Jump to content
IGNORERAD

Drömmer unga thaitjejer om en farang?


Tallviking

Recommended Posts

Tar mig friheten att svara på detta. Om du läst början av tråden så har alla en dröm men oftast så blir verkligheten något annat.

Ja, alla fattiga Isaanbrudar är (som jag uppfattat det) pengakåta, antingen av egen fri girighet eller så via sina föräldrars girighet vilket tvingar in henne i barlivet.

Sen kan man säkert lära sig att leva med sin ATM-maskin och älska honom för annat också.

Jo, jag har läst tråden. Men min fråga var om "alla tjejer i Thailand är pengakåta". Du pratar om fattiga Isaan tjejer, men Thailand är ju ett stort land. Finns ju tjejer i andra provinser också (ca 30 miljoner kvinnor??). Hur är det med dessa?

/Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 266
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    35

  • broder tuk tuk

    24

  • Bibben

    19

  • Avregistrerad clion

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok, så alla faranger är alltså vandrande ATMs. Frågan är, ska jag ringa damen nu eller vänta till imorgon bitti för att dumpa henne? Jag vill inte vara tillsammans med henne bara för att hon gillar mina pengar.

Min erfarenhet och kunskap om Thailand är mycket mindre än din. Men här är i alla fall min bild. De tjejer jag pratat med tycker faranger som Ricky Martin, Leonardo DiCaprio, Hugh Grant, m.fl. är sexiga och att de kan tänka sig en snygg, ung farang. Att få ett barn som har ljus hud och har blåa ögon är något attraktivt. Dock tror jag du har rätt, familjen påverkar många av dem att välja en thai-kille istället. Men jag tror att några väljer faranger om det känns rätt och det finns kärlek.

/Marlon

BTT tycks ha somnat så jag ger min version än en gång.

Självklart så är inte ALLA faranger en vandrande ATM, men sannolikt de flesta. När du ringer din dam är ju när (eller om) du vet att du är hennes ATM, för det vill du väl inte vara va?

Vad är det för idi*tkommentar... om du fick välja så skulle du också välja nån superhet kändis, eller en riktigt ung, snygg thaibrud.

Sen tror jag dock att en farang endast kommer i åtanke då de känner att en thakille inte kan ge dem tillräckligt med pengar på samma sätt som de tror en farang kan.

Cash is King in Thailand.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT tycks ha somnat så jag ger min version än en gång.

Självklart så är inte ALLA faranger en vandrande ATM, men sannolikt de flesta. När du ringer din dam är ju när (eller om) du vet att du är hennes ATM, för det vill du väl inte vara va?

Vad är det för idi*tkommentar... om du fick välja så skulle du också välja nån superhet kändis, eller en riktigt ung, snygg thaibrud.

Sen tror jag dock att en farang endast kommer i åtanke då de känner att en thakille inte kan ge dem tillräckligt med pengar på samma sätt som de tror en farang kan.

Cash is King in Thailand.

Pratar du fortfarande om Issan brudar eller Thailändskor generellt?

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT tycks ha somnat så jag ger min version än en gång.

Självklart så är inte ALLA faranger en vandrande ATM, men sannolikt de flesta. När du ringer din dam är ju när (eller om) du vet att du är hennes ATM, för det vill du väl inte vara va?

Vad är det för idi*tkommentar... om du fick välja så skulle du också välja nån superhet kändis, eller en riktigt ung, snygg thaibrud.

Sen tror jag dock att en farang endast kommer i åtanke då de känner att en thakille inte kan ge dem tillräckligt med pengar på samma sätt som de tror en farang kan.

Cash is King in Thailand.

Skulle hon börja tjata om pengar så skulle jag självklart säga ifrån.

Hmm, idi*tkommentar vet jag inte. Jag försöker föra en dialog och förmedla det tjejerna har sagt till mig till er här på forumet. De kan tänka sig farang killar som ser ut som dessa personer, dvs. unga och snygga. Och nej, själv skulle jag inte välja någon kändis. En snygg thaitjej har jag däremot.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har läst tråden. Men min fråga var om "alla tjejer i Thailand är pengakåta". Du pratar om fattiga Isaan tjejer, men Thailand är ju ett stort land. Finns ju tjejer i andra provinser också (ca 30 miljoner kvinnor??). Hur är det med dessa?

/Marlon

Jag är inte lika familjär med den thailändska demografin så avhåller mig från sifferargumentation.

Trots detta så vågar jag påstå att den övervägande delen av immigrationen från Thailand är från Isaanfolk och andra nordliga provinser, tror ingen kan förneka detta. Exakta talet låter jag vara osagt dock.

Nä, kan inte hålla mig, hur fick du 30 mille kvinnor?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar du fortfarande om Issan brudar eller Thailändskor generellt?

Ehh, vet faktiskt inte, spelar det nån roll?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh, vet faktiskt inte, spelar det nån roll?

Haha, jo absolut, tycker att det viktigt om detta är dina åsikter om Issan brudar eller om det är generellt för Thailändskor, annars går det inte att argumentera/diskutera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jo absolut, tycker att det viktigt om detta är dina åsikter om Issan brudar eller om det är generellt för Thailändskor, annars går det inte att argumentera/diskutera.

Oki, då gäller det för Isaanbrudar.

Kör på.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte lika familjär med den thailändska demografin så avhåller mig från sifferargumentation.

Trots detta så vågar jag påstå att den övervägande delen av immigrationen från Thailand är från Isaanfolk och andra nordliga provinser, tror ingen kan förneka detta. Exakta talet låter jag vara osagt dock.

Nä, kan inte hålla mig, hur fick du 30 mille kvinnor?

Nja, 30 miljoner kvinnor var en uppskattning då Thailand har runt 66 miljoner invånare (enligt Wikipedia). Men du har rätt, alla 30 miljonerna är ju inte möjliga att äkta. Hur många som är >18 år vågar jag inte svara på.

Du har säkert rätt om immigrationen, har ingen aning.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, då gäller det för Isaanbrudar.

Kör på.

Då min flickvän inte är ifrån Isaan, eller är en bartjej så har jag slut på argument där. Dock så har jag varit på henne och frågat henne om hon bara är tillsammans med mig för att göra hennes välbärgade föräldrar upprörda, hon smålog och försäkrade mig att så inte var fallet. Om det är nått sorts av uttnyttjande förhållande ifrån hennes sida så undrar jag bara vad hennes vinkling kommer att vara på det hela, eftersom pengar har hon redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då min flickvän inte är ifrån Isaan, eller är en bartjej så har jag slut på argument där. Dock så har jag varit på henne och frågat henne om hon bara är tillsammans med mig för att göra hennes välbärgade föräldrar upprörda, hon smålog och försäkrade mig att så inte var fallet. Om det är nått sorts av uttnyttjande förhållande ifrån hennes sida så undrar jag bara vad hennes vinkling kommer att vara på det hela, eftersom pengar har hon redan.

Kan det vara så enkelt att hon tycker om dig?

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Då min flickvän inte är ifrån Isaan, eller är en bartjej så har jag slut på argument där. Dock så har jag varit på henne och frågat henne om hon bara är tillsammans med mig för att göra hennes välbärgade föräldrar upprörda, hon smålog och försäkrade mig att så inte var fallet. Om det är nått sorts av uttnyttjande förhållande ifrån hennes sida så undrar jag bara vad hennes vinkling kommer att vara på det hela, eftersom pengar har hon redan.

Som jag sade, de flesta... m.m..

Självklart finns det många undantag, jag kan inget annat än att gratulera dig!!!

Dock så får det mig att tro än mer på mitt påstående om Isaan, har själv en historia om det men den kommer vid annat tillfälle.

Lycka till och all lycka Rob!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så enkelt att hon tycker om dig?

/Marlon

Det får man väl hoppas, dock efter att ha spenderat en del tid i Thailand så har man en naturlig form av misstänksamhet inrotat sig i ryggmärgen, därmed är jag alltid öppensinnad i dessa typer av konversationer.

Dock så vet jag att det är en genuin tjej.

Som jag sade, de flesta... m.m..

Självklart finns det många undantag, jag kan inget annat än att gratulera dig!!!

Dock så får det mig att tro än mer på mitt påstående om Isaan, har själv en historia om det men den kommer vid annat tillfälle.

Lycka till och all lycka Rob!!

Tack! just nu är det långt tills vi är i mål dock. Vi kan inte bo ihop före giftemål etc för att hon och hennes familj skulle tappa anseende ifrån släkt och vänner, hennes föräldrar vill inte se henne bortrövad till något annat land samt att hon själv inte har något intresse av att lämna Thailand, så då kvarstår det för mig att försöka hitta ett jobb eller starta en verksamhet i Thailand vilket inte är det lättaste.

Så det är långt tills man är i mål absolut.

Spricker det med den här tjejen så är det defenitivt den sista Thai tjejen jag försöker med, då kliver jag på turistbrudarna i framtiden istället.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vem som är smartast.

Killar från ett I-land som Sverige med allt som är världsklass - och en fattig lågutbildad isaan tjej som kan få honom vart hon vill.

Här verkar det finnas gott om "experter" som vet exakt hur thaitjejer är och har för intensioner bl.a. att ha farangkillar som vandrande ATM.

Nej - jag själv är ingen vandrande ATM brukar komma efter att man har skrivit om hur thaitjejer är :crazy:

Min tjej är inte sån. Men alla andras tjejer är sådana.

;)

Lite kul att betrakta faktiskt!

:::

Sov gött, folk!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer mitt seriösa svar...

1. Jag minns när jag var elva år och såg en farang i Roi Ett för första gången. Jag tror det var första gången jag såg en farang på nära håll. Då satt jag på skolbussen och han gick på gatan några meter bort från bussen. Vad jag var nervös. Jag tittade på honom och fick nästan hjärtklappning - så nervös var jag. Jag övervägde om jag skulle säga hej till honom eller inte. Och hur skulle jag säga det? Hey you, Heller, Hi... eller hur säger man egentligen? Jag började läsa engelska första gången i femman - vid elva årsåldern kan man säga.

Jag tittade och tittade och funderade och funderade. Nervös som sjutton.

Sen åkte bussen iväg...

2. En gång var jag på en bank i Roi Ett med min förre detta. Bankkvinnan som var typ 45 - 50 år tittade jättemycket på min förre detta. Och sen ställde hon en fråga till mig...

"Hur många föräldrar har han?"

:crazy:

Vad vi gapskrattade när vi gick ut från banken. Att hon var så nervös att hon ställde en sån fråga "Hur många föräldrar har han?".

3. Jag tror mer på att det är nyfikenhet på det annorlunda. Tror inte att man övervägar om man ska gifta sig med en farang genom att t.ex. stirra på en farang. Om man gör en övervägning så gör man nog det på andra sätt än att stirra på en farang. Jag är själv galen i afrikanska barn. Tycker de är sååååååååååå söta med sitt krulliga hår och sin mörka hy. Ibland har jag svårt att hejda mig från att titta på de söta småttingarna. Svenska barn med blåa ögon och långa ögonfransar lockar också min syn. De är bara så söta - som fina dockor man såg när man var liten och inte hade råd att äga en.

4. Upplever att många okända vuxna tittar på Liam och beundrar hans stora mörka ögon. De tittar extra mycket på honom jämfört med andra barn på lekgården. Inte tror jag att de överväger ett eventuellt förhållande med en halvthai-halvfarang. :ironi:

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Många refererar till tjejerna från Isaan, fattiga på landet eller bartjejer verkar det som. Men hänger man i Bangkok (utanför Nana, soi cowboy, Patpong) så tycker jag det är lätt att träffa helt vanliga tjejer ur alla samhällsklasser. Sure de flesta vill nog inte gifta sig och flytta utomlands. Men helt klart är det mer vanligt att se en vanlig bkk-tjej med farangkille idag än för kanske 5 år sen. Jag tror det beror på många olika saker. MEn många thaitjejer i 20-30 års ålder idag kan ju bättre engelska, och många har pluggat utomlands. Det är inte "så farligt" att prata med en farang eller för den delen umgås med en farang. Det är socialt accepterat.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var ju inte frågan specad för Isaan eller nån annat ställe utan mer om ålder.

Dock så vill jag påstå att även unga tjejer (exkluderande de "rika") vill ha en hyfsad rik farang framför en hyfsad thai. Inte av egen vilja dock utan av press från familjen pga pengar.

Isaan står nog för majoriteten där om jag får gissa.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I betraktarens öga...

Kan vara två göbbesjuka MPR:re också med livlig fantasi :crazy:

Jag är inne på samma tankegångar :dance1:

Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Stirrandet ska nog bara i väldigt sällsynta fall likställas med ett intresse att gifta sig med personen, eller ett liknande exemplar, det stirras på. Det finns oftast två grupper av människor ute på vischan som stirrar betydligt mer än unga flickor och det är tandlösa gamla gubbar samt den alkoholiserade byfånen, men de kanske har samma drömmar :) .

Jag tror inte unga thailändska tjejer generellt sett drömmer om att gifta sig med en Farang. I områden där en väldigt stor andel av tjejerna dragit söderut för att tjäna pengar och träffa faranger kan det dock säkert uppstå någon form av amerikasyndrom där bilden av livet med en Farang förskönas och blir en dröm för en del mindre bemedlade flickor. I andra landsortområden där få tjejer provat lyckan med en Farang kan det istället finnas ett stort motstånd mot farangförhållanden och på senare år har det ju också visats flera avskräckande dokumentärer på thailändsk TV om hur unga tjejer blir lurade i Farangland, har för mig att Sverige förekommit ett par gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ser att jag vart shanghaiad till att bli trådskapare utan min vetskap !

Tjejen lär niog kbappast vara intresserad av mig som person utan mer det jag representerar:

- Något exotiskt från långt bort

- 2 meter lång

- Synbarligen ganska rik

- Välutbildad med dator, internet, mail i telefonen, kamera etc etc

Men den absolut viktigaste anledningen som jag uppfattar det är "en väg bort från den miljö hon växt upp i"

Tjejen ifråga, även om hon är ung, är knappast oerfaren.

Hon har redan ett förhållande/samboskap bakom sig men är nu singel

Hennes klasskamrat i huset bredvid har haft samma erfarenhet men där slutade det hemma hos mamma igen med ett litet barn på armen

Får väl ses som ren tur att tjejen i tråden inte kom hem med ett barn hon också

Jag tror många tjtjer med sådan uppväxt i en sådan miljö som vet eller märker att killar gillar hur de ser ut snabbt inser att de kan använda sitt utseende för att ta sig ifrån sin uppväxtmiljö till ett liv i en stad eller kanske till och med utomland

Tror, tyvärr, att dom är beredda att gå ganska långt för att uppnå detta mål för framtiden i byn ter sig fruktansvärt tråkig och mager i jämförelse med alternativen

En mer välutbildad tjej i mindre städer har nog helt andra förutsättningar att ta vara på sig själv och välja själv sin framtid.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Stirrandet ska nog bara i väldigt sällsynta fall likställas med ett intresse att gifta sig med personen, eller ett liknande exemplar, det stirras på. Det finns oftast två grupper av människor ute på vischan som stirrar betydligt mer än unga flickor och det är tandlösa gamla gubbar samt den alkoholiserade byfånen, men de kanske har samma drömmar :) .

Jag tror inte unga thailändska tjejer generellt sett drömmer om att gifta sig med en Farang. I områden där en väldigt stor andel av tjejerna dragit söderut för att tjäna pengar och träffa faranger kan det dock säkert uppstå någon form av amerikasyndrom där bilden av livet med en Farang förskönas och blir en dröm för en del mindre bemedlade flickor. I andra landsortområden där få tjejer provat lyckan med en Farang kan det istället finnas ett stort motstånd mot farangförhållanden och på senare år har det ju också visats flera avskräckande dokumentärer på thailändsk TV om hur unga tjejer blir lurade i Farangland, har för mig att Sverige förekommit ett par gånger.

Tja Atom, vi kan nog vara överens om att den stirrande kusindottern egentligen inte var intresserad av just mig.

Däremot var hon uppenbart mycket intresserad av hur en farang beter sig. För giftermål eller inte, vem vet?

Det måste ju dock väcka en del tankar hos en fattig bondflicka när hon ser fru Chang obekymrat strö pengar runt sig i sällskap med farangen som möjliggjort detta.

Fast jag kanske bara inbillar mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Tja Atom, vi kan nog vara överens om att den stirrande kusindottern egentligen inte var intresserad av just mig.

Däremot var hon uppenbart mycket intresserad av hur en farang beter sig. För giftermål eller inte, vem vet?

Det måste ju dock väcka en del tankar hos en fattig bondflicka när hon ser fru Chang obekymrat strö pengar runt sig i sällskap med farangen som möjliggjort detta.

Fast jag kanske bara inbillar mig.

Herr Chang har talat.

Att en tjej som aldrig sett en Farang förrut är intresserad av hur han ser ut och beter sig är fullt naturligt. Om hon dessutom är från fattiga förhållanden är det ju dessutom troligt att tanken slår henne att en Farang kan vara en biljett ut ur fattigdomen. Dock tror jag inte stirrandet och giftastankarna har något med varandra att göra.

Jag har nog blivit ganska immun mot stirrande efter så lång tid här och dessutom en massa jobbresor till småstäder i Kina och Indien där få vitingar varit.

Min första omtummlande erfarenhet av att vara annorlunda var med en blå basker i fd Jugoslavien och det hade varit angenämare om man kunde undvikit den uppmärksamheten. Min andra erfarenhet av att bli ingående granskad var betydligt trevligare, som den ende vite studenten under en termin på University of Botswana, det gav upphov till en hel del trevlig uppmärksamhet :) .

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Inte för att jag kvalar in, men det hade varit intressant att veta. Man ser ju en del unga grabbar med thaitjej. Är en ung snygg farang (20 - 30 år) något som går hem hos thaitjejerna? Eller är vi alla, enligt vissa MPR medlemmar, bara gående ATM:s?

/Marlon

Fan vad dåligt inlægg.

20-33 år hade passat bættre.

Och vi som ligger dær går hem øverallt. Speciellt nær vi dricker.

Sjælv dricker jag mig rik, snygg och stark.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jo, jag har läst tråden. Men min fråga var om "alla tjejer i Thailand är pengakåta". Du pratar om fattiga Isaan tjejer, men Thailand är ju ett stort land. Finns ju tjejer i andra provinser också (ca 30 miljoner kvinnor??). Hur är det med dessa?

/Marlon

Nu kan jag inte svara før di små liven, så jag svarar før mig sjælv.

Visst ær man penga kåt.

Det ær fan så mycket roligare med 10 mille + æn 10 mille -

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Att en tjej som aldrig sett en Farang förrut är intresserad av hur han ser ut och beter sig är fullt naturligt. Om hon dessutom är från fattiga förhållanden är det ju dessutom troligt att tanken slår henne att en Farang kan vara en biljett ut ur fattigdomen. Dock tror jag inte stirrandet och giftastankarna har något med varandra att göra.

Jag har nog blivit ganska immun mot stirrande efter så lång tid här och dessutom en massa jobbresor till småstäder i Kina och Indien där få vitingar varit.

Min första omtummlande erfarenhet av att vara annorlunda var med en blå basker i fd Jugoslavien och det hade varit angenämare om man kunde undvikit den uppmärksamheten. Min andra erfarenhet av att bli ingående granskad var betydligt trevligare, som den ende vite studenten under en termin på University of Botswana, det gav upphov till en hel del trevlig uppmärksamhet :) .

Ja, att man blir intresserad av något man aldrig sett förr är förstås naturligt. Men i flera timmar?

Jag har också sett barn i femårsåldern som stirrar på mig, men de brukar tröttna efter cirka tio minuter. Vad är det som får en ung thaitjej att sitta och glo i flera timmar? Utan att försöka få någon kontakt?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...