mats_umea Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Skickade in pass och ansökan för svenskt medborgarskap den 10 nov och det kom tillbaks och godkänt den 17 nov . Så nu har hon varit hos polisen och beställt sitt nya pass. Man har ju hört från det lokala mig och här att det skulle ta runt 8-12 mån , men såna här trevliga överaskningar är trevliga ! Har nån fler haft samma snabba handläggning kanske. Mvh mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
islander Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Vad som hände nu vet jag inte men när de lade om systemet för ett par år sedan var det likadant, frun fick sitt medborgarskap med vändande post... Om jag minns rätt så gick "omläggningen" ut på att lätta ärenden skulle behandlas direkt istället för att alla ansökningar lades i samma hög, lätta ärenden är väl sådana som kan klaras av med några snabba slagningar i datorn, och där man inte måste räkna varje månad för att få ihop tiden.. Sen verkar ju köerna växt igen senaste året av vad man hört b.l.a här på forumet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Jag gissar att du har ett oslagbart rekord.Grattis. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Har en kompis som skickade in i våras, och de väntar ännu.så att de generellt snabbat upp hanteringen är jag tämligen skeptisk till.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mussemannen Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Vi har väntat sen Juli på PUT inget att sura över. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jokern Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Du hade nog tur att den hamnade överst hos rätt handläggare. Ungefär lika stor chans som att vinna på lotto! Grattis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mats_umea Inlagd November 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 25, 2011 Hej på er ! När min sambo hade rätten att söka medborgarskap i maj ,var vi till mig i umeå och dom sa att om de skulle handha ärendet skulle det ta 12 mån eller mer men om vi sökte via e-tänsten skulle det ta ung 8 mån. Men jag har väl inte varit så snabb med att göra någonting åt det hela tills jag fick lite dåligt samvete och gick in på deras hemsida och gjorde en ansökan , sen blir man bara förbluffad över hur snabbt det gick. Mvh mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Hej på er ! När min sambo hade rätten att söka medborgarskap i maj ,var vi till mig i umeå och dom sa att om de skulle handha ärendet skulle det ta 12 mån eller mer men om vi sökte via e-tänsten skulle det ta ung 8 mån. Men jag har väl inte varit så snabb med att göra någonting åt det hela tills jag fick lite dåligt samvete och gick in på deras hemsida och gjorde en ansökan , sen blir man bara förbluffad över hur snabbt det gick. Mvh mats Tror fan det Du bor i Ume??!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farranglao Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Vi har väntat sen Juli på PUT inget att sura över. Nu är det nåt år sen men jag åkte till Uppsala och där tog det ca 1 timme så var allt klart (PUT) Har haft fler ärenden i Uppsala med förlängning av visum med systrar o svärföräldrar och nån kompis och det har alltid gått smidigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mats_umea Inlagd November 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 25, 2011 Hej ! Skickade ansökan till norrköping,så inga glesbygdsfördelar här inte ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mussemannen Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Nu är det nåt år sen men jag åkte till Uppsala och där tog det ca 1 timme så var allt klart (PUT) Har haft fler ärenden i Uppsala med förlängning av visum med systrar o svärföräldrar och nån kompis och det har alltid gått smidigt Fan för att man bor i STHLM Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jokern Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Fan för att man bor i STHLM Tror de e stor skillnad på visum o medborgarskap. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Det var väl någon som bestämde att högen inte skulle ligga med texten uppåt. Vips så vände man högen upp och ner så blanksidan kom upp. Hokus pokus, helt plötsligt var den siste i högen överst. Hur kunde det bli så? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
snömannen Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Måste säga att man har haft ett gött bemötande av dom. Put tog oss ca 3 veckor från första insända pappret så nog fxxn kan dom Över lag måste ja säga att dom gör nog ett ganska gött jobb, vem fxxn snubblar inte ibland Mvh Snömannen Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Nu är det nåt år sen men jag åkte till Uppsala och där tog det ca 1 timme så var allt klart (PUT) Har haft fler ärenden i Uppsala med förlängning av visum med systrar o svärföräldrar och nån kompis och det har alltid gått smidigt Samma här, det var för en 5-6 år sedan och vi var i Solna Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rogigoal Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Ibland så kan det hjälpa o lyfta luren ibland o inte bara sitta o kika i brevlådan.. # 27 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Fan för att man bor i STHLM Bor i Stockholm tog en vecka. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd November 25, 2011 Dela Inlagd November 25, 2011 Bor i Stockholm tog en vecka. Hade liknande fall för min tjej , solklart fall, inget dröjsmål för många år sedan. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
exroller Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Skickade in pass och ansökan för svenskt medborgarskap den 10 nov och det kom tillbaks och godkänt den 17 nov . Så nu har hon varit hos polisen och beställt sitt nya pass. Man har ju hört från det lokala mig och här att det skulle ta runt 8-12 mån , men såna här trevliga överaskningar är trevliga ! Har nån fler haft samma snabba handläggning kanske. Mvh mats Vi skickade in ansökan om Svenskt Medborgarskap en måndag och fick tillbaka dom på onsdagen samma vecka..Så visst kan det gå oväntat snabbt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.