Jump to content
IGNORERAD

Var Ligger Eg. Prince Hotel I Chiang Mai?


Tujtuj

Recommended Posts

Jag sitter och försöker ta reda på var Prince hotel ligger exakt. All info jag hittar säger, med endast ett undantag, att det ligger väster om Ping, ett stenkast ifrån Ta pae gate. Undantaget, vilket är det som gör mig förvirrad, är hotellets egen hemsida http://www.prince-hotel-chiangmai.com/map.html som markerar hotellet öster om Ping och därmed ganska långt ifrån Ta pae :huh:

Man kan väl inte lyckas vända kartan och vägbeskrivningen till sitt eget hotell upp och ner tänker jag? :kort:

När jag sedan tittar på Chiang-Mai-map.jpg ser jag att man har markerat Prince hotell på samma ställe som hotellets hemsida, men att man dessutom har markerat ett hotell som heter Prince där jag tycker att det "borde" ligga.

Någon av de gamla CM-rävarna här som kan reda ut begreppen?

:wai:

Edit: Såg nu att hemsidans karta är vriden 90 grader fel enligt västerländsk logik! :crazy:

Blir nog att boka några nätter där i januari då!

Någon av ovan nämnda rävar som har en aning om hur pass fullbelagt det brukar vara i januari och hur pass tidigt man behöver boka för att få ett rum?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Tujtuj,

Din fråga borde hakancnx kunna svara på, men jag har för mig att han sagt att det är ganska fullt i januari.

Själv har jag aldrig bott där i januari, senaste gången var april-maj 2009 och då var det inte många gäster.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tujtuj

Adressen är 3 Taiwang Rd.

Här är en länk till Google Maps. Hotellet ligger lite till vänster om markeringen, där en swimmingpool syns. Prince Hotel

Här är en bild från Google Earth, GPS-Positionen är: 18.791897°, 98.996804°

(Bilden är relativt ny i GE, men färgerna är ju helt fel...)

post-3139-092406600 1278516819_thumb.jpg

Plaza Inn Hotel ligger precis mitt emot entrén till Prince.

Du hittar nog....

post-3139-092406600 1278516819_thumb.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det! Det var ju ungefär där jag misstänkte att det borde vara. Lite retligt att det inte går att "köra" förbi i Mapjack som bara täcker halva Tai wang rd.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...