratiska partiet med militärens hjälp hade inget annat val än att sätta stopp för det okontrollerade väpnade upproret på gatorna. Nu hoppas jag att det går att leda i bevis att Takkis pengar som understödjare också kommer att kunna  bevisas. Med så många betalda Takki lakejer som militären har i ett järngrepp så vore det konstigt om ingen sjöng ut. Tiden är kanske inte riktigt inne ännu men den dagen kommer nog när militären drar Takkis namn i smutsen :14:

Ändrades av Den vetgirige
Link to comment
Dela på andra sajter

Men fortfarande så är det lite diktatoriskt när en forumägare betraktar oliktänkande som psykfall och skriver det på sitt forum. Inte mycket gilla på det!

Kanske man får en livstidsbanning?

 

Jag skulle skriva nåt fyndigt svar till ditt inlägg, men efter att ha läst de sidorna som var efter ditt inlägg har jag glömt bort mitt svar.

Nöjer mig med att skriva att MPR är en "diktatur" och även om jag anser att någon är mentalt handikappad, så bannas de inte för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle skriva nåt fyndigt svar till ditt inlägg, men efter att ha läst de sidorna som var efter ditt inlägg har jag glömt bort mitt svar.

Nöjer mig med att skriva att MPR är en "diktatur" och även om jag anser att någon är mentalt handikappad, så bannas de inte för det.

 

Tackar ödmjukt för det :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck declines to commit when to return to Thailand

Bangkok: -- Former prime minister Yingluck Shinawatra Wednesday night declined to commit when she would return to Thailand.


Yingluck met an army of reporters at the Suvarnabhumi International Airport at 10 pm when she arrived to check in for her flight to Paris. Her TG 930 flight of the Thai Airways International left for Paris at five minutes after midnight.

"I want to take a vacation. Let's talk after I've come back," Yingluck replied when reports shouted to her, asking when she would return.

Source: http://www.nationmul...i-30239313.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck declines to commit when to return to Thailand

Bangkok: -- Former prime minister Yingluck Shinawatra Wednesday night declined to commit when she would return to Thailand.

Yingluck met an army of reporters at the Suvarnabhumi International Airport at 10 pm when she arrived to check in for her flight to Paris. Her TG 930 flight of the Thai Airways International left for Paris at five minutes after midnight.

"I want to take a vacation. Let's talk after I've come back," Yingluck replied when reports shouted to her, asking when she would return.

Source: http://www.nationmul...i-30239313.html

Det måste innebära att hon bara köpt en enkelbiljett?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste innebära att hon bara köpt en enkelbiljett?

Enligt morgonnyheterna lämnade hon Thailand med elva resväskor. Det har jag för mig att Thaksins döttrar hade med sig när dom flög till England för några månader sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt morgonnyheterna lämnade hon Thailand med elva resväskor. Det har jag för mig att Thaksins döttrar hade med sig när dom flög till England för några månader sedan.

 

Att åka med många och tunga resväskor är typiskt för thailändska kvinnor.

Vi köper alltid till bagage och ändå brukar vi ha övervikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt morgonnyheterna lämnade hon Thailand med elva resväskor. Det har jag för mig att Thaksins döttrar hade med sig när dom flög till England för några månader sedan.

Jag sag en bild pa FB dar hon hade 2 st typ hotellkarror fullpackade, raknade inte men 11 var det garanterat om inte fler, ett haftigt kalas damen ska pa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sag en bild pa FB dar hon hade 2 st typ hotellkarror fullpackade, raknade inte men 11 var det garanterat om inte fler, ett haftigt kalas damen ska pa!

11 väskor? Det tyder väl på en 2-veckors spa-vistelse. Vet ni inget om kvinnors resvanor. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...