Jump to content
IGNORERAD

Förlängning Visa Efter 30 Dagar


Snucke

Recommended Posts

Hej,

Hur gör man om man vill stanna längre efter att dom första 30 dagarna tagit slut. Går det bra att åka till Laos och få ny stämpel eller kan man förlänga inom Thailand tex i Khonkaen???

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm. Det känns som vi har haft den här konversationen... *ler*

Är du en "vanlig" turist, dvs under 50, eller över 50 fast utan vara sig pengar på banken eller pension, eller ogift med Thai, så kan du förlänga och få;

- 7 dagar på immigration. 1900 baht.

- 15 dagar vid gränsövergång. Tar du dig dit för egen maskin kostar bara visumet till gränslandet, ca 1000 baht. Samt en märklig straffavgift i Cambodja på några 100 baht för att man INTE stannar i landet och använder visumet man nyss har köpt för dyra pengar... Grumpf!

- 30 dagar vid ankomst internationell flygplats. Biljett Bangkok - Kuala Lumpur t/r med Air Asia drygt 5000 baht om bokar i tid. Visa Malaysia 0 baht. En hotellnatt ca 700 baht.

- double entrey ((60dagar+30dagar)x2) om du åker till thailändska ambasaden i Ventienne, Laos. Visa till Laos ca 1000 baht för svenskar. Visa Thailand gratis. En hotellnatt ca 500 baht.

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Immigrations kontor finns dom i alla större städer Kommer befinna mig i Khonkaen? eller möjligtvis i en gränsstad som Nongkai?(ganska nära Khonkaen).

Eller måste jag fara till Bangkok eller Pattaya?

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Immigrations kontor finns dom i alla större städer Kommer befinna mig i Khonkaen? eller möjligtvis i en gränsstad som Nongkai?(ganska nära Khonkaen).

Eller måste jag fara till Bangkok eller Pattaya?

Snucke

TGForGoogle!

Khon Kaen Checkpoint Mittraphap Road, Amphoe Mueang

Changwat Khonkaen

40000 0-4346-5242

d4_khonkaen@immigration.go.th

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...