Jump to content
IGNORERAD

Drömmer unga thaitjejer om en farang?


Tallviking

Recommended Posts

Guest jlh66

Nej, det var det inte. Jag har förvisso en del bilder på den tjej jag menar, men om jag publicerar dom i detta sammanhang får jag stryk av fru Chang ;)

Ja, där har du en poäng. Fick ändå känslan att kusindottern noggrant observerade mig för att se om det eventuellt går att leva med en farang.

För övrigt är jag lite förvånad över att det tydligen bara är jag och Tallviking som upplevt detta?

Herr Chang har talat.

Även jag har upplevt detta vid flertal tillfällen och en del av tjejerna har inte bara observerat och bedömt hur en farang eventuellt skulle gå att leva med utan dom har även börjat flörta med mig helt ogenerat fast min dam varit på plats. :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 266
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    35

  • broder tuk tuk

    24

  • Bibben

    19

  • Avregistrerad clion

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Även jag har upplevt detta vid flertal tillfällen och en del av tjejerna har inte bara observerat och bedömt hur en farang eventuellt skulle gå att leva med utan dom har även börjat flörta med mig helt ogenerat fast min dam varit på plats. :huh:

Kan bero på att de kanske tror hon är din guide eller sekreterare, har jag råkat ut för några gånger, dock mest i Kina då iof.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har herr viking och herr chang måhända noterat gemensamma element i situationerna

med de tillsynes intresserade flickorna?

Jag tänker i första hand på närvaron av ledarhund eller vita käppar?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Det här är en tråd med ett typiskt ämne, som får

många MPR Gubbar att ta åt sig, förneka och tjura.

:) U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det här är en tråd med ett typiskt ämne, som får

många MPR Gubbar att ta åt sig, förneka och tjura.

:) U-C

Ta det lugnt, U-C

Dom har inte kommit så långt att det ska skickas pengar eller köpas nåt ihop.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har herr viking och herr chang måhända noterat gemensamma element i situationerna

med de tillsynes intresserade flickorna?

Jag tänker i första hand på närvaron av ledarhund eller vita käppar?

Var det meningen med den "punten" eller bara kom den? Ha ha ha

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Far uppleva detta ofta, speciellt bland de som borjar narma sig vuxen alder, 14+, men aven vuxna kvinnor (och man) kan ogenerat sitta och stirra i flera timmar. Kan val i borjan kannas lite kul, kanna sig som en rockstjarna, men efter ett tag blir det jobbigt, vagar ju inte peta sig i nasan eller knappt torka av svetten fran pannan.

Jag ar sjalv fortfarande ganska ung (25), men kan inte pa nagot satt avgora om unga thaitjejer ser pa mig eller andra unga falanger, pa samma satt som de ser pa thai man i samma alder. Sen ar jag ju ingen Backstreet Boy eller va det nu heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Kan bero på att de kanske tror hon är din guide eller sekreterare, har jag råkat ut för några gånger, dock mest i Kina då iof.

Visst kan det ju vara så men några gånger har det ju varit tjejer som vet om att jag är tillsammans med henne.men iof är det många gånger ganska oskyldigt och det är nog mest nyfikenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit med om detta på Filippinerna, men det funkar väl ungefär likadant, tror jag. Hon var 17 när vi möttes första gången. Det var (då) svårt att avgöra om det var "intresse" eller en omåttligt ohöljd nyfikenhet, men senare kontakter och mera vana vid kulturen gav vid handen att det bara var nyfikenhet det varit fråga om. Ingen väluppfostrad tjej skulle signalera "intresse" på det viset.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi hemma byn brukar det komma besök av modern + dottern för få lite tips hur man fångar falang.

En gång var 2st döttrar ålder ca 18 år och modern dom stirrade (typ man väldig hungrig :crazy: ) på mig jag klarade inte att sitta kvar utan gick in huset.

Har för mig att jag tog några foto (ville hjälpa dom fånga en falang) men min darling tyckte det var bättre radera dom :diablo:.

Ändrades av Jerker

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Och hur står sig unga snygga farangkillar?

/Marlon

Nja di unga och snygga farangkillarna kan vara spännande men inget som direkt drar.

Anledningen är att unga killar inte har di stålar som 55+taggarna har och på grund av detta går bort.

Inte ofta men ser en ung thaitjej med en ung farangkille hand i hand i Pattaya.

Varför skulle lilla Noi välja en "fattig" ung farang framför en fattig ung thaiman??

Unga och söta thaitjejer utan barn är fortfarande attraktiva för thaikillar och deras familjer ser givetvis att dotter Noi gifter sig med en thaikille.

Jag har lyssnat många timmar på unga thaitjejer och vet att drömmarna om kärlek kretsar kring thaimännen och inte farangerna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja di unga och snygga farangkillarna kan vara spännande men inget som direkt drar.

Anledningen är att unga killar inte har di stålar som 55+taggarna har och på grund av detta går bort.

Inte ofta men ser en ung thaitjej med en ung farangkille hand i hand i Pattaya.

Varför skulle lilla Noi välja en "fattig" ung farang framför en fattig ung thaiman??

Unga och söta thaitjejer utan barn är fortfarande attraktiva för thaikillar och deras familjer ser givetvis att dotter Noi gifter sig med en thaikille.

Jag har lyssnat många timmar på unga thaitjejer och vet att drömmarna om kärlek kretsar kring thaimännen och inte farangerna.

BTT

Annars är det omåttligt populärt med ett hasip hasip barn, se tex på alla skådisar i såpor i Thailand, 90% hasip hasip, detta kan sätta sina spår också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja di unga och snygga farangkillarna kan vara spännande men inget som direkt drar.

Anledningen är att unga killar inte har di stålar som 55+taggarna har och på grund av detta går bort.

Inte ofta men ser en ung thaitjej med en ung farangkille hand i hand i Pattaya.

Varför skulle lilla Noi välja en "fattig" ung farang framför en fattig ung thaiman??

Unga och söta thaitjejer utan barn är fortfarande attraktiva för thaikillar och deras familjer ser givetvis att dotter Noi gifter sig med en thaikille.

Jag har lyssnat många timmar på unga thaitjejer och vet att drömmarna om kärlek kretsar kring thaimännen och inte farangerna.

BTT

Nu handlar det ju om Thaitjejer, inte barbrudar, så nu kommer nog professor BTT:s kunskap på skam. :)

Och Du får ursäkta men urvalet av dina "intervjuoffer" kommer väl knappast från bylivet utan från Pattis och det är ju inte riktigt samma sak. :na:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu handlar det ju om Thaitjejer, inte barbrudar, så nu kommer nog professor BTT:s kunskap på skam. :)

Och Du får ursäkta men urvalet av dina "intervjuoffer" kommer väl knappast från bylivet utan från Pattis och det är ju inte riktigt samma sak. :na:

Hmmm, vilka länder kommer "barbrudarna" från?

Sen så är väl nästan alla från "byn" i Pattis, eller hur?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu handlar det ju om Thaitjejer, inte barbrudar, så nu kommer nog professor BTT:s kunskap på skam. :)

Och Du får ursäkta men urvalet av dina "intervjuoffer" kommer väl knappast från bylivet utan från Pattis och det är ju inte riktigt samma sak. :na:

Bäste fader Baa!

Nu misstar du dig grovt igen.

Jag har faktiskt haft ett antal unga thaiTJEJER som varit utbildade lärare och inga bartjejer som arbetskompisar under ganska lång tid.

Tror du inte jag diskuterat faranger med dem.

Det finns faktiskt en gräns även om den ibland kan tyckas osynlig mellan barpattaya och det vanliga Pattaya.

Jag vet hur vanliga tjejer ser på bartjejer. Tro inget annat.

Jag vet ochså att dessa tjejer när de diskuterar killar så handlar det om unga och snygga thaimän och inte om feta Lasse i 60 års åldern.

Unga bartjejer offrar sig för familjen och pengarna.

Men innerst inne så drömmer dem om thaimannen och den familj de fått försaka.

Farangen är och förblir en vandrande plånbok.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste fader Baa!

Nu misstar du dig grovt igen.

Jag har faktiskt haft ett antal unga thaiTJEJER som varit utbildade lärare och inga bartjejer som arbetskompisar under ganska lång tid.

Tror du inte jag diskuterat faranger med dem.

Det finns faktiskt en gräns även om den ibland kan tyckas osynlig mellan barpattaya och det vanliga Pattaya.

Jag vet hur vanliga tjejer ser på bartjejer. Tro inget annat.

Jag vet ochså att dessa tjejer när de diskuterar killar så handlar det om unga och snygga thaimän och inte om feta Lasse i 60 års åldern.

Unga bartjejer offrar sig för familjen och pengarna.

Men innerst inne så drömmer dem om thaimannen och den familj de fått försaka.

Farangen är och förblir en vandrande plånbok.

BTT

Det var ju just vad jag skrev tidigare i tråden...

Och som hundratals skrivit innan i liknande trådar.´

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, vilka länder kommer "barbrudarna" från?

Sen så är väl nästan alla från "byn" i Pattis, eller hur?

HeHe..Jomen visst, men nu har ju bäste bror en gång för alla, eller rättare ofta påtalat sin ovärderliga kunskap om just barbrudar och då inlämmas förmodligen inte thaitjejer från bylivet :whistle:

Sen kan jag upplysa om att det finns visst några tjejer som ännu inte äntrat bussen till Pattis utan stannat i "byn". Jag har med egna ögon sett flera stycken av den sorten, men vad vet jag, man kan ju missta sig, dom kan ju vara "gästarbetare" från Burma eller nåt. :)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste fader Baa!

Nu misstar du dig grovt igen.

Jag har faktiskt haft ett antal unga thaiTJEJER som varit utbildade lärare och inga bartjejer som arbetskompisar under ganska lång tid.

Tror du inte jag diskuterat faranger med dem.

Det finns faktiskt en gräns även om den ibland kan tyckas osynlig mellan barpattaya och det vanliga Pattaya.

Jag vet hur vanliga tjejer ser på bartjejer. Tro inget annat.

Jag vet ochså att dessa tjejer när de diskuterar killar så handlar det om unga och snygga thaimän och inte om feta Lasse i 60 års åldern.

Unga bartjejer offrar sig för familjen och pengarna.

Men innerst inne så drömmer dem om thaimannen och den familj de fått försaka.

Farangen är och förblir en vandrande plånbok.

BTT

Jag är 33 år, är tillsammans med en tjej som är 24 år, hon var manager för ett hotell när jag träffade henne. Nu jobbar hon som inredare. Jag är övertygat att om vi breakar med varandra så kommer hon även i framtiden att vara tillsammans med en farang. Hon känns helt enkelt västerländsk till sättet, hon har iofs varit iväg och pluggat i väst, det kan ha något med det att göra.

Jag har inte gett henne en krona, hon har egna pengar, därmed känns det hela "på riktigt", hon har även inget som helst intresse av att komma till Sverige. Hon vill att vi i framtiden ska hitta en lösning så att vi båda kan bo och leva samt försörja oss i Thailand.

Lite skillnad emot den första tjejen jag träffade som ville att jag skulle köpa moppe etc till henne (eller vi skulle köpa moppe "tillsammans") redan efter 3-4 månader. Samt började tjata om åka till Sverige. Ville även att jag skulle skicka pengar till hyra etc. Hon tyckte upplägget att jag åkte hem till Sverige och jobba för att sedan komma tillbaka till Thailand för att träffa henne var helt ok.

Två klart olika typer av tjejer, med två helt olika intentioner i min mening.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

HeHe..Jomen visst, men nu har ju bäste bror en gång för alla, eller rättare ofta påtalat sin ovärderliga kunskap om just barbrudar och då inlämmas förmodligen inte thaitjejer från bylivet :whistle:

Sen kan jag upplysa om att det finns visst några tjejer som ännu inte äntrat bussen till Pattis utan stannat i "byn". Jag har med egna ögon sett flera stycken av den sorten, men vad vet jag, man kan ju missta sig, dom kan ju vara "gästarbetare" från Burma eller nåt. :)

Vad jag menade vara att nästan alla barbrudar är från nån by i Isaan eller norrut.

Inte att alla brudar från norr hamnade i PATTIS, lite skillnad va?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste fader Baa!

Nu misstar du dig grovt igen.

Jag har faktiskt haft ett antal unga thaiTJEJER som varit utbildade lärare och inga bartjejer som arbetskompisar under ganska lång tid.

Tror du inte jag diskuterat faranger med dem.

Det finns faktiskt en gräns även om den ibland kan tyckas osynlig mellan barpattaya och det vanliga Pattaya.

Jag vet hur vanliga tjejer ser på bartjejer. Tro inget annat.

Jag vet ochså att dessa tjejer när de diskuterar killar så handlar det om unga och snygga thaimän och inte om feta Lasse i 60 års åldern.

Unga bartjejer offrar sig för familjen och pengarna.

Men innerst inne så drömmer dem om thaimannen och den familj de fått försaka.

Farangen är och förblir en vandrande plånbok.

BTT

Intressant!

Så Du menar på fullt allvar att alla dessa svenska "killar" runt 50-60 med "yngre" Thaifruar är lurade ATM:maskiner?

Såg att Du skulle till träffen i Götet, lägg fram den teorin där får vi se om det finns någon som eventuellt har en anna uppfattning och som kan förklara för dig hur äkta känslor fungerar . :)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menade vara att nästan alla barbrudar är från nån by i Isaan eller norrut.

Inte att alla brudar från norr hamnade i PATTIS, lite skillnad va?

Hajar jag väl, bara skojar lite.får man inte det idag? :(

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hajar jag väl, bara skojar lite.får man inte det idag? :(

Klart du får skoja men blev så chockad då alla här normalt är så tråkseriösa...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja di unga och snygga farangkillarna kan vara spännande men inget som direkt drar.

Anledningen är att unga killar inte har di stålar som 55+taggarna har och på grund av detta går bort.

Inte ofta men ser en ung thaitjej med en ung farangkille hand i hand i Pattaya.

Varför skulle lilla Noi välja en "fattig" ung farang framför en fattig ung thaiman??

Unga och söta thaitjejer utan barn är fortfarande attraktiva för thaikillar och deras familjer ser givetvis att dotter Noi gifter sig med en thaikille.

Jag har lyssnat många timmar på unga thaitjejer och vet att drömmarna om kärlek kretsar kring thaimännen och inte farangerna.

BTT

Så du menar att alla tjejer i Thailand är pengakåta? Finns alltså ingen ung, snygg thaitjej som föredrar en ung, snygg farangkille? Det kan inte vara så att en del av tjejerna tröttnat på thaikillar som behandlar dem illa, spelar, dricker, röker och har älskarinnor vid sidan av? Och att dessa istället söker sig till faranger som enligt rycktet i alla fall ska vara mer trogna, dricker mindre, behandlar dem väl och inte har andra tjejer?

Enligt ditt resonemang är det verkligen många tjejer som "offrar" sig och är tillsammans med en farang. Och fler är på gång, vilket vi kan läsa i denna tråd där unga tjejer kollar in faranger. Jag vet att du har rätt när du säger att det finns många tjejer som bara är ute efter stålar, jag har sett det själv. Men jag hoppas och tror att det faktiskt finns tjejer som inte bara ser pengarna utan faktiskt älskar sin farangkille eftersom han är god mot henne.

/Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att alla tjejer i Thailand är pengakåta? Finns alltså ingen ung, snygg thaitjej som föredrar en ung, snygg farangkille? Det kan inte vara så att en del av tjejerna tröttnat på thaikillar som behandlar dem illa, spelar, dricker, röker och har älskarinnor vid sidan av? Och att dessa istället söker sig till faranger som enligt rycktet i alla fall ska vara mer trogna, dricker mindre, behandlar dem väl och inte har andra tjejer?

Enligt ditt resonemang är det verkligen många tjejer som "offrar" sig och är tillsammans med en farang. Och fler är på gång, vilket vi kan läsa i en annan aktuell tråd där unga tjejer kollar in faranger. Jag vet att du har rätt när du säger att det finns många tjejer som bara är ute efter stålar, jag har sett det själv. Men jag hoppas och tror att det faktiskt finns tjejer som inte bara ser pengarna utan faktiskt älskar sin farangkille eftersom han är god mot henne.

/Marlon

Tar mig friheten att svara på detta. Om du läst början av tråden så har alla en dröm men oftast så blir verkligheten något annat.

Ja, alla fattiga Isaanbrudar är (som jag uppfattat det) pengakåta, antingen av egen fri girighet eller så via sina föräldrars girighet vilket tvingar in henne i barlivet.

Sen kan man säkert lära sig att leva med sin ATM-maskin och älska honom för annat också.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste fader Baa!

Nu misstar du dig grovt igen.

Jag har faktiskt haft ett antal unga thaiTJEJER som varit utbildade lärare och inga bartjejer som arbetskompisar under ganska lång tid.

Tror du inte jag diskuterat faranger med dem.

Det finns faktiskt en gräns även om den ibland kan tyckas osynlig mellan barpattaya och det vanliga Pattaya.

Jag vet hur vanliga tjejer ser på bartjejer. Tro inget annat.

Jag vet ochså att dessa tjejer när de diskuterar killar så handlar det om unga och snygga thaimän och inte om feta Lasse i 60 års åldern.

Unga bartjejer offrar sig för familjen och pengarna.

Men innerst inne så drömmer dem om thaimannen och den familj de fått försaka.

Farangen är och förblir en vandrande plånbok.

BTT

Ok, så alla faranger är alltså vandrande ATMs. Frågan är, ska jag ringa damen nu eller vänta till imorgon bitti för att dumpa henne? Jag vill inte vara tillsammans med henne bara för att hon gillar mina pengar och inte mig.

Min erfarenhet och kunskap om Thailand är mycket mindre än din. Men här är i alla fall min bild. De tjejer jag pratat med tycker faranger som Ricky Martin, Leonardo DiCaprio, Hugh Grant, m.fl. är sexiga och att de kan tänka sig en snygg, ung farang. Att få ett barn som har ljus hud och har blåa ögon är något attraktivt. Dock tror jag du har rätt, familjen påverkar många av dem att välja en thai-kille istället. Men jag tror att några väljer faranger om det känns rätt och det finns kärlek.

/Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...