Jump to content
IGNORERAD

Yasothon - Vad Gör Man Där?


Tujtuj

Recommended Posts

Tänkte ev. åka en sväng till Yasoyhon nästa resa, men blev fundersam på vad man som farang kan roa sig med där? Jag gillar ju iofs landsbyggden, men helst då den kan kombineras med lite city-liv och aktiviteter. Någon som vet vad som finns att göra där i januari?

Hittade denna på Youtube och blev ju lite fundersam då det mest liknar en sk. zombiewalk tycker jag :D .

Verkar konsumeras en del alkohol där under songkran iaf :whistle:http://www.youtube.com/watch?v=tKo3zh1y24s

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

e de inte där dom skjuter raketer som galningar? vet dock inte när på året...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är i maj. Så jag missar det med 7 eller 4 månader beroende på hur man vill se det. :)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den filmen är inte något typiskt songkran firande. Om du tittar på pickuppen längst fram så sitter det en vitklädd person på flaket under en parasoll, både musiken och paradens slow walk är däremot typiskt för en transport till templet och där kommande munkvigning. Den blivande munken sitter vitklädd med nyrakat och talkat huvud under parasollen under transport till templet där man kommer att bära in honom, en vitklädd för nämligen inte röra marken innan han har fått sin saffrans gula och blivit munk. Nog om detta, ett songkran firande ute på landsbygdern är betydligt vildare än så och du som farang kommer att vara den självklara måltavlan för allt vattenkrigande, bär kläder som du kan kassera efteråt och bliv inte fövånad om de försöker att döpa dig i en stor lerpöl, det åkte jag på vid min första songkran i byn, jag och frugan stod och dansade på ett pickupflak när plötsligt hela kortegen på femton bilar stannade och jag drogs ned och fick ett dopp i en i föväg fixad lerpöl. Det var inget illa menat utan bara en välkommst och efteråt så skulle alla bjuda farangen på öl och whisky så häng med på deras upptåg och jag kan säkert lova dej tre jäkligt skoj dagar

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Den filmen är inte något typiskt songkran firande. Om du tittar på pickuppen längst fram så sitter det en vitklädd person på flaket under en parasoll, både musiken och paradens slow walk är däremot typiskt för en transport till templet och där kommande munkvigning. Den blivande munken sitter vitklädd med nyrakat och talkat huvud under parasollen under transport till templet där man kommer att bära in honom, en vitklädd för nämligen inte röra marken innan han har fått sin saffrans gula och blivit munk. Nog om detta, ett songkran firande ute på landsbygdern är betydligt vildare än så och du som farang kommer att vara den självklara måltavlan för allt vattenkrigande, bär kläder som du kan kassera efteråt och bliv inte fövånad om de försöker att döpa dig i en stor lerpöl, det åkte jag på vid min första songkran i byn, jag och frugan stod och dansade på ett pickupflak när plötsligt hela kortegen på femton bilar stannade och jag drogs ned och fick ett dopp i en i föväg fixad lerpöl. Det var inget illa menat utan bara en välkommst och efteråt så skulle alla bjuda farangen på öl och whisky så häng med på deras upptåg och jag kan säkert lova dej tre jäkligt skoj dagar

Jo, frugan pekade ut den blivande munken för mig och förklarade ungefär samma sak som det du beskriver. Songkran låter skoj, men jag ska dit i januari.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Se till bara å vara i jomtien innan den 21 så drar vi några pilsner hos Maitan

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till bara å vara i jomtien innan den 21 så drar vi några pilsner hos Maitan

Jepp! Tänkte vara i Jomtien över nyår :drinks:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nyårsfirande hos Maitan :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyårsfirande hos Maitan :whistle:

:great:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...