Jump to content
IGNORERAD

Munk erbjuder 500,000 baht till den polis som griper Ko Tee


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jag har inte med ett djävla ord uttryckt mitt stöd för LM lagarna, min fråga var om man skall följa ett lands lagar eller inte om man bor eller vistas i landet????

Jag följer dom så gott jag kan.

Men det handlar det inte om, det handlar inte om frågan att följa dom här.

Du vill upprätthålla dom.

Även dom tossiga delarna.

Bara för det passar din agenda.

Inte ens thailändarna själva är så pigga på det. Bla för att det får dom att framstå i dålig dager på den internationella arenan.

Fail.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    22

  • Khun Ken

    19

  • MaiChai

    14

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man ska skilja på munväder och handlingar.

Illegalt munväder?

Tar inte dårar i försvar men jag låser inte heller in dom bara för deras ord.

Polisen brydde sig inte så mycket om Ko Tee och hans orerande, men när det kom order från näst högsta ort så var de tvungna att agera. Genom att varna honom ett par dagar innan de tänkte börja leta efter honom...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följer dom så gott jag kan.

Men det handlar det inte om, det handlar inte om frågan att följa dom här.

Du vill upprätthålla dom.

Även dom tossiga delarna.

Bara för det passar din agenda.

Inte ens thailändarna själva är så pigga på det. Bla för att det får dom att framstå i dålig dager på den internationella arenan.

Fail.

Nu lägger vi ner detta. Jag har aldrig, ALDRIG sagt eller uttryckt att jag stöder LM-lagarna så snälla sluta att komma med falska anklagelser. Vadå passar min agenda? Jag skulle gärna se att dom försvann. Men eran älskade "nickedocka" hon såg till att dom blev kvar, trots IL´s garantier att LM lagarna det skulle minsann Yingluck ta bort när hon kom till makten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte med ett djävla ord uttryckt mitt stöd för LM lagarna, min fråga var om man skall följa ett lands lagar eller inte om man bor eller vistas i landet? ???

 

Jag väljer att följa lagarna i det land jag vistas i. Samtidigt  anser jag inte att ett enskilt land ska kunna vare sig anklaga eller döma personer för lagbrott som bygger på lagar som uppenbart bryter mot grundläggande demokratiska rättigheter. Åsikts- och yttrandefrihet väger i min bok extra tungt.
 
Tillåt mig vara rätt övertygad om att de allra flesta människor med grundläggande demokratiska värderingar i botten, delar min åsikt.  Liksom internationella organisationer och institutioner som värnar om demokratiska rättigheter. 
Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag väljer att följa lagarna i det land jag vistas i. Samtidigt  anser jag inte att ett enskilt land ska kunna vare sig anklaga döma personer för lagbrott som bygger på lagar som uppenbart bryter mot grundläggande demokratiska rättigheter. Åsikts- och yttrandefrihet väger i min bok extra tungt.
 
Tillåt mig vara rätt övertygad om att de allra flesta människor med grundläggande demokratiska värderingar i botten, delar min åsikt.  Liksom internationella organisationer och institutioner som värnar om demokratiska rättigheter. 

 

Jag kan bara hålla med dig. Men vad vet du om Ko-Tee? Många röda supportrar här på MPR har en förkärlek att stödja krigshetsande psykopater, hur kommer det sig? Åsikts- och yttrandefrihet väger inte särskilt tungt i Thaksins bok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen brydde sig inte så mycket om Ko Tee och hans orerande, men när det kom order från näst högsta ort så var de tvungna att agera. Genom att varna honom ett par dagar innan de tänkte börja leta efter honom...

Det gäller att ha dom rätta "kompisarna"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag väljer att följa lagarna i det land jag vistas i. Samtidigt  anser jag inte att ett enskilt land ska kunna vare sig anklaga eller döma personer för lagbrott som bygger på lagar som uppenbart bryter mot grundläggande demokratiska rättigheter. Åsikts- och yttrandefrihet väger i min bok extra tungt.
 
Tillåt mig vara rätt övertygad om att de allra flesta människor med grundläggande demokratiska värderingar i botten, delar min åsikt.  Liksom internationella organisationer och institutioner som värnar om demokratiska rättigheter. 

 

 

Håller helt med dig men samtidigt är jag förvånad(nä inte) över att den senaste folkvalda regeringen stärkt dessa stenålderslagar.

 

T.o.m. den man inte får prata om har sagt att han vill ta bort dessa lagar, så vad är problemet att göra detta, INGEN absolut ingen hade vågat säga emot om regeringen tagit bort dessa med hänvisning till kungens önskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara hålla med dig. Men vad vet du om Ko-Tee? Många röda supportrar här på MPR har en förkärlek att stödja krigshetsande psykopater, hur kommer det sig? Åsikts- och yttrandefrihet väger inte särskilt tungt i Thaksins bok.

 

Jag vet inte särskilt mycket om Ko-Tee. Men diskussionen här handlar om att han har blivit anklagad för ett åsiktsbrott, till på köpet av en av sina politiska motståndare såvitt jag förstod artikeln. 

 

Frågar du mig om hur det kommer sig att röda supportrar på MPR stödjer krigshetsande psykopater?

1. Vad har det med saken att göra?

2. Inte en aning, gör dom det? 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

SVARA PÅ MIN FRÅGA! Skall man om man bor eller vistas i ett land följa landets lagar? Jag har inte med ett ord uttryckt mitt stöd till LM lagarna.

Ni åker ju förbi varandra på en motorväg i 180. Att följa ett lands lagar och följa sin övertygelse är 2 skilda ting.

Personligen hatar jag LM lagarna. Då dom använder dom att smutskasta sina politiska motståndare. Men om lagen är sådan så är man mer än nödvändigt korkad om man utrycker avsky mot kungahuset.

Vilket speglar varför yingluck anmäler honom.

Du befinner ju dig ganska nära mig.

Kan du inte komma hit och skrika ut din övertygelse. Så får vi se vad som händer?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni åker ju förbi varandra på en motorväg i 180. Att följa ett lands lagar och följa sin övertygelse är 2 skilda ting.

Personligen hatar jag LM lagarna. Då dom använder dom att smutskasta sina politiska motståndare. Men om lagen är sådan så är man mer än nödvändigt korkad om man utrycker avsky mot kungahuset.

Vilket speglar varför yingluck anmäler honom.

Du befinner ju dig ganska nära mig.

Kan du inte komma hit och skrika ut din övertygelse. Så får vi se vad som händer?

????

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Ja en munk erbjuder 500.000. Och en munk äger eget flygplan och 20 Mercor. Varför ska man skänka några pengar till templen?

 

Dom tycks ju vara mycket mycket rikare än en annan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte särskilt mycket om Ko-Tee. Men diskussionen här handlar om att han har blivit anklagad för ett åsiktsbrott, till på köpet av en av sina politiska motståndare såvitt jag förstod artikeln. 

 

Frågar du mig om hur det kommer sig att röda supportrar på MPR stödjer krigshetsande psykopater?

1. Vad har det med saken att göra?

2. Inte en aning, gör dom det? 

 

Politiska motståndare? Ko Tee och Yingluck spelar i samma lag så vitt jag vet...

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/404358/adul-promises-to-arrest-ko-tee-when-they-find-him

 

The talks between Gen Prayuth and Pol Gen Adul came after caretaker Prime Minister Yingluck Shinawatra ordered police on Wednesday to charge Ko Tee.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

????

Jag citerade fel person från telefonen. Det var riktat till Nicholas som du hade i ditt citat.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Yttrande frihten står ju inte i hög kurs här på forumet.

 

Men alla borde väl hört dess ord.

 

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem"

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag citerade fel person från telefonen. Det var riktat till Nicholas som du hade i ditt citat.

Tack.. j. Började fundera på vad du druckit för starkt. :-D
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är lagbrott i Thailand.

Men jag personligen stödjer inte att man burar in folk för munväder.

Inte ens när det skulle passa min personliga agenda tycker jag det är en bra idé.

Oavsett vilket land det gäller.

Hej

 

Dessa medeltida LM-lagar är både inhumana och otidsenliga, dom borde ha förpassats till historien för länge sedan, nu är dom bara ett politiskt verktyg för gula rojalister.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag vet inte särskilt mycket om Ko-Tee. Men diskussionen här handlar om att han har blivit anklagad för ett åsiktsbrott, till på köpet av en av sina politiska motståndare såvitt jag förstod artikeln. 

 

Frågar du mig om hur det kommer sig att röda supportrar på MPR stödjer krigshetsande psykopater?

1. Vad har det med saken att göra?

2. Inte en aning, gör dom det? 

Hej

 

Den ende krigshetsaren som märkligt nog har stöd på forumet är väl Suthep och han är ju gul.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med dig men samtidigt är jag förvånad(nä inte) över att den senaste folkvalda regeringen stärkt dessa stenålderslagar.

 

T.o.m. den man inte får prata om har sagt att han vill ta bort dessa lagar, så vad är problemet att göra detta, INGEN absolut ingen hade vågat säga emot om regeringen tagit bort dessa med hänvisning till kungens önskan.

 

 

Gula rojalister?

 

LM har stärkts under den senaste regeringen, och som jag skrev, t.o.m. M själv har sagt att avskaffandet av dessa är hans önskan, men inte då.

Du skrev för några år sedan att Yingluck hade som vallöfte att avskaffa dessa lagar, hon kunde ha gjort det, men har alltså valt att inte göra det, och kom inte med att hon inte vågade p.g.a. eliten etc. etc.

Om Kungen själv vill det så är det och var även när Yingluck startade sin bana som Proxy PM så att ingen hade vågat säga emot henne om hon avskaffat dessa lagar.

Men hon sa nästan omgående efter valet att dessa skulle stärkas, samtidigt som du skrev att hon ville avskaffa dessa, som vanlig har du helt olika uppfattningar än Yinglucks och de rödas regering. Börjar tro att du är elit, godsägare, rik och bara leker med oss andra.

 

Dessutom har dessa lagar aldrig använts så mycket, i hotform och i verkligheten som under styret av klanen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yttrande frihten står ju inte i hög kurs här på forumet.

Men alla borde väl hört dess ord.

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem"

.

Dom bevingade orden hade PT,s folk behövt höra många gånger.

Att sådana som du och IL hyllar dom trots att dom arbetar emot det fria ordet. Tyder på att ni inte förstår ordens innebörd.

Hur var det när man skulle debattera amnestin i parlamentet?

Att framföra sin åsikt var slöseri med tid.

Även om jag anser att det är en rättighet att framföra vad man vill så är det mer än lovligt korkat för hans egen skull att tala illa om kungen öppet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den ende krigshetsaren som märkligt nog har stöd på forumet är väl Suthep och han är ju gul.

Med vänlig hälsning isan Lover

Jag vet inte varför du stoppar åsikter i folks mun?

Alla jag läst inklusive mig själv tar avstånd från tokskallen Suthep.

Dock betyder det inte för att man är emot Thaksin är för Suthep. Bara för att man där tycker lika i en fråga.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Gula rojalister?

 

LM har stärkts under den senaste regeringen, och som jag skrev, t.o.m. M själv har sagt att avskaffandet av dessa är hans önskan, men inte då.

Du skrev för några år sedan att Yingluck hade som vallöfte att avskaffa dessa lagar, hon kunde ha gjort det, men har alltså valt att inte göra det, och kom inte med att hon inte vågade p.g.a. eliten etc. etc.

Om Kungen själv vill det så är det och var även när Yingluck startade sin bana som Proxy PM så att ingen hade vågat säga emot henne om hon avskaffat dessa lagar.

Men hon sa nästan omgående efter valet att dessa skulle stärkas, samtidigt som du skrev att hon ville avskaffa dessa, som vanlig har du helt olika uppfattningar än Yinglucks och de rödas regering. Börjar tro att du är elit, godsägare, rik och bara leker med oss andra.

 

Dessutom har dessa lagar aldrig använts så mycket, i hotform och i verkligheten som under styret av klanen.

Hej

 

Antalet LM fall ökade med 400% vid tiden för kuppen och man uppskattar att ca 80% av alla anmälningar härstammar ifrån det gula lägret.

 

Röda anmäler också men uppenbarligen i betydligt mindre omfattning.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...