Jump to content
IGNORERAD

Drömmer unga thaitjejer om en farang?


Tallviking

Recommended Posts

Stirrandet ska nog bara i väldigt sällsynta fall likställas med ett intresse att gifta sig med personen, eller ett liknande exemplar, det stirras på. Det finns oftast två grupper av människor ute på vischan som stirrar betydligt mer än unga flickor och det är tandlösa gamla gubbar samt den alkoholiserade byfånen, men de kanske har samma drömmar :) .

Jag tror inte unga thailändska tjejer generellt sett drömmer om att gifta sig med en Farang. I områden där en väldigt stor andel av tjejerna dragit söderut för att tjäna pengar och träffa faranger kan det dock säkert uppstå någon form av amerikasyndrom där bilden av livet med en Farang förskönas och blir en dröm för en del mindre bemedlade flickor. I andra landsortområden där få tjejer provat lyckan med en Farang kan det istället finnas ett stort motstånd mot farangförhållanden och på senare år har det ju också visats flera avskräckande dokumentärer på thailändsk TV om hur unga tjejer blir lurade i Farangland, har för mig att Sverige förekommit ett par gånger.

Hej Atom!

Mycket klokt inlägg tycker jag! Stirrandet som nämnas kan bero på en mängd olika faktorer. Det är kul förresten att både min och Magroods första reaktion på tanken var att den som upplever att andra stirra inte själv är en person som stirrar. Hur kan man veta att någon annan glor på en om inte man själv glor lika mycket tillbaka?

Själv har jag ingen som helst känsla av att folk glor på mig i byn. Men jag tittar inte själv på andra. Kan det inte vara så att stirrandet är ömsesidigt?

Jag tror inte heller att genonsnitts thailändske tjejen drömmer just om en farang. Inte oftare i alla fall än att svenska män drömmer om att gifta sig med t.ex. en thailändsk kvinna. Thailändska kvinnors drömmar om den rätta mannen handlar inte om etnicitet utan om kärlek, bra faderskap, osv.

Visst handlar den thailändska kvinnans beslut om man ofta om lön men det gör väl lika ofta den västerländska kvinnans val av man!

Hälsning!

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 266
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    35

  • broder tuk tuk

    24

  • Bibben

    19

  • Avregistrerad clion

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Chang

Hej Svarten,

Hej Atom!

Mycket klokt inlägg tycker jag! Stirrandet som nämnas kan bero på en mängd olika faktorer. Det är kul förresten att både min och Magroods första reaktion på tanken var att den som upplever att andra stirra inte själv är en person som stirrar. Hur kan man veta att någon annan glor på en om inte man själv glor lika mycket tillbaka?

Tja, det kan ju vara andra som observerar gloendet...

Själv har jag ingen som helst känsla av att folk glor på mig i byn. Men jag tittar inte själv på andra. Kan det inte vara så att stirrandet är ömsesidigt?

Ähum, du tittar inte på andra? Driver du med mig? Det är en viss skillnad på att titta och att stirra...

Jag tror inte heller att genonsnitts thailändske tjejen drömmer just om en farang. Inte oftare i alla fall än att svenska män drömmer om att gifta sig med t.ex. en thailändsk kvinna. Thailändska kvinnors drömmar om den rätta mannen handlar inte om etnicitet utan om kärlek, bra faderskap, osv.

Visst handlar den thailändska kvinnans beslut om man ofta om lön men det gör väl lika ofta den västerländska kvinnans val av man!

Hälsning!

Svarten

OK.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ni inte bara förstå att tittanndet först o främst beror på nyfikenhet av att du är nåt annorlunda. Och av att vi alla beeter oss annorlunda o ser lite annorlunda ut, Mot vad dom är vana med!! idi*ter!!!

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Detta kan vara den mest humoristiska tråden som jag läst på MPR tror jag. För inte kan det vara på allvar eller...

Link to comment
Dela på andra sajter

loy kratong

Kan ni inte bara förstå att tittanndet först o främst beror på nyfikenhet av att du är nåt annorlunda. Och av att vi alla beeter oss annorlunda o ser lite annorlunda ut, Mot vad dom är vana med!! idi*ter!!!

Snucke

Instämmer! Var i Yasothon i Isaan i maj. Jag var mycket uttittad, framförallt av barn, då faranger inte är speciellt vanliga där.

Vi är för många borta i asien ganska exotiska. Likväl som asiaterna blir uttittade här hemma i Sverige. Och då framför allt thailändska kvinnor på grund av alla dessa fördomar och myter som har bildats.

På det stora hela är det:

SAME SAME BUT DIFFERENT.

Stirrige Bobo :crazy:

Ändrades av loy kratong

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Kan ni inte bara förstå att tittanndet först o främst beror på nyfikenhet av att du är nåt annorlunda. Och av att vi alla beeter oss annorlunda o ser lite annorlunda ut, Mot vad dom är vana med!! idi*ter!!!

Snucke

Jaså.

Sitter du och glor på alla turister eller invandrare du stöter på i Sverige?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kan ni inte bara förstå att tittanndet först o främst beror på nyfikenhet av att du är nåt annorlunda. Och av att vi alla beeter oss annorlunda o ser lite annorlunda ut, Mot vad dom är vana med!! idi*ter!!!

Snucke

Precis min uppfattning också

Och att vi inte tittar på turister i Sverige på samma sätt är att vi ser dom varje dag

Skulle något mycket udda dyka upp på gatan hemma stirrar vi också en hel del

Eller titta på en farang första gången i Thailand som går ut på "Walking Street" i Pattaya

Snacka om att hans ögon stirrar på allt han ser

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Precis min uppfattning också

Och att vi inte tittar på turister i Sverige på samma sätt är att vi ser dom varje dag

Skulle något mycket udda dyka upp på gatan hemma stirrar vi också en hel del

Eller titta på en farang första gången i Thailand som går ut på "Walking Street" i Pattaya

Snacka om att hans ögon stirrar på allt han ser

Tala för dig själv...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kan du upplysa mig om varför mitt inlägg var dåligt? Var en seriöst ställd fråga.

/Marlon

För att du inte hade med 33år.

Så nästa år när du skriver liknande inlägg så ska du skriva 34år

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jaha! Då var förnekelsen igång igen...

U-C

Jag förstår och beklagar din situation. 70+, dåligt med stålar och totalt asocial och ändå vill få sätta på 20-åringar. Om du tycker att det under de förutsättningarna är konstigt att tjejerna vill ha betalt så kan du ju kolla hur det skulle funka i Sverige. Nöjer du dig istället med Tuk 63 och läser ett par böcker, kanske även finns på kasett, om normalt beteende så ska du se att du nog kan få till det också.

Atom, som efter 2 timmar på Centralstationen nu vänt tillbaka till Arlanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså.

Sitter du och glor på alla turister eller invandrare du stöter på i Sverige?

Herr Chang har talat.

Absolut.

Jag tror att du får acceptera att du helt enkelt har blivit gubbsjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner väl igen mig mest i Rob och Marlons inlägg ovan.

I mitt fall där det inte är någon större åldersskillnad (33-36)och hon redan hade en utländsk akademisk examen och ett bankjobb så kändes inte pengamotivet som ett så sannolikt skäl till att hon skulle flytta till Sverige med mig. Bland de Thai jag träffat i liknande situation så är farangmän ganska populära vad jag förstått. Inte för att "vi" skulle vara rika utan för att vi (normalt sett) är jämställda, trogna och inte har något emot om kvinnan vill fortsätta jobba när man fått barn.

Som alltid så blir den här diskussionen polariserad på grund av att en del måste hitta ETT sätt för att beskriva Thailändska kvinnor och inte riktigt kan hantera att det i Bangkok finns fler människor än i Sverige. Om vi i det här landet har en spännvidd, varför skulle man inte kunna anta att samma sak återfinns i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner väl igen mig mest i Rob och Marlons inlägg ovan.

I mitt fall där det inte är någon större åldersskillnad (33-36)och hon redan hade en utländsk akademisk examen och ett bankjobb så kändes inte pengamotivet som ett så sannolikt skäl till att hon skulle flytta till Sverige med mig. Bland de Thai jag träffat i liknande situation så är farangmän ganska populära vad jag förstått. Inte för att "vi" skulle vara rika utan för att vi (normalt sett) är jämställda, trogna och inte har något emot om kvinnan vill fortsätta jobba när man fått barn.

Som alltid så blir den här diskussionen polariserad på grund av att en del måste hitta ETT sätt för att beskriva Thailändska kvinnor och inte riktigt kan hantera att det i Bangkok finns fler människor än i Sverige. Om vi i det här landet har en spännvidd, varför skulle man inte kunna anta att samma sak återfinns i Thailand.

Hej Toboas!

Klokt inlägg där som förtjänst karma. Men tyvärr har jag gett ut för mycket karma till andra personer idag! Vi känner ganska många thailändskor med examen så det blir lite konstigt med allt tjat på forumet att alla thailändskor är ut efter pengar. Just de orden "jämställda, trogna och inte har något emot om kvinnan vill fortsätta jobba när man fått barn" har jag hört många gånger - exempelvis min egen hustru - som skäl till att en del thailändskor föredrar västerländska män framför ínhemska.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert så att det finns en växande andel thailändska kvinnor som inte på grund av ekonomiska motiv är intresserade av faranger. Fast de är definitivt i minoritet. De allra flesta är ute efter ett bättre liv med massor av pengar och söker därför kontakt med faranger. Att hävda någonting annat är bara trams som bara de som endast ser gott hos thailändare och Thailand ägnar sig åt.

De flesta thailändska tjejer har idag sett en hel hoper av faranger och glor knappast sådär intensivt och leende bara för de är nyfikena.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

BankAnaconda

Undrar vem som är smartast.

Killar från ett I-land som Sverige med allt som är världsklass - och en fattig lågutbildad isaan tjej som kan få honom vart hon vill.

Magrood

En man är ju ändå bara en man, den som håller min . har ett stort inflytande på mig

Hur starka o smarta vi än är, vi män är svaga för kvinnor :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Säkert så att det finns en växande andel thailändska kvinnor som inte på grund av ekonomiska motiv är intresserade av faranger. Fast de är definitivt i minoritet. De allra flesta är ute efter ett bättre liv med massor av pengar och söker därför kontakt med faranger. Att hävda någonting annat är bara trams som bara de som endast ser gott hos thailändare och Thailand ägnar sig åt.

De flesta thailändska tjejer har idag sett en hel hoper av faranger och glor knappast sådär intensivt och leende bara för de är nyfikena.

ha det

Neil

Inte populärt att uttrycka sig i dessa banor, på detta forum, det vet jag!

Många blir snea på dig efter detta inlägg.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert så att det finns en växande andel thailändska kvinnor som inte på grund av ekonomiska motiv är intresserade av faranger. Fast de är definitivt i minoritet. De allra flesta är ute efter ett bättre liv med massor av pengar och söker därför kontakt med faranger. Att hävda någonting annat är bara trams som bara de som endast ser gott hos thailändare och Thailand ägnar sig åt.

De flesta thailändska tjejer har idag sett en hel hoper av faranger och glor knappast sådär intensivt och leende bara för de är nyfikena.

ha det

Neil

Om vi rent matematiskt utgår från att Du har rätt så skulle det vara rätt svårt att se hur landet kan förbli befolkat av Thailändska familjer.

Det bor c:a 60 miljoner i Thailand, låt säga att 50% är av kvinnligt kön.

Om vi delar in dessa 30 miljoner i ålderskategorier om 10 st a 8 år, 3 miljoner per grupp, så kan vi väl ta bort de två lägsta, d.v.s. 0-8 och 8-16år samt det 5 övre d.v.s de över 40 år. kvarstår 3 x 8 årsgrupper = 9 miljoner thaländska kvinnor som dräglar över farangpengarna, skulle inte tro det..

Om du skrivit MÅNGA istället för de flesta hade du blivit mer trovärdig i din betraktelse, men 9 mille :crazy:

Hade bra och räkna på.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi rent matematiskt utgår från att Du har rätt så skulle det vara rätt svårt att se hur landet kan förbli befolkat av Thailändska familjer.

Det bor c:a 60 miljoner i Thailand, låt säga att 50% är av kvinnligt kön.

Om vi delar in dessa 30 miljoner i ålderskategorier om 10 st a 8 år, 3 miljoner per grupp, så kan vi väl ta bort de två lägsta, d.v.s. 0-8 och 8-16år samt det 5 övre d.v.s de över 40 år. kvarstår 3 x 8 årsgrupper = 9 miljoner thaländska kvinnor som dräglar över farangpengarna, skulle inte tro det..

Om du skrivit MÅNGA istället för de flesta hade du blivit mer trovärdig i din betraktelse, men 9 mille :crazy:

Hade bra och räkna på.

Baa

Jag tror nog Neil menade de flesta av dom som är intresserade av att bli ihop med en farang alternativt de flesta av dom som kommer med en farang hit!!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog Neil menade de flesta av dom som är intresserade av att bli ihop med en farang alternativt de flesta av dom som kommer med en farang hit!!

Snucke

Så här skrev Neil:

Säkert så att det finns en växande andel thailändska kvinnor som inte på grund av ekonomiska motiv är intresserade av faranger. Fast de är definitivt i minoritet. De allra flesta är ute efter ett bättre liv med massor av pengar och söker därför kontakt med faranger. Att hävda någonting annat är bara trams som bara de som endast ser gott hos thailändare och Thailand ägnar sig åt.

Därför lite motvikt i dialogen.. :)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så här skrev Neil:

Säkert så att det finns en växande andel thailändska kvinnor som inte på grund av ekonomiska motiv är intresserade av faranger. Fast de är definitivt i minoritet. De allra flesta är ute efter ett bättre liv med massor av pengar och söker därför kontakt med faranger. Att hävda någonting annat är bara trams som bara de som endast ser gott hos thailändare och Thailand ägnar sig åt.

Därför lite motvikt i dialogen.. :)

Ytterligare en motvikt eftersom man kan tolka det som man vill.

Hur kan "alla" vara växande?

Det betyder att av de som är intresserade av farang så är den del som är intresserade av pengarna i majoritet om än minskande majoritet.tror jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordklyveri ar i och for sig kul men jag tror nog att alla vet vad jag menar. Dessutom vet ju de flesta at jag har ratt.

Neil

Ändrades av Neil
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ordklyveri ar i och for sig kul men jag tror nog att alla vet vad jag menar. Dessutom vet ju de flesta at jag har ratt.

Neil

DÄR GJORDE DU BORT DIG

Vi är kanske 4000 medlemmar på detta forum.

Kanske 400 av dessa läser (10%)

Och sedan så antar vi att 350 stycken av dessa lever i en värld där det inte existerar någonting dåligt, så länge det har med Thailand att göra.

Så nu tappade du din trovärdighet totalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordklyveri ar i och for sig kul men jag tror nog att alla vet vad jag menar. Dessutom vet ju de flesta at jag har ratt.

Neil

?? I vad då ??

De allra flesta ? Hur många då ?

Jag vet inte, kanske Du kan förklara,, jag gav Dig i alla fall en grogrund att spinna vidare på i mitt lilla metteskoj. :whistle:

Undrar om det finns några Thailändska kärnfamiljer kvar, efter ett antal år i landet har då jag i alla fall inte hittat tillnärmelsevis det antal lycksökerskor som skulle kunna kallas de allra flesta, inte ens om man ta bort ytterligare 50% typ oattraktiva, homosexuella eller i annat hänseende ointressanta för faranger, alltså, jag bjuder på 4,5 mille, men de andra skulle väl i så fall vara de allra flesta...hmmm, få se nu 4 500 000 lurendrejande Thaitjejer. :crazy:

Men eftersom de flesta vet att Du har rätt så, då är det väl bara jag som inte kan räkna... :D

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

DÄR GJORDE DU BORT DIG

Vi är kanske 4000 medlemmar på detta forum.

Kanske 400 av dessa läser (10%)

Och sedan så antar vi att 350 stycken av dessa lever i en värld där det inte existerar någonting dåligt, så länge det har med Thailand att göra.

Så nu tappade du din trovärdighet totalt.

Skulle det vara sa fa som inte ser de problem som finns? Nagra fler ar det nog.

Baa

Sa du forstar. Jag tar narturligtvis upp de kvinnor som av den ena eller andra anledningen ar intresserade av att traffa en farang. Skall vara mer tydlig i fortsattningen. Du far ursakta mig.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...