Jump to content
IGNORERAD

Rysk pedofil släpptes ut ur Pattayas häkte


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Och varför tvivlar du på det?? För att han är Ryss eller??

Du ville ju redan ha avrättat honom, vill du det fortfarande eller? Är man misstänkt så är det lika bra att skjuta direkt?

Det är just precis därför som vi har domstolar och inte vigilante-gäng som drar runt och avrättar folk.

Tänk dig tanken att själv bli anklagad, helt falskt, för pedofili.

Jag tycker ju nog att folk är oskyldiga tills de dömts i domstol.

/ Joe

Kan man skjuta misstänkta knarklangare utan rättegång kan man ju skjuta misstänkta pedofiler? Den tekniken har ju tillämpats och hyllats förr i Thailand och på MPR... :whistle:

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sabura

    10

  • broder tuk tuk

    7

  • GammalDansken

    7

  • MaiChai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Siam-Nilsson

SN,

Du är så mån om barn att du inte har några problem alls att, utan vidare, utmåla en ryss som pedofil och tro dig veta att han inte återvänder, att han kommer blåneka som Tito och att det är korruptionen hos domstolar som gör att han släpps ur häktet och ger honom tillstånd att åka utomlands.

1. Det stämmer att jag är mån om att barn i allmänhet inte ska råka illa ut

(och i detta fall råkade den anklagade personen i thailändsk media vara Ryss)

2. Men det är rejält feltolkat av dig i ditt påstående att jag ”utan vidare” utmålar en Ryss som pedofil.

Det stämmer inte. Jag återgav ett händelseförlopp med bifogade länkar till

vad som stod skrivet i ett flertal Thailändska tidningar.

Detta om ryssens framfart i Pattaya är inte mitt ”påhitt” eller mitt försök att svärta ner honom,

och då kan man knappast säga att jag ”utan vidare” vill utmåla en Ryss som pedofil.

Sedan gjorde jag även några vilda gissningar med en liknelse till en viss dömd operasångares förnekande,

vilket tydligt framgick att det var just "gissningar" från min sida.

Tycker synd om dessa barn när de växer upp - och du inte längre månar om dem.

Den här meningen hänger lite osammanhängande i luften för att jag ska kunna göra en rättvis tolkning av vad du menar.

Det blir lite svårt att tolka texten då den saknar ett ”Subjekt” i början av meningen.

Vem tycker synd om dessa barn när de är små?

Sätt gärna något av följande ord (”Jag”, ”Du”, ”Han”, ”Hon”, eller ”De” ) framför ”Tycker”,

så blir det lite tydligare vad du menar och vem du syftar på.

För mig är det här bara ytterliggare ett i raden av dessa IL-beteenden.

Där nästan vilka oförätter som helst är ok bara de grundar sig i påstådd omtanke om andra.

Åter igen saknas ett subjekt. Vem är det som är behäftad med ett IL-beteende?

Är det mig eller pedofilen som du syftar på, och vilka oförätter är det i så fall som jag tycker är OK?

Synd att egen kärlek närd på sådan inbillad omtanke är så vanlig.

Återigen - är det mig, IL eller pedofilen som du syftar på?

Jag tror nämligen inte att riktig omtanke är selektiv på det sätt den så ofta visas upp här.

Tack, äntligen en mening som nästan går att kommentera utan att behöva skriva en motfråga.

Men helt tydlig blir meningen dock inte eftersom du avslutar meningen med ” ofta visas upp här”,

och då undrar jag om du med ”här” syftar på staden Pattaya, mitt enskilda inlägg eller på debattforumet MPR som helhet?

Nåväl, jag är till skillnad från dig av den uppfattningen att ”riktig omtanke”

visst kan vara selektiv. Riktig omtanke (alltså inte falsk) behöver inte alltid vara

fullständig till alla individer och 100% rättvis till sitt utryck.

Både du och jag värnar förmodligen i vår tanke och handling mer omtänksamt för våra egna barn

än vad vi gör för andras barn som vi inte har lika starka biologiska band till.

Detta innebär dock inte att vi är oförmögna till en viss omtanke mot andras barn

eller att denna grad av omtanke och känslor då skulle vara falska (oriktiga).

Tack för kommentaren i alla fall,

SM.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

SN,

Du är så mån om barn att du inte har några problem alls att, utan vidare, utmåla en ryss som pedofil och tro dig veta att han inte återvänder, att han kommer blåneka som Tito och att det är korruptionen hos domstolar som gör att han släpps ur häktet och ger honom tillstånd att åka utomlands.

1. Det stämmer att jag är mån om att barn i allmänhet inte ska råka illa ut

(och i detta fall råkade den anklagade personen i thailändsk media vara Ryss)

2. Men det är rejält feltolkat av dig i ditt påstående att jag ”utan vidare” utmålar en Ryss som pedofil.

Det stämmer inte. Jag återgav ett händelseförlopp med bifogade länkar till

vad som stod skrivet i ett flertal Thailändska tidningar.

Detta om ryssens framfart i Pattaya är inte mitt ”påhitt” eller mitt försök att svärta ner honom,

och då kan man knappast säga att jag ”utan vidare” vill utmåla en Ryss som pedofil.

Sedan gjorde jag även några vilda gissningar med en liknelse till en viss dömd operasångares förnekande,

vilket tydligt framgick att det var just "gissningar" från min sida.

Tycker synd om dessa barn när de växer upp - och du inte längre månar om dem.

Den här meningen hänger lite osammanhängande i luften för att jag ska kunna göra en rättvis tolkning av vad du menar.

Det blir lite svårt att tolka texten då den saknar ett ”Subjekt” i början av meningen.

Vem tycker synd om dessa barn när de är små?

Sätt gärna något av följande ord (”Jag”, ”Du”, ”Han”, ”Hon”, eller ”De” ) framför ”Tycker”,

så blir det lite tydligare vad du menar och vem du syftar på.

För mig är det här bara ytterliggare ett i raden av dessa IL-beteenden.

Där nästan vilka oförätter som helst är ok bara de grundar sig i påstådd omtanke om andra.

Åter igen saknas ett subjekt. Vem är det som är behäftad med ett IL-beteende?

Är det mig eller pedofilen som du syftar på, och vilka oförätter är det i så fall som jag tycker är OK?

Synd att egen kärlek närd på sådan inbillad omtanke är så vanlig.

Återigen - är det mig, IL eller pedofilen som du syftar på?

Jag tror nämligen inte att riktig omtanke är selektiv på det sätt den så ofta visas upp här.

Tack, äntligen en mening som nästan går att kommentera utan att behöva skriva en motfråga.

Men helt tydlig blir meningen dock inte eftersom du avslutar meningen med ” ofta visas upp här”,

och då undrar jag om du med ”här” syftar på staden Pattaya, mitt enskilda inlägg eller på debattforumet MPR som helhet?

Nåväl, jag är till skillnad från dig av den uppfattningen att ”riktig omtanke”

visst kan vara selektiv. Riktig omtanke (alltså inte falsk) behöver inte alltid vara

fullständig till alla individer och 100% rättvis till sitt utryck.

Både du och jag värnar förmodligen i vår tanke och handling mer omtänksamt för våra egna barn

än vad vi gör för andras barn som vi inte har lika starka biologiska band till.

Detta innebär dock inte att vi är oförmögna till en viss omtanke mot andras barn

eller att denna grad av omtanke och känslor då skulle vara falska (oriktiga).

Tack för kommentaren i alla fall,

SM.

Eftersom jag inte lyckades gör mig förstådd i mitt första inlägg så hyser jag inga större förhoppningar om att du kommer förstå en förklaring heller.

Så, du får väl gissa (vad jag menar). :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och varför tvivlar du på det?? För att han är Ryss eller??

Du ville ju redan ha avrättat honom, vill du det fortfarande eller? Är man misstänkt så är det lika bra att skjuta direkt?

Det är just precis därför som vi har domstolar och inte vigilante-gäng som drar runt och avrättar folk.

Tänk dig tanken att själv bli anklagad, helt falskt, för pedofili.

Jag tycker ju nog att folk är oskyldiga tills de dömts i domstol.

/ Joe

Har inga problem med "bra" ryssar..för de finns givetvis också. Men jag kan ju säga att de ryssar jag sett i Thailand har alla betett sig uselt.

Givetvis ska INGA dömas till något innan de bevisats skyldiga, men ärligt...om du läser det som rapporteras därifrån så har de thailändska myndigheterna tagit bort hans visum pga hans beteende (för mig känns det som de avvisar hans "kända" beteende utöver denna specifika händelse). Han är ännu inte dömd och har av thailändska myndigheter tillåtits att lämna landet för bland annat en tidigare planerad konsert.

Vi får säkert veta om han blir straffad eller inte...kanske blir det böter och livstid deportering från Thailand. Kanske flera år i fängelse...

Bevisade pedofiler borde skjutas...eller stympas. Jävla äckel är vad det är...och den åsikten står jag för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Eftersom jag inte lyckades gör mig förstådd i mitt första inlägg så hyser jag inga större förhoppningar om att du kommer förstå en förklaring heller.

Så, du får väl gissa (vad jag menar). :)

Det var en svag kommentar av en annars stark debattör, med många gånger tydliga och ärliga argument.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har inga problem med "bra" ryssar..för de finns givetvis också. Men jag kan ju säga att de ryssar jag sett i Thailand har alla betett sig uselt.

Givetvis ska INGA dömas till något innan de bevisats skyldiga, men ärligt...om du läser det som rapporteras därifrån så har de thailändska myndigheterna tagit bort hans visum pga hans beteende (för mig känns det som de avvisar hans "kända" beteende utöver denna specifika händelse). Han är ännu inte dömd och har av thailändska myndigheter tillåtits att lämna landet för bland annat en tidigare planerad konsert.

Vi får säkert veta om han blir straffad eller inte...kanske blir det böter och livstid deportering från Thailand. Kanske flera år i fängelse...

Bevisade pedofiler borde skjutas...eller stympas. Jävla äckel är vad det är...och den åsikten står jag för.

Pedofili beror väl på en defekt i känslolivet och något som dessa personer inte själva kan styra över?

Går det inte att via medicinering ändra hormonbalansen hos dessa personer och på så sätt ända deras beteende?

Stefan66!

Jag hoppas innerligt att din son inte bär på pedofila drag.

Då blir det ju lite knivigt med skjutningen och stympningen.

Förresten får man lov att skriva på forumet att en viss grupp av människor ska skjutas eller stympas??

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Pedofili beror väl på en defekt i känslolivet och något som dessa personer inte själva kan styra över?

Går det inte att via medicinering ändra hormonbalansen hos dessa personer och på så sätt ända deras beteende?

Stefan66!

Jag hoppas innerligt att din son inte bär på pedofila drag.

Då blir det ju lite knivigt med skjutningen och stympningen.

Förresten får man lov att skriva på forumet att en viss grupp av människor ska skjutas eller stympas??

BTT

Är du bara dum eller har du otur när du skriver BTT?

Om min son skulle ha pedofila drag så skulle jag givetvis tycka EXAKT likadant. För mig har det fan ingen betydelse om det är familjemedlem som gör dåden eller inte.

Att ens argumentera FÖR personer med pedofila drag visar ytterliggare en fin sida hos dig. Är det "hets mot folkgrupp" du åsyftar? Påstår du att Pedofiler är en folkgrupp? Hmm...

Kommenterar inte detta mer utan betackar mig löjliga påhopp på person som BTT ägnat sig åt. Svarade endast på hans riktade inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är du bara dum eller har du otur när du skriver BTT?

Om min son skulle ha pedofila drag så skulle jag givetvis tycka EXAKT likadant. För mig har det fan ingen betydelse om det är familjemedlem som gör dåden eller inte.

Att ens argumentera FÖR personer med pedofila drag visar ytterliggare en fin sida hos dig. Är det "hets mot folkgrupp" du åsyftar? Påstår du att Pedofiler är en folkgrupp? Hmm...

Kommenterar inte detta mer utan betackar mig löjliga påhopp på person som BTT ägnat sig åt. Svarade endast på hans riktade inlägg.

Du låter ju som en behaglig och mänsklig person som tom inte skulle dra sig för att skjuta eller stympa sin egen son.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Du låter ju som en behaglig och mänsklig person som tom inte skulle dra sig för att skjuta eller stympa sin egen son.

BTT

Vilket skitsnack. Om någon familjemedlem visar sig vara en pedofil som utnyttjar minderåriga så kommer jag inte att acceptera det bara för att det råkar vara en familjemedlem. Det är patetiskt att du ens försöker ta det spåret i ämnet.

Ändrades av Joints
Otrevliga spekulationer
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en svag kommentar av en annars stark debattör, med många gånger tydliga och ärliga argument.

Man kan inte alltid vara vid sina snillens fulla bruk antar jag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du låter ju som en behaglig och mänsklig person som tom inte skulle dra sig för att skjuta eller stympa sin egen son.

BTT

Det här är förtal. Inte någonstans har jag skrivit att jag skulle döda någon. Att du påstår att jag skulle kunna mörda eller stympa min egen son är grova anklagelser och förtal. Att du sedan försöker måla ut detta som att det ligger i min personlighet är direkt stötande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, BTT... Prata om/med forum-medlemmar går alldeles bra. Även kiv accepteras. ;)

Men dra inte in familjemedlemmar i diskussionerna, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

... cut ...

Förresten får man lov att skriva på forumet att en viss grupp av människor ska skjutas eller stympas??

BTT

Ja, BTT... Prata om/med forum-medlemmar går alldeles bra. Även kiv accepteras. ;)

Men dra inte in familjemedlemmar i diskussionerna, tack.

Så svaret på BTT's fråga är "ja - bara det inte är någon i familjen" ?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det här är förtal. Inte någonstans har jag skrivit att jag skulle döda någon. Att du påstår att jag skulle kunna mörda eller stympa min egen son är grova anklagelser och förtal. Att du sedan försöker måla ut detta som att det ligger i min personlighet är direkt stötande.

Du skriver ju först att pedofiler ska skjutas eller stympas och sedan skriver du ochså att du inte gör någon skillnad ifall nu pedofilen råkar vara din egen son.

Nu tror jag ju inte att du är en sån galenpanna så vi får se detta som otur i formuleringen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det var en svag kommentar av en annars stark debattör, med många gånger tydliga och ärliga argument.

Ålen som herrn åt i går var nog sur å härsken :o:wacko::heat:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver ju först att pedofiler ska skjutas eller stympas och sedan skriver du ochså att du inte gör någon skillnad ifall nu pedofilen råkar vara din egen son.

Nu tror jag ju inte att du är en sån galenpanna så vi får se detta som otur i formuleringen.

BTT

Jag skrev "borde skjutas eller stympas"...jag skrev aldrig "ska"...

Det du skriver om mig som person är rent förtal. Det är inte så jäkla mycket att dryfta om när man dansar anonymt på ett forum, men för alla är jag inte anonym då ett antal känner mig privat. Så av den anledningen reagerar jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag skrev "borde skjutas eller stympas"...jag skrev aldrig "ska"...

Det du skriver om mig som person är rent förtal. Det är inte så jäkla mycket att dryfta om när man dansar anonymt på ett forum, men för alla är jag inte anonym då ett antal känner mig privat. Så av den anledningen reagerar jag...

Jaja men det är illa nog att önska att människor borde skjutas eller stympas.

Tycker du även då att ex en sinnesförvirrad eller drogad mördare ska ha dödsstaff?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja men det är illa nog att önska att människor borde skjutas eller stympas.

Tycker du även då att ex en sinnesförvirrad eller drogad mördare ska ha dödsstaff?

BTT

??

Försvarar du verkligen pedofili eller är det bara känslan du ger genom att attackera mig i person och inte diskutera sak och det som ämnet verkligen gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

??

Försvarar du verkligen pedofili eller är det bara känslan du ger genom att attackera mig i person och inte diskutera sak och det som ämnet verkligen gäller?

Nej jag försvarar givetvis inte pedofiler men jag anser att man bör ge även dessa sjuka människor en chans till rehabilitering och inte skjuta eller stympa dem.

Det handlar om en human människosyn.

Börjar man skjuta pedofiler så blir nästa steg att man börjar skjuta aids smittade och sen löper det på och fan vet var det slutar.

i Nazityskland började man med att gasa handikappade och utvecklngsstörda och sen gav man sig på allt som ansågs sjukt och farligt.

Vill inte ha ett sånt samhälle.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag försvarar givetvis inte pedofiler men jag anser att man bör ge även dessa sjuka människor en chans till rehabilitering och inte skjuta eller stympa dem.

Det handlar om en human människosyn.

Börjar man skjuta pedofiler så blir nästa steg att man börjar skjuta aids smittade och sen löper det på och fan vet var det slutar.

i Nazityskland började man med att gasa handikappade och utvecklngsstörda och sen gav man sig på allt som ansågs sjukt och farligt.

Vill inte ha ett sånt samhälle.

BTT

Det där kan man prata om i all oändlighet. Jag är inte intresserad av att göra det då det uppenbart blir snedvridna debatter och slutar med pajkastning istället för att diskutera sakfrågorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

??

Försvarar du verkligen pedofili eller är det bara känslan du ger genom att attackera mig i person och inte diskutera sak och det som ämnet verkligen gäller?

Hej Stefan!

Hur har du fått för sig att BTT försvarar pedofiler bara för att han tycker inte att de ska stympas eller skjutas även om de är familjemedlemmar och även om de är ryssar? Har du lärt dig denna skrivteknik från Bangkoknomenklaturen som ständigt upprepar samma enkla formulering - aldrig med något belägg - och kallar folk för massor namn och hävda att de önskar ett elände i Thailand bara för att de önskar att det parti som vinner ett ska få regera?

BTT tycker att det ska vara något måtta. Ett civiliserat samhälle är väl inte mer ociviliserat än dess brottslingar?

Hälsning!

Svarten

P.S. Har du samma omfattning om svenska pedofiler? Du vet ju att svenskar också har ett mycket dåligt rykte att bete sig som svin i utlandet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan!

Hur har du fått för sig att BTT försvarar pedofiler bara för att han tycker inte att de ska stympas eller skjutas även om de är familjemedlemmar och även om de är ryssar? Har du lärt dig denna skrivteknik från Bangkoknomenklaturen som ständigt upprepar samma enkla formulering - aldrig med något belägg - och kallar folk för massor namn och hävda att de önskar ett elände i Thailand bara för att de önskar att det parti som vinner ett ska få regera?

BTT tycker att det ska vara något måtta. Ett civiliserat samhälle är väl inte mer ociviliserat än dess brottslingar?

Hälsning!

Svarten

P.S. Har du samma omfattning om svenska pedofiler? Du vet ju att svenskar också har ett mycket dåligt rykte att bete sig som svin i utlandet!

Jag har svårt att se vart jag skulle ha dragit en linje att någon annan nationalitet är bättre som pedofiler än andra? Det är faktiskt ganska löjligt och jag är lite intelligentare än det som du verkar tro om mig.

Jag är emot pedofili och utnyttjande av minderåriga. Det finns inga omständigheter som gör att jag skulle tycka synd om en människa som förgriper sig på barn..oavsett vad personen varit med om i sitt liv tidigare. Jag förstår inte varför "vi" alltid ska vara skyddande mot brottslingar och behandla dessa t o m bättre än de som blivit offer för dessa vidriga handlingar.

Sedan måste jag säga att jag ogillar attityden att ge sig på person istället för sak...något som både BTT och Svarten verkar ha svårt att skilja på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Oj vad det hettade till.

Det finns de som i upprört affekt har utryckt önskemål om att samhället

gör processen kort med förövare av olika slag,

sedan finns det hos vissa personer en tendens att lite överslätande vilja framstå som

opportunt förlåtande och korrekt ”humana” när det gäller acceptansen av olika avvikande

sexuella läggningar och handlingar.

Det är lätt att i tal och skrift vara överslätande, len och human i en viss del av sitt uttryck,

men samtidigt fördömande mot oliktänkande på forumet.

Det är dock ingen människa som på förhand vet hur man själv kommer att reagera om ens eget barn

utsätts för en pedofils våldtäkt eller kanske mördas av någon galenpanna.

Helt plötsligt kan de tidigare så humana personlighetsdragen vara som bortblåsta,

och som en självklar en hederssak iklär sig då personen rätten att vara skarprättare.

Beteendeterapi funkar nog som en dämpande effekt på en ”icke önskvärd” sexuell läggning,

men någon bot lär det nog inte bli tal om.

En gång alkholist, alltid alkholist, men det går att bli en nykter alkolist,

men där slutar jämförelsen som kanske var okänslig och därför kan missförstås.

- Sorry alla gubbar och gummor som eventuellt tittar för djupt i flaskan - jag har inget emot er som person.

Låt oss gå tillbaka till pedofilerna som vi har diskuterat.

En sk kemisk kastrering via medicinering och

samtalsterapi har visat sig ha en dämpande och undertryckande effekt

på bl.a. pederasternas sexuella ”störning”.

Vilket jag tycker är väl värt att prova även i Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=1045345

Vad som för ögonblicket anses som en icke önskvärd läggning varierar

dock från land till land, och även beroende på religion, kulturskillnader och

beroende på personers könstillhörighet och andra skillnader mellan människor.

Så när önskad bot och bättring projiceras och ska appliceras på olika individer

så riktas denna lite olika beroende på vad som på den aktuella platsens anses som ett tabu.

Det är kanske en obekräftad skröna och lite vid sidan av sammanhanget,

men man brukar ju säga att heterosexuella kvinnor har det lite lättare

att umgås nära med bögar än vad heterosexuella män har.

Vad detta beror på behöver jag kanske inte dryfta vidare om.

Så acceptansen människor emellan varierar en hel del från individ till individ,

vilket man ser lite då och då när det inom religiösa kretsar görs

tappra försök till att exempelvis bota bögar.

http://alex.pedofil.se/?p=117

Aha! – Tänker förmodligen en del tolkande läsare och ytligt skrutinerande åsiktspoliser.

Va? - Är det verkligen så att SiamNilsson likställer homosexualitet med pedofili?

- Nej det gör jag inte, i alla fall inte mer än att båda är en sexuell läggning och

förmodligen obotliga till sin natur. Det finns dock en stor och viktig skillnad mellan

dessa läggningars uttrycksform, då pedofili som handling är rent skadligt

för det utsatta barnet i fråga.

Homosexualitet som handling mellan vuxna personer

är däremot inte skadligt under förutsättning att deltagarna är fullt friska

utan några smittsamma sjukdomar, vilket även gäller heterosexuella personer

som väljer att oskyddat rumla om i sänghalmen.

Summa samarium, så är jag positivt inställd till att man via inlåsning skiljer

kända förövare från allmänheten, och att samhället med tvång applicerar en

dämpande behandling på de personer som ännu bara dras med sjuka fantasier

som är knutna till en farlig sexuell läggning.

Dit räknar jag både pedofili och missriktad sadism där mottagaren inte är masochist,

men definitivt inte gammal hederlig homosexualitet eller avvikande fetischer av olika slag.

Ha det bra,

och diskutera lite mer och bråka lite mindre om det går ;)

SiamNilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, SN, här fick vi ditt färgade Ask-kuvert.

Begreppet "Politisk korrekthet" dyker upp lite här och var på Internet.

Från början betydde det faktiskt något positivt, att man var "rätt" ute, folklig och korrekt i dess ursprungliga och positiva betydelse.

Idag har begreppet kapats av högern och används som en nedsättande "pejorativ" term om det progressiva,

reformvänliga, upplysta och demokratiska samhället.

Det finns en blogg med namnet "Politiskt inkorrekt" som verkar ha blivit omåttligt populär bland människor

som hyser smygrasistiska tankar och åsikter.

Läs den gärna.

Den är ett avskräckande exempel på vilket pöbel-samhälle extrema partier vill ta oss till.

Det man vill ge sken av genom att vara "politiskt inkorrekt" är att man vågar gå mot strömmen,

att man ser "sanningar" som ingen annan ser.

Gärna med ett stänk av martyrskap, att man offrat sååå mycket för "sanningen".

Hej GD.

Googlade på "politiskt korrekt" och där fanns det en hel del läsvärt.

Först kommer två definitioner av själva begreppet politiskt korrekt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Politisk_korrekthet

http://sv.metapedia.org/wiki/Politisk_korrekthet

Här kommer två definitioner av tillämpningen av "politiskt korrekthet"

Dessa är läsvärda, intressanta och roande, men även skrämmande!

http://gluefox.com/kontr/korrekt.shtm

http://www.yttermera.se/kultur/politiskt_korrekt/index.html

Politisk korrekthet är som allt annat ett barn av sin tid. DVS. att det som är politiskt korrekt idag inte behöver ha varit det i igår eller fortfarande vara det imorgon!

Däremot kan man vara fullständigt övertygad om att om någonting idag skulle vara PK som inte var det igår, så skulle alla PK:iter över en natt fullständigt ha ändrat åsikt och nu vara helt för det som dom igår var helt emot!

Ett konkret exempel är bildandet av Sveriges rasbiologiska institut som röstades igenom 1922 utan omröstning av alla Sveriges dåvarande riksdagspartier

http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Även om uttrycket PK ännu inte användes vid denna tid så var de som stödde bildandet av detta institut samma människor som skulle ha tillhört dagens PK:elit, dvs. journalister, författare, riksdagsmän, professorer och många fler i den så kallade kultureliten.

De som var emot stämplades av dåtidens PK:iter som tillhörande den okunniga, outbildade pöbeln som inte förstod sitt eget bästa! Denna pöbel var den tidens Politiskt Inkorrekta!

Längre tillbaks i tiden hade Sveriges häxbränningar inte kunnat ske utan stöd av den tidens motsvarighet till dagens PK:iter. Dessa häxbränningar var för en tid högsta PK mode innan det började att gå överstyr och de styrande ingrep och stoppade det hela.

Även den Spanska inkvisitionen skulle idag ha kallats för PK:iter då de bekämpade alla som ifrågasatte den tidens, av makthavarna påbjudna statsreligionen och brände alla Politiskt Inkorrekta som förnekade "Jungfru Marias obefläckade avelse" på bålet.

DVS. det är precis som idag, dock får dagens PK:iter nöja sig med att bildligt talat bränna sina motståndare,

de med Politiskt Inkorrekta åsikter på bålet!

Sanningen är PK:ismens största fiende!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...