Jump to content
IGNORERAD

Drömmer unga thaitjejer om en farang?


Tallviking

Recommended Posts

broder tuk tuk

Ok, så alla faranger är alltså vandrande ATMs. Frågan är, ska jag ringa damen nu eller vänta till imorgon bitti för att dumpa henne? Jag vill inte vara tillsammans med henne bara för att hon gillar mina pengar och inte mig.

Min erfarenhet och kunskap om Thailand är mycket mindre än din. Men här är i alla fall min bild. De tjejer jag pratat med tycker faranger som Ricky Martin, Leonardo DiCaprio, Hugh Grant, m.fl. är sexiga och att de kan tänka sig en snygg, ung farang. Att få ett barn som har ljus hud och har blåa ögon är något attraktivt. Dock tror jag du har rätt, familjen påverkar många av dem att välja en thai-kille istället. Men jag tror att några väljer faranger om det känns rätt och det finns kärlek.

/Marlon

Bäste herr Marlon!!

En bartjej som kommit upp kring 30 och har ett par barn är inte längre attraktiv på den inhemska marknaden.

Däremot är hon fortfarande attraktiv i många äldre faranggubbars ögon och om gubben är snäll och inte snål så kan säkert tycke uppstå.

Men jag menar att den passion som uppstår när två personer med samma kultur och sociala bakgrund möts aldrig kan uppstå på samma sätt mellan farang och thai.

Mycket av förälskelse och kärlek bottnar i att kunna tala samma språk och ha samma tankesätt

och samma värderingar.

Helt enkelt ha ett gemensamt universum.

Två hjärtan som slår i samma takt.

Faranggubben och lilla Noi kan säkert pippa så det står härliga till men nå den där riktiga innerligheten gör de enbart med sina egna landsmän och landsmanninor.

Lilla 20 åriga Noi har inget gemensamt med en äldre svensk 60+are.

Så enkel är sanningen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 266
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    35

  • broder tuk tuk

    24

  • Bibben

    19

  • Avregistrerad clion

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man kan ju undra hur de i den här tråden som har Thai flickvän eller fru som argumenterar att Thai tjejerna endast är intresserade av Faranger pga pengar är funtade.

"Jo jo serru, min fru är endast tillsammans med mig pga pengar"

Snacka om självplågeri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har också samma erfarenhet..

Studerande som blir Mia Noi:er till Thaimän inte helt ovanligt. Vi brukar anställa stunderande under skolloven och många av dessa brukar ha gifta Thaimän som boy freinds dessa sponsrar allt från boende till fickpengar. Att dra runt en Mia Noi kostar ca 20 000 - 30 000 Baht/månaden, och då har hon bara en boy freind. :huh:

En sak är säker det är väldigt intressant att prata med dessa Mia Noi:er, men samtidigt så är det mycket tragiskt.. :(

Ha en bra dag!

:wai:

Hej

Kommer ihåg när frugan gick på universitetet i Udon Thani, det fanns Mia Noi,s i hennes klass och i dom flesta andra klasser också.

Det var oftast någon eller några i varje klass, dom försörjdes av sina gifta Thaimän och en del av dom hade dessutom flera män som sponsorer.

Dom betalade resturangbesök, bio, diskotek, telefoner, kläder, Scooter eller t.o.m bil och gav även guld och kontanter, allt ifrån 10 000 baht till

100 000 tals baht beroende på status och inkomster.

Men dom flesta Mia noi,s var inte så framgångsrika i sina studier, dom tillbringade för mycket tid på diskotek och resturanger med sina män, och det

blev oftast sena kvällar och nätter, så studierna kom i andra hand.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också samma erfarenhet..

Studerande som blir Mia Noi:er till Thaimän inte helt ovanligt. Vi brukar anställa stunderande under skolloven och många av dessa brukar ha gifta Thaimän som boy freinds dessa sponsrar allt från boende till fickpengar. Att dra runt en Mia Noi kostar ca 20 000 - 30 000 Baht/månaden, och då har hon bara en boy freind. :huh:

En sak är säker det är väldigt intressant att prata med dessa Mia Noi:er, men samtidigt så är det mycket tragiskt.. :(

Ha en bra dag!

:wai:

Just det här fenomenet med mia noi är ju ganska unikt i Thailand i jämförelse med Sverige där det du beskriver knappt förekommer alls vad jag vet. Vill en tjej i Sverige låta män bekosta sina utgifter under univeritetsstudierna så får hon nog snällt sälja sex per timme. Senaste exemplet på svensk student som sålde sex under studietiden var väl tjejen som gjorde det åt arbetsmarknadsminister Littorin.

Att bli en betald älskarinna åt någon gift, rik man för att supporta sig är däremot en möjlighet i Thailand och jag har själv under åren stött på några få exempel på detta, eller fått fenomenet beskrivet för mig av någon tjej.

Exakt hur vanligt förekommande det är har jag dock sämre koll på. Umgicks flitigt i en universitetsklass med tjejer för 8-9 år sedan och där fanns det i alla fall inga sådana exempel att finna. Dom få tjejer i den klassen som umgicks mer intimt med någon kille gjorde det uteslutande med en lika fattig och ung studentkille.

Men kanhända är fenomenet med suggardaddys vanligare i Bangkok än ute i provinserna, där finns ju en del faktorer som skiljer mot provinserna och borde kunna påverka, t ex så bor tjejerna ofta långt från sina familjer, har mycket dyrare utgifter samt att tillgången på villiga rika män som kan lösa ekonomiska spörsmål är större.

Påminns för övrigt av att du själv kallade din flickvän för "mia noi" här på forumet under lång tid. Men hon slutade ju uppenbarligen som "mia loang" till slut.

Hur som helst så kan vi väl rådfråga BTT, UC eller någon annan av experterna om hur vanligt förekommande detta är, dom verkar ju veta det mesta om det mesta. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Är du Thaimann så har du säkert en mia noi pga att då är du en riktig man i domm andra Thaiherrarnas ögon

status med andra ord (mycket vanligt)och det har ju lite med det som skrivits i tiddigare innlägg

studier är dyrt i los

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar man t.ex. havdar att de flesta thaitjejer som ar intresseade av faranger ar det pa grund av ekonomiska skal sa far man snabbt hora att man formodligen blivit bitter efter en dalig relation med en thaitjej och darfor ser mest negativa saker med thaiare och Thailand. Kan sakert ligga en del sanning i detta men i sa fall bor samma sak galla om forrhallandet ar det motsatta, alltsa att man inte kan se riktigt klart pa grund av sitt mycket lyckliga forrhallande.

Eller så kan man ju, som jag skrivit många ggr, istället hävda att det är en universell sanning att tjejer ser till sin potentiella mans ekonomi och samhällsstatus när dom väljer partner. Självklart har man större chans på tjejer i vilket land som helst ju mer pengar man har att röra sig med och iom att Thailand är ett land med en så stor och utbredd fattig befolkning så ses ju vilken västerländsk fattiglapp som helst som rik i en jämförelse med dom fattiga thaikillar många av tjejerna annars erbjuds.

Vi blir alltså med automatik både yngre, snyggare och rikare när vi stiger av planet i Thailand och lyckas därför attrahera betydligt fler kvinnor än vi gör i väst.

Men det innebär ju inte att tjejer bara ser till ekonomi när dom väljer (västerländsk) partner, det gör inte tjejer i några länder. Valet är naturligtvis mycket mer komplext än så och det jag kan irritera mig på är när det framställs som att thaitjejers partnerval bara handlar om pengar och inget annat. Du likväl som jag känner mycket väl till att alla thaitjejer inte är tillgängliga för alla västerlänningar utan don efter person gäller i lika hög grad där som i Sverige. Enda skillnaden är att vi, i form av vår relativa rikedom, hamnar mycket högre upp på statusskalan inledningsvis.

Andra universella, generella sanningar. Tjejer väljer partner som är längre än dom själva, tjejer väljer partner som är minst lika gamla eller äldre än dom själva, tjejer väljer män som tjänar mer än dom själva, tjejer väljer män som är lika högt utbildade eller högre utbildade än dom själva.. Passar naturligtvis inte in på precis alla men på dom allra flesta, såväl i Sverige som i Thailand.

Motsvarande partnerval gäller för övrigt även killar generellt, fast tvärtom då. Det är sanningar som säkert passar in på minst 80% av alla förhållanden världen över.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilla 20 åriga Noi har inget gemensamt med en äldre svensk 60+are.

Så enkel är sanningen.

BTT

Nu slår du in öppna dörrar igen broder, självklart har en 60 plus gubbe inte mycket gemensamt med 20 åriga Noi. Det är ju därför man inte heller ser några sådana gifta eller sammanboende par.

I alla fall känner jag inte till några sådana par, gör du?

Att en 60 åring köper en timmes intim samvaro med 20 åriga tjejen förändrar inte det faktumet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Eller så kan man ju, som jag skrivit många ggr, istället hävda att det är en universell sanning att tjejer ser till sin potentiella mans ekonomi och samhällsstatus när dom väljer partner. Självklart har man större chans på tjejer i vilket land som helst ju mer pengar man har att röra sig med och iom att Thailand är ett land med en så stor och utbredd fattig befolkning så ses ju vilken västerländsk fattiglapp som helst som rik i en jämförelse med dom fattiga thaikillar många av tjejerna annars erbjuds.

Vi blir alltså med automatik både yngre, snyggare och rikare när vi stiger av planet i Thailand och lyckas därför attrahera betydligt fler kvinnor än vi gör i väst.

Men det innebär ju inte att tjejer bara ser till ekonomi när dom väljer (västerländsk) partner, det gör inte tjejer i några länder. Valet är naturligtvis mycket mer komplext än så och det jag kan irritera mig på är när det framställs som att thaitjejers partnerval bara handlar om pengar och inget annat. Du likväl som jag känner mycket väl till att alla thaitjejer inte är tillgängliga för alla västerlänningar utan don efter person gäller i lika hög grad där som i Sverige. Enda skillnaden är att vi, i form av vår relativa rikedom, hamnar mycket högre upp på statusskalan inledningsvis.

Andra universella, generella sanningar. Tjejer väljer partner som är längre än dom själva, tjejer väljer partner som är minst lika gamla eller äldre än dom själva, tjejer väljer män som tjänar mer än dom själva, tjejer väljer män som är lika högt utbildade eller högre utbildade än dom själva.. Passar naturligtvis inte in på precis alla men på dom allra flesta, såväl i Sverige som i Thailand.

Motsvarande partnerval gäller för övrigt även killar generellt, fast tvärtom då. Det är sanningar som säkert passar in på minst 80% av alla förhållanden världen över.

Hej

Instämmer i att Thailändskor värderar och väljer sin partner i stort sett precis som alla andra kvinnor i världen och där är ekonomi bara en faktor

av många, och tur är väl det.

Så man kan lungt räkna med att dom flesta Thai-falang par har mer gemensamt än pengar, ett förhållande som bygger på ekonomi istället för kärlek har nog betydligt svårare att överleva i det långa loppet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Marlon!!

En bartjej som kommit upp kring 30 och har ett par barn är inte längre attraktiv på den inhemska marknaden.

Däremot är hon fortfarande attraktiv i många äldre faranggubbars ögon och om gubben är snäll och inte snål så kan säkert tycke uppstå.

Men jag menar att den passion som uppstår när två personer med samma kultur och sociala bakgrund möts aldrig kan uppstå på samma sätt mellan farang och thai.

Mycket av förälskelse och kärlek bottnar i att kunna tala samma språk och ha samma tankesätt

och samma värderingar.

Helt enkelt ha ett gemensamt universum.

Två hjärtan som slår i samma takt.

Faranggubben och lilla Noi kan säkert pippa så det står härliga till men nå den där riktiga innerligheten gör de enbart med sina egna landsmän och landsmanninor.

Lilla 20 åriga Noi har inget gemensamt med en äldre svensk 60+are.

Så enkel är sanningen.

BTT

Hur ska Du ha det nu?

30+ med barn var OK,sedan, plötsligt och med samma osvikliga säkerhet var det plötsligt 20 åring som det gällde, skulle det vara på sin plats att tänka innan man trycker på sändtangenten Broder ToietTourist.

Sedan kan man ju undra hur Du kommit fram till denna kluriga slutsats? B)

Mycket av förälskelse och kärlek bottnar i att kunna tala samma språk och ha samma tankesätt

och samma värderingar.

Helt enkelt ha ett gemensamt universum.

Två hjärtan som slår i samma takt.

Du har ju vid ett flertal tillfällen berättat att Du aldrig skulle kära ner Dig i en Thaitjej..möjligen för en shortis men inte mer. :) , eller har Du en hemlighet som vi andra inte känner till,

Tjohej-

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Just det här fenomenet med mia noi är ju ganska unikt i Thailand i jämförelse med Sverige där det du beskriver knappt förekommer alls vad jag vet. Vill en tjej i Sverige låta män bekosta sina utgifter under univeritetsstudierna så får hon nog snällt sälja sex per timme. Senaste exemplet på svensk student som sålde sex under studietiden var väl tjejen som gjorde det åt arbetsmarknadsminister Littorin.

Att bli en betald älskarinna åt någon gift, rik man för att supporta sig är däremot en möjlighet i Thailand och jag har själv under åren stött på några få exempel på detta, eller fått fenomenet beskrivet för mig av någon tjej.

Hur som helst så kan vi väl rådfråga BTT, UC eller någon annan av experterna om hur vanligt förekommande detta är, dom verkar ju veta det mesta om det mesta. :)

Hej,

Att vi Sverige inte har en lika utbredd Mia-Noi kultur har nog en hel del olika orsaker.

I Sverige är det bl.a. inte lika accepterat att som man (gift/sambo) ha en älskarinna vid sidan om.

I Sverige är det bl.a. inte lika accepterat att som svensk tjej bruka en

"äldre" manlig sponsor för att få det hon vill ha.

(Möjligen kan det ses som ett initiativrikt och feministiskt initiativ att hon på detta vis bejakar sina egna behov)

I Sverige är det är definitivt inte accepterat att som "äldre" manlig "sponsor"

dra nytta av umgänget med en ung studentska.

(detta beteende diagnostiseras i Sverige som en tragisk och patetisk sjukdom - "gubbsjuka")

I Sverige är det lättare att få tillräckliga studiebidrag/lån för att kunna täcka sina sudieutgifter och levnadsomkostnader.

I Sverige är det smått chickt och lite spännande att under ordnade former få leva ett lite

lagom "fattigt" studentliv där burkmat och lådvin under en tid utgör stapelvarorna i dieten.

I Sverige råder nog inte heller lika stor tilltro till nyttan av att kunna visa upp div "statusprylar".

Eventuell personlig respekt får istället försöka vinnas med andra medel då den allmänna materiella standarden i Sverige är

så pass hög att det ska mycket till om vanligt folk ska "imponeras" av vad man som studentska bär utanpå kroppen.

Vad det gäller det "ruskiga" som herr Littorin anklagas för av Aftonbladet,

så är väl det ett bevis för att man i Sverige bör vara mycket försiktig med

vad man köper. Annars kan det lätt uppstå en bitter eftersmak i munnen.

Vilket jag ganska nyligen försökte illustrera med en egentillverkad "rolig" bild.

Ha de

SM

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hur ska Du ha det nu?

30+ med barn var OK,sedan, plötsligt och med samma osvikliga säkerhet var det plötsligt 20 åring som det gällde, skulle det vara på sin plats att tänka innan man trycker på sändtangenten Broder ToietTourist.

Sedan kan man ju undra hur Du kommit fram till denna kluriga slutsats? B)

Mycket av förälskelse och kärlek bottnar i att kunna tala samma språk och ha samma tankesätt

och samma värderingar.

Helt enkelt ha ett gemensamt universum.

Två hjärtan som slår i samma takt.

Du har ju vid ett flertal tillfällen berättat att Du aldrig skulle kära ner Dig i en Thaitjej..möjligen för en shortis men inte mer. :) , eller har Du en hemlighet som vi andra inte känner till,

Tjohej-

Baa

De va nog när hern hadde lingonveckan som han va lite bångstyrig

klart att di små liven kommer fortsätta att tilltala hern

men lite förvånande e att di ryska damerna tilltalar brodern för tillfället :D

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Sen har vi ju den däringa granna kvinnan 30 år? som gifte sig med en av kungens kommpisar för några år sen och där silvia inte följe med på bröloppet

så har man gott om pengar så nog kan få nån lackris i svedala också :friends:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Att vi Sverige inte har en lika utbredd Mia-Noi kultur har nog en hel del olika orsaker.

I Sverige är det bl.a. inte lika accepterat att som man (gift/sambo) ha en älskarinna vid sidan om.

I Sverige är det bl.a. inte lika accepterat att som svensk tjej bruka en

"äldre" manlig sponsor för att få det hon vill ha.

(Möjligen kan det ses som ett initiativrikt och feministiskt initiativ att hon på detta vis bejakar sina egna behov)

I Sverige är det är definitivt inte accepterat att som "äldre" manlig "sponsor"

dra nytta av umgänget med en ung studentska.

(detta beteende diagnostiseras i Sverige som en tragisk och patetisk sjukdom - "gubbsjuka")

I Sverige är det lättare att få tillräckliga studiebidrag/lån för att kunna täcka sina sudieutgifter och levnadsomkostnader.

I Sverige är det smått chickt och lite spännande att under ordnade former få leva ett lite

lagom "fattigt" studentliv där burkmat och lådvin under en tid utgör stapelvarorna i dieten.

I Sverige råder nog inte heller lika stor tilltro till nyttan av att kunna visa upp div "statusprylar".

Eventuell personlig respekt får istället försöka vinnas med andra medel då den allmänna materiella standarden i Sverige är

så pass hög att det ska mycket till om vanligt folk ska "imponeras" av vad man som studentska bär utanpå kroppen.

Vad det gäller det "ruskiga" som herr Littorin anklagas för av Aftonbladet,

så är väl det ett bevis för att man i Sverige bör vara mycket försiktig med

vad man köper. Annars kan det lätt uppstå en bitter eftersmak i munnen.

Vilket jag ganska nyligen försökte illustrera med en egentillverkad "rolig" bild.

Ha de

SM

Du har nog prickat in dom flesta orsaker till att fenomenet inte är särskilt vanligt i Sverige. Läggas till kan väl att själva studierna i Sverige ingår i samhällsservicen och är därmed kostnadsfri. Hade det kostat t ex 100 000 kr per termin att studera hade det nog varit vanligare med sugardaddys även i Sverige.

Men som du skriver så är nog den största orsaken till skillnaden att det är så mycket mer moraliskt förkastligt i Sverige, både för herrn och för damen ifråga.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Självfallet dras unga thai-tjejer till äldre faranger, farangerna skall helst ha en betydande övervikt också.

Jag har hört den här lögnen så många gånger nu, så till sist har jag faktiskt börjat tro på den :clapping:

Kamraten

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag menar att den passion som uppstår när två personer med samma kultur och sociala bakgrund möts aldrig kan uppstå på samma sätt mellan farang och thai.

Mycket av förälskelse och kärlek bottnar i att kunna tala samma språk och ha samma tankesätt

och samma värderingar.

Helt enkelt ha ett gemensamt universum.

Två hjärtan som slår i samma takt.

Faranggubben och lilla Noi kan säkert pippa så det står härliga till men nå den där riktiga innerligheten gör de enbart med sina egna landsmän och landsmanninor.

Lilla 20 åriga Noi har inget gemensamt med en äldre svensk 60+are.

Så enkel är sanningen.

BTT

Vilken 20 åring som helst har inget med en 60 årig gubbe i en relation att göra oavsett nationalitet. Kan inte begripa att det ska ha något med nationalitet att göra.

Hur du kommit fram till det övriga dravlett är för mig också totalt obegripligt.

Kärlek och relationer är gränsöverskridande i människornas värld, men lever man i fablernas värld är väl allt möjligt.

Kultur och socialgruppstillhörighet förenklar, men är absolut inget hinder. Hur har MPR'arna det med sina relationer om det du skriver vore riktigt?

Jag och min fru har väldigt olika kulturer och social tillhörighet, men har i stort sett samma värderingar och våran passion är det inget fel på!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vilken 20 åring som helst har inget med en 60 årig gubbe i en relation att göra oavsett nationalitet. Kan inte begripa att det ska ha något med nationalitet att göra.

Hur du kommit fram till det övriga dravlett är för mig också totalt obegripligt.

Kärlek och relationer är gränsöverskridande i människornas värld, men lever man i fablernas värld är väl allt möjligt.

Kultur och socialgruppstillhörighet förenklar, men är absolut inget hinder. Hur har MPR'arna det med sina relationer om det du skriver vore riktigt?

Jag och min fru har väldigt olika kulturer och social tillhörighet, men har i stort sett samma värderingar och våran passion är det inget fel på!

Det mesta i relationen mellan farangen och thaitjejen kretsar ju kring det som sker i sängen, mycket handlar om mat och vardagsbestyr och det kan givetvis bildas en slags kärlek och ömhet även mellan Lasse och Noi.

Men själsfränder blir man enbart med en person som bär på samma erfarenheter och upplevelser i det förflutna, i uppväxten.

Att man talar samma språk och har en gemensam kultur att bygga på.

Varför är det inte fler thaitjejer som dejtar faranger gratis ex??

Varför dras di flesta thaitjejer till thaimän och di flesta svenskor till svenska män??

Jo just på grund av gemensamma saker som är viktiga i ett normalt förhållande.

Jag tror nog att di flesta medlemmar som haft både svensk och thaiförhållande kan hålla med om att man kommer närmare en svenska än en thailändska på många sätt.

Herr Clion!!

En storrövad och storpattad ryska går före en smalrövad och spinkig thaitjej alla dagar om året. :dance1:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Men själsfränder blir man enbart med en person som bär på samma erfarenheter och upplevelser i det förflutna, i uppväxten.

Då finns det nog ingen kvinna jag kan bli själsfrände med...

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta i relationen mellan farangen och thaitjejen kretsar ju kring det som sker i sängen, mycket handlar om mat och vardagsbestyr och det kan givetvis bildas en slags kärlek och ömhet även mellan Lasse och Noi.

Men själsfränder blir man enbart med en person som bär på samma erfarenheter och upplevelser i det förflutna, i uppväxten.

Att man talar samma språk och har en gemensam kultur att bygga på.

Varför är det inte fler thaitjejer som dejtar faranger gratis ex??

Varför dras di flesta thaitjejer till thaimän och di flesta svenskor till svenska män??

Jo just på grund av gemensamma saker som är viktiga i ett normalt förhållande.

Jag tror nog att di flesta medlemmar som haft både svensk och thaiförhållande kan hålla med om att man kommer närmare en svenska än en thailändska på många sätt.

Herr Clion!!

En storrövad och storpattad ryska går före en smalrövad och spinkig thaitjej alla dagar om året. :dance1:

BTT

Alla Thai tjejer jag har träffat, har "dejtat" gratis. Du kan ju inte generalisera dina egna erfarenheter bara för att du har personliga problem. Om du har problem att komma nära tjejer generellt utan att betala så kanske du ska fundera på om du är bög?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Thai tjejer jag har träffat, har "dejtat" gratis. Du kan ju inte generalisera dina egna erfarenheter bara för att du har personliga problem. Om du har problem att komma nära tjejer generellt utan att betala så kanske du ska fundera på om du är bög?

Aven om BTT skulle ha stora personliga problem,vilket jag inte tror att han har,sa fattar jag inte varfor han bor fundera pa om han ar bog. Jag ser inga sadana tecken alls.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta i relationen mellan farangen och thaitjejen kretsar ju kring det som sker i sängen, mycket handlar om mat och vardagsbestyr och det kan givetvis bildas en slags kärlek och ömhet även mellan Lasse och Noi.

Men själsfränder blir man enbart med en person som bär på samma erfarenheter och upplevelser i det förflutna, i uppväxten.

Att man talar samma språk och har en gemensam kultur att bygga på.

Varför är det inte fler thaitjejer som dejtar faranger gratis ex??

Varför dras di flesta thaitjejer till thaimän och di flesta svenskor till svenska män??

Jo just på grund av gemensamma saker som är viktiga i ett normalt förhållande.

Jag tror nog att di flesta medlemmar som haft både svensk och thaiförhållande kan hålla med om att man kommer närmare en svenska än en thailändska på många sätt.

Herr Clion!!

En storrövad och storpattad ryska går före en smalrövad och spinkig thaitjej alla dagar om året. :dance1:

BTT

Tja, säg det, kan det ha att göra med avstånden mellan länderna?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Alla Thai tjejer jag har träffat, har "dejtat" gratis. Du kan ju inte generalisera dina egna erfarenheter bara för att du har personliga problem. Om du har problem att komma nära tjejer generellt utan att betala så kanske du ska fundera på om du är bög?

Bäste fader Baa!

Det är möjligt att du träffat dina thaikvinnor utan att lösa barfine men oavsett om du nu inbillar dig att du dejtat gratis så misstar du dig grovt.

Givetvis ser thaidamerna dig som en framtida investering och då biter de väl ihop di första veckorna kanske tills du kärat ned dig ordentligt.

Försök inte föra forumisterna bakom ljuset genom att påstå att frugorna varit gratis.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Kimpa,då får du snart passa dig,Oa har väl snart högre utbildning än dig :whistle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Alla Thai tjejer jag har träffat, har "dejtat" gratis. Du kan ju inte generalisera dina egna erfarenheter bara för att du har personliga problem. Om du har problem att komma nära tjejer generellt utan att betala så kanske du ska fundera på om du är bög?

Bäste fader Baa!

Det är nog troligare att du är fd horbock än att jag är bög. :na:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Kimpa,då får du snart passa dig,Oa har väl snart högre utbildning än dig :whistle:

Högre utbildning än mig hade hon med råge redan när vi träffades och eftersom studierna fortfarande pågår så har hon snart dubbelt så lång tid som mig i skola.

Men jag skrev ju att det finns undantag. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...