stig44 Inlagd November 20, 2011 Dela Inlagd November 20, 2011 Hur har ni som är över 65 och bor permanent i Thailand löst försäkringsfrågan? Jag försöker hitta en sjuk- och olycksfallsförsäkring som inte kostar en förmögenhet. Endera, som AIA, kostar det 185 000 baht/år och då ingår även liv, eller så försäkrar man inte folk över 65 eller så måste man vara fast boende i Sverige för att kunna försäkras. Det måste väl finnas en lösning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd November 20, 2011 Dela Inlagd November 20, 2011 Hur har ni som är över 65 och bor permanent i Thailand löst försäkringsfrågan? Jag försöker hitta en sjuk- och olycksfallsförsäkring som inte kostar en förmögenhet. Endera, som AIA, kostar det 185 000 baht/år och då ingår även liv, eller så försäkrar man inte folk över 65 eller så måste man vara fast boende i Sverige för att kunna försäkras. Det måste väl finnas en lösning? För att ha en fullgod sjukförsäkring i Thailand, krävs det att du har köpt den före fyllda 60 år, men egentligen inte ens då, för efter fyllda 65 så har de bolag jag har tittat på exkluderat sjukvård som är relaterade till stroke, hjärta - kärl samt prostata (cancer). Jag ser bara en lösning och det är kontantbetalning av sjukvården efter 65 år. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stig44 Inlagd November 20, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 20, 2011 Det som stör mig lite är att ett stort bolag som AIA kräver att man även betalar en skyhög livförsäkring bara för att man vill teckna en sjuk- och olycksfallsförsäkring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd November 20, 2011 Dela Inlagd November 20, 2011 Det som stör mig lite är att ett stort bolag som AIA kräver att man även betalar en skyhög livförsäkring bara för att man vill teckna en sjuk- och olycksfallsförsäkring. Jag vet inte var i Thailand du brukar befinna dej, men i Pattaya, third road finns ett bolag som heter E & I Insurance Broker Co., Ltd och som ägs av Inga Dohlon I (thailändska med svensk mamma) och som är seriös och kan det mesta om försäkringar för farang. Har du möjlighet, så ta ett snack med henne och du får svar på alla dina frågor. Hon talar perfekt engelska och du kan nå henne på tel 038 422825. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stig44 Inlagd November 20, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 20, 2011 Tack för tipset! Jag bor i Bangsaen så det är bara fyra mil bort. Jag ringer henne i morgon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tuk Inlagd November 20, 2011 Dela Inlagd November 20, 2011 http://www.insurance-in-Thailand.com/index.htm Hittade hennes hemsida,har kontor i Phuket också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd November 20, 2011 Dela Inlagd November 20, 2011 Hej jag bor i Thailand men är nu oförsäkrad.Då jag haltar med krycka och ena armen ur funktion så skakar alla försäkringstjänstemän som jag hitintills mött bara på huvudet.Jag är 55 men räknar med att inom några år flytta hem till Sverige och köpa mig ett litet hus Sen tänkte jag bo 6 mån på vardera stället och hoppas att det ska lösa sig med försäkring på nåt sätt.Kan tillägga att när jag flyttade till Thailand för 4,5 år sedan så var det inga problem.Jag fick 2 år genom min hemförsäkring mot tillägg givetvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stigarne44 Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Hej Stig44 Jag sitter i samma sits som du, jag är 67 år och bor numera heltid i Hua Hin. Efter mycket letande hittade jag ett bolag som du kan teckna upp till 70 års ålder och när du har kommit in i den så gäller den livet ut, bolaget heter april international, är franskt, www.april-international.fr. Försäkringen säljs i Hua Hin av frankracinesiamconsulting@gmail.com . Jag betalar 2000 Euro per år. Försäkringen täcker allt upp till en kostnad av 300.000 Euro. Vi är några stycken i Hua Hin som använder detta bolag och det verkar fungera bra. Hälsn Stig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Hej är 59 har ett bolag som heter AIA betalar 38,044bht/året. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.