Tuk Inlagd November 17, 2011 Dela Inlagd November 17, 2011 [size=4][size=5]Vet någon vilken blankett referenspersonen ska fylla i när det gäller att ta hit min svärdotters pojke (de är gifta bara med religiöst ceremoni och gifter sig på rådhuset när de kommer hit) .De har bott tillsammans i Thailand bara sedan årsskiftet. [/size][/size] [size=4][size=5]Svärdottern har precis fått beslut om att hennes UT är klar och pga ändrade förhållanden i släkten skall hennes pojke nu också följa med hit.Eftersom de alla är i Thailand är det min son som ska vara referensperson och jag tänkte att det skulle gå fortare om min son kunde fylla i och skriva under rätt blankett,skicka den hit till mig så när Migrationsverket då skickar brev om vilken blanket som ska skickas in skickar jag in den direkt ist för att han först då ska till internettkafé och hela köret.[/size][/size] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
islander Inlagd November 17, 2011 Dela Inlagd November 17, 2011 [size=4][size=5] Migrationsverket då skickar brev om vilken blanket som ska skickas in skickar jag in den direkt ist för att han först då ska till internettkafé och hela köret.[/size][/size] Det är inte riktigt så enkelt, men eftersom hon precis sökt och fått UT kan ni ju processen, fast nu finns ju E-ansökan, det är dessutom viktig att hon har ordning på vårdnadspappren det måste ordnas först.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 Handlar det om svärdotterns son eller hennes pojkvän? Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tuk Inlagd November 18, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2011 Svärdotterns 7 åriga son Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 Då ska svärdotterns son som är 7 år söka ett uppehållstillstånd med anknytning till sin mamma och använda en pappersblankett och lämna in ansökan hos ambassaden eftersom E-ansökningar endast kan göras av personer över 18 år med eller utan barn som medsökande. Ensamsökande barn kan ännu inte nyttja E-tjänsten. Tänk även på vårdnadspappren för sonen så mamman verkligen har vårdnaden. Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tuk Inlagd November 18, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2011 Tack. Ja vårdnadspapperna är klara. Tänkte mest sen på blanketten som min son som referensperson måste fylla i efter att Migrationsverket skickar brev till honom när de fått in pojkens ansökan.Vet du vad den blanketten kan heta? Min son är ju ännu inte anhörig på riktigt eftersom de bara gift sig religiöst i Thailand så jag kan inte luska ut vilken blankett det kan tänkas bli. Mamman är ju forf. i Thailand liksom min son till pojken får sitt UT. Fick besked fr Migrationen att min son ska vara referensperson eftersom hon inte kommit hit ännu, fick sitt besked om UT i måndags Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd November 18, 2011 Dela Inlagd November 18, 2011 Det förutsätter att din som är svärdotterns sons far och att faderskapet är fastställt och att han också är vårdnadshavare. Blanketten på svenska heter 162011 och familjeuppgifterna på svenska 238011. Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.