Jump to content
IGNORERAD

Yingluck söker juntans tillstånd att resa till Europa.


Khun Ken

Recommended Posts

Och du har fått en sån här? ;)

 

attachicon.gifcita.jpg

O fan har det gått så långt att militären använder sig av dessa metoder. 

Så det är värre en jag anat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    14

  • Moritz

    12

  • Surin P3

    7

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

O fan har det gått så långt att militären använder sig av dessa metoder. 

Så det är värre en jag anat.

 

Ja, om du kallar mig militär, så...

 

Kom igen carpenter. Skriv nåt med substans... Prova, du kanske skulle överraska som normal skribent.

Link to comment
Dela på andra sajter

O fan har det gått så långt att militären använder sig av dessa metoder. 

Så det är värre en jag anat.

 

Eller också är det bara P3 som menar du är ett psykfall som behöver en sån :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Eller också är det bara P3 som menar du är ett psykfall som behöver en sån :-)

 

Menar?

Du menar väl konstaterar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar?

Du menar väl konstaterar.

 

Naaarj.

Det tror jag inte en moderator gör om en medlem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om du kallar mig militär, så...

 

Kom igen carpenter. Skriv nåt med substans... Prova, du kanske skulle överraska som normal skribent.

Ja vi lever ju en militär diktatur, eller har jag missuppfattat något.

Några på forumet har ju uppenbart en annan åsikt.

När jag då försöker att ironisera lite över de som inte ser att en militär diktatur är en militär diktatur, vilka former den än tar sig, så får du väl reagera på mina ironiska inlägg

 

Ironin är väl kanske det största verktyg vi har för att tydliggöra verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi lever ju en militär diktatur, eller har jag missuppfattat något.

Några på forumet har ju uppenbart en annan åsikt.

När jag då försöker att ironisera lite över de som inte ser att en militär diktatur är en militär diktatur, vilka former den än tar sig, så får du väl reagera på mina ironiska inlägg

 

Ironin är väl kanske det största verktyg vi har för att tydliggöra verkligheten.

 

Fast när ironin inte uppfattas  - ofta tack vara avsaknad av vilja därtill - glider man in i sarkasmens skugga.

Sarkasmer har inget behov av bekräftelse. :-)

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi lever ju en militär diktatur, eller har jag missuppfattat något.

Några på forumet har ju uppenbart en annan åsikt.

När jag då försöker att ironisera lite över de som inte ser att en militär diktatur är en militär diktatur, vilka former den än tar sig, så får du väl reagera på mina ironiska inlägg

 

Ironin är väl kanske det största verktyg vi har för att tydliggöra verkligheten.

 

Om du tror att din starka sida är ironi, så föreslår jag att provar på lite andra metoder.

Kan ju vara att du faktiskt är bättre på nåt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luktar en thailändsk "räddaansiktetsituation" lång väg, där de hoppas att "problemet" ska försvinna av sig självt.

 

Som allt annat här i livet så får väl den som lever se :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

De måste ju kallt räkna med att hon gör en Thaksin/Assange här och inte återvänder till Thailand och de åtal som förbereds mot henne. Militären och Prayuth vet mycket väl att hon bara var en marionett för sin bror och trots att hon var ordförande för risprogrammet så hade hon noll koll på hur illa det fungerade.

 

Dags för Montenegro att utfärda nya pass och att brorsan bäddar gästrummet i Dubai...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

De måste ju kallt räkna med att hon gör en Thaksin/Assange här och inte återvänder till Thailand och de åtal som förbereds mot henne. Militären och Prayuth vet mycket väl att hon bara var en marionett för sin bror och trots att hon var ordförande för risprogrammet så hade hon noll koll på hur illa det fungerade.

 

Dags för Montenegro att utfärda nya pass och att brorsan bäddar gästrummet i Dubai...

 

Redan dax efter två inlägg att ta ditt påstående för sanning?

Hon har väl inte ens lämnat landet än?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du inte göra Khun Ken lessen, hört på ryktes vägar att han köpt en generals uniform :nyam:  

Du skall inte lyssna på rykten! Jag har hört ryktet att du sitter i svampskogen och röker på, men har bestämt mig för att inte lyssna/tro på rykten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, inte behöver hon ju fly utomlands.
Hon kan ju precis som militärens lilla marionett gå i tempel och bli nunna.

Det verkar ju funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, inte behöver hon ju fly utomlands.

Hon kan ju precis som militärens lilla marionett gå i tempel och bli nunna.

Det verkar ju funka.

 

Där kan hon ju köra sin Porsche också :crazy: 

 

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

2 veckor går alldeles för fort nuförtiden, men han var väl sugen på glass :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 veckor går alldeles för fort nuförtiden, men han var väl sugen på glass :rolleyes:

Amnesti is da shit!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tror att din starka sida är ironi, så föreslår jag att provar på lite andra metoder.

Kan ju vara att du faktiskt är bättre på nåt annat.

Men fortfarande så är det lite diktatoriskt när en forumägare betraktar oliktänkande som psykfall och skriver det på sitt forum. Inte mycket gilla på det!

Kanske man får en livstidsbanning?

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall inte lyssna på rykten! Jag har hört ryktet att du sitter i svampskogen och röker på, men har bestämt mig för att inte lyssna/tro på rykten. 

gör du rätt i.

Ha en bra dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Den vetgirige

Yingluck med son får nu resa till Paris!. Förklaringen påstås vara hennes samarbetsvilja efter kuppen. Antagligen kommer det att föras fram rättmätig kritik mot det beslutet. Yingluck står ju "de facto"under utredning och är misstänkt för grov korruption och torde vara mycket rymningsbenägen. Vore dessutom klokt att kolla hur många resväskor hon tar med sig. En tidigare utlandsresa hade hon laddat med 20 väskor men på något oklart sätt så försvann 16 stycken under resans gång. Så vitt jag vet så har ingen förlustanmälan ännu skrivits :crazy:

Ändrades av Den vetgirige
Link to comment
Dela på andra sajter

Men fortfarande så är det lite diktatoriskt när en forumägare betraktar oliktänkande som psykfall och skriver det på sitt forum. Inte mycket gilla på det!

Kanske man får en livstidsbanning?

Lever man i en diktaturstat vet man sina rattigheter, inget konstigt med det!  :police:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Men fortfarande så är det lite diktatoriskt när en forumägare betraktar oliktänkande som psykfall och skriver det på sitt forum. Inte mycket gilla på det!

Kanske man får en livstidsbanning?

Bara för att någon är oliktänkande utesluter ju inte att denne även kan vara ett psykfall :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att någon är oliktänkande utesluter ju inte att denne även kan vara ett psykfall :)

 

Är det inte lite småfarligt att säga sånt om en moderator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tror att din starka sida är ironi, så föreslår jag att provar på lite andra metoder.

Kan ju vara att du faktiskt är bättre på nåt annat.

Tex standup i Nordkorea ????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att någon är oliktänkande utesluter ju inte att denne även kan vara ett psykfall :)

 

Så sant, och att ha olika uppfattning är otroligt sjukt!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ännu sjukare att vissa accepterar att en folkvald får begå brott.

Håller med dig. Men ännu sjukare att låta henne dra till ett annat land tanke på flyktrisken och på så vis undkomma eventuell rättegång. Tycker militären agera högst olämpligt i denna frågan och gör det väldigt lätt för sig. Om nu fallet verkligen är så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...