Jump to content
IGNORERAD

Europeiska


Rob

Recommended Posts

Hallå.

Någon där ute som har erfarenhet utav försäkringsbolaget Europeiska? Är sugen på att teckna en reseförsäkring med dom men jag tycker inte deras hemsida övertygar alls. Företaget känns rent spontant rent "B":igt utav hemsidan att döma. Någon som har råkat ut för en olycka och fått pengar/hemtransport betald av Europeiska? Eller är det ett bolag som rakar in premier och sen med hjälp av minsta lilla kryphål i avtalen slingrar sig ur sina ansvar?

All information bra som dålig mottages tacksam om Europeiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Förstår inte riktigt vad du har emot Europeiskas hemsida. Dom har ju ganska många försäkringar så därför blir det kanske lite rörigt.

Sedan fungerar den förvisso bäst i IE eller Firefox och inte alls i Chrome men det är dom ju inte ensamma om.

Sedan är Europeiska det absolut största bolaget i Norden vad gäller reseförsäkringar. Dom är så stora så dom har en egen infrastruktur vad gäller akuthantering i Köpenhamn. Dom flesta andra bolag sammarbetar ju vis SOS International men Europeiska har ett eget center.

Dessutom brukar det vara Europeiskas försäkring man tecknar när man köper försäkring direkt av charterbolagen.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vad du har emot Europeiskas hemsida. Dom har ju ganska många försäkringar så därför blir det kanske lite rörigt.

Sedan fungerar den förvisso bäst i IE eller Firefox och inte alls i Chrome men det är dom ju inte ensamma om.

Sedan är Europeiska det absolut största bolaget i Norden vad gäller reseförsäkringar. Dom är så stora så dom har en egen infrastruktur vad gäller akuthantering i Köpenhamn. Dom flesta andra bolag sammarbetar ju vis SOS International men Europeiska har ett eget center.

Dessutom brukar det vara Europeiskas försäkring man tecknar när man köper försäkring direkt av charterbolagen.

hf

Att använda Erupeiska till besöksvias är en stor fördel mot de från Thai!!

Du slipper att betala på sjukhuset om det överstiger självrisken.

Den stora nakdelen äe att dom inte är med i SOS International!!!!! :kort:

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Att använda Erupeiska till besöksvias är en stor fördel mot de från Thai!!

Du slipper att betala på sjukhuset om det överstiger självrisken.

Den stora nakdelen äe att dom inte är med i SOS International!!!!! :kort:

pigge01

Dags för moderatorn att reagera; vi kan inte diskutera stora nakdelar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för moderatorn att reagera; vi kan inte diskutera stora nakdelar!

Varför inte?

Förklara dig!

Detta är inget för moderater att läga sig i.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som uplysning kan jag säga att SOS International är en av de få.

Som kan beordra ut SAS Ambolans flyg!!

En MD-80 (DC-9) på Kastrup och en B737-600 på Arlanda!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för moderatorn att reagera; vi kan inte diskutera stora nakdelar!

Nja, man får diskutera stora nakdelar, men man får inte visa bilder på dom ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för moderatorn att reagera; vi kan inte diskutera stora nakdelar!

Nu har du nog missuppfattat det hela, jag tycker tvärtom att en av moderatorerna uppmuntrar till att framföra negativa åsikter, speciellt om thailändare i gemen :crazy:

Men tillbaka till ämnet så försäkrade jag mig en resa via Europeiska. Det jag gillade var att man kunde skräddarsy sin försäkring och välja bort saker man ansåg onödiga och därmed spara lite pengar. Jag drabbades dock inte av vare sig sjukdom eller annat så jag kan inte uttala mig om dom är att lita på men jag skulle inte tveka att teckna en ny försäkring hos dom om det vore aktuellt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis till mig skulle åka två veckor charter till Thailand med flickvännen. Flickvännens far tog en försäkring i all välmening i Europeiska. Den var lite dyr så det gnälldes lite över den dyra försäkringen som svärfar hade lagt till.

Efter ett par dagar blev kompisen sjuk med resultat att resan blev ”förstörd”.

När de kom hem och anmälde detta till Europeiska och fick en ny resa så gnälldes det inte mer på den dyra försäkringen…

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har ju köpt vinterns resa med visakortet och där ingår ju reseförsäkring med Europeiska

vi ska ju åka hem den 22jan.fick mejl från supersavertravel för några veckor sen att aerosvit som vi åker hem med har ändrat i tidtabellen med påfölj att vi får ev övernatta i kiev.men en trevlig dam på resebyrån pratade med aerosvit om di står för övernattningen men tydligen inte.och då undrar jag om reseförsäkringen gäller :whistle: är lite osäker läste reglerna om dom annonserar

att det är nya tider som gäller så gäller inte försäkringen.men jag skulle återkomma i slutet på oktober eventuellt får vi väl åka nån dag tidigare

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv haft Europeiska och har bara positivt att säga om dom.

Har tyvärr vid två tillfällen använt försäkringen, sista gången var förra året då jag blev inlagd på sjukhus i Shanghai pga av H1N2 (Svin influensan) låg då i nästan två veckor varav en del i respirator. :bag: Om jag kommer ihåg rätt slutade räkningen på ca 150 000 SEK och behövde vid detta tillfälle inte använda egna pengar, räkningen skickades direkt till Europeiska.

Vid ett annat tillfälle i Japan använde jag försäkringen och skickade då räkningen till Europeiska som sedan satte in pengar på mitt konto.

PS! Glöm inte att kontakta Europeiska direkt när försäkringen behövs, är du tillräckligt frisk ringer du själv och informerar dom och om du inte är förmögen att ringa så kommer sjukhuset att göra det för dig eftersom dom vill ha ut pengarna för behandligen ;) Se bara till att ha kortet i fickan hela tiden om något skulle hända!

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tecknade en försäkring med Europeiska vid en resa till Thailand. Fick uppsöka sjukhus och räkningen gick på några tusen Baht. Gick sedan till deras kontor i Bangkok och fick ut hela beloppet genast. Inga problem

Plutten

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...