Jump to content
IGNORERAD

Badtider Och Tid Att Bada

Vaxet
 Dela

Recommended Posts

Så här i svenska högsommaren så tänkte jag göra en liten reflektion om hur olika folkslag badar på olika vis. En orgie i generaliseringar, men enligt mig ändå rätt nära verkligheten.

Vi börjar med Koreaner.

Alla som besökt Koh Larn vet att Koreaner alltid har en reseledare som tågar längst fram i gruppen, detta oavsett vad de gör eller var de befinner sig.

Således badar de också i grupp, alltså alla sitter på solstolen, reseledaren reser sig upp, alla andra reser sig upp, reseledaren går ut i vattnet, alla andra går efter ut i vattnet.

Och det blir ännu mer grupp"orgier" i vattnet. Reseledaren simmar utåt, alla andra simmar utåt, reseledaren dyker och vipps så är hela gruppen på 62 badande Koreaner borta under några sekunder.

Reseledaren kommer upp från dyket och sekunden senare så ploppar det upp 62 andra Koreaner ur vattnet, påminner om en andfamilj som gör gemensamhetsdyk.

Klädselmässigt så är Koreaner mycket välklädda i badet, väl täckande kläder för båda könen, och badmössa är snarare en regel än ett undantag.

Kineser.

Beter sig precis på samma sätt som Koreaner, men klädseln är betydligt mycket mer utmanande. Detta gäller alltså kvinnorna, de har små bikini, männen, ja de har fortfarande badbyxor som är uppdragna till bröstvåtorna.

Ryssar.

Kläder, ja nästan inga alls. Männen har små pastellfärgade tanga, som avslöjar precis allt om paketets storlek och form.

Kvinnorna har så små bikini att man inte ens kan se dem, och kan man se dem så är de ofta leopardmönstrade.

Dessutom tycks ryskor älska att visa upp sin i det närmaste nakna kropp på stranden, promenader utmed vattenbrynet är favoritsysslan.

Jag och många andra män får snällt sitta där i solstolen och täcka vårt mittparti med en handduk, oavsett hur varm man är så är bad uteslutet.

Inte ens de mest rymliga Intersport byxorna kan dölja den begynnande erektionen. Men snygga är de, de där ryskorna.

Svenskar i Thailand.

Har alltid funderat på varför äldre svenska kvinnor, med naveln mellan brösten, envisas med att vara topless. Däremot så är deras yngre systrar inte alls likna benägna att ta av överdelen.

Familjen Svensson har också med sig en äggklocka på stranden så att man vet när man skall vända sig så att solbrännan blir jämn.

Klockan 05 00 hittar ni svenskarna på stranden, och då inte hemvändande nattsuddare, näpp vi svenskar är så oroliga för att solstolarna skall ta slut att vi tar oss ner redan i denna tidiga morgonstund för att reservera en stol.

När detta är gjort med en handduk eller något annat, ja då kan vi gå hem och sova igen.

Så länge inga ryssar befinner sig på stranden så kan vi vara säkra på att få behålla denna reservation hela dagen. Men en ryss han skiter fullständigt i dessa reservationer, släng handduken i sjön, det här är min stol nu!

Svenskar i Sverige

I Sverige så förvandlas svensken till en självplågare, och vad som är ännu värre, till en mobbare, som helt öppet förtrycker och vill plåga sina medmänniskor.

Bada i 16 gradigt vatten ger kramp i precis var enda muskel, men bada det ska vi, det är ju förhelvete sommar. Att penisen i det iskalla vattnet snabbt tar storlek som mer påminner om en klitoris, ja det är smällar man får ta, nu skall alla bada!

Ja för det är ju så att de som inte är sugna på detta självplågeri direkt får höra dessa tillmäle, så som badkruka, kärring, vekling o.s.v. Ja skall jag själv plågas så skall ju i alla fall precis alla andra också tvingas till att göra detta.

Ja som sagt, några helt oväsentliga reflektioner så här i svenska badtider, nej nu måste jag gå och bada, om det är kalt i vattnet ? Skitkallt, men det är ju sommar och då badar man!. :wai:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Perfekt reflextion,men du glömde tyskarna men de har samma beteendemönster som ryssarna. :great: Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Javisst Vaxet! Man måste visa att man är en viking!

Jag var i förra veckan hemma hos min mamma som bor vid Vätterns södra ände. Var i och badade där, trots c:a 15 ljuvliga(?) grader. Bättre dan därpå med 23 grader i en liten insjö.:dance1:

Vattentemperaturen på rayong beach i maj var klart bättre, fick gå upp på land för att få någon svalka! :crazy:

Naken(under badshortsen)badaren Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Dela på andra sajter

Har bara läst om Svenskarna.

Och min reflektion är att "jag har ett förstoringsglad att låna ut" i fall det skulle behövas. :crazy:

Det köpte jag när jag skulle översätta en text i ministorleken för ett tag sen.

Vad gör man inte för att kunna se liiite bättre. ;)

:drinks:

Ha det gott!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

Perfekt reflextion,men du glömde tyskarna men de har samma beteendemönster som ryssarna. :great: Mvh Måne

Jo det finns fler folkgrupper med badbeteende, jag återkommer i ämnet.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Finnarna badar också. Faktum är att de finska badvattnen hör till de renaste i Eu.

Finländarna badar gärna flera gånger i veckan.

Fast mest blir det ju bastubad. Varför?

Tja, varför slösa på duschvatten när man kan svettas bort skiten?, säger dem.

Och bastu, det är den plats där finnarna byter om.. Sauna är platsen där man bastar.

Det sägs att finnas slåss för jämnan. Helt fel, de hinner med att basta och supa också!

Sedan dricker inte finnarna bara Koskenkorva som folk tror, de dricker Koff, Lapinkulta och Finlandia också.

Det säga att finnar inte kan blanda grogg. Jodå,

Vegetarian mix: 8 cl Koskenkorva, lägg i en ärta, låt dra i fyra sekunder, ta bort ärtan, drick!

Leva våra vänner i öst, kippis!

:-)

Dela på andra sajter

Finnarna badar också. Faktum är att de finska badvattnen hör till de renaste i Eu.

Finländarna badar gärna flera gånger i veckan.

Fast mest blir det ju bastubad. Varför?

Tja, varför slösa på duschvatten när man kan svettas bort skiten?, säger dem.

Och bastu, det är den plats där finnarna byter om.. Sauna är platsen där man bastar.

Det sägs att finnas slåss för jämnan. Helt fel, de hinner med att basta och supa också!

Sedan dricker inte finnarna bara Koskenkorva som folk tror, de dricker Koff, Lapinkulta och Finlandia också.

Det säga att finnar inte kan blanda grogg. Jodå,

Vegetarian mix: 8 cl Koskenkorva, lägg i en ärta, låt dra i fyra sekunder, ta bort ärtan, drick!

Leva våra vänner i öst, kippis!

:-)

Juoppo

Dela på andra sajter

Har bara läst om Svenskarna.

Och min reflektion är att "jag har ett förstoringsglad att låna ut" i fall det skulle behövas. :crazy:

Det köpte jag när jag skulle översätta en text i ministorleken för ett tag sen.

Vad gör man inte för att kunna se liiite bättre. ;)

:drinks:

Ha det gott!

Magrood

Kära Magrood, efter en båttur med tillhörande bad i Ålandshav så hade inte ett microskåp kunnat hitta den lilla masken.

Vädret är kanon, men vattnet är så djädrans kallt, ja detta skulle vara ett billigt sätt för alla Katoyer att bli av med saken de inte vill ha, bada i Sverige och vipps, borta.

Ändrades av Vaxet

Dela på andra sajter

Jaha, då var det dags för lite badreflektioner igen.

Vi börjar i Thailand och denna gång med Thailändare själva.

Om vi bortser från Pattaya så är min egen erfarenhet att Thailändare ogillar att bada, jo alltså ända till de ändå badar, då kan de nämligen inte sluta att bada.

Ni har nog alla sett dem, där ligger de och badar runt i vattnet, timme efter timme, dessutom nästan fullt påklädda.

Fru vax tillhör denna grupp som "inte" gillar att bada, men väl i badet, då badas det minsann, tur att hon blir hungrig efter ett tag, annars skulle hon aldrig komma upp.

Och just det, hunger, detta är något som präglar de flesta Thailändares strandliv, det skall ätas i all evinerlighet.

När vår egen familj tar sig ned till stranden, då har Fru Vax fyllt plastburkar och korgar med mat så att det skall räcka till alla, precis hela dagen.

Det första som händer när vi kommer till stranden med en oerhörd mängd mat är dock att det handlas mer mat, javisst varför riskera att maten inte räcker, köp mer, och det på en gång.

En annan udda grej är ju just badkläderna, i Thailand är Fru Vax inte jätteroad av att bära en bikini, jo det funkar på stränder i Krabi, Koh Samet och på Koh Chang, men annars, nä bada med det du har på dig just nu.

I Sverige så är dock detta helt annorlunda, undrande har jag frågat varför hon inte har en massa kläder på sig när hon badar i Sverige. Blev i praktiken idi*tförklarad, så kan man ju inte göra, nähä, ridå.

Ja som sagt, Thailändaren förhållande till badandet tycks för mig vara mycket komplex, en sorts hatkärlek. Ingen kan väl dock säga emot när jag påstår att en Thailändares strand/badliv präglas av mat, mat, mat och dryck.

Och så över till något helt annat.

Bada naken upplevs ju av många som en förhöjd badupplevelse, och javisst jag kan hålla med, om det gäller vid den privata bryggan utan insyn, eller ute på en liten ö där man är ensam med de närmaste.

Men igår var jag inbjuden till en vän som har sin husvagn på en camping för naturister, jag vill påstå att jag inte är en blyg man, men jag tror fan att jag rodnade från tårna upp till hjässan, och detta i 5 timmar.

Vill direkt påpeka att jag behöll mina kläder på mig, men det var jag i det närmaste ensam om.

Där gick de, unga tjejer, små barn, gamla gubbar och kärringar, smala, tjocka, korta och långa, ja precis alla var nakna. På campingen, på stranden och till min förvåning i restaurangen, naket, naket, naket.

Mitt konstanta rodnande övergick till att jag blev orange i ansiktet, detta när grannen, ja alltså mannen, klev ut ur sin husvagn med ribba, javisst han hade fjong, erektion, stake eller vad ni nu kallar det. Jag höll på att dåna av, jisses vad pinsamt, att han var extra välutrustad gjorde inte saken lättare för mig, min mun var antagligen helt öppen och mina ögon stora som tennisbollar, hjälp jag dör!

Ingen, absolut ingen annan reagerade överhuvudtaget på detta. Min väns fru inledde helt oberörd ett samtal med honom, jag satt helt tyst och fattade ingeting.

När hon avslutat samtalet så gick grannen tillbaka in i sin husvagn, fortfarande med en hel del blod i sin.

Frågade då min väns fru om hon inte tyckte det var pinsamt, hon svarade vadå, jag harklade fram "jo alltså det där med erektionen".

Hon tittade allvarligt på mig och sa "hade han erektion, nä det såg jag inte, jag tittar folk i ansiktet när jag talar med dem, gör inte du det?" :huh:

Min kompis började gapflabba emedan jag själv bara ville försvinna genom marken jag stod på, jag tackade för mig och åkte hem, detta var inget för mig. Och jag var glad att familjen min stannat hemma och inte valt att följa med.

Har omvärderat mig själv från att vara en rätt öppen person till att jag nu insett, jag är prydd, Dessutom börjar jag misstänka att jag vid många tillfällen tittat på folks vitala delar, inte i ansiktet när jag talat med dem.

Tänk om jag är omtalad för detta, jo du vet den där Vaxet, han stod och titta på mina tuttar och fi..precis hela tiden när jag talade med honom idag!!??, vilket pucko! :bag:

Så fruktansvärt pinsamt det är i så fall, ja nåväl, nu skall jag gå och bada, återkommer med mer badrapporter så småningom.

Ändrades av Vaxet

Dela på andra sajter

Kuliga badbetraktelser Vaxet. :great:

Tänkte jag skulle vara med och illustrera lite i tråden, har massor med bilder av badande människor i Thailand. Men jag får leta fram lite bilder senare, tänkte åka iväg och provmeta lite abborre med pojken just nu. Kan dock snabbt lägga in en bild av ett par kvinnor som jag tyckte såg ut som fransyskor när jag såg dom på Koh Samet i vintras. Men efter att ha läst din beskrivning av ryskor så inser jag ju nu att det faktiskt är det dom är. :)

Borde jag egentligen ha förstått direkt eftersom dom stod vid ett område fullt av grupptursryssar som besökte Samet över dagen.

Minimala bikinin var det ja.. Små knappar av tyg på bröstvårtorna... undrar hur man fäster dom... clips?

rus1.jpg

Visste ni förresten av ordet "ryssland" kommer av det fornnordiska "rus" som historikerna tror kommer från dom svenska vikingar som bosatte sig i Kievområdet. Dom kallades för ruser (rosslagare) och finns kanske i dom flesta ryssars genetiska stamtavla nu, 1000 år senare.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Svenskar i Sverige

I Sverige så förvandlas svensken till en självplågare, och vad som är ännu värre, till en mobbare, som helt öppet förtrycker och vill plåga sina medmänniskor.

Bada i 16 gradigt vatten ger kramp i precis var enda muskel, men bada det ska vi, det är ju förhelvete sommar.

Bra skrivet!

Och inte nog med att de skall bada. De påstår dessutom efteråt hur sköööönt det var i vattnet! Helt otroligt! :kort:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Bra skrivet!

Och inte nog med att de skall bada. De påstår dessutom efteråt hur sköööönt det var i vattnet! Helt otroligt! :kort:

/ Joe

Men det kanske är ett sätt att klara sej från de farliga brännmaneterna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Dessutom börjar jag misstänka att jag vid många tillfällen tittat på folks vitala delar, inte i ansiktet när jag talat med dem.

Tänk om jag är omtalad för detta, jo du vet den där Vaxet, han stod och titta på mina tuttar och fi..precis hela tiden när jag talade med

Du har ju träffat min fru ett antal gånger, men om jag skulle fråga dej om hennes färg på ögonen, så fick du gissa.:)

Inget illa ment, jag är själv likadan (pattoman).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Du har ju träffat min fru ett antal gånger, men om jag skulle fråga dej om hennes färg på ögonen, så fick du gissa.:)

Inte alls, där har du fel, hon har blåa ögon, precis som varenda annan Thaitjej jag träffat också har, patetiskt att påstå att jag tittar någon annan stans än i ögonen, jag, nädu aldrig. ;)

Ändrades av Vaxet

Dela på andra sajter

Fan vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg om naturistcampingen :party::rofl::rofl::haha:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Dela på andra sajter

Visste ni förresten av ordet "ryssland" kommer av det fornnordiska "rus" som historikerna tror kommer från dom svenska vikingar som bosatte sig i Kievområdet. Dom kallades för ruser (rosslagare) och finns kanske i dom flesta ryssars genetiska stamtavla nu, 1000 år senare.

Konstigt Kim ,

Har du hört varifrån ordet Ruotsi(Sverige på finska) kommer ifrån? De var från Roslagen eller roslagare har hört att den kommer också från samma ord. Och på estniska Rootsi.

Arto

Dela på andra sajter

över trettio grader idag i Borås.

Gott och bada i 20 gradigt vatten.

I morgon drar vi till bohuslän så vi får lite svalka av havsbrisen och kanske få någon makrill.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Min balkong ligger i solen, digitaltermometern visar 45 grader ute och 29 inne... Å jag springer mellan köket (där det säkert e 35) och vard.rummet (kollar film i väntan på att mitt livs utvalda ska komma hem fr. jobbet)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Svenskar i Sverige

Bada i 16 gradigt vatten ger kramp i precis var enda muskel, men bada det ska vi, det är ju förhelvete sommar. Att penisen i det iskalla vattnet snabbt tar storlek som mer påminner om en klitoris, ja det är smällar man får ta, nu skall alla bada!

Ja för det är ju så att de som inte är sugna på detta självplågeri direkt får höra dessa tillmäle, så som badkruka, kärring, vekling o.s.v. Ja skall jag själv plågas så skall ju i alla fall precis alla andra också tvingas till att göra detta.

Ja som sagt, några helt oväsentliga reflektioner så här i svenska badtider, nej nu måste jag gå och bada, om det är kalt i vattnet ? Skitkallt, men det är ju sommar och då badar man!. :wai:

Funderar på hur man kan applicera dina beskrivningar på den här badbilden jag tog här uppe i Norrland igår?

En thai i bikini, i iskallt svenskt havsvatten, som skvätter lika iskallt vatten på en mer påklädd svensk. Hmmm!

Självplågare ser dom ju ut att vara i alla fall.. Själv avstod jag, som den enda i sällskapet, badet.

swim1.jpg

Ser dessutom, till min stora förvåning, att Photobucket inte gillade den bild av "ryskor" på stranden av Koh Samet som jag la in igår. Dom har nämligen censurerat den.

Ha ha... första ggn jag får en bild censurerad av PB.

Så vill ni se mer än det photobucket törs visa, bege er genast till närmaste strand och se det live. Tills vidare så bifogar jag den vågade strandbilden från Samet direkt på Mpr istället. :)

post-3077-051233500 1278919425_thumb.jpg

post-3077-051233500 1278919425_thumb.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Konstigt Kim ,

Har du hört varifrån ordet Ruotsi(Sverige på finska) kommer ifrån? De var från Roslagen eller roslagare har hört att den kommer också från samma ord. Och på estniska Rootsi.

Same same, gamla ord med samma ursprung.. från rosslagen.

Dela på andra sajter

Vaddå, thailändare badar med vanliga kläder?

Jag har minsann badkläder på mig.

P4180152.jpg

För så här många plagg brukar jag inte ha på mig på en och samma gång när jag är torr. :drinks:

De är speciella för badtider. :-)

Mvh

Magrood

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...