Jump to content
IGNORERAD

Inbjudan


Aanker

Recommended Posts

Hej,

 

Jag och min flickvän håller på med ansökan om schengenvisum då vi ville att hon skulle komma och hälsa på i Sverige.

Nu gick hon via en agent i Thailand som har skickat mig en lista på saker som jag måste ordna. Det jag inte bli riktigt klok på är det här med "Inbjudan".

 

Jag trodde benhårt på att det var den inbjudan nr 240011 eller 241011 som finns på migrationsverkets hemsida.

När jag frågade agenten om denna blankett fungerade fick jag följande svar: "For the Invitation letter, this letter is needed to be issued in Sweden City Hall office and it will certify an affixed by there stamp as proved of this invitation. The invitation you have found online wasn't the one in this case."

Må hända att min engelska inte är den bästa men City Hall är väl stadshuset? Ni får rätta mig om jag har fel men dem har väl egentligen inget med detta att göra?

 

Så min fråga är egentligen, är det någon som antingen vet vad han menar med detta? Eller vet vilket dokument som jag ska nyttja för inbjudan?

 

 

 

//Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan du läsa vad man behöver för papper

 

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bangkok/Besoka-Sverige/Soka-visum-till-Sverige/

 

Ansökan lämnas in på VSF global även de har information om hur man går till väga och vilka papper som behövs både på thai och engelska

 

http://www.vfsglobal.com/sweden/Thailand/

 

Så får man fakta och inte någon mumbojumboinformation

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Andreas,

 

De har gett henne fel uppgifter! Ett brev från stadshuset gäller Frankrike och Belgien vad jag vet! Behöver du hjälp så finns jag i Bangkok! Jag har tidigare jobbat med visum och migrationsärenden på ambassaden i Bangkok!

 

Mvh

 

Amru S. ( Swedish & International Consultant ) Address : 29 (128/24) Soi Ramkamheang 24
Yaak 30 Ramkamheang Rd.
Huamak Bangkapi
Bangkok 10240
Thailand Tel : (+66) 87 587 4114

Email

Websida

:

amru@rlsic.com

www.rlsic.com

     

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Agenten menar så klart ett personbevis från Skatteverket som heter inbjudan.

 

Anlita Thaikonsult om du vill vara säker.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

info@thaikonsult.se

 

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja thaikonsult vet jag ju inte om jag själv skulle anlita såg ju din mail korrespondens med en kamrat o i bland va du ju ute o cyckla

...orginalen behöll jag ju stod ju på thai känns det igen .

Link to comment
Dela på andra sajter

Personbevis inbjudan skatteverket tippar jag på. Har du bank id med dig så kan du printa ut den var som helst, glömde själv den ett år..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man få så fel mellan City Hall och Swedish Tax Authority! Då är nog agenterna där ute förvirrade! Från tidigare erfarenheter av möten med andra Schengen länder så har de krävt dokument stämplar på inbjudan från the City Hall och dessa länder var då Frankrike och Belgien mf. Tax Authority och City Hall är i mina öron två helt olika myndigheter. Ja det är klart att man som svensk blir förvirrad av alla dessa agenter som blandar ihop alla länders krav med varandra

 

Mvh

 

Amru S. ( Swedish & International Consultant )

 

Address : 29 (128/24) Soi Ramkamheang 24
Yaak 30 Ramkamheang Rd.
Huamak Bangkapi
Bangkok 10240
Thailand Tel : (+66) 87 587 4114

amru@rlsic.com

www.rlsic.com

 

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tack för alla era svar, det hjälpte!

Givetvis hade han blandat ihop länderna och det var MIGs inbjudan samt personbevis från skatteverket som behövdes :-)

 

Återigen, tack!

 

 

//Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...